1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508273 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

« · 2639286 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Golden boy : Nej, de jag menar som inte kan, är alla som aldrig stått på ett par skridskor , som har spelat tv pucken, spelat DM final, spelat Sm final, åkt ur, klivit upp men ändå sitter och vet helt sanslösa saker på sociala medier är de som inte kan.
Jag gissar att du hamnar i det inlägget!

I övrigt så är det svårt att inte slå Hinken med de track record han sitter på just nu.

Övrigt kan jag meddela att Matte (Karlin) var riktigt lovande som fotbollsmålvakt en gång i tiden
Låst ämne

NuMo: Är egentligen inte nya spelare som behövs. Vi har ett rätt bra lag. Men problemet är att det inte finns någon kämpaglöd. Spelarna jobbar inte för varandra längre. Många ser ut som att dom inte ens vill vara på isen eller ha pucken längre. Nånting är det som stör spelarna? För så här uselt spel var det inte första halvan av säsongen. Kanske behövs en ny röst i båset som avlastar Karlin?
Låst ämne

JoakimE: vill minnas att vi va rätt usla även förra året vid den här tiden, släppe ikapp 2an från 16 poängs ledning till 1.
Sen gjorde vi en helgjuten insats i "slutspelet".
Det är något som händer i laget, spelsätt, träningsmängd, inte fn vet jag. Men det upprepas.
Bara hoppas innerligt att det finns en slutspurt i benen på grabbarna.
Låst ämne

Marrdin: och det var rätt exakt samma tongångar här också haha.
Låst ämne

Gavelo: De kriterier som du att upp gäller ju de flesta spelarna och ledarna i Modo. De har ju dem, mer eller mindre.
Låst ämne

Marrdin: skillnaden är att modo var bäst i serien förra året. tycker inte det fungerar som argument när modo är i andra änden av serien
Låst ämne

Kapten Långnäsa: Första halvan av säsongen går inte att jämföra med. Andra lag var sämre då. Det är efter jul som man ser hur lagen egentligen ser ut. Nu vet vi.
Låst ämne

Sigge: absolut, men han kommer stå och säga att vi gjorde en bra match men vi hade inte studsarna med oss ikväll när vi åker ut ur serien.. Sen vad han gör bakom stängda dörrar skiter jag fullständigt i, någon måste visa att de lever och dör med modo just nu, ingen i laget just nu är väl modoit sen barnsben? Men det finns väl inget hockeyhjärta längre utan det är ba en rå och kall marknad nuförtiden
Låst ämne

Kan ju hoppas att hv71 och Oskarshamn förlorar mer än modo nu… vilken pisslördag
Låst ämne

duk4S: Japp, nu vet vi; följdfråga. Vad har vi gjort åt det? (4 skott)
Låst ämne

Chamez: 6 poäng på 9 matcher har vi nu !!
Låst ämne

JoakimE: är det viktigare att karlin kastar ett headset i tv än att han gör bra saker bakom stängda dörrar?
Låst ämne

Gavelo: Men ta och drick upp din lilla drink nu och scouta fram några namn vi kan ta in framöver hehe
Låst ämne

Bad_Brett:
Tycker det är det stora problem. Vi får iväg en 8-10 för få idag. Tyvker det gäller de senaste matcherna. Låter inte så mkt men tänk 10 matcher och en skottprocent på 8. Kostsamt
Låst ämne

BobbyG: Det vore inte helt fel att göra båda - du som är expert på att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Låst ämne

BobbyG: Han gör ju uppenbarligen inte dessa bra saker med tanke på att vi sjunker som en sten i tabellen.
Låst ämne

duk4S: ser inte vad det gör för nytta att kasta ett headset i tv. vad blir bättre av det?
Låst ämne

Örebro värvar från Tampa
Daniel Martel
Låst ämne

BobbyG: Vad som blir bättre av att visa känslor? Det sänder en del signaler såväl till egna laget som till supportar, tycker du inte? Du kanske föredrar total avsaknad av känslor?
Låst ämne

jonsson: Gammal nyhet. Tror du vi MoDoiter bryr oss?
Låst ämne

DrCox: jag har ingen aning om vad han gör bakom stängda dörrar, men jag lägger större vikt vid det än vilka känslor han visar. vi vet alla hur mycket karlin älskar modo. kan det finnas andra orsaker till att modo sjunker som en sten?
Låst ämne

4 skott på 40 min🤔
Låst ämne

BobbyG: det tycker jag
Låst ämne

Smurfen: Det är inte en fw vi behöver utan 2 riktigt stabila backar. Försvaret är ju i första perioden riktigt bra. Men sen är det tonårshockey. Så tråkigt. Vågar man ens hoppas på poäng hemma mot frölunda med Rouhomaa i form
Låst ämne

BobbyG: just nu ser det ut som ingen i laget bryr sig om vi vinner eller förlorar dom enda som vi förbannade är vi supportrar.
Låst ämne

jonsson: Vi kanske inte är bättre !!

Vi är fortfarande bara ett Allsvenskt lag
Låst ämne

BobbyG: Ja. Det är väl väldigt tydligt att vi inte räcker till. / Orkar bara en period.
Låst ämne

BobbyG: Modo har inte tagit en 3 poängare sen 28/12, Modo har tagit 8 poäng på 30 möjliga de senaste 10 matcherna.. Gör verkligen karlin så mycket bra just nu?
Låst ämne

Chamez: Nej. Blir torsk och Ruohomaa kommer näta.
Låst ämne

NuMo: Tycker laget ska ta en redig och galen fest i inre hamnen. Snacka ihop sig och ha lite kul. Foppa och Näslund betalar. De har råd sist jag kollade. 1,7 miljarder. Krizan, Blatny och Döme flyger vi in till att stå i baren. Kan ju inte bli tråkigare än denna lördag. Sen vinner MoDo 10 raka.
Låst ämne

JoakimE: Nu hänger det ju inte enkomt på Karlin även om han är ytterst ansvarig. Han står inte på isen.
Låst ämne

Kapten Långnäsa:

I det sista försöket tror jag du kom betydligt närmare sanningen. Det var helt realistiskt.

Frågan är hur man kommer tillrätta med det.

Det som "verkar" som kämpaglöd kan ju snarare vara brist på kompetens eller brist på självförtroende på hur man skall göra i den här lagkonstruktionen. Antagligen en kombination.

Detsamma gäller antagligen även det övriga du nämner. Så det kan såklart vara en ledarfråga.

Men är det verkligen så att en sann ledare exakt vet hur man skall sätta ihop rätt spelare med andra spelare för att skapa rätt magi? Eller kan det vara så att en sann ledare står för sin idé och låter spelarna få chansen att hitta rätt under en längre tid?

Det kanske är en kombination av det också.

Det jag saknar i debatten är de konkreta förslagen som inte bara handlar om att den ena eller den andra inte skall spela, eller att man skall värva någon X som skall göra det ingen annan kan. Det blir så konstigt i kritiken. Det må vara att man tycker att man kan åka skridskor, men betyder det att man vet exakt hur man skall komma tillrätta med problemet? Speciellt när man själv, trots att man kan åka skridskor, inte kommer med konkreta lösningar som verkar rimliga.

Jag är själv kritisk till det jag ser. men jag ser inga andra rimliga lösningar än att få ihop det man har att jobba med. Bara baskunskaper om hur det fungerar i verkligheten alltså. Hur man skall göra det, vet inte jag. Även om jag ser vad som saknas.
Låst ämne

Billy Öhman:

Hittar ingen apropå nånting, men nä man ska väl inte bry sig
Låst ämne

duk4S: Håller med dig där att karlin kan göra mycket rätt i tränarrollen men vad ska man göra då? Kan ju inte sparka fler spelare för att ge "energi" tänker jag, tänk om man får in en gubbe till nu innan deadline och han börjar spruta in mål..
Låst ämne

duk4S:
Ja men om det inte ökar lagets chanser att vinna så ser jag ingen större poäng särskilt om det inte är en del av ens personlighet. Tror snarare det kan få motsatt effekt, ser hellre att en tränare håller sig lugn. kan nog tom minska risken för oförlåtliga misstag
Låst ämne

JoakimE: Jag har inte svaret på det. Det har nog ingen här. För egen del så hoppas jag att övriga lag kollapsar på något sätt, för under egen regi tror jag inte längre att vi reder ut kontraktet. Det här är också varför jag hatar seriesystemet. Garanti att en klubb ska ut varje år och samtidigt så är nykomlingen sist in på marknaden med en jävla straffavgift för att man gick upp i form av fallskärm till laget som åker ur.
Låst ämne

duk4S: tarasov sa det bättre än mig
Låst ämne

NuMo: En ny forward kommer inte göra ett skit just nu. Det är defensiven som är problemet!

I den här ligan är det alltid lagen med sämst defensiv i botten. Karlin har misslyckats kapitalt med den biten!
Låst ämne

modomille: Klassiskt när argumenten tryter
Låst ämne

ÖA delade alltså ut godkända betyg till samtliga spelare.
Låst ämne

Rödluvan: De kanske såg någon repris från tidigare möte med Malmö?
Låst ämne

Rödluvan: Törs inget annat !
Låst ämne

Sigge: äntligen nån som håller med, när jag pratade förstärka defensiven så fick jag bara mothugg att vi inte ska spela i försvarszon typ. Dom dittils opålästa experterna i tv4 satte huvet på spiken till sist. Att växjö är bäst i ligan på att vända från anfall till defensiv när matchbilden och motståndarens prestationer tvingar dom till det. Det är nyckeln i SHL. Man kan inte gasa i 60 minuter, inget lag klarar det, framförallt inte ett semi-allsvenskt.
Låst ämne

Smurfen: Hur skall vi stoppa raset som ??

Eller går det huvutaget ?
Låst ämne

Marrdin: 1-0 ledning hemma med Salle & Svarten var ju garanterad vinst under Pelle Bäckman.
Låst ämne

Sigge: det ser väl å andra sidan ut som väldigt många trodde inför säsongen? rundblad, bernhardt, näsen är offensiva backar, eller ja, rundblad vet jag inte riktigt vad han är, brickley har dalar djupare än mellan dolly partons bröst

det finns mer än en orsak till att det ser ut som det gör. du, hehe, dvs hinken, har inte träffat rätt på nyförvärv, befintliga spelare har inte tagit tillräckligt stora steg, och spelarna är såklart dom spelarna dom är, bernhardt kommer aldrig vara scott stevens, karlin visar inga käsnlor, pp och bp är bedrövliga

jag tycker offensiven är ett större problem utan att för den sakens skull säga att defensiven är bra. inte bara idag, modo bränner otroligt mycket bra lägen. sätter södergran 2 mot 1 eller theo inte missar öppet mål så är matchen annorlunda. och det har sett ut såhär hela säsongen, jag tror inte det är otur att modo skjutit mest skott i ramen.

gör man max 2 mål per match vinner man väldigt få matcher, det kan vi vara överens om
Låst ämne

Marrdin: ifjol så värva vi ju, Vela, Brickley samt Halloran som kom in gänget relativt snabbt.
Vilket var nog räddningen på den nedåtgående trenden vi hade.
Låst ämne

Smurfen: Något nytt då jag minns tydligt från när Jon var kvar på ÖA så var det någon match 20/21 det stod ”NEJ INGEN PLATSAR”
Låst ämne

Gavelo: Jag argumenterar inte emot dig ville bara skoja lite fånig som jag är hehe
Låst ämne

Modoröv: värvade tyngd, och halloran tilltänkt målskytt
Låst ämne

« · 2639286 · »