1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2641395 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Hakning-Henrik: Oregano såklart. Istället för att skicka på mål lägger han en passning som leder till kontring. Jösses
Kommentera

Tror att Rundblad känner stress över att det gått som det gått och därav inte slappnar av på isen. Ett turmål kan underlätta för hans självförtroende.
Kommentera

Rödluvan:

Har vi slipat skridskorna på fel sida av skenorna ikväll? Vi ligger ju ner nästan mer än vi står upp.
Kommentera

Theo skadad…
Kommentera

JonathanF: Gillar Frölunda. Inte massa grisande efter avblåsning framför eget mål utan de spelar hockey!
Kommentera

Färdkost: näää va? Vad missa jag
Kommentera

NuMo: Kuken i fittan. Vi leder. Det tar vi med oss.
Kommentera

SPOODI: skall leta åt tidpunkt så återkommer jag!
Kommentera

Costanza: 1-5 efter andra då?
Kommentera

Vi spelar extremt mycket närmre Frölundaspelarna än vad vi gjort på länge! Låt oss få en bra andra nu o fortsätt ligga tätt
Kommentera

Färdkost: gick ner i omklädningsrummet med laget, är nog lugnt
Kommentera

Costanza:

Väldigt konstigt. Satt och tänkte att det var 1-1 eftersom det kändes mer naturligt.
Kommentera

Rödluvan:
Kämpainsatsen får betyget 5/5
Passningsspelet får 2/5
Hutsko får 4/5
Kommentera

JonathanF: säkert men med hans erfarenhet ....han borde kunna hantera en dålig säsong
Kommentera

SPOODI: hoppas det!

För er som undrar: 07:29 på klockan så får Theo en smäll i ryggen mot plexiglaset, inte spelat sedan denna situation.
Kommentera

JonathanF: Hur många fler bjudningar ska Rundblad få ge motståndarna innan Karlin och & agerar??
Det är dags för bänken/läktarn nu ett antal matcher.
Karln är ju fullständig livsfarlig att ha på isen.
Kommentera

Gavelo: kan slå fast att Hutsko inte spelar mer med MoDo. Känns som djurgården kommer hugga. Eller ssk
Kommentera

Fan vad tråkigt att det inte blev Folin-Folin tekning ändå; det hade varit lite spexigt!
Kommentera

Robin Ztorken L: med din approach skulle vi iaf höja publiksnittet men hade varit svårt att få ihop fullt lag på isen ?
Kommentera

SPOODI: Löven kanske. kenttä har väl börsen framme
Kommentera

Robin Moberg: Jo, det känns som ett snäpp framåt. Har undvikit forumet för att jag dels var så besviken över matchen mot Malmö och dels skäms jag över att läsa allt gnäll här.
Jag hade hoppats att det skulle kunna vara lite mer positiv stämning med tanke på att vi trots allt gjort det ok sett till att vi tippades i hamna i botten av alla.
Kommentera

Törna: absolut motsatsen till vad löven behöver så varför inte
Kommentera

Vi kommer i alla fall inte att vinna den här matchen med det här spelet ändå.

Om sanningen skall fram så får vi under perioden färre och färre möjligheter till riktiga chanser.

Frölunda kommer å sin sida väldigt lätt till sina möjligheter, ibland så funderar man på om de ens märker att det är motståndare i vägen. lägger man till att vi bjuder dem på lägen dessutom så ser det svårt ut.

Som tur är så har vi , som alltid verkar det, en stor möjlighet att spela bättre.
Kommentera

Bad_Brett: Vi måste väl för faan slå Frölunda hemma, Brett!? Tackla stenhårt och skjut in pucken i Kryllan!!
Kommentera

J F K: Gnället kommer ju efter en period där vi absolut inte gjort det OK. Ingen gnäller på hur vi började säsongen.
Kommentera

Robin Ztorken L: Rundblad gör förutom 2 missar en bra period, inte så att han är ensam om att slå indianare eller dåliga passningar.
Kommentera

Törna: Tycker tyvärr vi spelar uruselt. Får deja vu från förra matchen.

Ska jag hitta något positivt så ligger vi bättre i skottlinjen. Och Bernhardt verkar taggad av nya kontraktet.
Kommentera

Bad_Brett: Kan vi inte lära oss från förra matchen har vi olösliga problem
Kommentera

SPOODI: jaså, Har Modo gått ut med att Hutsko spelat färdigt?
Kommentera

10322: Det är mest gnäll generellt nu oavsett. Sett över de tio senaste så har vi tagit minst poäng och Frölunda mest poäng i serien. Ändå är fokus på spelare som är dåliga, ett spel som inte kan hålla osv. Fokus är att gnälla helt enkelt.

Det är klart jag önskar att vi spelat bättre.
Kommentera

Bad_Brett: Jag gillar hur 4:e kedjan tar för sig. Ligger nära och kämpar för varje puck.

I övrigt är de ju rätt lika som vanligt; men ingen trodde väl att de magiskt skulle vara fixat tills idag?

- Men nu kommer andra perioden, det är nu vi märker om det blir framåt eller bakåt. Jag ställer mig på något konstigt sätt mig positiv inför andra perioden. Tror på ketchup-effekten och OP sätter ett grismål framför mål.

Framåt Alfredshem!
Kommentera

Bad_Brett: Men ta mig faan! Kötta på och vinn nu då era jävlar. George vill somna. med 3p!
Kommentera

Keriksson: jag har. Ser hellre OP, AP och LP före Hutsko
Kommentera

Man såg ju också tydligt hur Frölunda ryckte upp sig efter pb. 2a blir svettig för Modo men hoppas man kan undvika utvisningar och kanske pillra in en puck mer än gött la borg

Vi leder så man ju nöjd
Kommentera

Rödluvan: det märker vi men vi måste ju också vara ärliga, vi ska inte slå frölunda de flesta matcher vi spelar mot dom. Vi är ett sämre hockeylag och måste överpresterar eller ha lite flyt för att vinna.
Kommentera

Bad_Brett: seriöst någon gillar matchen 🤮
Kommentera

Törna: Gillar hur O'Regan och Sam ser ut tillsammans, känner mig positiv.
Kommentera

J F K: Trams. Vi gör helt idiotiska misstag. Bakomryggenpassningar och Rundblad-slarv. Möter man ett bättre lag är det ÄNNU större anledning att inte pyssla med sånt.
Kommentera

J F K: Det är fokus på det som är dåligt för det är ju för fan nästan ingenting som är bra just nu? Det är ganska naturligt att tonläget blir som det blivit då. Kliv ner från hästen; du är ingen bättre supporter bara för att du stoppar huvudet i sanden. Man kan stötta laget och vara kritisk på hockeyforum samtidigt.
Kommentera

Bad_Brett: Vill inte MoDo att George ska må bra? Måste ju döda motståndare nu och inte åka runt och längta hem!! Helvete, vi måste ju kötta in poäng!
Kommentera

10322: En fysisk match med fina tacklingar från båda lagen, fint att se.
Kommentera

10322: alltså det är ju fullt möjligt i teorin att acceptera att Modo är kassa för tillfället, vara deppig ch ändå inte gnälla. Älskar också hur forumet är kusligt likt förra säsongen i vår megadipp.
Kommentera

10322: Så saker blir bättre av att gnälla, gnälla och gnälla?
Exakt vad tror du blir bättre?
Kommentera

grimiss: Hockey väcker känslor. MoDo berör.
Kommentera

grimiss: Ja, det är fullt möjligt. Det är också extremt orimligt att förvänta sig att alla reagerar så kring något som ligger så nära folks hjärtan.
Kommentera

Bad_Brett: Japp, ni måste få bort misstagen annars ringer det snart. Men imponerad hur enkelt ni kom in i zonen i första. Frölunda måste man få stopp på i mittzonen.
Kommentera

J F K: Menar du att alla ska syna sina inlägg och tänka "blir något konkret bättre av att jag skriver det här inlägget"? Ska vi syna din historik och se om alla dina inlägg håller den standarden?

Igen; kliv av din häst.
Kommentera

« · 2641395 · »