1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515009 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta

« · 2586933 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
J F K:
Tycker det blir såhär ibland, ingen jättebra period. Men ändå ok, hoppas man kan jobba på i 3.
Kommentera

Bössa 68: Skjuter mitt på målvakten eller flera meter utanför.
Rikta bössan!!
Kommentera

jonsson: Oreagan o Ranta är två skämt, skicka till Östarsund och köp nytt.
Vi måste ha en fungerande förstalina, detta duger inte!!!
Kommentera

Törna: det ja mena. Magplattan hela tiden....
Kommentera

snowden: Vi har verkligen ingen sniper i laget. Samtidigt gör vi det lätt för Kruse som aldrig har någon framför sig.

Ranta (Sveningsson light) vad gör han här?
Kommentera

J F K: Nu är du nog ute och cycklar
Kommentera

Bössa 68: Nu hoppas vi på att Folin och Ap gör ställningen 3-3 sedan tar vi extrapoängen via en klubba av Ruohoma 🫶
Kommentera

J F K: Han har iofs en poäng. Trodde mycket på Sampo, men oavsett hur imponerande han stundtals ser ut så får vi ut tämligen lite av hans spel. Samma sak med Rååma. O'Regan... kan vara att han fortfarande behöver fler matcher, men tycker han ser väldigt seg ut.
Kommentera

Sigge:

Ja det som stör mig är att vi bjuder så enkelt på målen. Oskarshamn behöver inte kämpa och spela sig själva fram till dem.

Första var bra, andra så skapar vi chanser men tappade helt ödmjukheten och försökte alldeles för svåra lösningar. Woods backhand in i mitten som leder till kontringen som blir 1-2 får vara exempel på hur vi bjuder in Oskarshamn i matchen.

Vi försöker spela alldeles för svårt och verkar ha glömt att det är det enkla, raka och snabba spelet som hett oss den fina starten? Tappade vi helt ödmjukheten för att vi möter jumbon?
Kommentera

Robin Ztorken L: Nja nog tycker jag att Ruohomaa visar klass, Oregano är jag villig att ge november ut däremot Ranta får jag inga bra vibbar om överhuvudtaget, kladdar för mycket med puck och skjuter i fel lägen då han kan hitta en lagkamrat i bättre läge.
Kommentera

Greenwolper: kan vi gå ut tuffare nu i tredje och inte gå bort oss så. Stänk in nå puckar i kryllar fort tack💪
Kommentera

Tarasov: Tycker vi spelar lite naivt anfallsspel. Vilket ger Oskarshamn kontringar hela tiden, som dom till slut gör mål på såklart.
Vet inte omd ett är för vi haft svårt med målgörandet på bortaplan som gör att vi chansar lite?
Nä nog sämsta defensiven vi visat upp i SHL i år.
Sen skapar vi ju lite tryck framåt men vi skjuter för dåligt...
Bernhardt verkar ju köra med småbarnsflex i klubban för hans stenhårda kryss skott är lösa i magen på Kruse...
Kommentera

Bad_Brett: Jo, men så dåliga är vi faktiskt inte. Alla tre målen de gör är skickliga och inte riktigt en bild av matchen. Det är faktiskt vi som skapat mest och bäst hittills. Deras utdelning är minst sagt osannolik där de gjorde mål på nästan alla chanser de hade.

Hur mår HVs och Djurgårdens fans?
Kommentera

Bättre spelare än Ranta har haft måltorka. Det viktiga är att han kommer till lägen och det gör han.
Kommentera

Tarasov: jag tycker faktiskt att man får säga att det är jättedåligt när det är det. säg nånting positivt om 2a.
Kommentera

Bössa 68: Rejäl offside på andra målet. Hur kunde domaren missa den?
Kommentera

Bad_Brett:

O'regan är svår. Vet inte om det är brist på tempo eller ifall det är att han fortfarande håller på att anpassa sig och nu när man börjat nött system och positioner med honom på riktigt så åker han runt och funderar och då blir det segt.

När han har pucken ser man ändå att han har klass, bra känsla i händerna och försöker hitta bra lösningar.

Nog vill jag se hur han presterar efter 10-15 matcher innan jag tar fram sågen.

Ranta, där undrar man om inte mycket är mentalt. Han var pigg i inledningen och skapade mycket men fick inte utdelning, har det satt sig i huvudet? Tycker ändå han har en spelstil och egenskaper som skulle göra honom till en riktigt bra powerforward i shl.
Kommentera

Bössa 68: Vi spelar bra förutom 3 misstag.
Kommentera

J F K: Det är väl lite det som är poängen. Vi saknar den där riktiga spetsen för att förvalta våra chanser. Rååmas PP får alltid 1:30 utan att skapa någonting. Börja med Woods PP nästa gång.
Kommentera

Monno: jag tror Berra har prestationsångest, han bör prata med någon. Känner någon form av ”kommer jag palla shl”-vibb från allt han gör på isen just nu.
Kommentera

Bad_Brett: Känns inte Ranta som en Södergran 1.2?
Stor, stark, teknisk. Vill gärna dra själv istället för att passa och fullständigt värdelös på skjuta mål.
Vi får väl hoppas det lossnar likt Södergran ifjol. :-)
Kommentera

J F K: Att vi skapar chanser betyder absolut noll när vi inte har distinkta målskyttar. Vi skulle kunna skapa 200 chanser men om alla går i magplattan på målvakten betyder det ingenting
Kommentera

Satt och funderade på om vi skulle testa göra om kedjorna men får sån jävla brainfreeze med förslag. Hur jag än försöker får jag inte ihop det 😂.

Tycker iaf 19 ska spela mer, tror han gjort bättre än 11 faktiskt. Någon som tänker lika och har bra förslag? Enbart för skojs skull. Karlin lär inte ändra på minst 10’matcher ☺️
Kommentera

modomille: våga skjut, tufft att göra mål!
Kommentera

Monno: tror det kommer släppa för ranta och Oregan snart. Ranta är bra i sarghörnen också vilket e Nice
Kommentera

7639: håller inte med,hafsigt och ostrukturerat förutom första 5 i 2a
Kommentera

SPOODI: Tror du har helt rätt
Kommentera

Bad_Brett:
Rouhomaa tenderar dessutom att ta ett extra anfall, han får antigen leverera då eller sluta med det omedelbart
Kommentera

9844: Förstår inte människor som inte kan skriva namnet på spelare.
Men, som du är inne på. Karlin har tålamod.
Kommentera

9844: Framförallt bör första få mindre istid. Vi har blivit sämre sedan Rååma kom tillbaka. Woods misstag till trots så händer det oftast saker när han är inne.

Skulle kunna tänka mig en toppning där Rååma får centra mellan Walli och Södergran, men det kommer såklart aldrig hända.
Kommentera

Det värsta är att man redan nu vet att det blir förlust. Kan gå till affären och köpa julmust istället.
Kommentera

Bad_Brett: Om vi känner Karlin rätt kommer han inte ändra i kedjorna förrän vi ligger på kvalplats...
Kommentera

J F K: telefonen ”rättar” namnen 3 gånger så går snabbare att skriva nummer.
Kommentera

Zource: Nja, vi kan mycket väl ta poäng om vi skärper oss.
Kommentera

Sigge: Nej, Karlin kör sin linje varenda säsong. Svårt att säga att han har fullständigt fel.
Kommentera

Bad_Brett:

Ja speciellt i PP tycker jag man borde ge Woods enheten mer chanser. Tycker de sätter upp ett bättre spel och är samspelta sedan förra året.

Man bör variera och de som producerar bäst ska få starta, om de inte varit inne på byte precis då utvisningen faller.
Kommentera

Bad_Brett:
Förstår din tanke. Vill ha södergran med 2 stenhårda defensiva som förra säsongen men får inte ihop de andra kedjorna då.. 😓
Kommentera

Fullkomligt bedrövligt
Kommentera

Nej, nu stänger jag av för ikväll. All kräm är uppenbarligen slut efter i torsdags. Kom ihåg, att vi bara är här den här säsongen för att klara oss från kval.
Kommentera

9844: God natt! 0 poäng denna vecka. Nästa är det upp till bevis.
Kommentera

MEN HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT
Kommentera

9844: asså vi är så sjukt spretiga och de fiskar så jävla mycket? synd att vi inte kan straffa
Kommentera

Perkele det är väl matchen där
Kommentera

9844: Verkligheten har kommit ikapp!
Kommentera

Oskarshamn spelar som Växjö 2.0. Stänger ner bakåt men kan ändå göra mål. Jävlar vad vi gick bort oss där.
Kommentera

den här matchen blottar tyvärr modos två svagheter rätt rejält... släpper till a-chanser bakåt (och lassi som idag inte räddar laget, vilket vi heller inte kan begära) och har svag spets framåt, stora problem att ta tillvara på spelet och skotten som skjuts.
Kommentera

9844: blir det HV-siffror här också tro, öppna gator bakåt
Kommentera

« · 2586933 · »