1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta

« · 2574648 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta
Kebab_House: SAIK hade också 12 poäng efter 6 omgånger, synd att de torskade finalen bara…;)
Kommentera

Kebab_House: Malmö hade ett felbyggt lag och ett icke fungerande spelsystem förra säsongen som sänkte dem. MoDo har en av Sveriges skickligaste tränare och en välfungerande grupp som köper in på spelidén.

Självklart kommer vi inte att vara ett topp 3 lag i slutet av säsongen, men jag har svårt att se hur vi inte ska kunna hålla två lag bakom oss.
Kommentera

Keriksson:
Öa har uppgraderat Lehtinens betyg till en 3:a efter att ha studerat highlight i efterhand. Eller också har de läst kritiken här inne..
Kommentera

6870: Malmö låg också i toppen på början av säsongen och vi alla vet hur det sluta, tror att du inte borde vara så självsäker än, nästan all som är ny i shl vinner ofta mycket i början
Uppladdat:

0x600-img20230930212428.jpg

Kommentera

Bad_Brett: Vi ligger inte sist. Det tar vi med oss.
Kommentera

9315: Skönt att slippa Lindholm på tisdag.
Kommentera

Bad_Brett: hade varit skönt på ungefär 63 olika sätt att vinna på tisdag
Kommentera

10322: Tycker att HV71 förtjänar bättre än Nubben och Montén. Tror att de ryker snart. Gillar väl inte heller attityden hos André Peterson, men en sån vinnarskalle är ju inte dum heller och han vill snarare få till en förändring i nåt som inte fungerar i sin klubb.
Kommentera

Offside-Lennart: Montén måste ha svåra sömnsvårigheter eller så går karln på olagliga preparat.
Kommentera

Offside-Lennart: Man ska vara försiktig med att dra mycket slutsatser den här tiden på säsongen. Håll i och håll ut! Topparna blir så mycket roligare när det finns dalar också.
Kommentera

Bad_Brett: Japp det borde vi ha gjort, men Nubben ville ha Tikka och Nättinen
sen att vi har en tränare som är riktigt riktigt jävla dålig
Kommentera

Offside-Lennart: Frågan är... Borde ni ha behållit Sam?
Kommentera

Bad_Brett: Vi måste lira som en grekisk åsna på tisdag.
Kommentera

Offside-Lennart: Klokt ändå. Min son fick en tröja från ett icke önskvärt lag när han var bebis, men funkade perfekt att torka spya med.
Kommentera

Törna: Min fru , sa till mig att jag borde köpa tröjor från andra lag så jag kan bara byta om när hv71 torskar så jag inte blir så " arg " varje gång :D

Fast som det ser ut nu så blir detta en tuff säsong framför oss , får en en stark magkänsla att vi kanske hamnar en serie neråt om inget händer.
Kommentera

JoJo2613: Undrar vad som kittlar hos Björn nu? Kanske han kan hjälpa till i dyngdiket?
Kommentera

Offside-Lennart: Ja jo, men innerst inne vet du! Du måste våga släppa ut känslorna! Bra början med att storma kansliet. PS - Gör inte det i övik.
Kommentera

X3mBadger: MoDo är det roligaste som hänt SHL.
Kommentera

Törna: haha, jag tycker om att skriva på hockeysnack iaf, Hv71 forumet är riktigt kasst
Kommentera

Någon som läst artikeln ifrån Wennerholm artikel i Aftonbladet? Vad handlade den om?
Kommentera

Offside-Lennart: Du är en av dom mest aktiva i detta forum, du funderar inte på byta. Du har insett vad du är född till - modoit. Välkommen ❤️
Kommentera

JoJo2613: Tycker ÖA kan sluta med det där. Ger ingenting. Skriv en intelligent text istället. Ta ett foto på ett fan eller två.
Kommentera

Nucky: ÖAs ugglor brukar väldigt ofta vara helt knas
Kommentera

Costanza: Japp, biljett köpt ska bli kul och förhoppningsvis lyckligare slut än 1 april 2016. 🙂
Kommentera

Keriksson: Brickley får alltså en 2:a i betyg av ÖA.
Kunde inte haft mer fel.
Kommentera

Keriksson: FBK blev så skraj när MoDo kittlade dem under fötterna så de var tvungen att ta i lite. På tisdag kommer Tjomme och hans gäng till Hockeyhuvudstaden.
Kommentera

JoJo2613: Tack tack , det visste man redan!

funderar på byta lag, imorgon ska jag iaf in till kansliet och kräva tillbaka mina pengar för säsongskortet. rena scamen ju
Kommentera

S-vikaren: Vi tackar FBK, Örebro och Skellefteå ikväll, vinst mot Leksand på tisdag så börjar vi rycka ifrån dom även om säsongen är ung.
Kommentera

HV71 tar inga poäng på deras roadtrip 😁
Kommentera

6870: "– I Timrå spelade jag bara i egen zon, när vi skulle vinna tekning och så. Det är svårt att göra poäng när tränaren inte litar på en."

JFK har varit inne på det tidigare gällande juniorer som går till andra klubbar. Det satsas på ett annat sätt gällande egna produkter. Större tålamod, mer speltid.
Då finns risken att man missar guldkorn på grund av styvmoderlig behandling. Jag säger inte att Timrå har gjort fel. Men Walli kan vara ett korrekt exempel på det.
Kommentera

Olli Nomadinen : Det var inte jag. Rör mig inte bland vanligt folk. Jag är MoDoit. Går inte att snacka hockey med de gröngula. Mumlar bara om Tore Ökvist.
Kommentera

Costanza: Jag är i dyngdiket ikväll f.ö. Försöker snacka hockey men det går sådär. "Det är väl ingen hockey idag?"
Var det du på Coop förut idag?
Kommentera

Costanza: Modano kan hockey han gillar inte handväskor!
Kommentera

Costanza: Miffen är det mest fysiska laget vi mött hitintills.
Kommentera

6870: Jag, Tarasov och Modano älskar Walli!
Kommentera

Man måste ju bara älska Walli.
Uppladdat:

0x600-screenshot20230930-194001samsung-internet.jpg

Kommentera

10322: Vi hänger med bra i tempot. Dock för dåligt fysiskt spel ikväll mot ett MIF som imponerade. MoDo köper snart loss Karlkvist så att OINK kan betala elräkningen.
Kommentera

Costanza: Den SHL-hockey jag minns från tiden innan vi ramlade ner upplevde jag som mycket långsammare än det vi sett hittills!
Kommentera

J F K: Trivs jäkligt bra med SHL så här långt. Kul hockey. Trodde det skulle vara mer stängt. MIF visade dock ikväll att MoDo har en bit kvar. Vi skottar in mål som FBK och Frölunda i alla fall.
Kommentera

Olli Nomadinen : Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Walli har varit väldigt bra efter en väldigt dålig start. Låt vara att det är Vigneault och Södergran som driver kedjan och Walli mest haft flyt med poängen, men han har gjort det riktigt bra. Misstänker att ni har minst sex forwards som gjort mycket mer poäng än honom, men vi är nöjda med produktionen i alla fall. Vi har inte högre krav...
Kommentera

Hakning-Henrik: Om Södergran hade haft bättre spelsinne så hade han varit given NHL spelare om något år.
Men fasiken om han inte kan komma dit ändå. Kraften och tekniken han spelare med är fantastisk. Och sättet han skyddar puck mkt med hjälp av sin balans gör ju att man tänker på nr21.
Kommentera

Costanza: de känner väl press när MoDo ligger och sniffar där baki
Kommentera

Olli Nomadinen : Vad fan äter de till frukost i Karlstad. 3-0 redan. Leksand lär ju inte direkt ladda och vila för MoDo borta, så nåt är väl lite off där. Kan det vara Challe eller Tjomme? Finns det några andra figurer jag glömt ;-) ? FBK är bra. MoDo lär få röra på benen i Karlstad.
Kommentera

Kebab_House: Hej hej kebaben.Jag drar slutsatsen redan nu att MoDo är bättre än vad de flesta av våra motståndare och även vi trott på förhand. Ja det är tidigt och detta kommer kanske att bita mig i röven men jag tror inte det.
Kommentera

Tarasov: Älskar Södergran, han åker ifrån SHL spelare lika lätt som HA spelare när han transporterar puck.
Kommentera

Tarasov: Modano har haft rätt i allt. Walli är nu bäst i SHL.
Kommentera

Costanza: Visst är det supernajs! 😃
Kommentera

Tarasov: Ja vår gamla VD hade älskat dom😆
Kommentera

Olli Nomadinen : Inget konstigt med det då han är det och då förstår du vilken nivå det är på MoDos värvningar! 😘
Kommentera

Costanza:
Jag vill ha Modanos åsikt! Han har haft rätt om Walli
Kommentera

« · 2574648 · »