1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514714 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta

« · 2599735 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Silly: Jag vill röka det ekonomiavdelningen hos TIK rökte när de redovisade 1 miljon plus, men sen visade sig vara 81 miljoner minus.
Kommentera

J F K: I min värld är Finland och Tjecko(Slovakien) länder som kryddat en trupp, som utöver våra egna hjältar gett oss guld. Nordamerikaner, ryssar,ungrare mm i all ära, men nya tider nu
Kommentera

Costanza: Va fan? Kan du ge en länk? Känns absurt
Kommentera

puffe: Vad mumlar du om nu? Puljujärvi eller TIK?
Kommentera

Costanza: TIKs ekonomiska redovisning såklart

Finnen blir foglig efter en dag med Karlin

Ber om ursäkt för otydlighet, men Hockeysnack borde vara tydligare med vilket inlägg man svarar på
Kommentera

puffe: Det är ju längesen Puffy! De satsade allt för att klå MoDo -07. 80 mille i skulder. Sponsorer efterskänkte 40. Google is your friend..
Kommentera

Costanza: Hatar Google, vet alltid bättre själv , tror jag. Bara fuskare som Googlar,

men dom var hyfsat nära att göra match av vår kvartsfinalsrunda, utan Horava o Svarten kunde det blivit jämnt
Kommentera

puffe: TIK fick ändå bra med spö!! Nu måste vi ge oss så att andra kan få skriva!
Kommentera

Costanza: Odiskutabelt avancemang.

Måste dock ge Timrå cred. Spelade inte Koskenkorva där en gång?

Dock är detta forum inte en sida som ska få alkohol att framstå som bra, tvärtom
Kommentera

KB: han är säkert sugen, är pulju sugen på modo?

finns inget tvivel om att han är en bra spelare och har potential att göra mycket poäng i shl men nyopererad, inte spelat sen i våras, har modo tid att låta ytterligare en spelare ha en trolig lång startsträcka?

känns som en sån där värvning som känns roligare än vad den faktiskt skulle vara. men jag tänker ju inte heller stå utanför hinkens kontor och skrika om han skulle värva honom... litar fullt ut på hans omdöme

känns som att om modo ska värva en fw till så ska det vara nån som har spelat i höst och kan komma in och hålla bra nivå snabbt. riley sheen som också tas upp i artikeln? jag vet inte varför han är på väg bort från rögle, han kanske är dålig. men gärna nån som inte behöver lång startsträcka
Kommentera

9315:

William Nylander behöver nog ingen lång startsträcka? :-)
Kommentera

9315: #BringBackVela . Puljujärvi kan ju knappt beställa en korv på engelska. Kan ju inte ha spelare med guldfiskhjärna.
Kommentera

Costanza:
Jag vi ha någon som börjar varje match med att slå motståndarens största stjärna på käften!
Man sätter ner foten helt enkelt!
Kommentera

Silly: Nu ska vi vara stora och snälla. Sen tittar jag ibland på när Tollefsen spöar Brodin. Säg inte det till nån.
Kommentera

Costanza: Hur många gånger..måste detta visas

Tollefsen är en mes, dessutom i Färjestads-dräkt
Kommentera

Bad_Brett:

Puljujärvi är ett drömnamn för många SHL klubbar, frågan är om klubbar som Leksand, MoDo, Timrå, Linköping m.fl ens har en chans på honom om det kommer till pengar.

Klubbar som FBK, Lakers och Luleå lär säkert ligga bättre till, kanske tom HV?

Bara en magkänsla att det blir så.

"OM" det blir SHL för honom
Kommentera

mattias - 74: Inte en chans att han skulle gå till strul-klubben HV. Övriga däremot..
Kommentera

Nucky:

Hv verkar ha en bottenlös kassakista
Kommentera

mattias - 74: Lejkers har väl inte så djup kassakista och att lägga en våt filt över all form av kreativt spel är väl inte i hans intresse.
Kommentera

mattias - 74: Jo,men jag inbillar mig att degen inte är det viktigaste för Puljujärvi ifall han skulle vända blicken mot SHL.
Speltid, tränare och lagkamrater lär ha större betydelse.
Kommentera

« · 2599735