1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494293 inlägg · 4086 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma

« · 2735105 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Det låter förjävligt men jag tror att fler satsar på Leksandsmatchen på lördag.

Och i ärlighetens namn skulle det vara bäst om arenan tog kanske max 6000. Då skulle det vara större chans till fullsatt varje match
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Törna: Gameday! Efter denna match vet vi med säkerhet om det blir kval eller slutspel beroende på resultat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Det är under all kritik. Under all jävla kritik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Sämst av alla SHL-lag?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Greenwolper: Jag har tittat på modohockey.se och baserat på hur många stolar som är kvar lär det inte bli fler än 5000.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: ja så jäkla gött med livehockey igen😊
Någon som räknat ut hur många biljetter det är sålda idag?😁 ser ut å vara skapligt bra förutom 412-418.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Greenwolper: Ska bli skönt att vara på plats så man slipper Adam som kommentator, speciellt om det skulle bli förlust
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Smurfen: gameday! Äntligen hemmapremiär!😍🥳
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Frontschwein: Jag tror att Karlins taktiktavla kommer att få istid imorgon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Detta blir kanon, häng på vet ja !!
Kommentera



Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
biff1: jag tror vi tar 1 poäng imorgon.

Mål av Viberg, NäNzen och Bhernard.

Tråkigt fö att vi tappade Dickensson

Vad gör Niklas Thorpe för övrigt nu för tiden?

Bara älska aldrig hata.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: Han sa väl det själv också att han inte hade samma driv som tidigare , det var väl även så styrelsen hade känt av också !

Kan man ändra ? Denna skall mer ligga under " Apropå ingenting" , missade det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Jag tror också att styrelsen kände att han inte hade samma driv. Precis som förväntat med hans bagage.
Däremot tror jag inte att det finns någon scism.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: Vilken slutsats? Att MoDos styrelse inte ville ha kvar honom? Tycker det är rätt uppenbart.

Givetvis är det mycket vanligare att styrelseordförande för en dialog med VD:n om framtiden, motivation etc. och att ett gemensamt beslut fattas än att styrelsen sparkar VD:n. Utan att sitta på någon statistik gissar jag att det säkert blir så i 90% av fallen.

Att MoDo skulle börja bli ett självspelande piano är ju dock bara bullshit. Han kunde inte ens hålla sig från att börja prata affärsmöjligheter trots att han slutar om några dagar. Tycker även att det är väldigt märkligt att ha en veckas överlämning. Även om man inte förmedlar dessa saker offentligt brukar det ofta handla om betydligt längre perioder.

8 år är en lång tid för en VD. Widebro tappade säkert motivation med tiden. Magkänslan är att styrelsen ville få in nytt blod, men drog sig från att fatta ett jobbigt beslut. Lite som när ena parten vill dra sig ur ett förhållande och lägger minimal energi på det i hopp om att den andre parten ska få nog och lämna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: det måste varit nån sorts ironi?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: Precis då är det också ypperligt tillfälle att ta in en ny på Widebros position. Widebro hade slutat i MoDo nån gång. Så nu lämnar han osjälviskt sin post till en ersättare då ekonomin i klubben är i bästa tänkbara skick.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Jag förstår verkligen inte hur du drar den slutsatsen. Det känns som du drar en jättehöna av en väldigt liten fjärder.

Widebro är inte bra i förvaltning och MoDo började bli ett självspelande piano.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Gavelo: "De diskussioner vi har haft, mellan mig och styrelsen, de har handlat om att jag har inte riktigt varit nöjd med situationen, hur det ser ut... och styrelsen har inte heller varit riktigt nöjd med situationen. Och det blev nästan som hand i handske, vi möttes och ja men... Vi _måste_ förändra någonting liksom".

Klart det inte är någon schism, men uppenbart att det har funnits delade meningar kring hur saker å ting bör skötas. Lyssnar man bara på första halvan av avsnittet kan man få man intrycket av att det var en "mission accomplished!"-exit och mest handlade om att MoDo är en sådan välskött förening nu att det inte finns några utmaningar kvar ungefär.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Gavelo: Nej, det bekräftade bara det jag trodde redan när han anställdes. Han vill inte verka i förvaltning, utan både trivs bäst och presterar bäst när det krävs förändring. Jag tror ingen som känner till hans historia tycker är det minsta märkligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Det är ju bättre med ömsesidigt missnöje än ömsesidig tillfredställelse. Tänker att det kan bli så uppblossat i media efter att bubbelbadet blir använt på fel sätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Har han sagt det där själv?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
19MoDo21: Meh, där finns de ju tak. Gärdehov är mer passande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Hörförståelsen i skolan kan inte varit dit bästa ämne
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Törna: Jag vill inte ha något ömsesidigt missnöje i föreningen, vad det än ska betyda.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Haha VA?!
Videbro känner sig klar, ingen schism, inget missnöje utan detta är vad man landat i gemensamt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Ömsesidigt missnöje?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Sigge: Widebro avslöjade till sist att det rörde sig om ömsesidigt missnöje och inte var planerat. Han fick erbjudande om att gå på dagen i princip.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
JoJo2613:
Nej är lite bråkig där själv tror jag alltid på seger, har lite svårt att motivera mig att titta annars
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
kulltorp: Imorgon är vi en poäng före er, var så säker 😊
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
biff1: Ja det är trots allt omgång 2 så tabellen börjar sätta sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
smyl: Hahah, ja lika illa varje gång
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
SPOODI: Ny intressant podd med kung Widebro är nu ute på spotify!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
19MoDo21: Hemmapremiär imorgon, köp biljetter!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Majbrasan: Bra där, sedan flyttar vi all verksamhet till Husumhallen👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
biff1: Jag tror Malmö fastnar i tullen på Höga kusten AirPort och tvingas lämna Wo!
Niederbach får pris som isen bästa spelare, jag vet att Rödluvan håller med!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
biff1: Nejdå, imorgon vinner vi! 4-1, mål av Jeppe, True, Ranta och Bhernardts 🙂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Nucky: Förlorar vi imorgon ser jag det som större sannolikhet att vi åker ur än att vi stannar kvar. Laget ser inte bra ut. Dickinson bar oss förra säsongen, även om man inte vill erkänna det.

Magkänslan säger att Hinken är sparkad efter omgång 22.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Nucky: den största frågan är om vi lyckas skrälla och vinna en match under säsongen? allt kan hända i shl
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Hakning-Henrik: Låter klokt. Kanske kika på en omstrukturering av ledningen när vi väl håller på. Har ärligt talat svårt att se nån sitta kvar efter Rundblad-gate.

Allt för att få en riktigt fräsch start i HA 25/26.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Hakning-Henrik: Tycker vi nog inte bör begränsa oss till kvalmatcherna. Tänk längre, tänk större, vi testar ut ett spelsystem till HA nästa säsong redan nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Nucky: Så är det. Vi ska vara bäst kvalmatcherna i mars. Lika bra att preppa inför det. Vi kanske ska lämna WO och köra lite mer träning runt jul? Bara spela hemmamatcher och strunta i resorna?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
kulltorp: blir så jävla sur när man längtat en hel sommar och försäsong för att det ska bli konstaterat kval omgång två - hatar när det händer.
Kommentera



Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Tarasov: Tror Jeppe har skottet att överlista Marmenlind, upp med honom i kedjorna nu!

Helt klart ett högintressant möte
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Tarasov: Haha, drömmen när du är ironisk. Älskart!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Tarasov: så illa är det ju inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Tarasov: Ja vid förlust hoppas jag man slutar kika uppåt i tabellen och förbereder sig för kval. Tror det kan vara bra att ställa om mentalt redan i September.
Kommentera

« · 2735105 · »