1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507828 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma

« · 2570943 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
Costanza: tänk om vi kunde kriga till oss poäng imorgon😍
Låst ämne

Greenwolper: Måste bli poäng mot Åsa-Nisse imorrn!
Låst ämne

Greenwolper:
Rätt inställning!
Låst ämne

Greenwolper: Klart vi gör.
Låst ämne

hk: 8-7?
Låst ämne

Costanza: 4-2, allt lugnt inga bekymmer.
Låst ämne

SPOODI: Tambellini drar till Schweiz nästa säsong. Men Karla och Johnson kan vi säkert få hit. Jag hade nypt mig i armen om det skulle ske. Om det blir kval mellan oss och Torskars kanske Karla kan vara schysst och missa målet med flit.
Låst ämne

Sigge: MoDo är nog rätt attraktiv om vi håller oss kvar. Gäller att klubben inte snålar nu heller utan KÖPER då det behövs.
Låst ämne

Sigge: lek med tanken IKO åker ur SHL och Karlas fem års kontrakt rivs. Kommer Jonte då bråka sig ur sitt nya tre års kontrakt om Karla skrev på för MoDo?
Låst ämne

Mackan: Jonte och Karla platsar ju knappt i Husum nu.
Låst ämne

Costanza: 13-1!
Låst ämne

Gameday! Tror Sam slänger in två baljor idag
Låst ämne

SPOODI: i eget mål eller? Lycka till ikväll iaf!

jag tror som jag brukar tro att HV71 vinner med 1-5
Låst ämne

SPOODI:
Slänger in 4-3 till MoDo, kanske efter förlängning. Ranta x2, Sam och Niederbach
Låst ämne

Mr Goofy: Har suttit uppe hela natten och funderat på MoDo och säsongstarten, och har kommit fram till en avgörande nyckel för framgång:
Vi måste minimera misstagen framför allt i egen zon.
I SHL blir man straffad direkt!
Låst ämne

Nucky: Man blir straffad direkt i alla ligor och divisioner så det är absolut ingen skillnad mellan allsvenskan och Shl i det anseendet.

Modo måste hushålla med resurserna och krafterna, det går inte att komma ut som en bulldozer första 15 och tro att det ska hålla i 60 minuter när man har en oerhört tunn trupp.
Låst ämne

Gavelo: Det håller inte i längden att spela på ren kämpaglöd och gnugga på. Nu när vi har nästan obefintlig spets måste vi spela mer på motståndarnas misstag, inte tvärtom.
Sen måste några spelare höja sig rejält. Tänker framförallt på Bernie, Dick, Nieder m.fl.
Låst ämne

Nucky:
Och inte ta onödiga utvisningar
Låst ämne

Sigge:
Skulle ju snarare säga att det gäller att inte släppa på kämpaglöden och gnuggandet, hur ska man annars få fram motståndarens misstag?
Låst ämne

Saleva: Absolut, men att spela på kämpaglöd kan vi göra i cirka 30 minuter. Efter det finns det en risk att vi rasar ihop som mot Timrå. Så när det sker gäller det att ha något annat att luta sig tillbaka mot för att det inte ska hända igen.
Låst ämne

SPOODI: Det är klart att han gör. Fd HV-spelare är alltid de som gör målen🙈. HV71-fostrade Strandberg gjorde t ex ett helt orättvist 2-2 med 50 sekunder av premiären mot LHC.

Kommer ihåg när jag var aktiv på ert forum för två säsonger sedan när båda spelade i HA. Otroligt kul att vi nu möts i SHL🥳. Modo har visat att ni inte blir en slagpåse. Grattis till er! Lycka till i alla andra matcher än dem mot HV.
Låst ämne

Windom Earle: Sant, då trodde man inte att bara 2 år senare möts vi i SHL, sjukt kul :)
Låst ämne

Windom Earle: spelar Önerud? Tror han har en balja i sig ikväll
Låst ämne

SPOODI: Han bör vara i fjärde idag. (Snart är try-outen slut och vi tycker till mans att han inte är på topp, men tar sin roll på ett bra sätt och borde få ettårsavtal)
Låst ämne

Windom Earle: tycker han är för bra för att sluta! Hade varit kul att se honom i HA ett sista år. Typ va med och stabilisera Nybro tex
Låst ämne

O'Regan med nr 11 ser jag i matchprogrammet.
Låst ämne

Costanza:
Nya Nubben
Låst ämne

Nucky: ja, självklart är det den stora punkten som så många redan sagt :). jag tycker den är särskilt viktig eftersom det hittills verkar som att modo är trubbiga i offensiven, bortsett när myrenberg ger bort bortåt en handfull mål. vi har sett en ganska stor skillnad mot när man möter en bra målvakt som mot skellefteå och timrå, mot myrenberg som var riktigt dålig i den matchen.

i dom två matcherna har det blivit tre mål där ett av dom var ett klassiskt hur fick han in den? mål som mikkel är så bra på, och jag tror väl personligen att rubins mål mot skellefteå är ett sånt mål som sitter en gång av 50, men ska inte ta ifrån honom att han träffade riktigt bra.

kan stundtals få bra tryck i anfallszon, men kvaliten i avsluten har inte funnits där, och jag är väl tveksam på om den kommer att finnas där regelbundet, men det är en annan diskussion

så eftersom det hittills verkat som att modo kommer få kämpa enormt för att göra ett mål så funkar det inte att ge bort gratismål om det ska bli några poäng. därför minimera misstag och inte ta dumma utvisningar (oaktat vad jfk säger om domarinsatsen). kan nog tycka att man hellre då offrar lite uppspelsmöjligheter för att spela den säkra pucken

som jag skrev igår, väldigt nyfiken på vilket modo som spelar ikväll, hv är ett bra lag i år. rånade av högberg, bättre än färjestad i två och krossade oskarshamn (SOM jag hoppas att dom åker ur denna säsong)
Låst ämne

Är allt okej här? Han ser skadad ut i gångsstilen. Eller är det bara att han inte gått på länge?
Låst ämne

Rödluvan: Närå, han har bara fått information att han är på lövenmark och ska ta sig fram försiktigt
Låst ämne

Rödluvan:
O nej har vi värvat en skadad spelare månne….
Låst ämne

Rödluvan: Ska man vara borta i nästan ett halvår brukar man packa rejält.
Låst ämne

Rödluvan: Efter att ha flugit i ett halvt dygn känns nog inte benen 100%
Låst ämne

Rödluvan:
Jag kan då inte se något konstigt med han gångstil. Han tar det soft bara?

Men hans medföljare verka ha en bula i skallen.
Har dom varit slagsmål tro? 🤔
Nu blir jag orolig 🥴
Låst ämne

EJK sa nu i MoDoChannel att han kommer lira kant ikväll, hur tolkar vi detta? O'Regan kör direkt eller?
Låst ämne

Costanza: Kanske att Big Dick går in i första?
Låst ämne

Det här är såna här matcher som mot HV ikväll ni måste vinna om ni vill undvika kval. Kom igen Modo tre poäng skulle smaka mumma ikväll!
Låst ämne

Sigge: rouhomaa fejka skada för å få vila upp sig
Låst ämne

Sigge: Tycker det hade vart helt klart bästa alternativet, han behöver komma igång och Jinesjö-Karlsson kan Centra Aagaard och Woods
Låst ämne

KarateKing700: EJK sa just att han spelar ytter ikväll.
Låst ämne

Costanza: Kan bara tolka det som att Danny med ett halvt dygn flyg i benen stänker upp 3 i kryllan!
Låst ämne

hk: Du kan hockey!
Låst ämne

hk: är vi verkligen så desperata i omgång 4? Om han ens är spelklar på pappret
Låst ämne

SPOODI: In med pizzakryddan! Nu öser vi på! Beep! Beep!
Låst ämne

SPOODI: Tolkar detta som att någon av Pizzakryddan eller Rååmaa lirar. Blir intressant att se.
Låst ämne

hk: Troligen centrar Niederbach första med Ranta och EJK på kanterna.
Låst ämne

Vikingen: Fick för mig att EJK gick center, men det spelar nog mindre roll.
Låst ämne

J F K: Eftersom vice sportchef Costanza skrev att EJK sagt att han spelar ytter ikväll så tror jag det blir som att Niederbach går som center.
Låst ämne

Costanza: Hörde det, fick inte igång reprisen på MoDoChannel direkt! 👌
Låst ämne

Vikingen: Varför ska Niederbach lira center då MoDo har äldre och mer rutinerade centrar i AP och EJK. Blir förvånad om du får rätt.
Låst ämne

« · 2570943 · »