1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507070 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - HV71 24-02-29 Borta

« · 2662526 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - HV71 24-02-29 Borta
Tarasov: Tror han kliver in i 1:a ihop med Ranta och Topping. Vigneault ner i 3:e och någon av Oregano/Walli får börja som extraforward
Kommentera

Nucky: kör hellre Walli istället för Södergran i 3e med Vigneault och O'Regan. Annars är vi inne på samma spår.
Kommentera

*1921*: OP - Teo . Ohlsson var ju matchens stora behållning, en väldigt intressant lina som köttar och åker skridskor som dom var på speed.
Hoppas det blir vår fjärdelina även kommande säsong.

På något vis känns det som hela laget fick en boost när OP kom hem igen, han driver hela skiten med sitt uppofrande spel o jagande av spelare, underbart att se.
En jobbig jävel att möta helt enkelt!!!
Kommentera

JoJo2613: Skillnaden där är att Walllis kontrakt går ut medan Södergran skrev nytt i höstas.
Kommentera

*1921*: Dickinson klar för Rögle, tydligen. Surt.
Kommentera

KB: Blir svårt att hitta någon ersättare som visar samma klass och hjärta. Jobbigaste förlusten på många år
Kommentera

KB: hade förstått om han gått till Färjestad eller en toppklubb. Nu har han ju noll ambitioner som går till en bottenkonkurrent. Money talks antar jag.

När kontraktet är 100% spikat hoppas jag de skickar en signal och sätter honom som 14e. Bättre att ge Theo / LP speltid än honom.
Kommentera

KB: Var finner man den infon?
Kommentera

Specter: Ja hade förstått om han gick till ett lag som har chansen att vinna eller om han fick ett Schweiz kontrakt men jävla Rögle? Vad fan äre som pågår?
Kommentera

Specter: Vi kan ju inte sätta honom som fjortonde när han levererar som han gör. Han är ju riktigt bra. Hoppas bara han fortsätter att vara det trots att han är klar för Rögle.

Jag är så jävla besviken. Speciellt nu efter att jag trodde Gavelo hade trovärdiga uppgifter.
Kommentera

Gusse: Om man ska tänka positivt är det iaf bra att beskedet kommer så här tidigt, nu finns tid att hitta en riktigt bra ersättare
Kommentera

Brander: Fattar fan inte hur vi under denna snustorra marknad ska hitta en spelare lika mångsidig och med samma karaktär. Jag kan inte ha ribban lika högt.

Vad är det med att alla spelare vi ger en bokstav lämnar samma säsong?
Kommentera

Brander: Ben Meyers i Colorado Eagles hade suttit fint.

Josh är bra, men om Rögle gett honom 250-300k är det svårt att motivera lönen
Kommentera

Specter: Vi går för playin. Klart som fan han ska spela lika mycket som tidigare. Ska man tro ÖA så har detta varit klart en tid och inget som påverkat hans prestation hos oss.
Kommentera

Specter: som ersättare vill jag se en skicklig, klok spelare med KARAKTÄR. Inte någon O’Regan
Kommentera

Undrar lite hur Dicken tänker. I MoDo har han en arena vid havet, sjukt bra förmåner och sina polare Woods och Vigneault.

Hoppas någon nhl-klubb går in och snor honom från Rögle i sommar. :)
Kommentera

Tarasov: Håller med. Säsongen har varit bra men ångestnivån var HÖG under förluststreaken. Dock känner jag att tiden i HA har härdat mig och mina förväntningar/förhoppningar inför i år var att klara ett kval. Karlin har gjort en bragd med det här laget.
För mig är matchen igår höjdpunkten och laget presterar på topp. Jämfört med resten av säsongen så var min anspänningsnivå 'Game 7'. Och så gör OP GWG, precis som mot DIF.
Det ska bli kul att se om vi lyckas ta oss till slutspel... .
Kommentera

KB: Och han går till satans Rögle.. Fyfan.

Fick precis en ny klubb att hata.
Kommentera

Nucky:

”Monsterbud” ja där kan vi inte matcha.
Kommentera

Nucky: redan ogillat dem för deras juniorvärvande. Fler anledningar att ogilla dem. Usel klubb, må de fortsätta guppa längst ner i tabellen.

(Jaa. Inte bästa morgonnyheterna så arg. Så många glada saker nyligen så undra när de dåliga skulle komma.)
Kommentera

Specter: Känns som att Dicken kan ha blivit lovad guld och gröna skogar av bilförsäljarna i Rögle. Lite besviken att han går på den bara..
Kommentera

jonsson: Men vi hade väl kunnat matcha det vid supporterinsamling. Kan inte förstå varför man inte gick den vägen. Måste vara att det finns någon regel som säger att det inte är ok att göra längre.
Kommentera

Timrå tappade en grym Rattie till lhc efter sin första säsong. Man kan inte förvänta sig att Nordamerikaner är klubben trogen $$$.

Tur vi har dansken med hjärta för klubben. Nu får han börja övertala Blichfeld att komma hit
Kommentera

Rödluvan: Nog hade vi väl kunnat matcha Rögle även utan en insamling? Eller har Rögle så mycket mer pengar än oss…
Kommentera

Dexter : tyckt mig läsa att shl-pengarna växer från 45 till 60 miljoner till nästa säsong (?), så pengar finns nog.
Kommentera

Dexter : Rögle har mer pengar än oss. De har byggt på sig de senaste säsongerna under Abbots.
Kommentera

KB: Har så svårt att tro det, Rögle har under 3-4 säsonger haft en av de högsta spelarbudgetarna i Shl, därtill har man haft en väldans ruljans på spelare så att dom skulle ha någon stor ekonomi tror jag inte alls.
Dock tappar man Tamby så det lösgör nog en bra slant.
Kommentera

KB: Ska man tro denna så är de väl rätt lika som oss:
www.ey.com/sv_se/news/2023/09/hur-mar-svensk-elithockey-shl-s-finansiella-stallning-2022-2023

Vi har väl runt 20M också?

Men, det finns ju en anledning till att Rögle går så dålig i år även om de defintivt haft mycket högre budget än oss. De verkar ha tappat fotfästet något och hade väl typ 11 backar på kontrakt ett tag.
Kommentera

J F K: Svårt att jämföra SHL med HA, men Rögle omsatte 190 miljoner mot våra 125 enligt förra årets bokslut. Även om man tar bort tv-pengar så är det ju en viss skillnad. Har kunnat ställa upp med en topp-3 budget de senaste åren om man ska tro media. De tappar stora löneposter i truppen inför nästa säsong också. De ligger bra till ekonomiskt.
Kommentera

Gavelo: Hur får du det att gå ihop att de över tid har haft en av de högsta spelarbudgeterna utan att ha någon stor ekonomi?
Kommentera

J F K: Surt, hoppas det skiljer mycket i buden för som någon sa, är det en marginell skillnad så är det märkligt att gå till en kaosklubb som talade om SM guld men är utanför slutspel.
Nu ser vi till att hålla köpelaget från Ängelholm utanför slutspel där de hör hemma!
Hoppas vi får en bättre ersättare, givetvis svårt då Josh är en otroligt bra tvåvägscenter.
Kommentera

KB: Man har bränt massvis med pengar, likt Modo gjorde åren efter Sm guldet, man satsar, värvar fel, fyller på fler spelare, köper ut dyra kontrakt, öser pengar på spelare och norpar ur kassakistan tills den är tom.
Kommentera

Keriksson: hade ändå trott att BAE kunnat sponsra lite extra när det rör sig om en så pass högprofilerad spelare som Josh?
Kommentera

Foppatofflan: Vem är stjärnan som Modo är ute efter enligt Aftonbladet? har inte plus så kan inte komma åt den.
www.aftonbladet.se/sportbladet/a/JQVE28/sillysurr-modo-jagar-malspruta-galna-ryktet-om-oliver-ekman-larsson
Kommentera

Keriksson: ser ut som Jesper Olofsson på bilden. Så troligen han
Kommentera

Keriksson: Skulle tippa att dom syftar på Jeppe Olofsson då han syns på bild och ska "in i ny superkedja"
Kommentera

Keriksson: "Nu intensifierar Modo jakten på att få hem forwarden. Olofsson kommer från en Öviks-familj och är utbildad och fostrad i Modo. Han fick sitt genombrott i Färjestad 2018–2020 när han gjorde 17 mål två säsonger i följd.
Modo ska in med en ny toppkedja till kommande säsong och planen är att Olofsson tar en forwardsplats i superkedjan."
Kommentera

Gavelo: De har bra publiksiffror med hög beläggning, väldigt hög omsättning och gott kapital. Verkar inte vara några problem med likviditeten heller. Det absolut mesta pekar på att de har vuxit in i SHL på ett gediget sätt även om den här säsongen kanske sätter sina spår till viss del.
Kommentera

KB: Det där är riktigt jävla surt, hur fan lyckades vi INTE signa Dicken??? Nu gick luften ur mig 🥴

Och monsterbud hit och dit, bullshit! Vi har väl inte nämnvärt lägre budget än Rögle nästa år?? Och vart är dom penningstarka externa finansiärerna?

Sämsta tänkbara start på helgen! 🤮
Kommentera

Confusius: Någon som har plus?
Uppladdat:

450x300-img5071.jpegimg5071.jpeg

Kommentera

Shangattay: Tack! ja Olofsson vore helt klart en förstärkning, kanske Hinken har något fantastiskt på gång som gjorde att han inte hade råd att behålla Dicken...
Kommentera

Specter: Meyers kommer inte att vara billigare.
Kommentera

MH:

Jesper Olofsson
Kommentera

MH: Jesper Olofsson såklart
Kommentera

KB:
Jag tror inte det skiljer så väldigt mycket i budget, några miljoner men tror Gradin väger där.
Kommentera

Confusius: Rögle tappar Ryfors och sen är ju Tambellini klar för Schweiz också 2 stora pengar påsar som dom kan ställa fram framför Dickinson. Inte fan kan vi matcha det. Det är surt men som Mattias skriver på X. Vi kan inte lasta allt vi har på Josh.
Kommentera

JoJo2613: håller med Mattias. Topplön i shl brukar vara runt 300k. Vi kan inte lasta 250-300k/mån för en tvåvägscenter som gjort 28 poäng.
Kommentera

Tarasov: Tror inte heller det är någon astronomisk skillnad nu när vi slipper fallskärmen. Men Rögle har fortfarande bättre förutsättningar även nästa år.
Kommentera

Specter: Nä men det borde fan inte Rögle göra heller?
Kommentera

Mår mer å mer illa ju mer ja tänker på detta... Rögle-Modo i sista omgången... direkt avgörande om en playin??
Kommentera

« · 2662526 · »