1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Modo Hockey - IF Björklöven 221230

« · 2434753 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Rödluvan: Karlin kan ju faktiskt göra något men verkar av någon anledning vara nöjd?!
Låst ämne

bollan123: Men snälla, Vela är inte kass. Han kan inte göra något i den omgivningen han är i. Och han har spelat tre matcher.
Låst ämne

Rödluvan: det är helt sjukt att se hur löven tillåts spela. Vi har åkt förbi, de hugger tag i en arm, skydd eller vad fan som helst och drar till så vi är ur balans.
Vi åker förbi och de åker med klubban utsträckt med två händer och trycker till oss så vi kommer ur balans.
Låst ämne

Icing-Ove:
Tyvärr funkar det inte idag, synd men av förluster kan man lära sig.
Låst ämne

Rödluvan: märks att vi är i behov av JD och woods i toppmatcherna :/
Låst ämne

KRB: Vi gratulerar Löven till en stark match.
Låst ämne

KRB: Vela är kass. Om han är något annat än en lekkamrat med Ohlsson och OP i fjärdekedjan så blir jag rent utav förvånad. För bättre än så är han inte.
Låst ämne

Tarasov: Riktigt skamligt avslut. Nollade på hemmaplan i ett derby. Men det är sås i hjärnan va? Skönt med ett uppehåll igen och ännu bättre att vi får tillbaka våra bästa spelare.
Låst ämne

Icing-Ove:
Löven är omutliga i din checking framför mål,
Modos skott kommer långt ut ifrån och blir plockgodis för löven keepern
Låst ämne

Utan kanadickerna har vi absolut noll spets. Första gången den här säsongen som vi blir nollade
Låst ämne

BobbyG: Berg var ju kanske vår bästa back innan skadorna, och har varit borta lääänge.
Låst ämne

BobbyG:
Tycker man trycker på rätt bra, trots ett bra Björklöven.
Låst ämne

BobbyG: Hade jag fått lira hade jag gjort tre mål och tacklat sönder motståndaren.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Pucken går inte in.
Låst ämne

MoDoNörden: Nu är det ju dagens match jag pratar om som sagt, inte matchen 31 februari 2023!

Det jag menar är att Karlin borde gå ner på folk, plocka bort Vela och Sven från 1:- och lyfta upp 2 hetare spelare, osv osv.
Låst ämne

Icing-Ove: undrar om modospelarna har samma skalle som fansen som ju gav upp redan igår :)
Låst ämne

MoDoNörden: detta var mina farhågor, att vi inte kan vinna mot topp lag utan våra stjärnor
Låst ämne

MorganaLefaey: Lite så. vi måste lära oss att acceptera förutsättningarna. Istället för att tycka synd om oss själva för att motståndarna spelar fullt, provocerande, eller att domarna är värdelösa!
För vi kan vara helt säkra på att dom förutsättningarna INTE kommer att förändras.
Så bollen ligger helt klart hos oss själva.

In med en stor stark elak polis till back tack.

Vill verkligen göra allt för att undvika löven i ett slutspel, väljer 100 ggr av 100 hellre Djurgården i en eventuell final:
Låst ämne

Icing-Ove: har vi ens blivit nollade i år?
Låst ämne

Bad_Brett: Nej verkligen inte för den prislappen som ryktas vara avsevärt mycket högre än Velas var.
Brickley är dessutom en spelare som påminner rätt mycket om Näsén, väldigt skicklig men får enormt svårt när det börjar gå lite fort och pressen på honom tätnar, han briljerar mot sämre motstånd men blir neutraliserad när det börjar gå lite fortare.
Låst ämne

KRB: Snarare spelare vi har som inte kopplar på när det är fullsatt hemma. Pinsamt att se. Två förluster kan vi ta, men spelare som inte fattar tillfället gör mig mer orolig. Löven har fler spelare med skalle.
Låst ämne

Gavelo: Jo, visst läste jag det. Men för det första är det väl inte konstigt pga anledningen jag skrev. Sedan ska det förhoppningsvis in med en till forward.
Låst ämne

MoDoNörden: Läs vad jag skrev, I dagens Modo”
Låst ämne

Gavelo: Har du glömt att 2/3 av förstakedjan och den så kallade spetsen inte finns med just nu? Inte tror jag att du klagade på det när alla var tillgänglig.
Låst ämne

Gavelo: Ja, med facit i hand kanske vi skulle ha lagt pengarna på Brickley istället...
Låst ämne

Robin Ztorken L: Jag tycker dagens Modo påminner om årets Luleå, man har ingen ledande line utan man har spritt ut topparna över 4 kedjor så man saknar spets och man lyckas inte skapa speciellt farliga lägen.
Låst ämne

Icing-Ove:

Jag har nämnt det redan innan för ett tag sedan,
MoDo behöver två stycken slaktare (spelare) som dödar bort motståndarna och ger våra lirare mera utrymme,
Löven är tyngre än oss just nu
Låst ämne

BobbyG: Vela har inte varit någon speciell i Västervik heller, jag har sett matcher med honom sedan han blev aktuell i höstas och jag har verkligen inte sett någon storhet i honom, det har jag uttryckligen sagt sedan dag1

Berg är ur form och skall man vinna mot löven så bör dom bästa spelarna spela, Ville känns i dagsläget som ett bättre alternativ tills Berg hittat tillbaka till formen, när han väl är där så är han en toppback i Modo.
Låst ämne

Gavelo: Idag ,på hemmaplan, har vi inte skapat en enda riktig målchans, det är bedrövligt om något.
Låst ämne

Confusius:
Just i det läget tycker jag det faller på domaren för skall man ta sådana situationer får du ta 10-15 utv per match. Däremot tycker jag man varit rätt disciplinerade unde själva spelet.

Ingmans utvisning tycker jag mer att Ingmans är lite extra våldsam och chansar på att det inte ge en utvisning. Men det är en ren spekulation.
Låst ämne

Gavelo: Det är som Sveningsson, en mytomspunnen säsong för tre år sedan då han öste in boxplaymål.

Men en svala gör ingen sommar.
Låst ämne

skönt att veta att vela fick 2,5 match på sig innan han blev flopp, berg som varit långtidsskadad fick nån match mer än vela innan han ska petas, snart kanske han ska skickas också? och karlin är helt värdelös såklart

rysligt sansat!
Låst ämne

Confusius: Om MoDo inte kan hantera grishockey så förtjänar man inte att gå upp. Naivt att tro stt man åka runt och slå flippmackor i matcher som denna och i slutspel.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Lugn nu! Han ska vara en del i pusslet, och 2/3 av pusslet är just nu skadade.
Låst ämne

Bad_Brett: Sebbe Olsson har väl en relativt bra statistik på kontringsmål, men överlag är det ganska snålt
Låst ämne

Bad_Brett: Är orolig som satan att Woods ska ha tappat all sin udd när han kommer tillbaka. Lät ju lite som det i ÖA.
Låst ämne

Robin Ztorken L: lövens keeper gör en stormatch
Låst ämne

Confusius: såg man perfekt efter hutchings utvisning. Han åker med domaren mot utv-båset o möter en modoit och sätter klubban mellan benen för att försöka provocera.
Så har löven spelat 2år nu. Och vi går i deras fälla varenda gång. I stället för att spela (vilket vore vad sporten går ut på) så vinner de på att våra spelare kuggar ut, domare som tycker domarboken inte ska följas i slutspel o derbyn.
Nej, hade vi bara åkt lite mer o skitit i att de sliter, slår o drar. Så hade domarna tillslut börja döma åt vårt håll.
Men fast i fällan så vinner de, och jag är inte så säker vi inte fastnar i den varenda match framöver mot dem
Låst ämne

Rödluvan: För att våra kontringsspelare inte är speciellt kompetenta målskyttar. Woods är undantaget.
Låst ämne

Icing-Ove: Hehe in och ta över. Enkla direktiv, gå inte på provokationerna och sätt dom i kryllan
Låst ämne

Tarasov: Varför gör våra spelare alltid sådär i frilägen? Kan det bli mer tamt?
Låst ämne

Rödluvan: Hade ett poängsnitt förra säsongen som hade gjort det att han landade in på 36 poäng.
Låst ämne

Bad_Brett:
2p vilket talar för att det bör komma en hel poäng från honom snart
Låst ämne

Rödluvan: Han snittade ändå en poäng per match i slutspelet, klart godkänt enligt mig... 22 poäng på 33 matcher i grundserien är inte heller dåligt. Hade han spelat samtliga matcher hade han landat på 35 poäng, vilket är helt okej för en spelare i andrakedjan.
Låst ämne

Bad_Brett: Formsvacka? Isåfall har formsvackan varit så lång som tre säsonger. Han har aldrig varit producerande för oss bortsett från en påfyllnadsspelare som gör mål när laget går riktigt bra.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Det sa jag 1 månad innan vi värvade honomZ
Låst ämne

Robin Ztorken L: Ge han lite mer tid. Han kommer inte vara någon poängspruta men en bra komplement spelare som kan bidra med fysik. Kan även spela längre ner i line upen.
Låst ämne

Bad_Brett: Formsvacka? Isåfall har formsvackan varit så lång som tre säsonger. Han har aldrig varit producerande för oss bortsett från en påfyllnadsspelare som gör mål när laget går riktigt bra.
Låst ämne

bollan123: Den hett eftertraktade Vela är ju klappkass.
Vi har kastat pengar i sjön, fullständigt bedrövligt dålig.
Låst ämne

Bad_Brett: In med EJK på Rileys plats, alternativt Aagaard. Dom två som passar bäst enligt mig i alla fall.
Låst ämne

« · 2434753 · »