1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511819 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2641816 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Gavelo: skönt att vi vinner den ligan ner till ha!
Kommentera

ang matchen idag

första är inte jättebra, men bra fart och intensitet iallafall. nästan för mycket fart eftersom det slarvades så mycket
i andra tycker jag problemen börjar pga dåliga beslut från modo som resulterar i turnovers, sen i flera icings i rad, till slut ringer det såklart. oregan var en, men inte ensam

lite för många i laget som antingen inte lärt sig beslutsfattandet i shl eller inte har förmågan till det

men som sagt. bristen på spets har jag tjatat om länge, hack i skivan, den dödar oss den med. funkar inte att göra 2 per match, om ens det
Kommentera

Eh vafan det vänder snart. Få en stabil defensiv och hitta krysset så vänder det. Leka lite mer i offensiv zon på torsdag så kanske vi hittar målet mer. Gooo MoDo. Någon gång vänder det, bara kriga på💪
Kommentera

BobbyG: Jupp, feel u. Har tjatat om spets länge med, men då var jag tydligen timråit pga dom åsikterna.

Det är tyvärr godnatt nu, som de sett ut sen mellandagarna är vi bortom all räddning. Kommer bli en februari utan full pott med om inte ett mirakel sker.
Kommentera

modomille: Vi kommer inte att vinna några matcher denna vecka Hv kommer knappast förlora alla sina matcher denna vecka så det är bara en tidsfråga innan vi är under strecket att tro nått annat är bara att lura sig själv.
Kommentera

Monno: Vart skrev jag att jag trodde att 2-3 värvningar skulle ske??

Jag skrev vad som behöver göras, inte vad som är troligt att hända
Kommentera

Tarasov: Nu har har lugnat ner mig. Inser att MoDo är störst i världen ändå.
Kommentera

J F K: Rundblad signades väldigt tidigt, likaså Walli. När Oregano kom hade Hinken pratat om att han 3-4 intressanta namn på kroken, men att de skulle ha is i magen för att säkert få in "rätt" spelare. Visst hade han det tuffare, men vilka nyförvärv, utöver Sampo och Lassi, har gjort det bättre än någon från den allsvenska truppen hade kunnat göra det?

Varför kan vi inte bara erkänna att Hinken har misslyckats kapitalt med nyförvärven? Hade han fått in några Ratties, Shores, Hanzls och LaLeggias så hade vi varit med och tampats om en slutspelsplats.
Kommentera

Frontschwein: nä men du trodde väl å andra sidan att vi aldrig skulle gå upp ?
Kommentera

Bad_Brett: Det blir ett lite meningslöst erkännande när han också var sist ut med minst pengar, tyvärr. Det ursäktar liksom hela skiten.
Kommentera

När är uppehållet?
Kommentera

DrCox: Okej mr Nostradamus
Kommentera

7639: du tycker ni ska göra er av med lagkaptenen? Har de hänt i något lag, att man bryter kontraktet med sin kapten under säsongen? Nu är det panik på riktigt i övik
Kommentera

Bad_Brett: För att dessutom jobba som scout med ett stort kontaktnät så har han inga snygga siffror.
Kommentera

10322: Du menar att Timrå hade en bättre ekonomisk situation när de plockade in Rattie, Hanzl och LaLeggia?
Kommentera

X-Län: Panik bland kärringarna här inne.
Kommentera

Enda trösten nu är att vi spelar INGA fler matcher under denna Januari i alla fall !!!!
Kommentera

Bad_Brett: Jag menar att dessa spelare inte fanns på marknaden för oss, alls. De ökade kompensationsnivåerna i AHL är nog delar av det problemet.
Kommentera

Gavelo: Han kanske inte skulle ha bränt pengar på spelare som Walli, där vi redan hade likvärdiga alternativ, utan istället sparat dem till någon som verkligen kan göra skillnad.
Kommentera

modomille: Ingen större panik utan ganska väntat, mest frustrerande att det fortfarande finns så många papphattar som står med huvudet i sanden bara.
Kommentera

Costanza: Ja ni är störst. Biggest loser
Kommentera

Robin Ztorken L:
Jo men nu vill jag vet vilka du tycker skall få mer speltid på bekostnad av Woods/Aagaard. Ranta är den redan maxad på…
Kommentera

mikenomad: Håller med. Fantastiskt hur så många ger upp, man skäms. Sen kommer dom med kepan i handen o skäms, när dom hade fel
Kommentera

mikenomad: Har man störst kuk så kan man ta några förluster och sen spana in Maratontabellen och Arenan i hamnen.
Kommentera

Gavelo: Hinken har två bra värvningar Lassi och Ranta.
Övriga är smärre katastrofer, minst sagt bedrövligt.
Bara hoppas att han kan lyckas med någon/några innan fönstret stänger.

Det är dock svårt att värva spets till ett bottenlag, stjärnorna söker sig till lag som kan gå långt och då menar jag inte söderut!
Kommentera

8225: En till som kan kliva ner från sin häst. Du är ingen bättre supporter än någon annan.
Kommentera

Bad_Brett: irrelevant just nu men trots risigt spel de tre senaste matcherna hade vi chans på poäng, mot Tik ett dåligt beslut som orsakade 2-1, mot Mif ett kaosbyte och ikväll ett tveksamt domslut med 2-1 som följd.
Kommentera

10322: Vad innebär att vara en bättre supporter? Förklara gärna, tack.

Vad är en bättre supporter? Är Du en bättre supporter typ?

Varför är du bättre isåfall?
Kommentera

mikenomad: Hur går det med ekonomin klarar ni elitlicensen i år?
Kommentera

Heyerdal: Oförmågan att producera mål utanför förstaperioden sänker oss mer än något annat.
Kommentera

modomille: Förstår att folk är frustrerade men vad hade man förväntat sig? Det är ju snarare så att ni presterat bättre än förväntningarna. Att såga Hinken & Karlin mitt i debutsäsongen känns inte rätt nånstans. Fan, tom år 2 kommer vara tufft då övriga lag har fått bygga sina lag under lång tid.
Kommentera

Robin Ztorken L: Det är inte så lätt för Hinken & Gradin.
Kommentera

Costanza: Ja det där med museer är er grej
Kommentera

10322: Tomasek blev klar för Färjestad den 31:a maj. Pajuniemi blev klar för Malmö den 23:e maj.

Klart det fanns bra spelare på marknaden, men vår sportchef var inte tillräckligt skicklig för att hitta dem.
Kommentera

jå1: De späder på problemet lite själva genom att vara så ovilliga att bemöta situationen i media. Det får konsekvensen att många känner att inget händer.
Det kan nog vara på gott och ont. På ett sätt tror jag det är lugnande för laget att man vädrar ut storm på det här sättet.
Kommentera

jå1: ......fan, vad är det här? Vettigaste inlägget för dagen skrivet av en timråit? Nä nu ger jag fan upp forumet haha
Kommentera

10322: Var rekordet på typ16 raka torsk som Oskarshamn hade, det borde vi kunna ta med våran trupp.
Kommentera

mikenomad: Haha! Inte vill du väl bråka med MoDo när vi är på väg att åka ur ;-)
Kommentera

Bad_Brett: Finns inget som säger att endera ville till oss eller att vi hade haft ekonomiska förutsättningarna att buda på dessa - eller att vi inte försökte, för den delen.
Kommentera

Bad_Brett: jag håller med om att han har misslyckats med värvningarna. rundblad, roma, oregan, hutsko är rena floppar, det går inte att komma runt det på något annat sätt oavsett hur man kan rationalisera värvningarna när dom gjordes

walli, sam och rubins är ungefär som förväntat, från min sida iallafall. i wallis fall är det inte bra nog, han är inte en shl-spelare, hade kunnat spara pengarna på att behålla vela. vet inte om han hade varit bättre, men hade inte varit pengar i utköp + lön för walli.

dom andra två är väl kantbollar, är beredd att ge sam lite lättnad pga två hjärnskakningar, jag vet inte hur det påverkar honom men borde inte vara orimligt att det påverkat på något sätt och med inställningen att han är en center för max tredje

det jag opponerar mig mot är det här slentrianmässiga tjafset om att 1. hinken är nöjd och eller inte bryr sig alternativt försöker snåla sig kvar (inget av påståendena stämmer) och 2. det bara är att köpa nån stjärna nu under säsong. vilket jag vet att du inte säger =)
Kommentera

grimiss: Jag kan SHL, bättre än Costanza 😉
Kommentera

10322: Vi vet att de bäst betalda i Färjestad tjänar 250 000 och Malmö har haft ekonomiska problem. Så givetvis hade vi kunnat buda över.
Kommentera

jå1: Du är mycket bättre vad gäller SHL!
Kommentera

Fan vilka kappvändare här i forumet ikväll. Att ge sig på Karlin o Gradin då vi ligger 12 med 14 omgångar kvar, det är dåligt!
Kommentera

Costanza: 4-0 i kvalet mot oink sen värva hem nåra stjärnor så slåss vi i kvarten nästa sässe
Kommentera

Bad_Brett: Då finns det nog ett annat skäl, för att han inte skulle ha hittat Tomasek eller Pajuniemi tror du inte ens själv på. Ingendera är okända spelare och om de fanns på marknaden, har rätt profiler och kan tänka sig att lira här så hade vi garanterat försökt. Garanterat.
Kommentera

Costanza: Äh, retas lite. Ni åker inte ur, som värst blir det kval. Med utsåld arena och sköna slantar ist f tråkingemansland. Omöjligt att åka ur i år om man inte heter Oskarshamn
Kommentera

Gavelo: snålkuken kommer agera. Nån av Styfs grabbar går in och breddar. tycker att vi bör byta sportchef till nästa år om vi är kvar i SHL. Åker vi ner kan han sitta kvar.
Kommentera

grimiss: Med så många defensivt svaga backar, är jag inte jätteförvånad över vårt svaga BP!

När dessutom forwards verkar fått order om att ligga minst 7 meter från sina backar, ja då går det lätt på tok.
Kommentera

wesslan: Jag har så stora krav. Ber om ursäkt..
Kommentera

« · 2641816 · »