1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511824 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2641741 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
J F K: Motgångssupportern i dig förnekar sig aldrig lever upp när det går dåligt.
Kommentera

grimiss: Noll tacksamhet från dom som gnäller nu på Karlin och Hinken. Minnet är kort.
Kommentera

Bad_Brett: om jag inte räknat fel så var detta 23e matchen av 38 modo gör 2 mål eller mindre i en match

man kan säga mycket om allt, mycket här inne just nu är rena idiotier som inte är baserat i nån verklighet, men vi kan konstatera att modo inte är särskilt skarpa när det kommer till skytte iallafall
Kommentera

Sigge: Vilket spelsystem skulle vi använt? Jag är genuint nyfiken med tanke på att de två bästa nykomlingarna de senaste åtta åren är de som spelat offensivt som vi och HV.
Skulle vi tagit IKOs defensiva spel då de kom dyngsist? Timrås defensiva då de kom dyngsist? Leksands ganska defensiva då de var långt efter 12an, men före IKO.

Jag säger inte att vårt är rätt och visst borde vi bli aggressivare i mittzon och egen zon, samt spela enklare. Samtidigt har det spel du förespråkar ALLTID fungerat mycket sämre för de sju lag som gjort det.
Kommentera

Costanza:
Funkar inte voodoo längre
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker ju ändå att Modo är bra mycket bättre än både Oskarshamn och Hv71. Trots att vårat allsvenska lag inte presterar i SHL som man hade önskat.
Kommentera

Bad_Brett: När vi står där i kvalet mot IKO så kan vi åtminstone glädjas åt att vi var bättre nykomlingar än vad dom var (innan det gick åt helvete). Det kommer man långt på!
Kommentera

J F K: Vi hade väl exakt lika stor chans som Oskarshamn att värva en Austin Wagner tex han var på marknaden länge Shore i Hv var på marknaden en bra stund innan Hv nöp honom igen. Båda dessa herrar har gjort otrolig skillnad i sina lag.
Kommentera

Dundee: Fast vilka har bottenkonkurenterna värvat som du är så sugen på? Som gjort deras lag bättre?

Nä, det börjar vara tungt nu. Tycker inte vi gör en så dålig 3e period, men vi är tyvärr för dåliga. Och just nu tycker jag vi allmänt ser för dåliga ut kontra motståndarna. Som att vi helt enkelt inte räcker till. Vårt passningsspel är ju i stora delar en bedrövelse. Som sagt, inte allt får dålig 3e, men vi skapar typ noll målchanser 5mot5, säger lite vart kraven är nu...

Men vi måste stötta klubben och laget! Detta är "nya MoDos" första motgång, bara hoppas vi reder ut det.
Att vi ska värva 2-3 spelare är ju hobby såortchefernas illusion, kommer aldrig ske. Vad blir det för spelare egentligen?

Sen lite kul att Hinken får skit för han snålat. Rätt säker det är Widebro som snålat. Han valde en budget som gör att klubben mår fortsatt bra om vi åker ur. Istället för att chansa på att bli kvar och sätta oss i skiten.
Sen är det sport, man måste våga för att vinna.
Kommentera

Chamez: Jag tyckte också det. Nu vet jag inte vad jag tycker.
Kommentera

BobbyG:
På sistone har tagit på tok för skott.
Hoppas man kan ta börja jobba med den biten med. Sen kan Norlinder skita i NHL och sätta sig på flyget hem bums! Jeppe skippa Schweiz 🇨🇭
Kommentera

Confusius: Karlin känns som om han tappat det totalt.
Han sätter Niederbach i första match efter match och i kvällens fight har Woods o Dansken 20 minuters speltid.
Dom har varit helt frånvarande i 20 matcher nu trots att dom spelar med Josh.
Ranta förstörs genom att spelas med bös och Rundblad tillåts göra avgörande misstag , match efter match.

Börjar tappa tron på Karlin, dessvärre.
Kommentera

Törna: Det kan vi visst ha, 3 poäng till godo alltså, men visst vore en förlust mot HV idag , betydligt värre än en förlust mot Frölunda. Fattar inte att man inte fattar vilka lag vi kämpar emot
Kommentera

modomille: men såhär kort? Hur lång tid har ens gått sen vi slapp kvala nedåt i ha?
Kommentera

Dundee:
Shore tror jag inte vi hade råd med. Wagner kunde vi kanske fått
Kommentera

Tarasov: Nu blir det voodoo, trodde jag skulle slippa elda :-)
Kommentera

modomille: klart man är tacksam, men mantrat ”man ska vilja spela i Modo” funkar inte på en död marknad där man är lägst i näringskedjan. RUHOOMA gjorde ju två mål kort innan han stack och började äntligen varva upp. Jag köper det om även han gör ett nedköp, men nu får han spela i ett bättre lag och Modo är de enda förlorarna. Hur mycket skulle Brynäs eller Djurgården betala om du inte trivs stick dit.
Kommentera

Bad_Brett: Nej, det har alltid varit 2016 om du hänvisar till mig. Jag säger inte att vi ska vara nöjd med det, men jag tycker att det bör sätta förväntningarna. Att tro att vi inte skulle få kämpa för att undvika kval med de ÖVERLÄGSET sämsta förutsättningarna är faktiskt minst sagt naivt.

Jag tycker vi spelar vår sämsta hockey för säsongen och Frölunda vinner rättvist. Jag tycker samtidigt att mycket av kritiken är korkad och orättvis.
Kommentera

Costanza: Alla som kan hockey kunde se tidigt i andra hur det skulle sluta. Men istället för blod, svett och tårar får vi återigen se ett lag som verkar tro att det fortfarande är försäsong.

Vi saknar vilja och glöd och har sämre grundspel än Blötröven. När man sa att Modo behövde snitta 1,1 poäng per match för att hålla sig kvar kändes det ändå görbart, men det finns inte en chans att vi fixar det.

Matcherna är inte ens spännande. Aldrig sett ett så fullkomligt utspelat lag.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Vem tycker du skall spela mer då bland forwards. Om vi tar bort minskar speltid på Woods/Aagaard?
Kommentera

Sigge: Vi har också historiens sämsta boxplay, alltid något.
Kommentera

Gavelo: Hur många poäng lär det ha kostat oss egentligen?
Kommentera

Gavelo: och nu måste vi vara sämsta nykomling plötsligt
Kommentera

Tarasov: it always about the money, det är där JFK måste lära sig att inse. Gradin säger ju själv han ger sig inte in i en budgivning nä då är man rökt innan man ens försökt. Vi hade mycket väl kunnat landa Shore om vi var beredd på betala för hans tjänster. Allt har ett pris, som man sedan måste våga ta en risk med .
Kommentera

Zource: Ja nog kan han avgöra alltid, förmodligen inte på det sättet du tror dock!
Kommentera

8225: Ja de va ju en jäkla tur att vi inte spelade mot hv idag då, för vi hade inte ens vunnit över Vita Hästan och dom spelar väl i ettan. 😅
Kommentera

Gavelo: boxplayet är något av ett mysterium. Nog det sista jag gissat att vi skulle vara sämst på inför säsongen.
Kommentera

Dundee: Jo, att Shore redan spelat i HV spelade säkert ingen roll?
Wagners 11 poäng på 21 matcher är väl möjligen en. Sämre poängsnitt än utskällda Aagaard och Woods, så du hade väl sågat honom också.
Kommentera

Dundee: Finns drösvis med spelare som vi hade kunnat kasta en halv spelarbudget på utan att de går till oss. It's not always about the money.
Kommentera

Smurfen: modo är faktiskt fortfarande bästa nykomligen sen det nu var

inte för att det är någon tröst
Kommentera

7639: jag tror inte vi tar några fler poäng tyvärr..
Kommentera

BobbyG: Inte ett jäkla skit till tröst!!!
Kommentera

Robin Ztorken L: Är det nån tröst för dig så har Niederbach inte 1a line istid. Men folk tror ju stenhårt på att nummer på kedja avgör speltid...

Sen kan jag väl tycka det är dags att sära på HA kedjan. Mest för att se vad Dickinsson tillsamman med Ranta hade åstadkommit. Kan ju inte bli mkt sämre.
Sen Aagard med EJK och valfri.
På tal om HA kedjan så tycker jag Woods var direkt dålig idag. VM i pucktapp.
Och i samma veva är Dickinsson så jäääkla bra just nu. Kommer bli dyr att behålla han...
Kommentera

Dundee:
Han gav sig in i budgivning gällande att behålla Woods. Det där handlar väl om vilken situaiton vi talar om tänker jag mig.
Kommentera

Törna: Blev lite krångligt där nu, men jag har fortfarande stort hopp om att vi klarar säsongens målsättning, missar vi det kan man börja klaga
Kommentera

J F K: Du måste gå till optikern tror jag vart har jag skrivit något om Woods och Aagard? Wagner hade kunnat spela i en första kedja hos oss så pass bra är han och därmed en rejäl förstärkning till våran trupp.
Kommentera

Tarasov: När vi värvade Brickley med. Hinken la skarpa bud till Kuokkanen med så vet inte vad Dundee yrar om.
Kommentera

grimiss: kan inte vara svårt att spela pp mot oss. Vi åker inga skridskor, står bara still. Kolla matchen ikväll när Modo tog ut målvakten, vi fick ingen tid fast vi var 6 mot 5 för Frölunda åker så jävla mycket mer skridskor, ger oss 0 tid.
Därför tycker jag inte boxplay är mysterium. Spelade samma typ av boxplay förra året i hockeyallsvenskan men då var vi så mycket bättre än alla andra lag att det löste sig ändå.
Kommentera

Tarasov: i tredje hade jag kunnat tänkt mig att bänka Oregan, walli och niederbach: kört
Sampo-dick-mikkel
Woods-sam-sldergran
Sebbe-ejk-op
Rundblad och folin på bänken,mycket speltid på Brickley
Kommentera

Bad_Brett: Man börjar ifrågasätta Karlin & Holmström och deras ledarskap. Lätt att göra det som George från soffan vid Dyngdiket. MoDo håller dock på att slarva bort SHL och de verkar vara helt jävla stela och inte veta vad de ska göra. Det är oroande. Karlin & Gradin måste börja öppna käften.
Kommentera

Tarasov: Finns ett bra sätt och det är att försöka stuva om i kedjorna men Karlin är ju åsnan Ior och bara kör på tills det brakar fullständigt.
När man ser hur illa det är, vilket jag hoppas han gör, då måste man prova nytt och kasta om i ALLA formationer.
Just nu är det bara bedrövligt att skåda.
Kommentera

Frontschwein: Det är klokt att börja ställa in sig på kval, vi är ganska överlägset sämsta laget i ligan och har varit en längre tid, Malmö hade en dipp men det berodde på deras skadeläge.

Den enda räddningen är att Hinken lyckas hitta 2-3 toppspelare innan kvalet.
Kommentera

Gavelo: 2-3 värvningar är totalt orealistiskt. Vi ska vara jävligt glada om vi hittar en, och att han då faktiskt gör skillnad.
Kommentera

10322: vi behöver nog 2 eller 3.
2 forwards till Ranta och en back, gärna kvick och spelsmart då vi har en otroligt trög backlinje .
Kommentera

JonathanF: tycker åxå att Hinken vek ner sig ang. Rouhmaa, man kan kräva,lex tollefsen .
Kommentera

Gavelo: Vilket fjanteri. Klart dom inte ska börja ställa in sig på kval så länge som vi är över strecket. Vilket vi är.
Kommentera

Sigge: Rådefensiv med vår backuppsättning???
Kommentera

Gavelo: Spelar ingen roll vad vi behöver - det kommer inte ske. Det blir lite meningslöst att ens fundera på.
Kommentera

modomille: Jag ger det en vecka till, sedan är vi på kvalplats.
Kommentera

modomille: Nu andas vi och hoppas att George blir 10:a i vår.
Kommentera

« · 2641741 · »