1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09

« · 2669502 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
J F K:
Där har du tyvärr fel rakt av.
Att man har underpresterat råder inga som helst tvivel om varken bland supportrar, media, expertkommentatorer och laget själva.

Jag ställer mig ytterst tveksam till att du har kollat på tillräckligt mycket av Timrås medietäckning och spelminuter för att dra en sån slutsats.
Kommentera

vonDöbeln: Timrå har inte underpresterat. Supportrarna har overkliga förväntningar på ett ganska mediokert lag
Kommentera

J F K:
Nja, då misstolkar du mig väldigt grovt om du förstår det som att försöka glorifiera något lag alls. Konstaterar bara fakta att så som årets SHL har utspelat sig så har det ju sedan länge varit klart med 8 lag som kommer spela någon form av slutspel, och kommer att även göras sällskap av 2 lag till som nyss lämnat att vara inblandade i bottenstriden för att undvika kval.

Timrå har grovt underpresterat i år till följd av många skador, vi har till exempel förlorat två matcher i rad där vi är det spelmässigt klart bättre laget, men hittar vägar att tappa poäng. Hade vi vunnit alla matcher där vi haft ett spelövertag hade vi varit uppe på närmare 100 poäng nu, så någon glorifiering av Timrå 23/24 ägnar jag mig inte ens lite åt.
Kommentera

Jan-Erik : Ett fråga och svarfrån Aagaard i samma tidning.

" Det snackas i Västernorrland om vem som är store- och lillebror. Vad tänker du om den debatten?

– Så vitt jag vet har Modo två SM-guld, Timrå noll. Jag tycker att vi är storebror. "

Lägger ingen större värdering på det, mer än att det i den bästa av världar stundar derbyn snart igen, vore så häftigt efter en lång säsong av att hålla HV bakom oss
Kommentera

Rytter: MoDo HA lag i SHL mot Sveriges bäst offensiv.nnGP G A TP PIM +/-

n1.Riley Woods (LW/C)n51 15 21 36 12 5

n2.Mikkel Aagaard (C/LW)n51 16 17 33 23 7

n3.Josh Dickinson (C)n51 16 16 32 16 3

n4.Sampo Ranta (LW/RW)n49 17 14 31 10 -18

nn1.Filip Hållander (LW/C)n50 14 22 36 18 8

n2.Robin Hanzl (C)n51 7 26 33 12 11

n3.Emil Pettersson (W/C)n50 11 19 30 12 10

n4.Jonathan Dahlén (LW) ( SHLs mest överskattade spelare)n51 17 12 29 8 -8 n

Det här blev rörigt
Kommentera

KB:
Nu har jag ärligt inte varit inne och sett någon säga det du nämner, men en stor anledning till att alla experter tippade Oskarshamn utanför kval för första gången var ju att de på papperet värvade vad som kunde ha varit den bästa målvakten i hela SHL - nu blev ju utfallet... inte så, om man är mild i språket.

Modo har gjort en imponerande insats i år, särskilt eftersom SHL varit så tydligt skiktat mellan plats 1-8 och 9-13, 14.
Vanligtvis brukar det ju vara jämnare över hela serien.

Jag har redan kastat den här säsongen i papperskorgen och är typ så pass likgiltig att det inte ens hade stört mig om vi förlorade en åttondel mot er, men det vore kul för Timrås spargris om det blev en surströmmingsmatch eller två innan jag blickar mot 24/25.

Grattis till ett nytt kontrakt alla Modo-diggare här inne i boken!
Kommentera

vonDöbeln: Plats sju och åtta är också lag som egentligen bara dyker upp för att spöas av de riktiga lagen som gör upp om bucklan. Jag förstår det som du försöker glorifiera Timrå, men ni är som bäst utfyllnad också.
Kommentera

9315: Insiktsfull Expressenintervju med målis Werner i Malmö "Vi föll in i deras spela lite för mycket och släpper till kontringar i överflöd. Det håller inte, och Modo är lite för bra för det med sina skickliga spelare."
Kommentera

vonDöbeln: Om du läser igen, jag håller med om det du skrev
Kommentera

Tarasov: Minns med värme tillbaka på de utomstående som försökte förklara för oss mindre begåvade hur mycket bättre Langhammer skulle vara än Lehtinen. Hur dåligt absolut allt var.

Jag hade ju någon utläggning om att jag kände att vårt lag skulle prestera bättre än nykomlingarna de senaste åren vilket slogs ned väldigt snabbt av olyckskorparna. Får pudla från mitt påstående att vi skulle vara likvärdiga med Timrås senaste sejour som nykomling fast med bättre tränare också. Både lagbygget och tränarna visade sig vara avsevärt mycket bättre.
Kommentera

SPOODI: extremt förvånande, Luleå
Kommentera

Silly:
Kolla på stats.swehockey.se
Glöm inte att räkna på %-beläggning eftersom antal personer är ointressant om det inte är samma maxkapacitet.
Kommentera

puffe: vilka drar mest? Leksand?
Kommentera

Silly: Vi är lag 2 som drar mest folk på bortaplan. Hela Sverige vill se MoDo!
Kommentera

Modano:
Det värmer när det kommer från dig! Du tillhör en av mina favoriter här på HS! 🦾🦾
Kommentera

Bad_Brett:

Det skulle vara intressant att se hur vi lgger till I publiksnittet om man jämför med de lagen vi har haft runt omkring oss i serien.
OIK, HV71, Malmö, Rögle, Örebro, TIK och Luleå?
Kommentera

puffe:
Du får nog omformulera om du inte svarade till fel person?
Förstår inte alls vad det har med mitt svar att göra
Kommentera

vonDöbeln: Vi är relativt oberäkneliga skulle jag vilja hävda. Ta en sådan som Södergran. Han gjorde nästan lika många poäng i slutspelet ifjol som under grundserien. Hoppas verkligen vi kniper play-in, för vore extremt intressant att se vad det här laget skulle gå för när det verkligen gäller.
Kommentera

"Vill man inte spela för Modo ska man inte spela för Modo" , sätt sedan upp ett foto på #26 Emil Wahlberg, vilken jävla förebild!!
Kommentera

Modano:
Som uppvärmning inför nästa års final!
Kommentera

vonDöbeln: Om vi nu går vidare så tror inte jag heller att MoDo sätter skräck i någon. Men att ha tappat en plats topp 6 och ha formsvacka är inte heller så bra inför play-in om vi möts . Allt annat än vinst är fiasko, typ? Gäller att klara den pressen
Kommentera

Chartra flyg tisdag nu då, inga jäkla buss tack
Kommentera

Bad_Brett:
Tror inte att någon ser Modo som en större skräckmotståndare än något annat lag.
Det enda laget som ev. har någon vidare tanke på det öht är ju Timrå eftersom det är oförlåtligt gentemot supportrarna att förlora en match.

Alla tre lagen som tampas om plats 9 & 10 kommer ju in i slutspelet som en dark horse och kan bara spela på ruset av att ha sluppit det negativa kvalet.
Kommentera

Nucky: Ja, blir en stor lucka att fylla. Kemin som byggts upp i den kedjan, återskapar man inte på kort sikt och Dickinson var kittet.. Men istället för att börja dissa han(som ofta sker med spelare som lämnar) önskar jag honom stor lycka framöver, men först ska han bidra till att vi går förbi Rögle på tisdag.

Vore dock underbart om tabellen är samma på tisdag kväll.

En mini-serie mot ett formsvagt Timrå vore så häftigt att följa.
Kommentera

Bad_Brett:

Ja även om alla lag vi möter i ett ev play in har mycket bättre trupp på pappret och bör svepa oss så ska det spelas om det också.

Vi vet ju alla vilka problem vi hade med KIK och AIK i en serie vi bara skulle vinna.

Skulle vara skönt att få gå in i ett play-in eller ett riktigt slutspel med känslan att vi har allt att vinna och de allt att förlora för att se hur mycket vi kan jävlas med superlag som Timrå med Sveriges bästa offensiv.

Även om vi åker ut i en första runda så är det värdefulla minuter för våra spelare, ökat anseende för klubben för kommande värvningar, och sköna extra slantar in i widebros stora kassavalv.
Kommentera

Tarasov: Grattis hoppas vi möter på varandra i åttondelsfinal inför fullsatta läktare kämpa Västernorrland 💪💯🍻🍻🏒
Kommentera

Rytter: Gissar MoDo är en skräckmotståndare för flera lag om vi skulle lyckas gå till slutspel. Vi har visserligen stundtals ett helt horribelt försvarsspel, men vi har även någon bisarr överväxel som vi helt plötsligt aktiverar när vi är helt uträknade.

Kan inte minnas att att jag har sett ett liknande MoDo förut. Det är upp-och-ner-vända världen för en MoDo-supporter.
Kommentera

Nucky: Jag håller med. Fortsätt ge honom förtroende, låt honom smälta den här säsongen och bygga upp självförtroende igen så blir det bra. nnAngående Örebro, jag gillar verkligen J Hedberg och tycker på något sätt att det vore lite poetisk rättvisa om de missar play in efter att ha sparkat honom.
Kommentera

Tarasov:

Väntar mig att Olle från Timrå kommer in och berättar vilken svår liga SHL är och att vårt lagbygge är aå mycket sämre än när de gick upp.

Vi visste ju inte vad som väntade eftersom vi inte hade en aning hur bra shl var eftersom vi varit borta så länge.

Dickinsson, Woods och Aagaard var ju kassa och skulle aldrig hålla i en andrakedja.

Var även länge sedan man hörde nått från timrå håll angående vårt publiksnitt.
Kommentera

Tarasov: Jag får väl krypa till korset då. Om vi spöar Rögle på tisdag så slutar vi 9:a. Som olyckskorp tippade jag oss 10:a.
Kommentera

Bad_Brett:
Tycker det är lite snålt av utomstående olyckskorpar som hängde här innan säsong att inte krypa till korset och gratta oss. Besviken
Kommentera

Smurfen: Känns sorgligt att det är slut nu. Hade gärna haft kvar honom som 7:e/8:e-back en säsong till, men beslutet att inte förlänga är helt logiskt. Ge honom en förtjänstfana!
Kommentera

Nucky:

Jag tycker själv det är tråkigt och surt att Dick lämnar, hade gärna sett honom fortsätta i samma kedja nästa år för att bygga vidare och hjälpa vår etablering i shl. Men inte till vilket pris som helst.

Men min poäng är mer att det är inte domedagen som kommit i och med att han lämnar. Vi står inte och faller med Dick. Hade varit lika tunga tapp om Ranta, Woods, Lassi, Aagaard lämnat.

Ser snarare det positiva i att vi fått behålla 4/5 av de bästa spelarna.

Speciellt när man hör vad Dick kostar, där tycker jag det är rätt att välja att inte matcha budet. Vi behöver förstärka laget på flera positioner och då måste pengarna räcka till flera positioner både bland forwards och backar.

Jag tror Dick kommer vara nyttig för rögle och göra det bra, men har svårt att han kommer leva upp till en lön som de bästa centrarna i serien har. Då ska han lira i förstakedjan och ligga upp mot 45 poäng. Är han jämförbar med Lindberg, tomasek, ejdsell, hrivik mfl? Jag tycker inte det utan ser han som snäppet under.

Jag tror han får svårt att leva upp till den lönen han ryktas få i rögle och tror att aagaard och Woods har stor del i framgången och att omställningen har gått så bra. Nu ska han bevisa sig i nytt lag med nytt spelsystem, med ny coach och hitta kemi med nya kedjekamrater.

Josh är grym, men samtidigt overkligt att en sådan pass oprövad spelare får en sådan lön. Han har gjort en säsong i shl, det hade varit annat ifall det var en spelare med ett par starka säsonger bakom sig i shl som landar ett sådant kontrakt.
Kommentera

Silly: Underbar intervju med Wahlberg i MoDo channel , gratis !!!
Kommentera

9315:

Jag tror Gradin kommer att ge Brickley ett nytt 1 års kontrakt.
Och sedan väljer han evt. att förstärka längre fram med 1 till Back.
Så 2 backar in ett 1: a backpar.
Brickley och Rundbladh I 3: par
Noren & Berg som 7 o 8: e back.
Sedan 2 Centrar till 1 & 2: a linorna
+ 1 ytter till 1: a linan.
Det här gör att han kan lasta på regält på 5 spetsvärbningar. Bickley vill nog stanna och kräver ingen stor summa?
Norlinder kommer hem.ickså tror jag?
Kommentera

Nucky:
Snart börjar vi Köpa!!!
Kommentera

19MoDo21: det finns en jättefin intervju med wahlberg på modo channel, gratis att titta på
Kommentera

Keriksson: kan man spara en slant på att han inte kommer tillbaka så ska man gå för det
Kommentera

modomille: Jämför man Rödin och Woods kommer det väl inte minst fram vilken härlig kille Woods är jämfört med Rödin.
Kommentera

Bad_Brett: Tror Bernie får islossning nästa år.
Han har spelat sig till många liknande lägen som ifjol men känns som han tvekar lite mer i år.
Kommentera

Vänta bara i vår så kommer det dyka upp Brynäsare som säger att Rödin är bättre än Woods..
Kommentera

Nucky: Även fast det kanske inte är helt rättvist har jag alltid hållit målvakten och utespelare i olika kategorier. Lassi är en hjälte på hans position. Men som du säger, Josh har varit fältherren på många sätt. Det han säger i intervjuer är så oerhört inspirerande.

Nä, ältar det här så ohälsosamt.
Kommentera

Rytter: Skulle säga att Dickinson är vår bäste spelare efter Lehtinen sett till hela säsongen.
Woods kommer strax efter. Hans problem är dock att han försvinner för mycket i täta, hårda matcher.

Josh har varit en fältherre som lett laget varje dag. Dock inte så konstigt kanske med tanke på att han är den enda offensiva centern vi haft.
Kommentera

Bössa 68: hinken har väl snarare bokstavligen gett oss en shl plats? Hahaha alltså vad behöver han prestera för att komma undan gliringar här på forumet ?
Kommentera

Smurfen:

Det är grymt kul.

1000x26x250 = 6.5m mer än budget.

Kanske widebeo ska investera överskottet i lite tinråaktier.
Kommentera

Rytter: 100% Asgard större tapp. För mig är han kittet i hela Modo.
Kommentera

Rytter: Min dröm är att Bernhardtz får trycka ditt ett par kassar på tisdag. Han har alltså näst sämst skottprocent i hela laget. Bara Sebbe har sämre. Det måste sitta i skallen, han kan ju inte ha glömt hur man skjuter helt plötsligt.
Kommentera

GALEN STÄMNING I ARENAN!
Hade så kul i klacken, som vi sjöng!!!
Och ja, stället gick bananas

Tack alla MoDoiter som gjorde detta till en minnesvärd kväll.
Väl hemma smakar nu en Höga Kusten pilsner sååå gött!
Kommentera

Bad_Brett:

Ja Woods har hamnat i skuggan av Dickinsson på nått konstigt sätt.

Ser man till det offensiva så tycker jag Woods har mer spets än dickinsson.

Defensivt har han även tagit steg och gör sitt jobb bra. Han är inte bara en offensiv forward som jagar poäng.

Tror han kommer ta steg till nästa år med riktig sommarträning.

Tapp av Ranta, Woods och kanske Aagaard skulle jag se som större tapp faktiskt.

Woods för att han är en offensiv kraft som kan bryta mönster, kan både assistera och avsluta själv.

Ranta för att han har potential att explodera och efter en trög inledning har poängen rullat in. Får han rätt lekkamrater i förstakedjan samt anpassar sitt spel lite kan han bli vår poängkung nästa år.

Aagaard för att han är en kultspelare, petar in mål och retar motståndare. Sedan har han utvecklat sitt spel rätt rejält denna säsong och kan nu vara med att sätta upp spelet och inte bara peta in puckar och styra framför mål. Dickinsson såklart bättre men aagaard är ju en kult spelare som varit här länge nu.
Kommentera

Tydligen så hade MoDo budgeterat för 4900 men vi landade på 5837 !!

👏👊👏👊
Kommentera

« · 2669502 · »