1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Modo Hockey - IF Björklöven 221230

« · 2433897 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
MODOJohan:

Vi kan bli bättre på tekningar
Låst ämne

jonsson: IF icing som vanligt vi möter dem
Låst ämne

Modo-Målet: Ja, jag håller på Vela, Nieder och Svenning idag. (Aagaard gör väl tre av bara farten?) Målfest idag. 8-3 till MoDo!
Låst ämne

M Horava: Ett mål alla såg komma.
Låst ämne

M Horava:

Dynga
Låst ämne

jonsson: Solklar icing då han slår pucken innan blå. Irriterande.

Tycker inte vi har samma fart som vi brukar ha när vi är bra.
Låst ämne

M Horava:

Osvårt att göra mål på Modo. Gudlevskis täcker det mesta av det han täcker. Resten är öppet.
Låst ämne

J F K: Offside menar du? Men är det ens ett möte mot Löven om vi inte släpper inte första målet?
Låst ämne

J F K: Vi behöver Sam och Wernblom. Uppenbart att domarna inte blåser för någonting i dessa matcher.
Låst ämne

Bad_Brett: Nej, framförallt behöver vi Riley och Dicken. De går före nyförvärv.
Låst ämne

Rödluvan: Nej, lövenspelaren slår ned pucken till vår zon från fel sida rödlinjen och vår back är först nere över taggarna. Rätt solklart faktiskt.

Sinnessjukt att de inte tar straffen.
Låst ämne

Rödluvan: tror tyvärr det blir svårt ikväll, hoppas jag har fel nu
Låst ämne

Rödluvan: som vanligt släpper vi ett lallarmål mot björklöven. De behöver inte ens kämpa för det.
Låst ämne

Ben Perrault: Asså vad fan, förlorar vi och ännu en svit spricker så är det inte hela världen. Vi är fortfarande ligans bästa lag och efter uppehållet för vi dessutom tillbaka våra två bästa spelare.
Låst ämne

Har vi kontrakt på Jacobsson nästa säsong? Tycker han blir bättre och bättre.
Låst ämne

NuMo: Japp, han signerade nytt denna säsongen på två år
Låst ämne

Hakning-Henrik: Går de ont ikväll oxo??????
Låst ämne

NuMo: Japp. Har även varit grymt bra i powerplay när han väl fått chansen.
Låst ämne

J F K: Världens tydligaste holdingbolag på Berg innan målet. Löven spelare tar tag runt nacken på honom å bryter ned han
Låst ämne

Monno: Adam Pettersson är så viktig.
Låst ämne

Monno: Holdingbolag ska vara holding...
Låst ämne

Monno: Ja det är helt sjukt hur man år efter år tjatar om att plocka bort spelförstörande moment, och man blåser gladeligen fullständigt sönder en måndagsmatch i november mot Västervik. Men så fort det drar ihop sig är allting tillåtet igen - dra i tröjan, haka, slasha, interfera, fritt fram.
Låst ämne

Monno: Ja, vi har fått domare som inte blåser igen. Riktigt illa när det är Löven då de spelar med så mycket slashing och holding.

Jag tror eller kanske framförallt hoppas att vi får upp tempot. Det går alldeles för långsamt hittills.
Låst ämne

NuMo: Jakobsson har varit riktigt bra i vinter! Tycker inte vi ska röra fjärde kedjan, den har varit riktigt bra hela säsongen.

Tycker faktiskt inte att vi ska röra centersidan alls, det riskerar att störa balansen. Fortsätt med med Big Dick, EJK, AP, och Jakobsson. Dom har trots allt gjort oss till suveräna serieledare.

Vela och Niederbach kan gott gå yttrar.
Låst ämne

Monno: Rysligt dålig första period av Modo.
Berg har verkligen tappat allt och jag förstår verkligen inte hur Karlin tänker när han kör Vela som center med TehoN och Sveningsson, dom är ju klapp kass.

Vakna nu Karlin
Låst ämne

JonteD: Vad GÅR ont ikväll också?
Låst ämne

Confusius: Ni spelade inte så bra igår! Så jag undrade vad de som krånglar ikväll för er??
Låst ämne

Bad_Brett: det är fruktansvärt tråkigt. handlar inte ens om att modo får en nackdel, såg flera utvisningar på deras spelare också, men herregud, döm efter regelboken.

förvånar mig inte om det antingen nu i andra eller i tredje blir en helt annan regelbok helt plötsligt när spelarna vant sig vid första perioden.
Låst ämne

Gavelo: Ja, dom har varit totalt iskalla tre matcher nu, det borde även Karlin se.
Gör nåt nu!
Låst ämne

JonteD: 16 raka segrar utan ett enda meddelande från din sida, 1 förlusten så är du här och hånar oss med att Yeeeeeesssa varenda Östersundsmål!

Sådana som dig brukar man kalla för Troll
Låst ämne

J F K: problemet är att det kommer se ut så här under hela slutspelet.
Det skulle vart iceing vid målet. Men de släppte en iceing åt vårt håll som också är diskutabel en stund senare. Så inte bara fel åt ett håll.
Men alla Södergran älskare får mig frågandes.
Han var ansvarig för minst 1 baklängesmål igår och tycker han visar att han totalt saknar spelsinne. Det enda han gör bra är när han får fart på grillorna o kör en räd o chockar med lite teknik. Men han saknar ju målsinne så blir aldrig något av det ändå.
Bara till att öka på hastigheten på det första passet och 2% på grillorna så löser detta sig.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Det lustiga är ju att Modo gör en bra 3:e period igår och då spelade Olsson med Vela och Theo som center, iaf sista 6-7, varför inte fortsätta på den inslagna vägen då den uppenbarligen såg bättre ut, eller var jag blind igår?
Låst ämne

JonteD: Ibland går det bra, ibland går det dåligt?? Tittar man på tabellen har det väl gått bra ca. 90% - 95% av matcherna den här säsongen.

Ikväll går det väl helt ok, en jämn match mellan två bra lag. Gudlevskis skulle naturligtvis tagit målet.

Något annat du undrar över?

Ser att du super ikväll också, ta det lite piano med spånken!
Låst ämne

jonsson:
Folköl
Låst ämne

Confusius:
Tycker det ser rätt bra ut ikväll.
Låst ämne

Confusius: Tyckte det såg ut som att pucken ändrade riktning på något.
Låst ämne

Bad_Brett: Herregud vilken billig utvisning på AP, börjar bli lagomt less på alla dessa felaktiga utvisningar man ser.
Låst ämne

modomille: Domaren är utbildad i Polen!
Låst ämne

Bad_Brett: Det gjorde det säkert. Tycker bara att det är ofta Guden har problem med att fokusera pucken så fort det är lite trafik
Låst ämne

BobbyG: vad var det jag sa :)
Låst ämne

Confusius: Där har du ett litet fel har varit nykterist sen 79 men har kollat på er hela tiden nu när ni vunnit men de fanns ingen annan stans att heja på öik och hoppas på att ni kommer tillbaka till shl så därför va jag hos er men e man inte välkommen då slipper ni mig men då blir de nog nogon värre gliring när ni förlorar!!! Kom ihåg jag skrev inget ont om Modo igår!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Niederbach behöver skruva upp passningstempot i PP
Låst ämne

Confusius: löven har väl inte världens mest tempostarka lag. Det gör ju att dom måste sätta i system att haka, interfera, och slasha. Tyvärr spelar det ju ingen större roll hur mycket man än ökar tempot om man har domare som tillåter dom att spela spelförstörand.

Så det blir ju extremt viktigt med domarnivån i slutspelet. Vill vi gynna tempostark hockey, eller vill vi tillbaka till 90-talet?

Hade varit önskvärt med SHL-domare i slutspelet, åtminstone från semi och framåt.
Låst ämne

JonteD:
Jodå de har trådar här som du kommenterat i tidigare,
Låst ämne

Tarasov: VAD FAN!!!! AVGÅ!!!
Låst ämne

Tarasov: Båda hade hög klubba. Helt sjukt, de måste granska denna.
Låst ämne

Rödluvan:

5+20?
Låst ämne

Rödluvan: Vela vilken stjärnvärvning! 🤩🤩🤩 -3 på två matcher och tar på sig en 5a emot Löven så vi kastar bort matchen.
Låst ämne

jonsson: HAHHAHAHA
Låst ämne

Parodi
Låst ämne

« · 2433897 · »