1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - HV71 24-02-29 Borta

« · 2662421 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - HV71 24-02-29 Borta
Hakning-Henrik:

Spelare i Modo har tvingats lämna främst för att ge plats för "stjärnorna" som inte levererat. Att de kommer tillbaks och direkt faller in i Modos spelidé med roller spelare de är vana vid är inte direkt konstigt.
Kommentera

duk4S: hakning hedrik har sniffat ordentliga mängder kokain! Alla hyllade modos småpojkar,en frisk fläkt sa vissa! Modo hyllas för å ta med junisar i 4e ...
Kommentera

J F K: I sådana fall vore det rimligare att diskutera butterfly-stilen bland målvakter. Har svårt att bli provocerad av ett move en av tusen spelare behärskar och uträttar max en gång per säsong...
Kommentera

Bössa 68: Nja inget koks här. Dusan hade en nedlåtande ingress avsende de mindre berömda spelarna i fjärdekedjan som han insinuerade var på allsvensk nivå och inte hörde hemma i SHL. Fick mothugg av den kvinnliga programledaren som påminde om att OP faktiskt var en av dem som sköt oss till SHL.
Kommentera

Jag har räknat ut att modo snittar 1,1 p per match utan OP och 1,6 p per match med OP. Gör vad ni vill med den här informationen.
Kommentera

Hakning-Henrik: okej kokain var lågt förlåt! Men du och jag har otroligt olika åsikter vad folk säger! Vi lär aldrig tycka lika. Ps: kvinnliga programledaren heter Johanna Dalen syster till Jonathan dalen / timrå
Kommentera

Bössa 68: Hon hejar på MoDo 😎
Kommentera

Ett ord får räcka ikväll: STOLT
Kommentera

Hakning-Henrik: inte kollat på hockeykväll på säkert 15 år. Va fan är det för lirare som håller i det? Sjukt märklig. Vadå "vad säger det om hv" - det säger att vilja ibland slår klass och att dom har ett jävla pannben som pallar att leverera när allt ställs på sin spets.

Tillförde också noll analys av värde. Intetsägande upplägg. Får inte möjligheten att lyfta fram avgörande spelare osv osv.
Kommentera

Gäsp: borde va två : grymt stolt
Kommentera

grimiss: Finns det någon som tagit Dusan på allvar, någonsin?
Kommentera

Ongo Gablogian: OP och Theo är grymma! Jag fick mycket mothugg när jag ville att vi skulle plocka hem dem…. Men det finns väl ingen nu som inte tycker att de haft en positiv effekt på laget?
Kommentera

Smurfen: 👍👍👍
Kommentera

mr_brasco: seriöst, trodde du i din vildaste fantasi att 2 unga hockeyspelare kunde göra sån skillnad?
Kommentera

Bössa 68: Ska bli extremt intressant att se hur laget agerar framöver nu. Å ena sidan har man uppnått målet och borde kunna ta det ganska lugnt. Å andra sidan borde precis ALL press släppa från spelarnas axlar nu. Torskar vi resten, eller kommer Bernhardt smacka upp hattrick på hattrick i krysset nu? Är spänningen över, eller är det nu spänningen börjar?
Kommentera

Bössa 68: Måste erkänna att det är över förväntan😀
Kommentera

Bad_Brett: Tror att de kommer gå för push mot sista slutspelsplatsen.
Kommentera

hockey_21: Vore minst sagt oerhört intressant. Vi är laget det aldrig skulle vara okej att förlora mot. Vilket skulle kunna bli ett spöke i sig.
Kommentera

Bad_Brett: ja en jävla svår fråga,! Ska vi kämpa igen för plats 10 eller är kämpalusten över nu?
Kommentera

Grattis MoDo till en väldigt bra rookie säsong. Jag tror att kval lagen är spikade och det kommer bli IKO-HV i kval.

Väldigt få nykomlingar har lyckats att undvika kval första året tillbaka. Nu har ni klarat av den svåraste säsongen och har goda möjligheter att bygga något väldigt bra framöver.
Kommentera

Bössa 68: Josh blir klar kommande dagar på ett 2+1
Kommentera

Jalapeno: Tack! Jag vill inte ta ut något i förskott, men jag tror att du har rätt. Och då är det väl läge att erkänna att jag fullkomligt _älskar_ jalapeños. Äter kopiösa mängder, så pass att min sambo har uttryckt en oro kring hur detta kan påverka barnens framtid.
Kommentera

Gavelo: hoppas du är sann!!!
Kommentera

Bössa 68: Om inget oförutsett händer så blir det klart kommande dagar.
Kommentera

Bad_Brett: op op op inte sprida hemlig info till vår finalmotståndare 26/27!😄
Kommentera

Gavelo: jag grymt imponerad om det stämmer/ glad👍😉
Kommentera

Bössa 68: Eftersom jag ska se matchen på lördag, Givetvis kämpar vi, vad har du för alternativ?
Kommentera

puffe: seriöst tom du borde minnas,när målet är nått har man som lag 2 vägar att gå. Tror och hoppas att modo kämpar vidare...
Kommentera

Bössa 68: Nej Käre Du, finns bara en väg, den går bara uppåt, sjukt att HV bara gör ett mål idag också. Tror Oskarshamn kan bli obehagliga för Knohult.

Men vi siktar på Play-in mot klyktattarna, vore mumma det
Kommentera

puffe: okej, hoppas du får en riktigt hemmaplansupplevelse i stridsvagnsarenan!👍😄
Kommentera

Så vem ska Niederbach peta mot Frölunda? I normala fall skulle väl nån ur fjärdekedjan bänkas, men att röra OP-Theo-Ohlsson nu vore ju kriminellt.
Kommentera

*1921*: Ja, vårat allsvenska lag, bara växer.Djupt imponerad
Kommentera

*1921*:
Sannolikt någon ur 4, de låg kring 10 min i istid. Alternativt O Regan.
Kommentera

Tarasov: sannolikare ngn iskallare typ dansken eii. Nån..
Kommentera

*1921*: O'regan bidrar med noll och ingenting så han hänger nog löst. Då han ändå ska dra tillbaka till Nordamerika snart är det väl lika bra
Kommentera

Sigge: Det är väl(om vi klarar oss utan kval) nu vi kan börja laborera med gruppen och bygga ett slagkraftigare lag. Etablering år 1, verkar hintetills gå enligt plan
Kommentera

Sigge: oregan ska spela me laget änsålänge enligt karlin.
Kommentera

Förstår inte varför nästan alla försvarar Malte Strömwalls tackling. Det är en klumpigt utförd offensiv tackling. Han böjer sig ner och trycker sig upp så att han tom lättar från isen. Men han klarar sig säkert från avstängning pga Rönnbergs teatraliska utspel.
Kommentera

Saleva: såg inte den du pratar o.
Kommentera

Tarasov: Skulle nog byta ut Södergran mot Niederbach i dagsläget. Sen när O'Regan drar hem så kan Niederbach eller Topping gå in på kant i första.
Kommentera

*1921*: Antar att Sam flyttas "ner" och RantaBachen återförenas med valfri kantare.
Kommentera

*1921*: Tycker han gott kan få börja som 13:e-forward och få ströbyten + spela powerplay. Det kommer ju bli sjukdomar, skavanker och skador, trots att det bara är några matcher kvar.

Gillar att vi nu har fyra kedjor som kan "mala ner" motståndarna över tid.
Kommentera

Bad_Brett: Man är nyfiken på om Modo har det mentala nu att fortsätta ladda om mot play in. Eller om batterierna nu är lite urladdade efter HV matchen. Har man svårt att ladda om och resten blir lite lojt så köper jag det den här säsongen.
Lyckas vi ta oss till play in eller fajtas om det hela vägen så har laget gjort en fruktansvärt bra insats.
Kommentera

Gavelo: Har du säkra källor på insidan för detta eller en killgissning?
Kommentera

Gavelo: Förväntar mig att du har koll på det du säger.
Kommentera

Rödluvan: inte omöjligt att man har varit helt överens men man inte vill krita på först det är klart att det blir SHL nästa säsong. Jobbigt att hitta ny klubb i april
Kommentera

Hakning-Henrik: håller med om att Dusan hade en dryg ton. Tycker han är kass när han intervjuar skidåkarna på svt med.
Kommentera

Bössa 68: ärligt talat ja (kan säkert backa upp det här med nåt gammalt inlägg) med tanke på det läge vi var i. Självförtroende nerkört i botten och allt var nattsvart. Att få in två unga spelare med jävla anamma som dessutom kan systemet och dessutom är modoiter kan absolut tippa över hela skutan åt rätt håll ! Mkt mer än nån Ahl meriterad jänkare.
Kommentera

grimiss:
Jag känner att luften lite gick ur mig igår, antagligen för att man levt med en oro från nedersta strecket i princip sedan 1 maj förra maj. Även om vi visserligen aldrig under säsong varit under strecket.
Kommentera

Gusse: jag tror på den riktig skitmatch typ 5-0 förlust. Karlin blir råsur och väcker laget och sen mosar vi in raka vinster resten av säsongen
Kommentera

« · 2662421 · »