1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma

« · 2573217 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
J F K:

Precis, det är inte på bortaplan vi ska känna press. Betydligt viktigare att inte ge bort något på hemmaplan speciellt mot bottenkonkurrenter.

Därför var segrarna mot LHC och HV väldigt sköna, vi gav dem inget och de växte inte av en seger och att de stulit poäng på bortaplan.

Som nykomling är det viktigt att göra hemmaplan till en borg och vara stabila där, sedan kan vi sno poäng borta i vissa på förhand 0p matcher mot t.ex SAIK så är det en bonus. Lite samma tänker jag mot Malmö, det är viktigare att vinna hemma mot dem än borta, poäng imorgon är en bonus även om jag såklart hoppas på 3 nya poäng.

Skulle säga att det är betydligt mer pressat och viktigare att vinna hemma mot Leksand på Tisdag än det är att vinna mot Malmö borta imorgon.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jag är inne på att detta blir den tuffaste matchen hittills. En helt annan press då det är en tippad bottenkollega och kraven på seger automatiskt höjs. 6-poängsmatch med högre insatser helt enkelt
Låst ämne

vi får ha respekt för att det har gått fem matcher och fem matcher gör ingen säsong, modo har gjort det jättebra och har tagit poängen av egen kraft, men alla experter pratar om hur modo spelar sååå annorlunda mot vad shl är vana vid, vad händer när, och det kommer hända, shl-lagen hittar svaret på modos tunga och långa snurr i anfallszon? det är då det kommer bli en prövning på riktigt, om det finns andra verktyg i lådan att plocka fram.

det här med press hoppas jag inte modo känner av alls, det har gått fem matcher av 52 så inte nån kniv mot strupen än, självförtroendet är på topp, jag hoppas dom är ödmjuka inför varje uppgift och fortsätter jobba stenhårt i varje byte med ett hälsosam dos av självförtroende, känner man press så kommer det börja kastas puckar och göras misstag för att man inte vill göra fel snarare än att känna att man ska våga göra rätt, vi har sett det i vissa sekvenser av matcherna hittills redan.
Låst ämne

9315: Såg denna kommentaren på ÖA under liverapporteringen från dagens träning. Tycker det symboliserar exakt det man tänker och känner fast i ord.

- Tror på riktigt media underskattat Modos energi, speed och offensiva förmågor denna säsong. SHL-lagen gnetar på med sina strukturerade uppspel och tajta defensiva uppställningar ? in kommer Modo och bara KÖR i offensiv zon. Man har frejdigheten och fräckheten som ett HA-lag, men koncentrationen och disciplinen (åtminstone än så länge) som ett SHL-lag.
Låst ämne

Statler: Tycker inte MoDo ska känna någon press mot Malmö, Färjestad tyckte MIF var det bästa laget de mött och det är i deras hemmaborg. Har också svårt att se Malmö som ett bottenlag, tror de hamnar någonstans i mitten.
Låst ämne

9315: lättare att ta poäng på motivation innan spelet sätter sig för alla lag. Samma sak kan detta räknas in under. När de finner svaret så måste man 1 vara så bra så svaret inte hjälper eller finna justeringar som låter laget fortsätta vinna.

Vi får helt enkelt se framöver. Spännande blir det.
Allt ovanför kval och jag är störtnöjd.
Efter 15-20 matcher kanske vi kan dra lite slutsatser.
Låst ämne

Brander:

Malmö kommer väl att försöka spela otroligt aggressivt inledningsvis, de har ju hemmarink och måste visa upp för de sina att de kan spöa en nykomling. Om MoDo håller sig till sin gameplan i egen zon, fortsätta att undvika skitmisstagen, så kontrar vi hem segern över tre perioder!!

Vad tror ni?!
Låst ämne

KRB: Jag är inne på ditt spår. Karlin kommer nog vilja att vi spelar lite "tråkigare" den här matchen för att döda deras momentum. Om vi då klarar av deras forcering i början kan vi chocka dem med kontringar och trycka tillbaka dem i offensiv zon.

Sams kedja kommer bli sjukt viktig även i denna match då jag förutsätter att vi matcher dem mot Malmös offensiva finnar.
Låst ämne

KRB: Tippar jag med hjärnan tror jag tyvärr på förlust. Hoppas jag har fel.
Låst ämne

KRB: mot rögle hemma var det ofta öppen gata i mittzon och omställningar kom som ett brev på posten. Karlin såg detta åxå,vi måste ligga närmare så vi kan bryta/ vinna pucken.
Låst ämne

Sigge:

Jadå, ungefär så!
Klarar vi inledningen av matchen så skulle det inte förvåna mig om vi jobbar oss in och tar över!!
Tät forechecking och rent framför mål, det vi egentligen varit riktigt bra på så har vi en chans!!

Jag vill hellre iofs se att vi på riktigt spöar skiten ur Leksand matchen därpå, den matchen vi vill se en fullsatt hemmaarena och vinst med helst tvåsiffrigt!!!

Död åt Leksand i år!
Låst ämne

Statler: Precis. Det kittlar lite i att tänka att om vi tar 3 poäng är vi 2 vinster före Malmö efter 6 matcher, jag hade inte klagat!
Låst ämne

Hakning-Henrik:

Jag säger väl samma som jag sa inför Röglematchen:

Tar vi 1 pinne av Malmö på Lördag är jag nöjd.
Tar vi 2 så blir jag väldigt nöjd.
Tar vi 3 så bli jag fruktansvärt glad!
Låst ämne

« · 2573217