1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507164 inlägg · 4104 ämnen

Modo Hockey - IF Björklöven 221230

« · 2434944 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: Tror det är helt orimligt. Guden är den hittills bästa målvakt vi börjat en säsong med och den näst bästa under vårt allsvenska äventyr. Hitta en någorlunda i nivå, men mycket bättre är snudd på omöjligt.

Jag tycker inte alls att Vela är en miss. Han har bara fått fel roll än så länge och jag tror han spelar i förstakedjan den sjätte. Han kommer behöva tid för att lära sig spelsystemet och att spela vår typ av hockey. kom ihåg att han inte spelat mycket i Europa och då bara i ett bottenlag med ett helt annat spelsätt.

Men, en riktigt bra målvakt, back och forward ska vi ha in.
Låst ämne

Gavelo: vela är en powerforward som ska spela med dickinson och Woods, inte driva en egen kedja. Du har stångat dig blodig över Svenningsson men har inga problem att kasta vela under bussen efter två matcher där han knappt hunnit träna med laget, inte haft tiden att komma in i ett spelsystem och inte fått chansen att visa sig i sin rätta roll.
Logiskt.
Låst ämne

jonsson: Nu hoppas jag att Hinken ser utanför boxen, Vela är en dyrköpt miss men som iaf ger oss bredd i 3-4 kedjan, Werner Jr är ingen frälsare och kommer mest troligen inte vara någon tunga på vågen upp till Shl om han ansluter.
Brickley är en för dyr spelare som inte heller verkar hålla i kvalitet när tempot skruvas upp.

Hinken har alltså 2 veckor på sig att hitta
1 st första målvakt
1 st 2 vägsback
2 st forwards som skall gå in i dom 2 första kedjorna.
Ingen lätt uppgift, men skall man satsa mot SHL så är det väl denna säsongen så kostar dessa spelare 4 miljoner för resten av säsongen så anser jag att man skall gå för det.
Låst ämne

Nucky: Lite motgång är bra för det här laget. Har gått lite väl enkelt emellanåt. Jag tar mig en grogg och lutar mig tillbaka å fantiserar om sjunde avgörande som vi vinner såklart.
Låst ämne

Tarasov: "– Man önskar ju att Modo gått ut med att upplysa om att man vid en sån här match ska vara ute i god tid, sa en av besökarna"

Röst i allehanda angående köerna utanför arenan innan match. Tycker man kan räkna ut det på egen hand. 🙂
Låst ämne

hk: håller med. Samtidigt känner jag att det är viktigt att få in de nya pjäserna relativt snart så att de får spela in sig innan det drar ihop sig. Det tarvar lite på gruppdynamiken när nån som har varit länge i klubben går dåligt (Svenningsson) en ny (Vela) kommer in men kan inte spelas in med de bästa (Dick, Woody mfl.) Eller nye Nieder som inte riktigt får lira in sig utan blir tvungen att både lära sig spelsätt och kedjekompisar.
Sen är det bra om det kan bli lite grinigt i gruppen och att man blir lite förbannade på varandra så att kravet i gruppen blir högre framöver. Det har gått lite för lätt ett tag.
Låst ämne

jonsson: Är väl möjligt att man steppat upp åkningen under jul.och att man är lite sega i benen pga det. Vi leder rätt överlägset med 14 poäng ned till DIF ändå. Vi kommer igen den sjätte med en riktig förstakedja...
Låst ämne

jonsson: tror du inte dom kört stenhårt då? Och är sega?
Låst ämne

Nucky:

Enligt Karlin har inte skridskoåkningen varit som den brukar senaste 3-4 veckorna, alltså hela december då.,kan tycka att man skulle kunnat träna bra med tanke på juluppehållet
Låst ämne

Nooky: Ja, det ser faktiskt ut som en rejäl filmning i den vinkeln. Inte det minsta förvånande just från Löven. Jag tycker att de sedan Ottosson kom in blivit ett riktigt filmargäng.
Låst ämne

Och folk här inne hånade Djurgårds-supportrar som sa att vi levde på förstakedjan. Vi har ju varit helt uddlösa de senaste matcherna. Powerplayet är sämst i ligan. Vi har satt några puckar i öppen kasse som fått resultaten att se bättre ut.

Det positiva är väl att seriesegern ändå är så gott som säkrad. Men det finns orosmoln på himlen.

Gott nytt år!
Låst ämne

M Horava: Spelare hit och dit spelar ingen roll när vi inte åker skridskor som ett lag.
Låst ämne

Hakning-Henrik: Ja men nu har dom fått spela sådär under flera säsonger. Och det vore naivt att tro att det kommer att bli ändring på det.

Så det är VI som måste anpassa oss!

Spela lika grisigt, filma lika mycket, och sluta gå på alla provokationer! Jag börjar undra om ledarna verkligen tagit upp det? Vi KAN INTE fortsätta vara såhär lättprovocerade

Det här är vår största chans hitills att gå upp, och kanske vår största chans på väldigt länge. Då MÅSTE vi lära oss av tidigare misstag. Missar vi igen kommer vi tappa alla våra stjärnspelare till nästa säsong, och måste börja om igen.

In med en klart bättre målvakt än Gudlevskis, In med en riktig polis till back(nej vi behöver verkligen inte några fler defensivt svaga men poänggörande backar) Och jag velar lite på vad för typ av forward vi behöver, en sniper eller en riktig gris á la Hutchings
Låst ämne

twitter.com/swehockeygifs/status/1608927567226241024 lär väl bli en liten böter här kanske?

ser väldigt mysko ut ;d
Låst ämne

Bad_Brett:
Det är en dag då saker inte riktigt fungerar, utifrån omständigheterna tycker jag man går för det försöker och lyckas ändå etablera spel och skapa möjligheter. Sen möter vi ett av de bättre lagen vilket också får vägas in.
Låst ämne

Nucky: jag är faktiskt lur på att karlin har prioriterat att casha in max till slutspelet och offrar våren. Han vill förstås alltid vinna men tror han prioriterar spelarnas utveckling och form högst nu.
Låst ämne

Nucky: Ove är konstant i en svacka så MoDo har gjort det bra.
Låst ämne

BobbyG: efter matchen idag är nog Hinken ännu mer sugen på Wernblom. Fatta om vi hade haft Vela, Nieder och Werner i en line idag. Då hade det varit jämnare.

Sen saknar jag Marenis i en andra/tredjelina. När han drog tappade vi lite djup i truppen. Fan vad han jobbade och slet.
Låst ämne

ToddW: Vi har varit på nedgång under några matcher nu, tror lånet av Wernblom hjälpte till att dölja det.
Jaja, ingen kan förvänta sig 52 jävla omgångar utan en svacka.

Tycker nästan det känns bra att vi får den nu så kan den vara överstökad sen.
Låst ämne

Gralle : Du har nog rätt, men det gäller nog alla topplag.

Som jag nämnde igår, vi har varit på dekis ett bra tag. Skadorna på våra topptransatlander påverkar vår slagkraft otroligt.

När vi inte lyckades coacha hem en seger mot det på förhand enkla Östersund igår, var det inte mycket som talade för att vi skulle ha en annan attityd ikväll. Vi har inte energi, vi har inte huvud för att vinna en jämn match just nu. Tre poäng igår, hade i alla fall varit tre poäng, det borde vi klarat av. Den här matchen har vi inte varit i närheten.

( Jaaaaaaaaa! MÅÅÅÅÅL! BERNHARDT!)

(Nu är det kört igen, vilket var självklart. )

Målvakterna. : Nygren. Ser skolad ut, men har svårt att övertyga. Gudlevski: Enligt mig. En målvakt vi kommer att förlora SHL platsen på, snarare än att vi vinner den. Han må vara gud emellanåt, men det är det bedragande skenet. I stället för att ha en skolad stans där målvakten ter sig som ett fyrkantigt kassaskåp, så är Gudlevskis stans ungefär som en väderkvarns. Det är hål överallt, men rent matematiskt så täcker han ju lika mycket som en annan målvakt med samma massa. Så har han bra dagar så räddar han och det ser fan gudalikt ut. Hur gick det där till? Men ofta ser det ut som vi sett flera gånger. En enkel puck går halvlöst rakt fram och går trots det bara rakt igenom utan motstånd oavsett hur mycket väderkvarnen viftar. Jag hoppas jag har fel, men det är mitt bestämda intryck. Statistik får säga vad den vill.

Nyförvärvet Vela. Jag har inte imponerats över honom hittills. Vad har han för tillgångar? Blev glad över någon speciell situation ikväll, men nu kommer jag inte ens ihåg vad det var. Det gjorde ingen skillnad slutligen i alla fall. Kan han växa med tid? När Dickens och Woods kommer tillbaks.

Backarna: Både Berg Och Dalbana i vad som är till fördel eller nackdel. Det finns en anledning att våra två poängstarka backar inte kommer att göra sig i SHL. Därmed inte sagt att de inte blir värvade ändå för att värma bänken med sina feta arslen, till vårt stora förtret. Vi vet ju hur Sam har det. STOR IDIOTI!

Ähh! Nu skall jag tömma resten av vinboxen!
Låst ämne

Confusius: Han skall spela, men kan gå in som 7:e back i ett par veckor och få 6-10 minuter till att börja med så han själv kan ta det i sin egen takt
Låst ämne

KRB:
Vela fick dock 4 st ugglor?!
Låst ämne

ToddW: han håller på att bråka sig bort från malmö, det kan man tycka vad man vill om, men får se hur länge malmö orkar stå emot bråket
Låst ämne

grimiss: Han får ju en vecka på sig nu å få fart på benen.
Låst ämne

Wernblom fick 9 minuters speltid idag (minst i laget). Tro hur länge han orkar vara bänkad?
Låst ämne

Gavelo: Tror inte att det är någon vettig idé att bänka en spelare som haft en väldigt lång skadefrånvaro, och hoppas att han hittar formen utan att spela
Låst ämne

Tyler Durden: undrar om han skulle behövt nån veckas hård träning i lugn och ro? Man känner ku som inte igen han
Låst ämne

J F K: Ja, som jag skrev medan. Varje gång vi rundar en back hugger de tag i valfri kroppsdel och får oss ur balans.

Vidrigt lag. Önskar att vi kunde tvåla till dem rejält nästa match.

Men sen har vi haft sjukt flyt. Ingen Woods, ingen Dickinson, Berg har varit långtidsskadad, AP var borta flera matcher. Nu är Norén borta som är grym på att driva spelet.

Vi har haft noll kontinuitet i kedjorna senaste 1-2 månaderna. Niederbach har spelat med typ 6 olika spelare på 10 matcher?

Det här blir bra till våren när vi förhoppningscis slipper skador på våra ledande spelare. Vi saknar en förstalina och resten av kedjorna har blivit urlakade på grund av detta.

Woods hade fått med sig 6 utvisningar i en sådan här match. Han har blivit grymt skicklig i tung trafik och är så snabb i vändningarna med puck att tunga björklövenspelare inte hade hängt med.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Orimligt taggad att se Woods och Dicken nästa fredag!
Låst ämne

hk: Det blir löjligt att vara för kritisk med tanke på hur dominanta vi har varit långa stunder, men däremot förstår jag mig inte på de som tycker att vi gjorde en helt okej match.

Tyckte passningsspelet var helt värdelöst, vi slarvade konstant och trots konstiga domslut i period två hade det varit en stöld om vi fått poäng i denna match.

Men bättre att formsvackan kommer nu än i mars-april.
Låst ämne

J F K: Jag gillar Karlin på alla sätt, MEN dessa förluster, speciellt idag är helt och hållet på hans miss att sätta ihop laget.

Med väldigt små medel så hade vi kunnat vinna idag, men man låter det bara rulla på.

Pinsamt tyvärr.
Låst ämne

Icing-Ove: Slut på julmys, dags att träna upp farten igen.
Låst ämne

jonsson: Vi var odugliga igår och minst lika dåliga idag.
Sega och omotiverade.
Nu är det dags att komma igen...
Låst ämne

hk: Kunde ha varit värre...
Låst ämne

Noll framåt och kan ju aldrig bli bra med österberg.. bet bakåt att inte vara påslagen mot östersund. Nya tag på fredag
Låst ämne

J F K: Surt att bara leda serien med tolv poäng.
Låst ämne

En vecka till nästa match mot….. jaha Östersund 😬
Låst ämne

Rödluvan:
Alternativet är att inte ta ut målvakten men det förstår jag inte varför man skulle låta bli att göra.
Låst ämne

KRB: Tufft å slå Löven utan Woods o Josh. Vi blir väldigt tunna framåt utan en 1a kedja. Södergran gör en bra match. Berg spelar som om han fortfarande är skadad riktigt seg. Skulle gärna sett att vi ändrade lite i kedjorna när det inte händer något.
Låst ämne

J F K: första gången sedan 20-21 modo förlorar två matcher i rad i grundserien va?
Låst ämne

Rödluvan: du ska nog se att sveriges sämsta sjukvård saboterat både woods o dicken.
Först 1v extra o sen nån månad. Och kommer de tillbaka i tid så har de nog tappat allt.
Låst ämne

Gavelo: Man måste sära på Svenningsson och Vela.

Jag tycker att Karlin är en fantastisk matchcoach på att förändra en matchbild, rätta till detaljer och få matcherna dit man vill.

Han har däremot varit ganska dålig på att ändra eller komponera kedjor. Att ha Svenningsson i PP är extremt dåligt då det både spelmässigt och statistiskt är en av MoDos absolut sämsta i spelformen. Han fortsätter med en förstakedja som inte fungerar. Han justerar sällan i en match gällande kedjor.

Förhoppningsvis löser det sig av sig självt när Dickinson och Woods är tillbaka.

Sedan är det märkligt hur domarna kan plocka flera oerhört tveksamma utvisningar på oss i andra, men i tredje får de interfera och hålla fast hur mycket som helst. Hade de åtminstone varit hyggligt konsekventa i alla fall.
Låst ämne

Tarasov: undrar lite vad modo som förening behöver göra för att få lite förtroende egentligen

16 raka, överlägsna serieledare, bra säsong för andra säsongen i rad, ändå var man utdömda redan igår, "blir nollade på hemmaplan" när matchen inte ens är slut (spoiler, blev inte nollade), spelare får knappt klä på sig innan det skriks att det är flopp

har all tid i världen för nyanserade diskussioner kring saker som kan bli bättre ska sägas, tycker du, brett mfl har bra saker att säga men det verkar som att självbilden hos många fortfarande är att modo är ett lag som ligger på kvalplats till ettan och knappt vunnit på hela säsongen och inte kan värva en spelare som kan spela hockey
Låst ämne

Tarasov: Nyttigt att MoDo får svettas lite och inse sina brister. Tråkigt för alla hemvändare men ölen var nog kall och korven varm.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Skjutert man 36 ofarliga skott så gör man minst ett mål.
Låst ämne

Tarasov: Jag skrev att det var ett skamligt avslut. Och det är det.
Låst ämne

bollan123:
Vela är inte så snabb i tanken, inte på skridskorna heller
Låst ämne

Rödluvan:
Tycker absolut inte att det finns något skamligt i matchen idag.
Låst ämne

Rödluvan: Skapar man inte en enda målchans, går det inte att vinna, punkt.
Låst ämne

Den här känns det gör den, ännu en svit bryten.
Låst ämne

« · 2434944 · »