1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511804 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2641879 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
10322: glada nyheter

I dagsläget känns Modo som starkaste kandidaten till att ställas mot jumbon Oskarshamn i ett kval, även om de fortfarande har tre poäng ner till HV71 på trettondeplatsen.

vem skriver det? jo, wennerholm
Kommentera

Greenwolper: Det som blir extra tufft nu och framöver för Modo är att lagen i serien tuffar till sig och börjar bli mer desperata. I början av serien så är det mest att man ska spela ihop sig och hitta kemi. Det år ofta där nykomlingar har sin chans att ta ordentligt med skalper. Vilket ni gjort med råge.
Ett eller två bra nyförvärv nu skulle ju få in energi i laget. Ni behöver det.
Kan ni inte få Lodin från Oskars?
Kommentera

Bad_Brett: Hinken plockade in Ruohoma som största stjärnan, han var för dålig och såldes efter halva serien.
Så plockade vi in Oregan och Hutsko under säsongen, den ena är för dålig och sitter på bänken och den andra är inte långt efter.

Hinken måste verkligen scouta bättre i fortsättningen!
Kommentera

BobbyG: Wennerholm är smyg-MoDoit!
Kommentera

wesslan: Mer samma personer som alltid mår bra av att få berätta hur allt borde vara,, om dom fick bestämma. Men tystnar nog lite när vi är klara för SHL 2025
Kommentera

Frontschwein: Gillar dig, Frontsy! Säger som det är. Älskar det!
Kommentera

Frontschwein: haha du kan inte vara på riktigt ? Helt sanslöst. Man förstår ju verkligen vart kulturen i Modo att konstant kicka folk (vilket skickade oss rakt ner i skiten) kommer från. Hade jag inte varit uppväxt i en Modotröja hade jag fan bytt klubb.
Kommentera

wesslan: Men det blir så töntigt. Vi alla kan väl vara överens om att Nubben har gjort ett grymt jobb i Timrå men misslyckats i Frölunda och HV 71?

Jag tror det här kan bli en nyttig läropeng och åker vi ur igen kommer vi ha fallskärmen på 5 miljoner (och bör rimligen krossa allt motstånd på samma sätt som Timrå, HV 71 och Brynäs har gjort). Hoppas Hinken och Karlin stannar i klubben i många år, men att påstå att Hinken har nyttjat sina resurser på bästa sätt denna säsong är ju bara tramsigt.
Kommentera

Costanza: Nejdå inte riktat mot dig, du kan hockey!
Kommentera

Bad_Brett: håller med dig: Hinken stod ju å ljög fullständigt i lördags att allt va gött å bra men sanningen var helt annat!
Kommentera

Bad_Brett: Spelare blir ju klar för klubbar mycket tidigare än vad dom går ut med. Pajuniemi var så gott som klar för Malmö en månad innan än det du skriver.
Kommentera

kulltorp: Förbannat rörigt i MoDo. Som du säger, in med nya. Tror inte att det blir bättre.
Kommentera

Bössa 68:
Pga förlusten? Man kan ju träna på bra och göra det man kan oavsett om man vinner eller ej.
Kommentera

Bad_Brett: Är med dig helt där. Kan dock vara mer förlåtande mot hinken eftersom marknaden var så pass skral då vi väl kunde börja värva. Men att kräva hinkens avgång blir för mig töntigt.
Kommentera

Costanza: jäkla uppgift att få laget att släppa ner axlarna och tro på det här. bra att inte hinken och karlin bidrar till att sprida paniken. sen får dom gärna börja trolla fram lite resultat snarast ändå
Kommentera

Tarasov: Skönt att vi fortfarande är MoDoiter och kvar i SHL. Det tar vi med oss.
Kommentera

wesslan: Det Måste ju få finnas ju ett mellanting mellan att kräva hinkens avgång och att komma med berättigad kritik mot hinkens misslyckade värvningar denna säsong.
Kommentera

BobbyG: Tarasov och jag tar det alltid väldigt lugnt eftersom vi vet att MoDo är störst.
Kommentera

wesslan: Vem kräver Hinkens eller Karlins avgång (Frontis räknas inte)?

Men det är såklart frustrerande att se hur våra allsvenska spelare har gjort en närmast bragdartad insats och att vi likväl är chanslösa?

Om marknaden är så skral att det bara finns skräp, är det ju bättre att spara på pengarna och låta Theo, OP, Norén etc. spela istället.
Kommentera

Ah om man ska försöka gräva fram något positivt från kvällen är ju iaf att:
Vi låg betydligt närmare motståndarna redan i spelet utan puck och vi hamnade således väldigt bra i skottlinjen, vi lyckades till och med blockera ett skott, det var några månader sedan (typ)
Sedan så försökte vi vara snabba på rören när vi erövrade puck i egen zon, tyvärr var Frölunda lite snabbare och starkare än oss och det gjorde att vi ganska sällan kom ur zonen särskilt kontrollerat, men intentionerna var bra iaf.

Sedan tycker jag många försöker hålla tempot uppe, Niederbach, Sam, Ranta, JD körde ganska hårt men det blir väldigt tydligt vilken skillnad det är på talangen mellan lagen och Modo behärskar inte att spela med sådan fart, det går för fort, men glädjande ändå att vi iaf försöker ist för att lägga oss och dö som mot Malmö, vi får ju faktiskt nästan in en reducering när Karlin plockat målvakten på slutet.

Kvällens -
Karlin tar inte timeout i 2:a efter en iceing när vi varit tillbaka tryckta i nästan 2 minuter i egen zon, detta gjorde att dem kunde pressa på ytterligare 1 minut efter tekningen och var en hårsmån från att göra mål innan Lassi kunde blockera.
Kommentera

DrCox: Ja där är jag helt med. Men har sett många här inne och på twitter bla. som vill ha bort honom. Och jag är med på att han hade kunnat värva bättre på vissa fronter.
Kommentera

Costanza: MoDo borde, fortsatt satsa på skidor, Christer Johansson , MoDo, vann VM-guld 1978. Mera sånt, tack, nu nä'r man är lite besviken
Kommentera

Tarasov: seriöst så tror jag samtliga känner flåset i nacken! Hur man tänker å gör är väl skillnaden i laget; hur man gillar läget typ
Kommentera

Gavelo:
Han verkar iaf lyssnat på dig, vi gick mer eller mindre på 3 kedjor.
Kommentera

Gavelo: vet inte om det är jag som inte kan läsa men man får inte ta timeout efter icing

får däremot byta målvakt om man vill mygla lite
Kommentera

Bössa 68: Samma som förra året, vi växer under våren
Kommentera

Bössa 68: vad vill du att han ska säga? Allt är piss och markanden är körd så vi kommer garanterat hamna i kval och bli kissade i ansiktet av Oskarshamn eftersom spelarna är dyngkassa och tränaren är handlingsförlamad? Förlåt för att jag är kass jag avgår nu?
Kommentera

8225: Vi är kvar i SHL. Det tar vi med oss!
Kommentera

Costanza: Ja, vi spänner bågen högre kommande säsong, då är övre halvan ett konkret mål. Stor klubb, Stora ambitioner
Kommentera

BobbyG: Sicken jävla negativ kappvändare!
Kommentera

Bad_Brett: Syftar inte på Karlin . Han jobbar med dom kryddor han har. Däremot tycker jag att inköpschefen Gradin som köpt alun, kanel och kummin till köttgrytan för att det var billiga påsar för kocken är den som bör flytta på sig när gästerna kräks, trots fina grytbitar.
Kommentera

Frontschwein: Men, vi bjuder dock på en liten liten mintkaka, smaka bara
Kommentera

Bad_Brett: nej att hans värvningar träffat helt fel (undantag Ranta och Lassi) går ju inte att argumentera bort. Sen är det ju hans första säsong på högsta nivån som sportchef, plus kommer sist in (och sannolikt belastad av redan skrivna kontrakt för as trupp) plus dålig budget plus att alla vet att Modo sannolikt kommer vara slagpåse och har noll procent chans på guldet. Det krymper ju sannolikheten för att han ska träffa rätt. Han hade behövt sinnessjukt bra fingertoppskänsla (och en del flyt) för att lyckas och det besitter han uppenbarligen inte ännu.
Kommentera

8225: Och varför får man inte berätta hur allt borde vara, om man fick bestämma??
Kommentera

wesslan: Hinken ska väl inte avgå / tvingas bort. Däremot ska han å styrelsen ta ett ordentligt omtag om vad klubben vill vara . Shl eller ha, välg
Kommentera

Confusius: QUE? Förklara gärna
Kommentera

grimiss: Alla verkar ha glömt hur grym Hinken var i båset också. Är han verkligen rätt man på SHLnivå?
Kommentera

Frontschwein: Har Hinkens matchtröja, känns som att man bör sälja den omedelbart, kursen faller stadigt :)
Kommentera

grimiss: Hade inte MoDo en dipp under fjolåret också i typ januari? Har man tränat på ett sätt som gör att man utgick från att det skulle bli kval, och man ska vara som bäst då? Precis som det kändes som deras plan var i HA, fast slutspelet istället då. Karlin sa väl t o m lite kryptiskt typ ”utan att säga för mycket, men vi har koll på läget” när det gick som tyngst förra säsongen.
Läste man mellan raderna lät det som att det kunde ha med träningsupplägget att göra. Ren spekulation från min sida.
Kommentera

Frontschwein: Gissar att Karlin har en hel del att säga till om när det gäller nyförvärven.

Båda behöver erfarenhet, bara att inse. Men de är kloka och kommer lära sig med tiden. Hoppas bara vi kan klara oss kvar på något jävla vänster (även om det känns kört för närvarande).
Kommentera

TickledDonkey: Blir ju minst sagt idiotiskt ifall man är på god väg att klara topp-10 och då helt plötsligt lägger om träningen för att orka med ett negativt kval.

Har själv funderat i de banorna men det är nog bara en mental snuttefilt.
Kommentera

Bad_Brett: Flera Ranta åt Folket
Kommentera

Frontschwein: Älskar dig Frontsy! Sluta aldrig skriva. Gradin svettas under täcket. Skrev det även på forumet och snyggingen Frida på TV4 tog upp det under MoDo-matchen. Gradin erkände pressen. Jag och de flesta gillar Hinken.
Kommentera

Bad_Brett: Nu är jag inget fys-orakel, men tänkte om det mer har något med upplägget och vad man valt att fokusera på under försäsongen att göra. Dvs inget man justerat nu mitt under brinnande säsong, utan mer träningsgrunden man lagt under sommaren.
Kommentera

8225: Ja, du skrev:

"Mer samma personer som alltid mår bra av att få berätta hur allt borde vara,, om dom fick bestämma. Men tystnar nog lite när vi är klara för SHL 2025"
Kommentera

TickledDonkey: Ikväll spelade Niederbach hela 19 minuter 🤯🤯 Trots detta sköt han inte ett enda skott. Berg med bäst +/- bland lagets backar spelade 5 minuter medans Folin 15 minuter?

Vad ser Karlin i dessa två herrar? För jag ser noll uppsida i att spela någon av dom just nu. Har dom något på Karlin eller? För det känns som det. Niederbach just nu med 1poäng senaste 10 matcherna trots spel i PP och med Ranta och Oregan. Det funkar helt enkelt inte. Men aja fortsätt att köra på samma Karlin det har fungerat väldigt bra Januari ut.
Kommentera

Wennerholm skriver i sin 818283818188282 krönika att det var osportligt av oss att inte låta Ruohooma spela ikväll.
Kommentera

wesslan: Håller med..
Allt gnäll gör ju att man tröttnar på det här forumet.

Alla här är tydligen sportchefer och tränare och vet bäst😅
Ungefär som jag på lördagar när travet går, då är man kusk och vet bäst i tv soffan

Herregud, vi spelar ändå ok mot ett Frölunda som tippades som ett topplag... Med lite tur hade vi fått nåt mål till.
Kommentera

Confusius: Hoppas och tror det blir så. Vi ska inte åka ner igen, på länge.
Sedan finns det en liten grupp som verkar frodas rejält vid motgång. Inte detsamma som att kritisera objektivt, så inget personligt om du tog det så.

Jag är inte MoDo-religiös, utan kan kritisera både Karlin o Gradin, men tycker fortfarande vårat allsvenska lag hänger med hyfsat, vi är inte bättre, så oerhört positivt bra att vi fortfarande har ett sjukt penningdopat HV bakom oss. Låt det förbli så!
Kommentera

Costanza: Ja ja , en måndagskväll i november å storm ute å vi torskar mot ett dåligt Almtuna med 2-1 inför 2346 är ju nästan värre än en tung förlust mot Frölunda i Januari inför drygt 4300 !

Vi ser framåt kamrater , nu är Januari över så nu kan det bara bli bättre 🤪
Kommentera

« · 2641879 · »