1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508293 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

« · 2639217 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gavelo: Att du inte har fått erbjudande att ta över sportchefsjobbet hos valfri krisande hockeyklubb i de två högsta divisionerna senaste åren med ditt, som du säger, otroliga kunnande och skarpa öga för hockeyn är för mig ett mysterium.
Låst ämne

hk: Jo det fattar jag väl..det är väl en dialog mellan spelare,klubb,agent
Låst ämne

Golden boy : Jag har aldrig raljerat med facit i hand, detta har jag sagt redan långt före jul, fast du kanske inte kan scrolla så långt.

Självgod, absolut inte, men jag är trött på fårskallar som sitter på sociala medier och gnäller på hockey fast dom aldrig stått på ett par skridskor själva och sågar dem som faktiskt kan något, tolka det som du vill!
Låst ämne

modoitmagnus: Du vet att spelare med kontrakt måste gå med på att lämna, inte bara att skicka hit och dit.
Låst ämne

Gavelo: Så, konkret. Vilka har du sagt att vi skall värva?
Låst ämne

Sigge: Varför skriver ÖA MoDo föll tungt och inte MoDo kastade bort årets viktigaste match?
Låst ämne

Tack Frölunda
Låst ämne

Brander: Ändå bra läge nu att åka ner i HA igen. Snart gör dom om seriesystemet så det blir lättare att ta sig upp. Det skulle vara fint med en säsong där vi vinner lite igen...
Låst ämne

Steken84: så sant! Vi hade haft STORA problem i allsvenskan med detta spel.

Bara en blind, dum och döv hade inte tryckt på panik-knappen i detta läge! Modo är just nu KLART sämst i shl!
Låst ämne

Gavelo: Du är en väldigt självgod människa du, suck.
Låst ämne

modomille: Jag stängde av tv för att undvika att kasta ut den igenom fönstret så jag missade det upplys mig gärna vad han sa.
Låst ämne

Bjud ut hutsko,oregan till olika klubbar..ta hem op,Jakobsson ,Noren så vi får några med klubbhjärta inför kvalet
Låst ämne

BobbyG: Lite svårt att tolka dig annorlunda. Men du menar då att du trots allt tror att spelarna kan bättre? För det gör jag också. Synd att man inte vill visa det och istället luffar på 40 minuter igenom. Du kanske håller med mig egentligen?
Låst ämne

Tarasov: OK, så ditt mål för kvällen är att sparka in öppna dörrar?
Självklart begår människor misstag. Det faktumet är inte någon form av sköld mot kritik.
Låst ämne

Modo-Målet: MEN SNÄLLA FÖR HELVETE JAG HAR SAGT DETTA SEDAN OKTOBER!!!
Jag har inte facit i hand, jag är kunnig och såg direkt att Oregan inte är en hockeyspelare för vårat lag, du kan kolla vad jag skrivit under hösten.
Jag skrev även i december att det kommer bli tuffare för Modo under våren, MEN jävlar vad skit jag fick hör på HS för att det var Modo som skulle lära sig SHL.
Behöver jag säga VEM som hade rätt, igen??!

Jag har fört helt sjukt mycket kritik för att jag kritiserat Karlin för hans coachning, MEN nej Karlin är ett helgon enligt hockeysnack och jag visste inte vad jag pratade om, behöver jag skriva att vi sköt 4 skott på 2 perioder mot näst sämsta laget i ligan på hemmaplan, med samma värdelösa kedjor,….

Skyll inte på mig för att jag har haft nästan allt rätt sedan dag 1, jag har ändå inget med laget att göra, tyvärr!
Låst ämne

Marrdin: Frölundas vinst hängde på en skör tråd o två idioträddnimgar av målisen, HV en femminutersutvisning där Frölunda gjorde 2-1 55 sek kvar HV fick två frilägen där målet var helt öppet
Låst ämne

Framnäs:

Du borde bli statsminister eftersom det bara hänger på viljan.
Låst ämne

Rödluvan: kul att vinna men Tingsryd en novemberkväll är depression!
Låst ämne

DrCox: Vi måste in med brinn i laget.
Låst ämne

Gavelo: Lätt med facit i hand att raljera, och nej, du hade verkligen inte satt ihop ett bättre lag.
Låst ämne

bollan123: Nu får fan MoDo värva sig ur denna skit. Orkar inte bli besviken match efter match. Och om MoDo spelar HA nästa år igen lägger jag nog ner mitt intresse, för mitt blodtryck och min hälsas skull. Det är inte sunt att hålla på ett lag så mycket.
Låst ämne

Framnäs: Hinken snackar om bra "karaktärer" i omklädningsrummet men hur påverkar det gruppen att Ohlsson, Hutsko mfl. sitter på bänken samtidigt som Niedebach spelar 20minuter varje match? Jag skulle gått från laget när han är benådad att göra exakt vad han vill på isen utan konsekvens.
Låst ämne

hk: Januari månad denna säsong måste vara MoDos genom tidernas sämsta genom historien !!!!
Låst ämne

Smurfen: Theo istället för hutsko och OP (trodde aldrig jag skulle säga det) istället för walli. Något måste ändras. Till nästa säsong måste vi få in någon i båset som klarar av att matcha laget under match med, för där är karlin sämst i klassen.
Låst ämne

DrCox: Du tyckte Karlin såg nöjd ut nyss?
Låst ämne

Framnäs: inte nog med att du inte har någon kunskap om hockey, du är inte förmögen att läsa heller. starkt jobbat!
Låst ämne

Frölunda vinner men so what!!??
HV71 kommer inte förlora 13 raka matcher!
Modo måste bekymra sig över sin egen fucking prestation! Skulle ju knappt slå Västervik just nu
Låst ämne

JoakimE: om jag inte minns fel, 2st hattrick mot oss i rad. Sjukt dåligt spel. Om man tänker på det vi gjorde bra i höstas, vi hade styrkor och svagheter såklart, istället för att förbättra våra svagheter så tappar vi styrkorna....
Låst ämne

Rödluvan: Jag vill se att föreningen inte accepterar dessa usla insatser Hinken,Karlin och co verkar ju så nöjda med allt dom får fan ta och visa att dom är lika förbannade och besvikna som oss fans.skicka in Foppa och skälla ut laget eller nått.

Ta hem nån av våra utlånade spelare och bänka nån av våra topp spelare rör om i laget eller nått.Orkar inte med detta med en lagledning och klubbledning som verkar så nöjda med allt.
Låst ämne

BobbyG: Då har vi den första som är nöjd med fyra skott på 40 minuter mot serietolvan som inte imponerat på någon den här säsongen. Det är OK. Alla får tycka olika.
Låst ämne

Greenwolper: måste ju vara stor del mentalt i gruppen nu
Låst ämne

duk4S:
Ok då blir jag nyfiken på vad du jobbar med. Nja det är misstag, behöver inte förlåtas något. Det är ju inte så att jag tycker det är bra agerat. Utan bara konstaterar att människor begår misstag.

Tyvärr verkar det som att bensinen är slut för tillfället. Vi kan tyvärr inte få tryck framåt under längre perioder.
Låst ämne

duk4S: Håller med. Vi ska klara oss kvar pga våran prestation ute på isen inte för att Frölunda slår våra bottenkonkurrenter. På tisdag blir vi väll nollade igen och Ruohoma göra hattrick.
Låst ämne

She: Den svackan har nu varit sen 28/12 , så det är knappast någon svacka.

VI ÄR INTE BÄTTRE !!
Låst ämne

Smurfen: Inga fler familjedagar tack gode gud.
Låst ämne

Framnäs: det är så fruktansvärt jävla korkat att dra till med att spelarna inte bryr sig. det tyder på en otrolig okunskap och att man slänger sig med lite uttryck för att försöka hitta andra orsaker än de faktiska.
Låst ämne

duk4S: Jaha tack för informationen.
Låst ämne

Rödluvan:

Ja, det här var säsongens riktiga bottenprestation. Alla spelare slutade att tro på det och då blev det sanning.
Låst ämne

JoakimE: de har utvisning så garanterat
Låst ämne

JoakimE: Spelar för fan ingen jävla roll hur det går för Fröunda - vi kommer kamma näst intill noll ändå och HV kommer fortsätta ta poäng.
Låst ämne

Frölunda gör mål, 2-1 50 sekunder kvar, KANSKE KAN VI HA LITE MEDFLYT ATT HV FÖRLORAR
Låst ämne

bollan123: Frölunda 2-1 med 52 sekunder kvar!
Låst ämne

bollan123: fröööööölunda!!
Låst ämne

Costanza: TACK FHC
Låst ämne

bollan123: Nu vill jag höra vilka som tycker att fyra skott på 40 minuter hemma mot serietolvan Malmö(!) tyder på en stor vilja att spela kvar laget i SHL... Är ju det man ofta hör, att vi pga ett inre driv klarat oss väldigt bra trots "dåligt material". För mig är det snarare tydligt nu att spelarna inte bryr sig riktigt, att vi har material för att göra bättre insatser men glöden finns inte där.
Låst ämne

duk4S: 1 MÅNAD NU sen vi tog våran sista 3 poängare. Över 2 veckor sedan vi gjorde mål i PP samtidigt som vi är historiskt dåligt i BP.

Niederbach spelar i första varje kväll, Folin spelar över Berg och Wahlberg trots att han är värdelös? Hinken sitter och säger att vi ska ha in bra "karaktärer" i laget 😂😂 snälla avgå
Låst ämne

Sigge: Jag har varit positiv hela vägen. Nu ser jag bara nollpoängare om DE FÖR FAAN INTE BÖRJAR SMÄLLA PÅ! Håll ett träningsläger där alla får sopa på varann på Bruks och sen dricka starköl efteråt. Alla kan ju se att nåt är fel med inställningen eller taktiken i laget. Det var inte Stor-Finnens fel ikväll...Jävligt less bara att MoDo sumpar bort SHL-platsen än en gång genom att fan inte höja rösten och se till att varje jävla byte ska det smälla. Vi hade ALDRIG gått upp utan spelare som Vela!
Låst ämne

Har vi nå fler familjedagar framöver ?
Låst ämne

NuMo: Fyfan vad ofattbart att vi pissade bort årets viktigaste match. Helt galet.
Låst ämne

Robin Moberg: Nej! Kan inte hålla på andra lag som ska rädda Modo.

Bättre att HV tar poäng och går om Modo snart. Bättre att förbereda sig för kval redan nu!
Låst ämne

« · 2639217 · »