1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09

« · 2669589 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
erjo: 8000 är väl inget att hurra för?
Skulle Modo Timrå i en winterclassic spelas tror jag definitivt runt 20000 skulle komma
Kommentera

Jespersands: Jag har sett fler som åker från Umeå. Samåk med dom?
Kommentera

J F K: i övik finns ju ingen plats. Känns inte som ett winter classic är aktuellt, men man skulle kunna spela den på norrporten i Sundsvall som en bortamatch.
Kommentera

Silly: Vart tänker du att man ska spela matchen då? Det finns väl ingen plats där man kam ta in så mycket publik att det skulle vara värt det?
Kommentera

Silly:
Det var snack om en utomhusmatch för några år sedan.
Kommentera

Zinch :
Ska bli väldigt intressant när Widebro redovisar resultatet från den här säsongen.

Tycker Modo ska försöka planera in en
Winter Classic Games till någon av hemmamatcherna mot Timrå?

Det känns som ett bra läge för det.
Och ett stort jävla öltält
Där man kan köpa Jägemeister att värma sig med 😉

Och där man får utmana MoDo legendaren i olika aktiviteter.

Och att man kan köpa Halsdukar, Tröjor och andra prylar som är designade med att det står Winter Classic 2025 MoDo- Timrå.
Uppladdat:

0x600-winter-classic.jpg

Kommentera

9315: Tack så mycket, åker från Umeå för se mitt fina Alfredshem!
Kommentera

Jespersands: se länk. du hittar alltid länkar till bortastå på lumberjacks hemsida
Kommentera

Tja, vet någon var man köper biljetter till bortastå i Rögle Modo matchen? Hittar ingenstans
Kommentera

Bad_Brett: vi får se om allt studsar rätt så det bli så, men snacka om mardröm för timrå. verkligen allt att förlora. dom ska såklart bara städa av nykomlingen. mycket press, inte bara att eventuellt åka ur i en playin vilket vore ett misslyckande men också att göra det mot värsta rivalen som är nykomling

skulle dom vinna en sån matchserie är det mer grattis, ni gjorde bare minimum för säsognen.
Kommentera

modomille:
Har ingen aning om vad klubben budgeterat för men spontant så känns det som att vi lyckats få till ett rätt så bra publiksnitt ändå.

Vi får jobba på att hitta vägar att fylla de sista 800 platserna
Kommentera

Bad_Brett:
Sen det blev 14 lag brukar ofta iaf lag 14 klappa igenom och knappt snitta 1p match. Ofta även lag 13
Kommentera

J F K: Tror LHC vinner på tisdag. RBK Modo kan nog gå till förlängning och då blir ni klara ändå.
Kommentera

vonDöbeln:
I tillägg så är publiken en faktor, för ett antal år sedan ansåg vår arena vara ett sänke pga underhåll.
Kommentera

KB: Timrås defensiv är inte så jäkla stark och det har ju inte blivit lättare av alla backskador. Jag ger oss 25% chans att vinna en sådan matchserie.

Mot Luleå känns det snarare som 2,5% chans...
Kommentera

Rytter: Jag håller med till 90%. Enda tillägget är att skulle MoDo ha en arena som fick plats med 10 000 ökar publiksnittet. Matcher mot Timrå t.ex skulle sälja ut även då, vilket höjer publiksnittet, trots att publiknivån i övriga matcher ligger på samma nivå.
Kommentera

Timrå har alltså näst sämst publiksnitt, bara Oskarshamn har sämre. Ne blir nog konken snart..IGEN 😂
Kommentera

Rytter:
Som sagt i mitt eget inlägg, ja.
Nu var dock frågan inte om publikintäkter, som också sagt.

Att räkna på publik är alltid svårt för att det finns så många parametrar att ta hänsyn till. Det enda som sannerligen är intressant är ju faktiskt hur väl klubbarna lyckas sälja i relation till sin marknad.
Kommentera

vonDöbeln:

Vill man veta hur klubben står sig publikmässigt bör man även väga in antal personer i regionen. Stor skillnad om två klubbar har 85% beläggning men den ena har 150.000 inom upptagningsområdet och den andra 75.000.

Hur som helst är beläggning och antal personer i regionen ointressant, det enda som gäller är antal betalande åskådare och intäkter eftersom det gör skillnad i slutändan och på ekonomin.

Det andra är bara trams och något som gärna klubbar med mindre arena och mindre publiksnitt hävdar är relevant.

Så länge arenan inte är utsåld varje kväll så har man ju det faktiskt antal åskådare som vill se en match på plats, alltså är inte intresset större än publiksnittet.
Kommentera

9315: ah det är synd att lhc inte har något att spela för. Hoppas de kan göra en bra match ändå och att örebro är så pass under isen. Skulle sitta fint om vi kunde sätta dit Rögle 💪 men förjävla kul att vi har chans på playin inför sista omgången. Hoppas vårat gäng bara känna att det är en härlig möjlighet och kan gå ut och köra järnet😊
Kommentera

Rytter:
Vill man, som den jag svarade till, veta hur en klubb står sig publikmässigt så är det ju givetvis %-beläggning som är den enda relevanta informationen eftersom du inte kan sälja fler biljetter än vad du har platser i arenan.

Vill du veta publikintäkter så räknar du ju antal personer, men det var ju inte det som var på tal just i det här fallet.
Kommentera

JoJo2613:

Oj oj, man får rysningar
Kommentera

Jan-Erik : linköping kommer också vila spelare på tisdag, dom har bokstavligt talat ingenting att spela för. örebro är i en svacka så inte säkert men fördel örebro helt klart.

kommer nog krävas en seger av modo, tufft. men att ens ha chansen tycker jag är helt fantastiskt. två säsonger i rad nu när vi modosupportrar är lyckliga efter säsongen, det är vi inte bortskämda med
Kommentera

J F K: Både lag 7 och 8 ska ju vara klart bättre än de andra play-in lagen. Tror dock vi kan plocka Timrå av bara farten, speciellt med tanke på karaktären av de mötena. Bra att fortsätta bygga upp något där också.
Kommentera

J F K: hahaha det var det där m att dricka morgonkaffet innan man öppnar käften.
Kommentera

370: Tror nog att Luleå gärna vilar spelare mot Färjestad också då uppsidan att komma på plats 7 eller 8 inte är särskilt stor. Det troliga är ju trots allt att Rögle går vidare till slutspelet och tror att Luleå gärna undviker dem. Rögle är ändå är laget med flest stjärnspelare så där finns ju en potential att de lyfter sig i slutspelet så Luleå möter nog hellre Modo (som de tagit ganska många poäng mot och kan åka buss till) eller Örebro som ju är helt ur form.
Kommentera

vonDöbeln:

Konstigt.

Vad jag vet får man betalt per person och inte efter %-beläggning.

Ska vi väga in hur måna som bor i regionen också?

Publiksnitt är publiksnitt. Punkt slut.
Kommentera

J F K:
Äh vi har gjort det jävligt bra i år. Så i år spelar det ingen roll :)
Dessutom, Timrå, tycker rivaliteten har minskat, jag menar Timrå, är det något att ha i julgran? Dom vinner bara damm på sin pokalhylla. Så det är inte något att tävla mot känner jag 🤭 det har blivit för stort glapp mellan oss, det är ungefär som att tävla mot LN91 😝
Kommentera

grimiss: Om vi förlorar så har såklart Rögle vunnit. Det är Örebro som måste förlora i sådana fall.

Skönt att slippa Timrå för jag tror vi får väldigt svårt att vinna åttondelen och då förlorar jag hellre mot ett annat lag vars supportrar inte härjar här.
Kommentera

Padrone78: vad händer vid förlust? Örebro och Rögle måste förlora?
Kommentera

Tarasov: fan Påminn mig inte om snösmältningen iår, helvete
Kommentera

Från Hörnefors:
Redigerade lite, så de kommer på rad
Kommentera

Peja:
Ja det är lite som grundvattennivåerna till våren
Kommentera

Tomas kollars kommentar:
– Jag tycker att hade vi varit lite noggrannare i defensiven hade vi nog kunnat vinna den här matchen. Men det är bara att gratulera Modo. Det var som en riktig juniormatch där vi bytte målchanser hela tiden.

Hade Modo haft bättre defensiv hade ni knappt varit på isen utan varit kvar i Malmö.

Sååja! #26
Kommentera

Padrone78: räcker väl med två bortavinster?
Ni och Lule
Känns given i min bok
Kommentera

Man mår ju som modoit numera! Göttgöttgött!!!
Kommentera

370: också en variant, med fler variabler och bygger på tre bortavinster. Nåt för oddset! 😜🙏🏻
Kommentera

Padrone78: Om Luleå vinner mot oss som troligen vilar allt som går när serien ändå är vunnen.
Leksand slår Timrå
Ni vinner er match
Kommentera

Är det bara jag som insett att det inte blir åttondel mot Timrå om vi vinner? 😳 då blir det Luleå….

Sätten att få möta TIK är att både vi och Örebro förlorar eller att vi vinner i sudden mot Rögle och hamnar på samma poäng med sämre målskillnad.
Kommentera

Bad_Brett: Du skulle nog behöva ta bort Oskarshamn från ekvationen. De är ju ett av SHL:s sämsta lag genom tiderna, så de är en avvikelse. Det är ganska jämnt mellan de lagen som återstår, men att ”SHL är jämnare än någonsin” verkar vara något som medierna försöker framhäva varje säsong.
Kommentera

Bad_Brett: Sitter och tittar igenom historiken i SHL. Pratas mycket om hur jämn ligan är i år och att alla kan slå alla.

23/24
Skillnad i poäng mellan lag 1 och lag 14: 66 p
Poäng för sämsta lag i ligan: 37 p

10/11
Skillnad i poäng mellan lag 1 och lag 12: 26 p
Poäng för sämsta lag (MoDo) i ligan: 70 p

Smått bisarrt att vi kom SIST i serien efter 70 p och -6 i målskillnad på 55 matcher.
Kommentera

Dexter : Pics or it didn't happen.
Kommentera

Om någon såg en kort, hetsdrickande snubbe tillsammans med två snygga blondiner i Supporterbaren ikväll så var det jag i alla fall. Tyvärr så är jag Friendzonad så detta är inte ett försök till att skryta. Men jag har i alla fall fått med mig två nya supportrar till arenan denna säsong. Fint att se hyllningen till Wahlberg ikväll. Nu går vi för Play-in!
Kommentera

modogurra: Här har man dock sin historik som bra underlag att få folk på sina matcher. Men jag håller med dig, den kräftgång man haft de senaste 4 säsongerna (11:a, 1:a i HA, 11:a och 13:e) borde logiskt ha skrämt bort i alla fall några medgångare.
"Motgångarna" började väl egentligen redan säsongen efter man blev mästare senast (16-17), när man (17-18) kommer 8:a (utslagna av LHC i Play in). 18-19 blir man också 8:a, där åker man mot Färjestad i kvarten. 19-20 kommer man femma, men där avbröts ju allt spel som bekant.
Kommentera

Rip Kirby: HVs publiksnitt är imponerande sett till storleken på arenan, staden, och hur senaste säsongerna gått.
Kommentera

Nu finns det video på firandet efter matchen uppe på MoDo Channel.
Då TV4 ville visa 3 stela gubbar i studion istället.
Kommentera

puffe vonDöbeln: Galet egentligen av Luleå att sälja ut 99% av biljetterna när man inte övertygat det minsta under säsongen. Sedan lever ju Örebro oerhört mycket på myten om sig själva och lyckas trots misslyckandet den här säsongen locka till sig åskådare.

Ja, jag räknade litegrann själv:

1. Luleå 99% (6150/6135)
2. Örebro 98% (5500/5392)
3. IK Oskarshamn 94% (3275/3110)
4. HV71 93% (7000/6527)
5. Rögle 93% (6500/6058)
6. Färjestad 91% (8250/7374)
7. Frölunda 87% (12044/10579)
8. Växjö 86% (5750/4956)
9. Leksand 85% (7650/6540)
10. Skellefteå 85% (5801/4943)
11. Timrå 85% (5800/4937)
12. Modo 82% (7115/5837)
13. Linköping 79% (8500/6748)
14. Malmö 54% (12600/6839)

Listan på swehockey som bara räknar publiken utan att ta hänsyn till kapaciteten kontra den faktiska beläggningen. Du kan ju inte gärna mer än sälja ut arenan, oavsett hur mycket folk den tar in. Är den då fylld, men att den har lägre kapacitet än t.ex 10 andra arenor, går det ju ändå inte att ta in mer publik.

1. Frölunda 10579
2. Färjestad 7374
3. Malmö 6839
4. Linköping 6748
5. Leksand 6540
6. HV71 6527
7. Luleå 6135
8. Rögle 6058
9. Modo 5837
10. Örebro 5392
11. Växjö 4956
12. Skellefteå 4943
13. Timrå 4937
14. Oskarshamn 3110
Kommentera

J F K:
Du är verkligen one of a kind, J F K.
Läs gärna ordentligt så hittar du varken någon anledning att skriva ”Buhu.” eller att jag hävdar att vi ska vara någon annanstans i någon tabell sett till hur vårt spel sett ut i år. Jag står även personligen först i ledet för att skicka Ante åt helvete.

Har mellogroggarna runnit lite väl lätt eller är du bara på sedvanligt nättrollshumör?
Kommentera

vonDöbeln: Buhu.
Sorry, ni är där ni ska vara efter 51 matcher.

Läget är en produkt av truppen inklusive tränare. Svårare är det inte. Som med Stråhle kan en tränare såklart få en bättre spelartrupp att underprestera, men efter 52 omgångar är msn där man förtjänar.
Kommentera

J F K: Håller nog inte med om det. Sett till materialet så tror jag att Timrå hade potential att ligga betydligt högre i tabellen. Jag är väldigt tveksam på om Ante lyckats få ut max av sina killar; vilket är synd, för jag gillar Ante.
Kommentera

« · 2669589 · »