1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508343 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

« · 2639217 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gavelo: Att du inte har fått erbjudande att ta över sportchefsjobbet hos valfri krisande hockeyklubb i de två högsta divisionerna senaste åren med ditt, som du säger, otroliga kunnande och skarpa öga för hockeyn är för mig ett mysterium.
Låst ämne

Sigge: Ska de göra om seriesystemet igen?
Låst ämne

bollan123: Niedrbach som förstaliaspelare säger allt om hur illa vi har det, eller hur blind Karlin måste vara.
Hur många fler chanser ska han få där som helt misslyckad i den formationen?
Skulle också bli vansinig som lagkamrat att han spelar 20 minuter varje match, det är faaan helt bedrövligt!
Han måste ha nån sorts hållhake på Karlin.

Nästa möjliga poängchans vi nu har är Oskarshamn hemma i mitte av februari
Låst ämne

Vilken ENORM hockey kunskap vissa verkar sitta inne på här. Verkligen ENORM. Säg upp er från era jobb och börja jobba med hockey säger jag bara! Tränar fabriken HS!
Låst ämne

Rödluvan: Jag behöver höra något från MoDo innan jag går och lägger mig ikväll. Lugna ner supportar, sponsorer och ideella krafter i den här organisationen. Det är fan helt horribelt hur dom spelar 40 minuter av denna match med 2-0 ledning.

Det måste finnas någon förklaring varför de gång på gång låser sig för varenda jävla spelare vi har och för helvete Karlin. LÅT INTE KALLA SPELARE SPELA!

Det är fan ett hån mot våra juniorer, vem fan vill växa upp i Modo när dom inte får chansen överhuvudtaget.

Är O’Reagan bättre än TJ?
Är Rundblad bättre än Norén?
Är Hutsko bättre än OP?

Mmmm, grannens grabb.
Låst ämne

Modo-Målet: Skulle aldrig bli så desperat att jag tog en anställd igen!
Låst ämne

DrCox: Som sagt, man älskar MoDo och The Three Amigos på kansliet, men minns tidigare att jag reagerade på att Gradin var så nöjd att Ö-vikarna hade sånt tålamod nu och inte gnällde efter förluster som förr. Hold my beer! Nu ändras nog temperaturen. Många köper inte detta länge till om klubben inte fixar problemen utan går och hoppas på nåt lir som uppenbarligen inte funkar. De skulle lira final varje match lät det. Ser absolut inget av det.
Låst ämne

Rödluvan: För att dom inte får kritisera MoDo
Låst ämne

Törna: Det kommer inte hända så då är du vaken hela natten
Låst ämne

Gavelo: Än en gång. Vilka konkret menar du? Det blir så svårt när du kör en kan över samtliga.
Låst ämne

Jag kan faktiskt mer hockey än Gradin och Karlin. Jag lovar!
Låst ämne

Törna: Ja nu måste det hända något, vill se ett energiknippe till värvning. Skiter i att det inte finns pengar, NÅGOT måste hända NU!
Låst ämne

duk4S:
Nej men tycker det blir rätt onyanserat, det är som att man själv aldrig ägnat sig åt någon som helst form av idrott och saknar förståelse för att enkla misstag framtvingas.

Analysen från min sida är att vi tyvärr hamnar i dessa lägen för att vi är snäppet sämre än motståndarna och inte riktigt då har kraften. Men du kanske har en annan.
Låst ämne

Brander: Pengar är inte problemet. Det saknas spelare att värva.
Låst ämne

Smurfen: Kanske Karlin ska pröva att sätta in Niederbach med Aagaard och Dickinson nästa match? Han skulle ju kunna gå in med McDavid och Draisitl om man skulle lyssna på Karlin och om man ser på alla chanser han fått över 37 matcher hittills.
Låst ämne

Gavelo: Antar då att dom som kan är = du
och den som inte kan är = Gradin, eftersom du anser att du kunde gjort ett bättre jobb.
Låst ämne

Rödluvan: Får dra på Ica och bunkra upp med kaffe.

Nä, jag vet. Men jag önskar vi hade haft den transparensen.

Sist det var kris så blev arenan tamifan vandaliserad?
- Dags att bara prata öppet med supportar för att minimera att något sådant händer igen. Oavsett om vi borde vara förberedd på de här.

Mm, absolut. Men det är 2 helt olika MoDo i höstas och nu. Går inte att jämföra.
Låst ämne

Törna:
Skulle nog säga att alla 3 förstnämnda är bättre. Möjligen Hutsko då där man är lite osäker
Låst ämne

Tarasov:

Det verkar inte bli några avslutningsintervjuer. Konstigt och dåligt.
Låst ämne

Tarasov: Hinken snackar karaktärer, om Hutsko är bättre för sammanhållningen i gruppen än OP skaffar jag ett gymkort.
Låst ämne

Bara att inse att det kommer bli kval. Som spelet sett ut sista matcherna så finns det ingen räddning. Spelarna verkar vara rädda för pucken och slänger den i famnen på motståndarna gång på gång. Försöker hitta nåt positivt men det går inte när majoriteten av spelarna gett upp säsongen. Finns ingen kämpaglöd och attityd kvar i laget. Åker mest runt som ett gäng zombies.

Och Karlin fortsätter och köra i gamla hjulspår. Dickens kedja måste splittas för att försöka få igång övriga kedjor. Han kan ju knappast vara så här blind att inte ser att något måste göras? Eller?

Fortsätter det så här så kommer vi aldrig ha en chans att vinna ett kval. Och det enda som kommer att återstå är ett tomt lag tillbaka i hockeyallsvenskan.
Låst ämne

Rödluvan:

De skulle ha skrivit ”katastrofkväll i Övik”
Nu blev goda råd dyra….
Låst ämne

Pissmatch, men till er som ber om Tränarstabens och hinkens avgång SKÄMS PÅ ER!

Skicka Hutsko o ta in Komarek!
Låst ämne

Törna: Jag har ett gymkort över. 110 kg rena muskler räcker och blir över. ;)
Låst ämne

NuMo: Jag håller skinnet spänt. 😂
Låst ämne

Framnäs: nej, jag håller inte med dig. med tanke på dina inlägg förstår jag att du har problem med andra tolkningar

vad är det mest troliga scenariot?

1. modo har ett sjukt bra lag men spelarna har bestämt sig för att sluta bry sig (jag citerar dig: "För mig är det snarare tydligt nu att spelarna inte bryr sig riktigt, att vi har material för att göra bättre insatser men glöden finns inte där.")
2. modo har ett svagt lag och har haft det hela säsongen
3. modo har ett svagt lag och har haft det hela säsongen, har dessutom spelare som bryr sig om att det ska gå bra för klubben och därmed sig själva, vilket kan få motsatt effekt nu när det går dåligt och det börjar dra ihop sig och det gör i stället ett svagt lag ännu svagare

finns definitivt en tankeskola att det skulle gå bättre för modo om det var ett gäng legoknektar som bara ville spela hockey och inte brydde sig om hur den här säsongen slutar. säger inte att jag håller med den, men jag håller den som troligare än din faktiskt idiotiska tanke om att spelarna skulle ha bestämt sig för att sluta bry sig.

men du kanske har lite hårda fakta på att spelarna inte bryr sig som du vill dela med dig av? nej, det har du såklart inte. du har bestämt dig för någonting som inte har en gnutta evidens i verkligheten, och håller man inte med dig i den så tar du istället till klassiska internetargumentet "DÅ TYCKER DU SÅHÄR ISTÄLLET" trots att det inte står någonstans i inlägget.

men jag tar gärna emot ett längre inlägg från dig där du backar upp ditt uttalande att spelarna har slutat bry sig. visa att du har grund för dina uttalanden att glöden inte finns där. jag ser fram emot det
Låst ämne

Tarasov: Skulle vara bra om vi kunde byta Hutsko mot nåt annat och ta tillbaka Theo J och/eller OP även om de passar bättre i sina HA-roller Behöver gå tillbaka till grunderna och svetsa ihop Öviks-gänget igen. Nåt är fel. Köp gärna nåt bra på backsidan. 2 mille borde räcka en bit. Lassi är sån kung och så surt att laget framför åker runt som yra höns.
Låst ämne

wesslan: käre Hinken lyft telefonjäveln och kalla hem Norén, Theo och OP.
Låst ämne

Törna:
Just Hutsko ansågs besitta en offensiv potential. Tyvärr visade sig det vara fel. Synd det inte blev Halngewachs
Låst ämne

Tarasov: Det finns alltid en orsak. Att lokalisera den ansvarsbefriar inte heller. Du kan gräva i detta i oändlighet och slutsatsen kommer ändå vara att denna typ av misstag inte får ske på den här nivån. Punkt.

Jag vet inte om du tolkade mitt första inlägg som att spelaren borde få gå. Det var inte vad jag sa och är inte vad jag menar. Jag belyste bara allvaret i misstaget och just hur dåligt det var.
Låst ämne

Myntet har helt klart 4 sidor 😱
Uppladdat:

450x300-img4132.jpegimg4132.jpeg

Låst ämne

Tarasov: Bara för att vi betalar han behöver han inte spela.
Låst ämne

Kapten Långnäsa: Blev lite rädd när jag hörde intervjun efter matchen med karlin, han säger typ att ja vi förlorar men vi gjorde mycket bra.. Jo och det har vi gjort HELA SÄSONGEN men det spelar ingen roll hur nära vi var att vinna mot växjö eller att vi vinner mot skeå, det som i slutändan spelar roll är att ha ett mål mer än motståndarn.. Är de för analytiska? Har någon sett karlin brinna av någonsin? Jag vill se han kasta headsettet åt helvete och bli förbannad.. Vi håller på att kasta bort SHL just nu
Låst ämne

Costanza: Håller med. Någonting måste göras. Vi lyckas knappt få iväg ett skott på mål och det är nästan som att man kan se när vi tappar matcherna nuförtiden. När Malmö gjorde sitt första mål kändes det redan kört.
Låst ämne

Costanza: tycekr hinken var tydlig idag att theo och op absolut kunde vara på väg tillbaka
Låst ämne

JoakimE: Missade intervjun efter matchen visade Karlin nån som helst ilska eller besvikelse efter matchen eller var det dom vanliga flosklerna?
Låst ämne

Ärligt, men nu måste Karlin ifrågasättas för sin coaching. Tar aldrig timeout och han står bara med händerna i byxfickan under powerbreaksen..

Sen är det bara och skeppa iväg både Hutsko och O?Reagan.. Sämsta importerna någonsin..
Ta hellre in Theo Jacobsson isåfall.
Låst ämne

Billy Öhman: Ja, varför vägrar han ta time-out? Har aldrig fattat det där.
Låst ämne

Kapten Långnäsa:

Det blir ju en snårig historia att å ena sidan skapa trygghet så att spelarna slipper översköljas av panik, samtidigt som man tydligen skall vaska om i formationer fram och tillbaks hela säsongen för att det inte fungerar som man vill.

Något måste göras, ja. men det borde ju vara något som skapar trygghet och igenkännande i alla fall.

Värva. javisst. Varför inte värva världens bästa spelare?

Nähe! Jag tänkte väl det. värva varenda ledig spelare?

Kanske inte det heller?

Sparka alla som vi här tycker är dåliga. - Blir inte många kvar.

Karlin har en svår uppgift. Kan en annan tränare trolla fram magin i den trupp vi har? Ja kanske det. Vilken tränare är det?

Jag tycker det verkar komplicerat. Vi har ju det vi har och det ser inte ut att finnas uppenbara förstärkningar, för jag ser inga uppenbara förslag här.
Låst ämne

JoakimE: Karlins prio ett just nu är nog inte att blidka supportrar som vill se honom brinna av. Snarare att gjuta mod i gruppen och inte säga att allt är skit. Även om alla vid sidan inte ser något positivt just nu
Låst ämne

DrCox: Det var som vanligt.
Låst ämne

Billy Öhman:

Det är tyvärr många av nyförvärven, nästan de flesta till och med, som inte lever upp till förväntningarna,
Låst ämne

Smurfen: Men dom har ju rätt! Vi är ju faktiskt bästa nykomlingen!!!

Men det dom som proklamerar om det där glömmer att notera, är att typ 2:an, 3:an, 4:an på den där listan, om jag nu inte är helt ute och cyklar, inte slutat bättre än 13:e!

Och ni som är positiva på det här forumet, ni som gnäller på gnällspikarna(ja det är gnäll det med), en ärlig och nyfiken fråga: Är ni helt 100 på att vi grejar 7 matcher mot Oskarshamn?
Låst ämne

KRB: Framförallt de 2 som inte bidrar med något.. Sämst i försvaret med.. Vem som helst av våra junisar hade gjort jobbet än bättre..
Låst ämne

Bad_Brett: Skäms att jag är så förbannad. Ångrar en del text, men tycker skiten bara löper på nu och vet så många som vill se mer känslor och brinn hos laget. TIK hade ju detta tidigare och kunde förstå hur jävla less de var med ett mycket bättre lag än oss och vi nosade dem i tabellen.
Låst ämne

Confusius: Sätter mig inte i någon kategori. Spela ska spelas så långt de måste - Men för att svara på din fråga - Nej, vi åker ur.
Låst ämne

Törna: Det förstärker ju bara känslan att vi supportar är dom enda som blir förbannade att resten av denne förening verkar vara så nöjda med allt.
Låst ämne

Confusius: "Och ni som är positiva på det här forumet, ni som gnäller på gnällspikarna(ja det är gnäll det med), en ärlig och nyfiken fråga: Är ni helt 100 på att vi grejar 7 matcher mot Oskarshamn?"

är dom två motsatser? måste man tro att modo klarar ett kval för att ifrågasätta onyanserade påhitt?
Låst ämne

Confusius: Vi kan ju inte fortfarande leva på att vi är bästa nykomlingarna när vi är nu på väg att fullständigt rasa nedåt i tabellen !
Hjälper inte ett jäkla skit längre !

Raset måste stoppas och det är NU
Låst ämne

Rödluvan: För att dom inte vill bita den hand som föder dom?
Låst ämne

« · 2639217 · »