1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507071 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - HV71 24-02-29 Borta

« · 2662421 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - HV71 24-02-29 Borta
Hakning-Henrik:

Spelare i Modo har tvingats lämna främst för att ge plats för "stjärnorna" som inte levererat. Att de kommer tillbaks och direkt faller in i Modos spelidé med roller spelare de är vana vid är inte direkt konstigt.
Kommentera

Hakning-Henrik: Vad sa man om Theo och OP? Låter sjukt att de ska få kritik när de bidrar så aktivt.
Kommentera

Greenwolper: Theo och OP fick sig en törn i hockeykväll. Tycker att programledaren har helt fel. Redan i höstas så efterlyste jag OP till fjärdekedjan, mycket för att han är för en fjärdekedja ganska så spetsig och har ett bra skott/målkänsla och stänker dit ett par kassar med några matchers mellanrum. Det är något vi saknade när det gick tungt, tredje och fjärde gjorde ALDRIG mål och var egentligen aldrig ens nära med Sebbe, AP och EJK.

Med OPs och nu Theos intåg har fjärdekedjan helt plötsligt gjort 4-5 mål på ungefär lika många matcher... Jag tror det har gynnat Dickinsons kedja samt Sampos kedja när de inte behöver göra alla mål längre utan helt plötsligt tar vi faktiskt ledningen utan att de varit på isen.

Sen tror jag att det är rätt avvägt av ledningen att Theo har spelat i Västervik. Han har haft massor av speltid och att han fått vara ledande har gynnat honom extremt mycket och bidrar till att han kommer in och levererar nu i SHL.
Kommentera

Bössa 68: Man skulle även kunna lägga in dom där hjältarna på bortastå också !!!!
Kommentera

Greenwolper: FANTASTISKT UNDERBAR MATCH!!
Nu mår man😎
Så otroligt imponerad över kämpaglöden och arbetsmoralen i det här laget.
Det värmer hjärtat på en Ådaling.
Kommentera

Wauzsig: så jäkla stolt man är över er grabbar på isen! Modopojkarna visade vägen å lassi var som vanligt värsta väggen! Men hela laget skall hyllas,ni är 24 kungar i modolaget ! Älskar er
Kommentera

Wauzsig: Riktigt låg nivå
Kommentera

Bössa 68: den satsningen han gör bakifrån är inte vacker. Ren å skär vänsterkrok på en ickevetande. Skådespel ala lekland
Kommentera

Wauzsig: Bra svar av Johanna däremot. Dusan såg irriterad ut över att hon nämnde Petterssons mål mot Djurgården.
Kommentera

Har inte sett många avsnitt av hockeykväll i svt under säsongen... kanske 3-4 st... och jag förstår nu varför! 3 totala mähän till tvpersonligheter... nästan sämre än HV alla 3!
Kommentera

Bad_Brett: Jantelagen? Vad är poängen med ett sådant exceptionellt märkligt utspel?

Mitt största problem är att bära pucken i luften. Inte målet i sig. Som att lägga pucken på klubban och åka med den i luften eller som Virus Lindberg trycka ned pucken på isen när man driver den framåt.

Ska det vara ok att åka bakom eget mål, dra upp den på bladet och sedan anfalla på det sättet? Hur långt får man bära pucken?
Kommentera

Dusan alltså, vilken idiot.
Kommentera

Greenwolper: Armanis står å grinar ut på hockeykväll " det var inte medvetet"
Kommentera

J F K: ja så jäkla b…
Kommentera

Rytter: Jantelagen. Hört många som tycker Kuznetsovs straffvariant förstör ishockeyn. Själv får jag gåshud varje gång han gör den.
Kommentera

J F K:

Nu var det ju faktiskt du som tyckte och jag som frågade varför det skulle vara trist.

Vad är det som gör en zorro så trist?
Kommentera

Confusius: Det här laget och tränarstaben är något extra! Man får liknande vibbar som förra året!
Vilken jävla uppvisning ikväll i sin helhet!! Skål på er!
Kommentera

BobbyG:

Både Sanny och Wikegård har ju hyllat modo rejält under säsongen och även idag. Wikegård tyckte ju att vi var ett mycket mer organiserat och rejält lag än HV och vann rättvist trots att de skapade en del lägen.

Berömde ju gång på gång vår struktur och hur vi tog oss an matchen både i spelet med och utan puck.
Kommentera

Rytter: Du får tycka vad du vill. Man hade kunnat argumentera för att Virus variant när han tryckte ned pucken med klubban och dribblade tillförde en dimension i spelet också.
Kommentera

snowden: domarkåren gör det inte lätt för sig. Minns en match med två felaktigt dömda straffar också. Parodi
Kommentera

snowden:
VET NI VAD? I SHL BLIR MAN STRAFFAD FÖR SINA MISSTAG…. DIREKT
Kommentera

Rytter: vi kan väl för övrigt släppa den här lite märkliga sanningen att sanny skulle hata modo och snacka skit om dom så fort han kan? han hyllar dom mest hela tiden tycker jag när dom förtjänar det
Kommentera

Domarna i Skellefteå kollade video och dömmer bort mål för att sen godkänna målet efter videogranskning nr2. Känns det bekant? Haha parodi på denna serie just nu.
Kommentera

J F K:

Varför är de trista? Det är ju grymt skickligt att kunna utföra det som Läkkerimäki gör, när en puck kommer i mot honom och inte ligger stilla och han klarar att skapa ett mål från en position bakom mål, ger ju snarare en extra dimension till spelet och något att försvara sig mot.

Då det är så få som klarar det och gör en zorro så jag tycker snarare det inför något nytt i hockeyn som är härligt att se.
Kommentera

Om tabellen skulle se likadan ut om 5 omgångar kommer Modo spela slutspelshockey mot Timrå. Ska vi sikta på 7-1 i varje match? 😎
Kommentera

Rytter: sjuk sinnesnärvaro att ens se att Zorro är en möjlighet
Kommentera

Rytter: Det finns bara ett Zorro mål av betydelse och det är Mikael Granlunds i VM semin mot ryssen
Uppladdat:

450x300-unnamed_1.jpgunnamed_1.jpg

Kommentera

Trilske: Är det bara jag som tycker Zorro-mål kunde få stanna i innebandyn? Anser de är trista.
Kommentera

3 5 8, 3 5 8, 3 5 8 klappklappklapp!!!
Kommentera

Silly:

Satan vilket snyggt mål av Läkkerimäki. Att dra en "zorro" i det läget och i den hastigheten och läsa av situationen perfekt är inget annat än högklass.
Kommentera

Rödluvan:

Sanny var ju med och drev på denna utveckling för ett par år sedan, men lät som att han hade rätt bra självinsikt.
Kommentera

BobbyG: Minns inte att Foppa brukade hoppa 2-3 dm från isen. Blir provocerad över att man ska sammanblanda Foppa/Omarks offensiva tacklingar med detta vårdslösa beteende som tar rätt i huvudet.
Kommentera

Zource:
Jo det får han, Gällde vara i våran hemmamatch!
Kommentera

Rönnberg med bra ord efter matchen: ”Jag vill inte ha det, spelarna vill inte ha det, sen vet jag inte riktigt vem det är som kommit upp med dessa regler”

Allvarligt sant. Att en så liten minoritet kan ha en så stor negativ inverkan på svensk hockey är sjukt.
Kommentera

Greenwolper: men visst får Niederbach fyra matcher borde ju det där vara 4 matcher med^^
Kommentera

SÅ JÄVLA SKÖNT!!!

Och en enormt stor eloge till gänget som fixade det!

Och en ännu större eloge till ledartröjan med Karlin i spetsen, som när det såg mörkt ut valde att förändra det taktiska.

För vi kan väl alla erkänna att det innan landslagsuppehållet såg totalt nattsvart ut?! Såg ut som att vi inte skulle ta en enda poäng till.

Men jävlar vilken förändring det blev.

Ikväll njuter vi, framåt MoDo!!
Kommentera

Trilske: seriöst har du koll? Annars släng alla miljoner på big Dick.!👍
Kommentera

Silfverkroken: Vad det nån som sa ” Det är tufft i SHL”?
Kommentera

BobbyG: Som jag skrev häromdagen. Nästa säsong måste spelarna ha klänningar på sig.
Kommentera

Bad_Brett: så jävla kul och se Op,Theo och Sebbe avgöra matchen! Riktiga MoDokrigare! Deras match idag!

Knuts vilken chicken! Ta emot tackling. Inget överfall likt armalis! Bra sanny💪
Kommentera

BobbyG: Skandal.
Kommentera

Zource: den visas i tv nu. tycker den är helt galen
Kommentera

BobbyG: Precis som alla andra matchstraff 😂
Kommentera

Silfverkroken: skillnaden på Brynäs och MoDo är ju dock att MoDo är en klubb i harmoni
Kommentera

Silfverkroken: förstår att det är svårt att uppskatta krigarviljan i denna välmående grupp, trots majoriteten gamla HA lirare
Kommentera

Dundee: Precis, ingen semester ännu, men småmyser lite över att vi gör en sådan helgjuten borta-match. Stolt MoDoit kan man känna sej som ikväll minsann
Kommentera

Ska erkänna att jag innan säsongen tippade er toksist i SHL. Trodde verkligen inte det skulle gå att utmana med till stora delar samma lag som i HA. Grymt imponerad av er säsong. Som Brynäsare ger det en också lite hopp att OM vi går upp så behöver inte första säsongen bli helt omöjlig.
Kommentera

Zource: Det var bara för våran hemma match mot dem.
Kommentera

Törna: du kan ha hur hög lön som helst och vara världsklass men om alla bara chippar in 90% så skiter det sig
Kommentera

Offside-Lennart:
Tack lycka till själva, tror ni kommer på rätt spår så småningom.
Kommentera

« · 2662421 · »