1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511820 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2641741 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
J F K: Motgångssupportern i dig förnekar sig aldrig lever upp när det går dåligt.
Kommentera

Dundee: Jag har kört allt jag har, men nu börjar man bli trött. Har sagt länge att man ska ta in stora spelare som kan vara jobbiga att möta. MoDo tror fortfarande att de kan åka runt runt i SHL. Rena dumheter!
Kommentera

J F K: Var vi inte 2000-talets bästa nykomling nyss? Nu är vi topp-2 sedan 2016. Mycket att glädjas åt förlusten till trots. :-)
Kommentera

BobbyG: Vi lyckades inte värva ihop en första femma, utan har fått spela hela säsongen med en Allsvensk trupp!

Det visar sig nu!
Kommentera

7639: Huvudsaken vi vinner mot lagen under oss
Kommentera

Dundee: När du skriver att Gradin kunnat värva, men låtit bli undrar jag vad du baserar det på.
År det så att du med säkerhet vet en spelare som gått till MoDo i vår position och med de pengar vi haft eller är det rent skitsnack?
Berätta gärna vilka spelare det rört sig om. Jag år genuint nyfiken på vilka vi tackade nej till.
Kommentera

M Horava: Folin, Wahlberg eller Norén kan fylla Rundblads plats. Han bidrar noll framåt och bjuder motståndarna varenda match.
Kommentera

7639: Värsta är att jag sa i typ 4-5 omgången att Rundblad känns som en ny Rantakari men jag hoppades att de var en felaktig känsla. Men nä, den blir bara starkare och starkare.

Vi har dock de lag vi har. Förhoppningsvis gör vår stab det dom kan.

Men nu börjar det bli svårt att se något hopp - Och det missunnar hela MoDo. Mindre folk på matcher. Mindre försäljning. Mindre intäkter = sämre spelarbudget nästa år.

Aja, de är väl tack och godnatt då?
Kommentera

bollan123: hinken skrattar sig säkert till sömns, kollar sig i spegeln Americans psycho style och intalar sig att hans shl-värvningar borde få pris som årets värvningar ..... Ärligt talat, hade vi inte fått in Gradin och Karlin hade vi i dagsläget garanterat rullat runt i HA-skiten fortfarande, antagligen runt nedre strecket. Ja det är beckmörkt nu, men jag fattar verkligen inte vad gradin har gjort för att det ska kastas kilovis med drygheter på honom. Han har väl dessutom spelat hockey på elitnivå - det gör man inte utan en rejäl vinnarskalle.
Kommentera

7639: vi kan ju inte fortsätta att göra oss av med spelare. Det gör inte laget bättre. Komplettera med spelare FÖRST och sen peta spelare
Kommentera

bollan123: Ser hellre Ruhooma jobba i kiosken än att han får grina sig ut ur kontraktet. Vi torskar bra mycket mer pengar om vi åker ut.
Kommentera

Steken84: Det kommer inte gå då vi har gått in i den här säsongen med dels ett spelsystem som inte håller, och dels för dålig trupp.

När man har så få forwards som kan göra mål så håller det inte att släppa till 15-20 A-chanser varje match, det säger sig självt!

Vår enda chans hade varit att helt ställa om spelsystemet till en rådefensiv där man går på kontring. Men nu är det här offensiva systemet så pass inpräntat att det inte går
Kommentera

Costanza: Lugn nu Costanza! Serenity now!

Går rykten om att det blir matchtröjor av bomull i Mackes hyllningsmatch!
Kommentera

DrCox:

Bernhardt beslutar sig för att droppa en myra mitt i plan som siste man i stället för att lägga djupt.

Helt klart är att vi kan, men vi kan inte göra det under press så det är som i lumpen. Göra gång på gång på gång på gång. Tillslut vet man hur man monterar en AK4:a.

Vid Frölundas mål så är jag säker på att Rubins som var det närmaste från målgöraren skulle se Märklin-tågbanebiten som låg där framför Modos mål, om han fick se reprisen och inse att han bara skulle använda sina kilon att köra över målgöraren som nu bara åkte på spåret oantastat.
Kommentera

Costanza: Du måste ändå inse att exempelvis HV med 20 miljoner mer i spelarbudget och som kunde värva spelare fyra månader för oss ligger bakom oss?

Vi kommer hamna före ett IKO med klart bättre förutsättningar än oss.

Såklart finns det mycket vi kunnat göra bättre, men ditt resonemang är i mina ögon sjukt orättvist.

Jag kan förstå besviken, men tycker att kritiken är snudd på löjlig. Kritisera enskilda saker som är dåliga, men att såga alla jäms med fotknölarna, kalla folk halvfigurer och insinuera gravt tjänstefel är vi är av de två bästa nykomlingarna på 8 år. Har alla andra haft mycket sämre folk I ledande positioner?
Kommentera

Zource: Ha lika troligt som att Putin vinner Nobels fredspris.
Kommentera

J F K: ja med den skillnaden att vi då hade toppspelare för den seie vi spelade i. Nu har vi för många spelare som spelar i fel serie och där spets saknas i stort sett.
Kommentera

Greenwolper: aja ganska väntat tur man stanna hemma. Någon gång skall det ju vända. Nästa gång kanske
Kommentera

Man vill ju självklart det ska gå bra för klubben. Men känns som att vi snarare snålar oss ur detta som tog 7 år att nå. Lite som Gif Sundsvall i fotboll snålar sig ur varje gång man lyckas gå upp.

Jag blir mest besviken över hur Gradin tänker, haft lägen hela säsongen på förstärka även om vi gick över förväntan så måste man ju förstå att nånting kommer raset och då gäller det vara förberedd.

Givit upp har man ej gjort men tycker ledningen i klubben måste slå näven i bordet, man måste gå ut till sponsorer och be om hjälp med ekonomiskt stöd till förstärka. Och säg inte marknaden är död hur kommer det sig flera andra botten kollegor kunnat värva och förstärka som? Den köper jag inte utan det handlar garanterat om man ej har råd men svälj stoltheten och våga be om hjälp det kostar mer att åka ur.
Kommentera

7639: Han kan mycket väl bli vår nästa Rantakari.
Kommentera

DrCox: På Torsdag vänder det! Rundblad avgör!
Kommentera

Steken84: Ne, den lilla positivitet jag hade är helt borta nu. Tomhet.
Kommentera

J F K: Vi får vara glada över att vi hade 1-0 efter första perioden mot seriens formstarkaste lag. Den karamellen får vi suga på länge. :-)
Kommentera

jonsson: timeout 1747 med två mål efter. Jippi
Kommentera

J F K: Vi måste göra oss av med Rundblad, tänk er honom i ett kval.

Vi slogs om poäng ikväll, gav tyvärr bort det igen
Kommentera

Kan någon se att vi tar nån mer poäng denna säsong? Hur ska det isåfall gå till?
Kommentera

JonathanF: Ja men han ville ju inte vara kvar så enligt Hinken ska han då inte spela i MoDo. Undra om Hinken fortsätter att vara glad med våran position. 5 poäng får vi med oss i januari månad sedan slösar vi någon miljon på Hutsko som vi sedan skickar bort efter 13 matcher 🙏🙏
Kommentera

J F K: Förra året kunde vi ha ridit den svackan hela vägen till slutspel. Det här året kan svackan kosta oss vår plats i SHL.
Kommentera

Nu ni
TIMEOUT
Kommentera

J F K: Skillnaden är att vi mötte Tingsryd och inte Frölunda
Kommentera

Keriksson: Man kan säga såhär: Vi är tyvärr inte speciellt svåra att slå!

Endast 2-3 värvningar kan bryta det här mentala läget vi befinner oss i just nu.

Finns inga ljuspunkter i försvarsspelet! Finns inga ljuspunkter i anfallsspelet!

Endast Lassi lyser, tycker synd om grabben!
Kommentera

Bad_Brett: Vad är det för mening att ta ut målvakten när vi ändå inte gör några mål?!
Kommentera

Dundee: IKO ät ännu sämre och vi ligger före ett HV med en budget som säkert är 20 miljoner över vår.

Vi är helt klart i en svacka som förra året. Då kunde vi resa oss och avsluta riktigt bra.

Jag tycker som sagt att mam måste nyansera det. Vi spelar för närvarande vår sämsta hockey för säsongen, men det innebär inte automatiskt att vi inte kommer resa oss (som ifjol) eller att inte andra lag också haft och kommer ha liknande perioder.
Kommentera

J F K: Du måste nog erkänna att MoDo slarvat bort SHL-platsen. Ser bara en massa halvfigurer som inte köttar för klubben.
Kommentera

Dundee: gör nånting plocka målvakten
Kommentera

bollan123: Ruhooma är väl bra mycket bättre än Niederbach. Skänka bort de enda förstakedjespelarna som vi lyckas få.
Kommentera

Zource: Hur orkar du!
Kommentera

bollan123: Haha vi tar målvakten igen utan time-out.
Kommentera

Dundee: ja det är en magisk värvning
Kommentera

Zource: I det bästa av världar gör vi det, till 99,9% sannolikhet gör vi inte det.
Kommentera

Greenwolper: Inte som att domarna är bra, men det är fan inga domare som avgjort denna match. Att lägga fokus där är att totalt blunda för hur sjukt jävla dåliga vi är just nu.
Kommentera

Greenwolper: gravöl . Vi får väl slå HV på torsdag då så ni klarar nerverna
Kommentera

Haha vilka kornflakesdomare. Utv som avgör matchen är utv men det där då….
Kommentera

Helvete vad dåliga vi är, hur kan vi klappa igenom nå så enormt. Vi blir ju bara sämre och sämre, eller så är det så vi är ej bättre tyvärr vi har ju ett allsvenskt lag i shl. Vi har inte en suck i ett kval med detta spel. Och Hinken är väl nöjd med Oregano som var utbjuden till allsvenska klubbar enligt Mattias på Öa.
Kommentera

Äsch! Vi tar Skellefteå borta på Torsdag! ;)
Kommentera

Paninaro: Rundblad, Danske och Woods är INTE SHLmässiga.
Undrar vad som hänt med framförallt Dansken o Woods???
Dom är bedrövligt dåliga, båda två!
Kommentera

10322:

Ojojoj! Ber om ursäkt. När Klingberg fick pucken så tittade jag bort och tog en chokladbit, det kändes att det var kört, trots att det var många många meter kvar innan avslut.
Kommentera

Bad_Brett: samtidigt är man väl inte superförvånad ändå, med tanke på hur brutalt usla modo varit hela säsongen på att göra mål.

ta bort 7 och 6 mot linköping och hv, som vi kan konstatera nu var anomalier, så snittar modo 2,14 mål per match. på 36 matcher. tro fan man inte vinner några matcher
Kommentera

Rödluvan: Ranta slutade spela, dålig inställning.

Inte interference där? Ok ok
Kommentera

Bad_Brett: HAHAHAHAH den där såg man komma 15 sekunder innan Rundblad kollar på puck och i princip bara ger upp. Han vill verkligen ha ner MoDo till HA för då bryts kontraktet och han kan gå tillbaka till ZAIK eller avsluta karriären bara.

Förövrigt Vigneault har varit urusel alldeles för länge nu och Niederbach fortsätter att briljera tror jag inte sett han lägga en rättpassning denna match hittills.

Det roliga är ju det att Ranta har börjat insett att hela laget suger förutom HA-kedjan så han verkar inse att det enda sättet att göra något är att göra ALLT själv och det kan nog nästan ingen göra i SHL tyvärr.

Ses i HA till hösten. 28:e December sedan senaste 3poängaren.
Kommentera

« · 2641741 · »