1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507068 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Frölunda 2010-01-30

« · 1233755 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2010-01-30
MODOJohan: Foppa MOSAR Blomdahl. Fast på NHL 2010 hade det varit interference, aja ;)
Kommentera

Bra tryck i ladan ikväll. Hannu och Suho! Vilka lirare.
Kommentera

Matchtröjan på och det obligatoriska pirret inför viktiga matcher börjar infinna sig.

Mot lyan, 3 poäng och ett kliv uppåt i tabellen.

Let the Battle of the Slutspelsstreck begin!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Ingen Timmy     :-(
Ingen Sondell   :-)

Kommentera

Frisco: Dagens hjältar

45. MALEK, Roman  
  Goalkeepers 1. SVEDBERG, Niklas  

1st Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 80. SUHONEN, Samuli  
  19. NÄSLUND, Markus 24. SUNDSTRÖM, Niklas 21. FORSBERG, Peter  

2nd Line 47. BONSAKSEN, Alexander 18. HÅLLBERG, Per  
  36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 39. SVARTVADET, Per 10. SKRÖDER, Per-åge  

3rd Line 4. MOJZIS, Tomas 5. JONSSON, Hans  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 20. STEEN, Oscar 17. MADSEN, Morten  

4th Line 26. FORSBERG, Kristian 53. LARSSON, Eddie  
  58. HINOTE, Dan 27. GREEN, Josh 13. TUOKKO, Marco

Kommentera

Björn W: Äh, lär dig din geografi.
Kommentera

Frisco: Jag måste bara hitta rätt knapp på panelen.

Få se, här blinkar det illrött:

"RUMPMAS"

;-P
Kommentera

Björn W: Jaja. Hur som helst är jag lika lugn som vanligt inför en match.
Kommentera

– Jag har legat uppe många nätter och tänkt igenom det här, så det är inget jag bestämt över en dag eller så. Och jag ångrar mig inte en sekund, sa Steen till Sportbladet efter att han signerat kontraktet.

/Alexander Steen, efter att ha tagit ett steg upp i karriären och signat för MODO.
Kommentera

hellge: Här är Pravdas artiklar om nån vill läsa. Det är egentligen 4st som handlar om denna "sketna" match i grundserien men de om VF var ju irrelevanta.
Kommentera

Frisco: Icing-Ove: Ja så jävla korkat av mig att inte se det, jag hoppade lite för mycket och ryckte saker ur sitt sammanhang.

Fan vad jag är laddad idag, är modospelarna lika laddade har VF bytt målis efter 3 min. Idag kan det bli en ljudkuliss i hallen som det var riktigt riktigt länge sen vi hörde, att sydarna förstärkt i en sån här match känns ju fantastiskt!
Kommentera

Upp och hoppa, alla vill proppa Foppa. Hete Skröder glöder, kalla Kallio blöder, Dalle kramar i natt sin nalle eller leker med sin Lillis. Ahdrian har svårt å svälj' det här med moral och e-mejl.
Kommentera

hellge: Härligt!

BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!1!!1!!1!!!!
Kommentera

Björn W:

Vår egen Kamratposten, bulletinen som skriver mer om Modo än alla andra lag tillsammans, mer om Modo på en dag än Timrå på ett sekel, dvs Aftonbladet. De hänger nu med och gör artiklar om Joel Lundqvist.

Sa jag Buuuuu!

BUUUUUUUUUUUUU!
Kommentera

Frisco: Betänk att Foppa skulle, precis som den svarte riddaren i Monty Python and the Holy Grail säga att: "It's just a flesh wound", även när Joel huggit av honom armar och ben.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lumber Jack & Berka: Nä, det här duger ju inte - man får tydligen ta till det tunga artilleriet för att få er i rätt stämning.

Ångermanlänningar är blyga små violer som i godan ro kommer att sitta och smutta på sina glas med vitt vin i eftermiddag, obrydda om resultatet...
Kommentera

Björn W: 

Modofansen rasade efter matchen senast och menade att Frölundas Joel Lundqvist avsiktligt försökte skada dig med en slashing?

– Nej, nej. Det var absolut ingen slashing.

Kommentera

Björn W: B! U!
Kommentera

Björn W: Bu
Kommentera

Icing-Ove:
wooooDooo wooooDooo skröder,lusekofta, wooooEld,slagskott ,Oooo foppa2 mål....

Så ja!
Kommentera

Alla:

Ge mig ett: BUUUUUU!!!!
Kommentera

Frisco: Hej hopp!
Kommentera

spud:
Han delar ju ut getingar, läs om..
Kommentera

spud: 3-1 till Modo i poäng inför Boorks bedömning av Fjällräven Center. En poäng var och 4-2. Ska det vara svårt att förstå?
Kommentera

AM: Är Arnio och Boork samma person? Denna logik som Boork drar fram liknar åtminstone den Arnio brukar hitta.

"
Fjällräven Center.
Hemmaplan för Modo innebär att laget slipper resa men att förväntningarna är stora. En bortamatch för Frölunda i deras situation kan vara en bra omständighet. En poäng var: 4- 2."

En poäng var: 4-2. Vad i helvete menar han med detta? Är det en halvgardering vi får se?
Kommentera

AM: Synd, han är så värdelös att hans närvaro på isen skulle gynnat modo.
Kommentera

Referee:   
Sjöberg, Patrik    

Linesmen:   
Ahlström, Anders
Larsson, Robert  

Kommentera

Tandläkarjouren kan andas ut, Kudroc på bänken.

Kommentera

Har fått en ståplats biljett över, om det är någon som har behov av en sån kan ni PM mig.
Kommentera

Lumber Jack: Vad är för tröttmössa som säger på slutet "kan du lugna ner dig nu" Kan det vara Glenn?
Kommentera

spAps: Ja jag håller med om att han från vissa är överskattad, då han aldrig varit en poängsprutande stjärna, men i mina ögon håller han hög ES klass. Och +15 tyder även om det är som du anar att han får en del andra ass, att han åtminstone jobbar bra åt båda håll.
Kommentera

spud: Jag vill egentligen inte börja tjafsa om siffror, men jag har en känsla av att det finns en rejäl skopa andraassist bland de där 27 poängen. Alla har sina favoriter. Den hype som skapats kring Lundqvist i samband med hans "återkomst" i elitserien (läs samtliga NHL-klubbars iskalla intresse när han borde stå på toppen av sin karriär) har inte gjort honom till en utav mina.
Kommentera

spud: Jag ser hellre hockey live.
Kommentera

spAps: 27 poäng på 38 matcher av Joel tycker jag är klart godkännt, han går mot sina poängbästa säsong. Så i mina ögon har han gjort en klart godkänd säsong.
Kommentera

spud: Han åkte över till NHL och fick rollen åka runt och tackla som en dåre. Sen visade det sig att hans kropp inte var byggd för det och då kom skadorna som ett brev på posten. Grovjobbare är bara ett snyggare ord för ytterligare en stagnerad länk i den gamla dragkedjan.
Kommentera

JanT:
MoDo-Brynäs i final. Vem ska Wikegård då heja på?
Kommentera

Salle: SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!!

Bäva månde vi Brynäsare och alla andra.

Farbror Foppa har ännu en gång återuppstått från de döda....

Lag Ghede är på isen igen....

;-)
Kommentera

Dream Team: Han fick ju trots allt spela i NHL, vilket många aldrig kommer i närheten av. Sen var han ju ingen större stjärna innan han drog heller, och poängmässigt tror jag nog han producerat i linje med förväntningarna, åtminstone mina. Killen är ingen Zuccarello utan en grovjobbare.
Kommentera

spAps: Ja, jag undrar väl lite detsamma. I Dallas floppade han väl rätt rejält och skadan i höstas till trots så har han väl knappast vuxit ut till den ledare (i den kaptensroll han fick ta sig an) som klubben hoppades på.

Kommentera

spAps: Jag håller med, många ser Lundqvist som en bra nhl-spelare spelare som kommer hem igen. Rätt så långt, men anledningen var som jag förstår det att inget av 30 nhl lag vill ha honom?
Kommentera

spAps: Visst är Fred P bra, bara domarna är observanta på att han gärna "dyker" väl lätt ibland. Får hoppas Indianerna har lika uddlöst pp som HV igår (förutom 1:a), tex 5mot3 utan mål.
Kommentera

Hawerchuk: Jag är inte riktigt redo att gruppera ihop Lundqvist med Pettersson, som jag tycker står i en klass för sig. Helt fantastisk frenesi och spelglädje från Fredrik, kväll efter kväll. Men visst, konkurrensen har väl i övrigt varit obefintlig. Jag tycker fortfarande Lundqvist aspirerar på elitseriens mest överskattade.
Kommentera

spAps: Han har, tillsammans med Fredrik Pettersson, varit Frölundas mest framträdande spelare i vinter. Inte för att det kanske säger så mycket. Efter matchen imorgon så är han förhoppningsvis bara en blöt fläck i valfritt sarghörn.
Kommentera

Dream Team: Vad har Joel gjort öht, annat än att vara Henkes talanglöse bror?
Kommentera

Björn W: Han försökte sig väl även på bentackling mot Forsberg i första, den lilla lusen.
Kommentera

Kommentar

Aravirta: Alla matcher känns som slutspel

Nye MODO-coachen Hannu Aravirta har fått en kanonstart i klubben. Tio av tolv poäng har det blivit på de fyra matcher som den finländske coachen varit med. Nu väntar för MODO Hockey en ny tuff match, Frölunda, laget närmast ovan slutspelsstrecket, hemma i Fjällräven Center.
- Jag är mycket nöjd, framförallt stolt över det spel som grabbarna kunde visa upp senast mot HV71, säger Hannu Aravirta. Efter den matchen fanns det all anledning njuta åtminstone fram till träningen morgonen därpå.

Aravirta var mest nöjd med det aggressiva spel hans lag hade hela tiden.
- När vi spelar så här blir motståndarna tvungna ta utvisningar för hakningar och holding. Nu fick vi ju också igång vårt power play riktigt bra.

Nye MODO-coachen berömmer inte minst sin målvakt Roman Malek.
- Han har varit mycket lugn och säker och gett laget trygghet. Men samtidigt har vi också spelat bättre och bättre i egen zon. Något annat som jag tycker är bra är att vi förbättrat oss framför båda målen.

Nu väntar Frölunda hemma, en retur på förra lördagen där det blev 3-2 till MODO Hockey i Scandinavium.
- Frölundas vändning mot Skellefteå senast imponerar. Vi måste spela på vår absoluta topp om vi ska vinna, vilket förstås är målsättningen.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t det för MODO Hockeys del handlar om exakt samma lag som senast. Inga skador finns att rapportera.
A t t om Hannu Pikkarainen gör tre poäng till är han MODO Hockeys poängmässigt sett främste back under en säsong. Just nu är de Miloslav Horava som är det.
A t t en av deltagarna vid Melodifestivalens första deltävling i Fjällräven Center 6 februari, Anders Ekborg, visade bra hockeytakter i arenan i går. Han spelade hockey - i full MODO-mundering förstås - med Peter Forsberg och lyckades faktiskt göra mål på straff mot Niklas Svedberg.
A t t Dan Hinote och Mats Zuccarello Aasen träffar supportrarna i Fans Corner efter matchen på lördag eftermiddag.
A t t hela MODO Hockeys trupp träffade supporterklubben MODO Syd efter träningen på fredagen under angenäma former i Hockeypuben.
A t t det varit jämna matcher mellan MODO Hockey och Frölunda i vinter. Frölunda har vunnit två, 4-2 och 3-2, MODO Hockey en med 3-2 och en match har slutat 3-3.

Målvakt:
45 Roman Malek
(1 Niklas Svedberg)

Backpar:
18 Per Hållberg
7 Mattias Timander

48 Hannu Pikkarainen
80 Samuli Suhonen

4 Tomas Mojzis
5 Hans Jonsson

Kedjor:
19 Markus Näslund
24 Niklas Sundström
21 Peter Forsberg

10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

13 Marco Tuokko
27 Josh Green
58 Dan Hinote

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

Extraspelare:
44 Daniel Sondell
26 Kristian Forsberg
Kommentera

Sorry Anders: Sorry, Anders.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle:

Dan?

Eller Anders?

Kommentera

Björn W: Skall vi äntligen få svaret på frågan ni alla har grubblat er sömnlösa över.  Skulle Foppa klara en musikalroll bättre är Dan Ekborg skulle klara sig på isen...

Kommentera

« · 1233755 · »