30. Ullmark, Linus 48. Forsberg, Anton | ||||||
49. Regehr, Richie | 15. Cumiskey, Kyle | |||||
10. Skröder, Per-Åge | 26. Påhlsson, Samuel | 13. Nordgren, Niklas | ||||
14. Hägg, Robert | 38. Torp, Nichlas | |||||
27. Öberg, Peter | 11. Önerud, Simon | 7. Tambellini, Jeff | ||||
41. Hedman, Oscar | 2. Carlson, Albin | |||||
17. Kabanov, Kirill | 18. Ritola, Mattias | 88. Nylander Altelius, William | ||||
3. Lehtivuori, Joonas | ||||||
36. Kempe, Adrian | 28. Forsberg, Kristian | 70. Kempe, Mario | ||||
12. Spina, Dave (LW) |
ULTIMAVICI: Oj, där trampade jag allt i klaveret. Ser på Swehockey att målvakterna heter:
37. Gunnarsson, Jonas 30. Kokman, Viktor |
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Haha! Foppa är på väg mot ytterligare ett hattrick.
johan_MODO:
Vafn hände? Jag råkade zappa till fel kanal. Hamnade i Färdjestadsmatchen som ligger några minuter efter vår. Men 3-0. Superkul.
Gusse: Tack för det. Utanför blå!!! Rejäl tavla alltså...
Nära 4-0 nu.
Den här matchen är jätteviktig, framförallt för HV, men de lyckas inte visa det.
Sockan övertygar däremot.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Fyra sekunder...Underbart är kort.
Målet är ok. HVaren stör målvakten efteråt. Men med tanke på hur usla domarna är ibland så kanske vi har tur.
Frå sämre vinkel. Ångrar mig. Bort med målet!
Jaha, jag hade rätt från början.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Nä, egentligen var inte tackligen på målvKTEN OK.
När pucken passerar är han inte där. Fast. Jag tycker inte en tackling som är felaktig och farlig landear strax efter är ok heller.
Alla ser ju vad som händer och rörelser som sker har att göra med vad man beräknar. Sockan ser ju att han är på väg att bli överkörd, därmed blir han störd och är egentligen överkörd.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Vafan! ;)
Målet HV71 gör. De kastar sig över vår målvakt, frågan är om de gör det före, eller efter pucken passerar målvakten så att han blir störd. I reprien så har målet redan blivit innan spelaren landar på målvakten.
Å andra sidan. Om någon "hytter" mot dig så reagarar du tillbaks.
Egentligen blev målvaken störd. enligt mig.
ULTIMAVICI: Svar: Ja.
Allvarligt talat. Den här matchen visar att vi faktiskt bra mycket bättre än HV. Matchens dignitet var deras, inte vår.
zigge:
Jag saknar Salmela. Jättemycket. Min uppfattning är att han är Elitseriens överlägset bästa back. Med honom i laget hade vi förmodligen haft ett fungerande powerplay och viss skrällchans i slutspelet.
Bad_Brett:Självklart e Psalmela ruggigt bra, men lite kul att han valde lönecheck, o därmed kom till ett "sämre" lag. Hade vi haft kvar pSalmela, hade vi ju troligen inte haft tex Kirill o Gunno (som väl iofs ännu inte levererat)
O Önerud, går från klarhet till klarhet!
Från ett HV-forum:
"Inzaneclown skrev:Önerud är 1+2 i denna matchen. Det svider inte lite...
Hade gärna tradat bort Nilson mot Önerud alla dar i veckan! "Money Talks, BullShit walks in HV Blue Bulls
Dax igen då för hemmamatch. Ska Sockan få fortsatt förtroende? Ska lill-Nyllet få speltid?
Trodde när jag såg rubriken att det var A F som bestämt, men det var bara "önskedrömmar" o lite schwammel hit o dit, tyvärr...