1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505299 inlägg · 4102 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma

« · 2578185 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
KB: Och super duper offensiva Timrå förlorar hemma mot dynggänget Linköping.
Kommentera

Smurfen: nu är de dags att damma av silly tråden.
Kommentera

modomille: O de tycker du naturligtvis e jättekul 🥶
Kommentera

puffe: Ja, nu skulle man haft en MoDotröja med Folin och gå några gånger upp och ner för Avenyn. Gött att tvåla till Frölunda. Nu leker livet. :-)
Kommentera

JonteD: Helt underbart, plain and simple. :)
Kommentera

Cvnt: Men ni loosade mot oss de tyckte jag va kul 🥳🥳🥳
Kommentera

Vilken härlig seger ikväll!
Kommentera

Rurik: smaklig spis
Kommentera

Varför har man en Brynäs halsduk på sig på en MoDo match ??

Frågar åt en kompis
Kommentera

Zource: Vi ligger 3:a i tabellen, snittar nästan 2p/match och våra 1/2 centrar är båda skadade.
Spelar dock mindre roll när vi har HA-lirare som Bernie, Näsén och även Dickie! HELVETE vad bra den sistnämnde var idag😎
Kommentera

Var dommarinsatsen i sista perioden så dålig som jag upplevde den på plats?
Kommentera

Smurfen: ska inte gnälla alltför mycket idag :)

först och främst glad för tre poäng, otroligt viktigt, och bra stämning i hallen idag! publikkris my ass...

sen är jag tacksam att det idag räckte med att spela bra en period och kriga i sista, och ett särskilt tack till olle + bp som räddade laget när adam pettersson på egen hand höll på att ge bort matchen med tre korkskalleutvisningar. eftersom jag ofta säger att modo tar dumma utvisningar vill jag säga att jag är helt okej med sebbes utvisning, som det såg ut som så förhindrade han en klar målchans, dom utvisningarna gör mig aldrig nånting

summa summarum, kul och framför allt supervikitigt att vinna igen :)
Kommentera

BobbyG: Joel låter ju gråtfärdig när han tvingas snacka ner matchen i studion.
Kommentera

SPOODI: Nja, kändes väl ganska rättvist. Nu när vi vann.
Kommentera

BobbyG: Buuuhuuu Innala har lite ont. Hur ska det gå för Frölunda??? Va, Big Sam fick hjärnskakning? Schhhhh!
Kommentera

Bad_Brett: seger utan våra två bästa centrar. Bara lyfta på hatten
Kommentera

Bad_Brett: Vi spelade lite allsvenskt idag, men va fan!
Uppladdat:

450x300-nojd.jpgnojd.jpg

Kommentera

Nucky:
15 på 8 matcher, enligt min personliga målsättning skall vi ha 14 på 10. Så plus en poäng än så länge. Hoppas vi kan behålla våra 3 extra poäng från de 5 första.
Kommentera

BobbyG: visst, det var mycket folk... har säsongskort och kan säga att publiken aldrig varit så trött som ikv. Bättre drag förra året med 2800 pers på plats mot tingsryd...
Kommentera

Trärumpa: Och jäklar vad bra vi är på hemmaplan. Även i SHL
Kommentera

Tarasov: Grattis Modo!
Kommentera

Skönt att de 4a lagen man på förhand trodde skulle vara där nere är där nere!
Kommentera

Gusse: hoppas man får se modo som ett etablerat lag i slutspel
Kommentera

Grattis till segern. Inte konstigt dock när motståndarna tagit fel på idrott och trodde det var fotboll
Kommentera

mikenomad: Vi tar allt vi kan få.
Kommentera

Tarasov:

Såg matchen på plats.

Tycker Brickley är en helt annan spelare när man ser han live. Står oftast rätt, hård och tuff i närkamperna och rensar rejält i defensiven. Han är verkligen ett utropstecken. Visst att det kommer ett tapp här och där, men i det stora hela är han en tillgång. Med någon bättre än Berg på sidan skulle han få ut mer av sitt spel.

Kollade extra på o'regan och han är spelsmart den grabben. Flera gånger hittade han passningar/lösningar som medspelare inte riktigt fattade. Faktiskt överraskande bra i närkamper och kan vrida och vända och komma ut med pucken. Sedan har han ju ett riktigt spelsinne. Sättet han tar in puck och lugnar ner spelet innan rantas mål och får hela Frölunda att sjunka ner djupt är vad man förväntar sig av honom, någon som kan diktera tempot på isen och vet när han ska lugna ner kontra spela snabbt. Ser även ut att hitta sina ytor på isen bättre, speciellt utan puck, detta trots endast tredje matchen. Han kommer bli nyttig för oss.

Sjukt imponerad av vår säsongsstart, vi måste vara jobbiga att möta när vi är påkopplade för vi har ett väldigt snabbt lag och vi har adderat tuffhet till det.

Bara fortsätta kriga en match i taget.
Kommentera

Rytter: VACKRA ALFREDSHEM!
Kommentera

SPOODI: Domarnivån försvann i 3e.
Kommentera

dempa: Gammalt klipp men fick upp det nyss, var bara tvungen att dela det här för man blir ju bara glad. Klippet får representera känslan efter slutsignalen ikväll
Kommentera

Rödluvan: Tanner MacMaster ändå. Vilka förhoppningar man hade.
Sen vart det Vita Hästen - pensionering mitt under säsong - för att börja lira i ECHL några veckor senare.
Kommentera

KB: Känns som han haft ett annat öde i en klubb som Mora - som haft bra utfall på spelare med fräna namn. Inte för att det handlar om det dock.
Kommentera

JoJo2613: Tycker det var ett lämpligt tillfälle att nöta BP i tävlingssammanhang. Tackar domarna för gratis utbildningstid
Kommentera

Rödluvan: Han kom väl halvskadad och otränad. Skulle inte förvåna mig ifall han dyker upp i HA igen och blir en skyttekung.
Kommentera

Tror denna underbara bild som Dick på Twitter la ut sammanfattar kvällen bra.
Uppladdat:

450x300-img4703.jpegimg4703.jpeg

Kommentera

Bad_Brett:

Kom igen nu Hinke.. Nu kör vi Bomben.
Nu går vi för det...

www.eliteprospects.com/player/108294/jonny-brodzinski
Kommentera

Dagens, en bild säger mer 100 ord var Sampo Rantas övergång från målgest till 100% enorm lättnad. Nu hoppas vi på stolpe in i större utsträckning framöver
Kommentera

Silly: Tjänar nästan fyra miljoner spänn i AHL…
Kommentera

Gusse: Oerhört kul att Josh fick göra mål idag
Kommentera

KB:

🤣🤣🤣 japp!
Kommentera

Rödluvan: Josh o Brickley gör bara snygga mål...
Kommentera

KB: Finns ändå något komiskt i att vi har norpat poäng av Skellefteå, Rögle och Frölunda - tre lag som flera "experter" haft som favoriter inför säsongen. Då skiftar såklart experterna fokus och börjar tjafsa om hur MoDo ännu inte ställts inför något tufft motstånd.

P.S. Karla - Du vill hem. IKO behöver pengar. Lös det!
Kommentera

Gusse: Underbar bild, samtidigt är man så glad att vi har Karlin,Gradin och Widebro.

Stabil grund är ALLT(nästan).

Serien är ung, men många olyckskorpar kraxade om att ex.vis Karlin hade fått sparken i Mora, han är ingen SHL_tränare bla bla bla bla.

Våran organisation idag är så mycket bättre än vad många andra lag i ligan har , så känner en extrem trygghet även om vi skulle börja förlora några matcher. Vi har äntligen fått en ryggrad att luta oss tillbaka till, om/när det blåser emot
Kommentera

Trärumpa:
Under vilken sten kröp du fram ifrån då?
Kommentera

Joorå, det är gött å leva, som MoDo'it.
- Alla borde testa det..
Joorå, som sagt.

RedNek
Kommentera

Gusse: -"yep, I farted it in" 😆
Kommentera

Jag sa till min familj att känslan att gå upp igen till SHL och vinna en avgörande final på hemmaplan måste vara skönare än att vinna ett sm guld.. för fy fan va hemskt det hade varit om vi inte hade avancerat och harvat i 2:a ligan som björkröven gjort i många år. Tar de sig någonsin upp självmant eller måste ligan göras om så de får en gratisplats?
Skitsamma! Dagens match var okej. Inget mer. Mellanmjölk
Kommentera

Chamez: Mellanmjölk eller ej - Jag är väl förmodligen den personen som har tjatat mest om att "spelarna har bra betalt för att underhålla oss, vi måste kunna ställa krav bla bla bla".

Det jag ser hittills den här säsongen, är ett sammansvetsat gäng som inte bara gör sitt yttersta kväll efter kväll, utan gör det med ett konstant leende på läpparna, och som dessutom bjuder oss på rolig ishockey. Då känns varje poäng som en bonus. Jag älskar hur vi spelar, jag älskar kaxigheten i att som nykomling våga utmana bilden av vad SHL-hockey innebär och jag älskar hur Hinken och Karlin på rekordtid har förvandlat MoDo från en laughing stock till en plats där alla spelare verkar stormtrivas.

Vi kan mycket väl sluta på plats 13-14, och vi kan mycket väl åka ner till HA igen, men likväl kommer jag njuta av varenda sekund

Jag är så oerhört imponerad över vad MoDo har åstadkommit.
Kommentera

Bad_Brett: sagt det förut, går inte chansa på halvskadade för att dom råkar va lite billigare. För bra serie för föredettingar och skavanker, man måste va på topp, annars går det inte.

Hur va stämningen i hallen sista 2min? Lät som en skön allsång.
Kommentera

Bad_Brett: vi kommer inte sluta en enda placering under play in, thats a promise!
Kommentera

Bad_Brett: Mycket bra skrivet. Du beskriver nog vad väldigt många känner. Åker vi ner i HA igen så gör vi ta mig tusan det med flaggan högre än på ett decennium.
Forza sekten MoDo!
Kommentera

« · 2578185 · »