Referee(s) | Mikael Nord, Sören Persson | |||||
Linesmen | Emil Yletyinen, Per Sondell |
Poffa: Förstår inte varför de åker med City Airline. De har så få flygplan och klarar inte av någon irr alls då blir det förseningar för andra.
Och detta är ju andra gången som VF blir försenad tack vare Cityairline.
Gusse:
Hmm, det borde väl vara positivt för MoDo om Frölunda måste jäkta till matchen?
Gusse:
Ska jag vara helt ärlig så läste jag inte ditt inlägg innan. Ajdå!
Gusse:Som förra säsongen när Ffrölunda hade glömt sina tröjor och spelade i Brynäs träningsställ...
De vann... :(
Goalies | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
32. Tellqvist, Mikael 1. Forsberg, Anton | ||||||
1st Line | 34. Meyer, Frederick | 55. Tollefsen, Ole Kristian | ||||
44. Danielsson, Nicklas | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
2nd Line | 22. Pöck, Thomas | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
23. Svensson, Björn | 18. Ritola, Mattias | 31. Axelsson, Dick | ||||
3rd Line | 2. Westin, Jens | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||
13. Andersson, Fredric | 19. Schremp, Rob | 62. Hari, Janos | ||||
4th Line | ||||||
35. Westin, John | 26. Forsberg, Kristian | 25. Hedman, Anton |
spud:
Vad gör Forsberg? Suck! Mål ska det inte vara iaf!
Sawchuk:
Tro fan att skiten hackar igen. Nu börjar jag tröttna.
NuMo:
Mycket väntat, eftersom Frölunda spelar på ledningen nu. Det kan mycket väl sluta 1-0.
bisterfinnen:
Äre friåkning i Fjällräven ikväll med puck å klubba?
Bad_Brett:
"Vi har för närvarande ljud och bildstörningar på våra Canal+ Extra kanaler. Vi jobbar på att lösa detta så snart som möjligt."
Det börjar likna Stockholms kollektivtrafik.
Tur att jag inte verkar missa speciellt mycket.
yngwie:
Riktigt seeeeegt!
Har alltid kanonbild på canal plus sändningarna, skumt att det skiljer så på 10 mil. Har du parabol som jag?
Redigerad kommentar
NikkiNine:
Det är lite signifikativt för MoDo att göra en plattmatch nu. De har spelat bra, tagit massvis av poäng och har läge att klättra över strecket nu när Växjö ser ut att få spö mot serieledarna - Då passar de på att ha allmänhetens åkning istället. Vill minnas att precis detta har hänt åtskilliga gånger de 2-3 senaste säsongerna.
Ljuspunkten är att Skröder ser otroligt het ut. Om MoDo lyckas göra mål, vilket är långt ifrån säkert, skulle det inte förvåna mig om det är han som stänker dit det.
Gbg:
Tyvärr är det ju i regel idioter som sitter i supporten.
Bad_Brett:
Är Peter Andersson ambassadeur för swedish match?
Viktigt!
Nytt lag på isen i andra, än så länge.
Redigerad kommentar
yngwie: Så var man och harvade i fel gästbok igen. HS är segt för mig.
yngwie: Bra där, kul att se att vi fick utdelning för SUndströms femma fina byte. Vilket ledde till en icing och trötta VFare klarade inte av att hålla undan.
För övrigt hoppas jag att domarna noterade Lundqvist höga klubba på Andersson vid målet. Inte snygg och inte första gången som Lundqvist gör idiot saker denna match.
Efter seger borta mot Djurgården är MODO Hockey nu tillbaka på hemmaplan igen. Två raka hemmamatcher är vad det handlar om - Frölunda torsdag och Färjestad lördag.
- Nu står vi inför en intressant utmaning i form av Frölunda. Ett lag som under hela hösten legat längst upp i tabellen. Vi har mött dem två gånger tidigare och har ännu inte lyckats besegra dem. Självklart vill vi försöka ändra på det, säger headcoach Ulf Samuelsson.
Aktuell elitserieomgång
Skellefteå - Luleå, Färjestad - Timrå, Växjö - Brynäs, AIK - Linköping, MODO Hockey - Frölunda, HV71 - Djurgården.
Headcoach Ulf Samuelsson
- Efter förlusten hemma mot AIK var det oerhört skönt att vi kunde komma tillbaka direkt och besegra Djurgården i Stockholm.
- Vi inledde matchen i Hovet riktigt bra. Vi var effektiva i offensiven och gjorde flera riktigt fina hockeymål.
- I mittperioden tycker jag att vi efter fjärde målet tappar en del. Vi åker inte lika mycket skridskor och stänger inte igen mittzonen. I tredje hittar vi tillbaka igen.
- Nu står vi inför en intressant utmaning i form av Frölunda. Ett lag som under hela hösten legat längst upp i tabellen. Vi har mött dem två gånger tidigare och har ännu inte lyckats besegra dem. Självklart vill vi försöka ändra på det.
- Vi vet att det kommer att krävas en toppinsats av oss.
- Hur laget formeras bestäms matchdagen.
Matchtruppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.
Frågetecken är det för Morten Madsens medverkan. "Lower body injury".
Per-Åge Skröder blev elitseriens meste utländske målskytt när han gjorde 4-0 mot Djurgården. Skröder har nu gjort totalt 196 elitseriemål under karriären.
Backen Jens Westin har nu gjort 200 matcher i MODO Hockeys färger.