1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta

« · 2587126 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Törna:
Ja det är ett personligt val.
Kommentera

Törna: men lägg ner med tramse
Kommentera

Efter en sån här match borde ingen av våra spelare tacka domarna.
Kommentera

Rytter:

Har också svårt för det där, tidigare matcher har vi plockat målvakten när vi knappt har haft något tryck innan, här var inte fingertoppskänslan den bästa.

Synd att woods inte satte sitt stolpskott, även om det inte hade räckt ikväll så ska tre mål iaf räcka till poäng på bortaplan.
Kommentera

Sigge: Jag håller med. Karlkvist kan få vara kvar i IKO och följa ner dom till allsvenskan.
Kommentera

jag skrev redan efter förra matchen att modo har ett spetsproblem, den här matchen stärker bara det även om den där fåntratten senast absolut inte kunde läsa vad jag skrev och blev förnärmad

jag gjorde en liten sammanställning över dom sex senaste matcherna, där jag faktiskt varit så fräck att jag räknat bort andraperioden mot frölunda då det snarare verkar vara en statistisk avvikelse vid det här laget (målen räknas dock oavsett)

de senaste 17 perioderna Modo har spelat (då, återigen, borträknat andra mot frölunda) har Modo gjort FEM mål på en målvakt (då förstår ni att jag räknat bort öppna kassen mot Örebro, inte så svårt att göra mål om motståndarna spelar utan målvakt)... och av dessa fem mål för Modo är tre i PP (1 mot Luleå, 1 mot Örebro, 1 idag). Så det är TVÅ mål i spel med lika många spelare på isen på 17 perioder.

jag vet vad ni tänker, du kan ju inte räkna bort mål lite hur du vill, men läs förklaringarna så förstår ni min poäng.

modo HAR ett spetsproblem och det är tyvärr väldigt tydligt. man skapar tillräckligt för att kunna vinna, vad är det idag 40 skott? även om väldigt få idag är a-chanser.
Kommentera

Törna: Varför det? Vad har han gjort för fel? Tycker inte att man kan klandra honom för att testa på SHL eller skriva på sitt enda lukrativa avtal i karriären.
Kommentera

Dexter : tycker inte karlkvist har nånting i modo å göra förutom kanske blanda saft! vad gör han,p i var 5e match. varför spelade vi så satans dåligt ikväll mot en förmodad bottenkonkurent? Däri ligger frågan för karlin o co.
Kommentera

Äsch då bra att ni är lite elaka nu, lär nog era spelare vara med att det inte ville sig ikväll! Bara bita ihop analysera matchen/matcherna sen kör på nästa vecka igen!

Alla lag kan slå alla lag i denna serie, samt finns det aldrig några lätta matcher.

God fortsättning på helgen
Kommentera

En otroligt dålig match av modo!

Men för forumets humör, ”Modo skapade massvis med chanser och skapar vi 7 målchanser varje match så ska vi inte vara oroliga.
Oregan är riktigt bra, han kommer göra massivs för laget pga gamla meriter i en helt annan roll och liga.

Och till JFK, satan att domarna missade den offsiden som du postade flera gånger, vi hade nästan vunnit om domarna inte varit så dåliga som idag.

3/18 poäng på bortaplan
Kommentera

för övrigt fruktansvärt löjligt att vara sur på karla, har man problem med det ska man nog titta inombords

han känner starkt för modo och övik, detta VET jag eftersom jag personligen känner honom så på den punkten är det ingen diskussion. men ni kan också tänka er själva - han har inte gjort poäng på fem-sex matcher, oskars ligger jättesist och bara tagit en trea. ni tror inte att det var lite som släppte från hans axlar?
Kommentera

Gavelo: Otroligt inlägg.
Kommentera

modomille: Inte ett dugg orolig, vi tar 4 av 6p kommande vecka.
Kommentera

9315: ska vi verkligen ha samma diskussion idag? Kollar du ens på matcherna? Börjar fan undra med dina galet sjuka kommentarer.
Kommentera

Confusius: Håller med om att vi saknar naturliga snipers på shl nivå..
Ser tungt ut... Men vi förlorade inte med 0-8 hemma iaf😅

Tror att vi skulle bytt målis idag, såg lite uppgiven ut och inte alls samma skärpa som i torsdags
Kommentera

modomille:

Är bara hålla med karlin.

"Efter en bra första så tror vi att vi är världsmästare i andra"

Precis det var problemet, vi hade gjort en riktigt bra första, trodde det skulle rulla på och att vi skulle spela ut Oskarshamn. Där tappade vi ödmjukheten och istället för att vara noga med pucken och inte chansa för vi precis tvärtom och bjuder in Oskarshamn i matchen.

Här.måste spelarna förstå att leder man på bortaplan behöver man inte charma publiken. Spela tråkigt, lägg ner puckarna, var på rätt sida, lyft ut när det är tryck på oss osv. Låt Oskarshamn bli de som måste chansa och gå bom så vi kan kontra.

Hoppas detta var en nyttig läropeng för laget.
Kommentera

9844: nej, vi ska inte diskutera för du läser uppenbarligen inte :) nöjer mig med att jag har rätt, du har fel så får du ha en trevlig kväll ändå
Kommentera

Tarasov: tyckte han håna modobänken men jag kanske såg fel.
Kommentera

Tarasov: Det är inte svårt att förstå att MoDo-supportrar kan bli upprörda över det. Minnen man har delat med honom. Den kärlek han har fått av MoDo-fansen. Pengarinsamlingen för att ta "hem" honom.

Det var så lätt att låta bli att fira. Men det kunde han inte göra efter allt som har varit. Men han får göra vad han vill. Han blir bedömd efter sitt agerande. Det är så lätt att historien hamnar i skugga för en sådan liten sak.
Kommentera

9315:
Nu har jag ingen statist tillgången men tycker vi tar betydligt fler avslut från slottet de senaste två matcherna. Det gäller att fortsätta att nöta på så släpper det. Faktiskt även mot Örebro.
Kommentera

KB: Ännu otroligare när jag blir hånad för att jag har rätt, men det faller inte forumet i smaken så jag kommer numera att anta den ”positiva” sidan som alltid hittar en bra ursäkt varför vi egentligen borde vinna.

Bra match av Modo idag, vi har 4 kedjor som levererar
Kommentera

Bössa 68: Hånade MoDo-bänken? Måste jag ha missat. Låter väldigt märkligt.
Kommentera

Dexter :
"Tycker vi kan släppa tanken på att Karlkvist och Tambellini ska komma tillbaka."

Tambellini gjorde en säsong. Klart han inte kommer tillbaka för att han skulle vara hemvändare.
Kommentera

S-vikaren: Hade han haft så mycket kärlek för MoDo hade han väl skrivit in en klausul i sitt feta kontrakt att han kan bryta det för MoDo om de går upp.

Men jag är förbannad och känner att jag överreagerar lite.
Kommentera

9315: Hockey är känslosport. Karla har känslor. Det var säkert massor som lättade för honom. Han menade kanske inte illa.
Supportrar lever också in i matcher.
Kommentera

S-vikaren:
Man får tycka vad man vill, i intervjuer efteråt har han hyllat oss och höll även på oss tidigare.
Kommentera

Tarasov: Han satt ju i publiken och hejade när vi möte DIF...
Kommentera

9315:
Kolla vilka som gillar dina respektive mina kommentarer så kan du fundera sen på om våra fans tycker som dig eller mig. Puss! 🥰
Kommentera

Tarasov: Han hade 5 matcher utan poäng. En kille som snittat över 1ppg i två säsonger. Inte så konstigt om man känner sig lättad då.

Fick kolla, jo offside på 2-1...
Kommentera

Bad_Brett: som sagt jag kanske såg fel. Läs hela Donald.
Kommentera

Pinaceae: Nej, förvisso sant.
Kommentera

9315: 😆 om man räknar bort de positiva perioderna så får nog många lag problem.
Hade noll känslor för Internationella Olympiska Kommittén men tycker såhär i efterhand att det är ett förbannat äckligt lag med pundarn i spetsen.
Tycker vår förstalina är alldeles för mjuk och omständig och faktiskt rätt slö i hemjobbet.

Vill inte vara den men hade en dålig känsla inför matchen:
-Karla hade inte gjort poäng de 5 senaste
-OINK hade inte tagit 3p hemma
=upplagt för torsk tyvärr
Kommentera

9844: ja, det är det som avgör vem som har rätt och fel i en diskussion, jag lägger mig platt. modo har inget spetsproblem, du får trots allt mer likes än mig. för övrigt, diskussion och diskussion, jag noterar att du inte bemöter något av det jag säger även idag, så detta blir sista inlägget från min sida till dig.
Kommentera

Gavelo: Vidhåller man konsekvent en negativ linje år efter år så kommer du såklart ha rätt då och då.

Du fick mycket mothugg gällande Växjö-matchen. Men Karlin, Holmström, Jönsson, spelarna, TV4-kommentatorn, lokalmedia, riksmedia hade alla säkert fel och du rätt.

Kul att du får mysa ikväll iaf. Tumme upp.
Kommentera

Vi ligger åtminstone inte sist, än. Hoppas jag har fel men känner inget hopp för förstafemman. Den måste sparkas, helst alla 3.

Råma, ranta, Oregan.

Modos bästa matcher var utan ranta. Modo spelade bättre utan Råma. Nej, usch, vi skulle värva spets, hade varit mer nöjd med orört lag från ifjol.
Kommentera

Törna: Sparkas? Eller menar du splittras? Vi kan i alla fall inte sparka tre spelare..
Kommentera

Tarasov: Karla borde förstå när han är avlönad som en poängspelare, att det kan hända att han sätter en balja eller två mot MoDo. Hur ska han fira det? Fistpumpa grabbarna. Fira inte som om du vann VM-guld, även om det känns så pga andra orsaker än MoDo.
Kommentera

Bad_Brett: Patte har många goda vänner i djurgården!
Kommentera

Nucky: självklart, och hade det varit mer än en period hade det nog inte verkat som en avvikelse heller, men nu är det ju det. men som jag skrev, dom målen räknas dom också, jag försöker inte ta ifrån modo något, men går man in på djupet så ser man att det finns ett problem.
Kommentera

Rytter:

Det får Karlin ta på sig i så fall, att han inte lyckades förbereda spelarna så de inte kommer ut och tror att man är världsmästare.

Kvitteringen är ju väldigt flyt, till råga på allt offside.

Sådana små marginaler som kan fälla avgörande, utan det (förlösande) målet kan matchen ta en helt annan riktning.
Kommentera

modomille: har ingen aning, men jag hoppas jag har fel. Ser INGET positivt i hur fan förstafemman prestera nu.
Kommentera

Trilske: ni som såg matchen, var Modo värdelösa? Hörde att vi var bra i första!
Kommentera

Monno: Han kanske inte håller i SHL?
Kommentera

Foppatofflan: nej, modo var långt ifrån värdelösa. relativt jämn match sett över hela matchen, modo gjorde en bra första men tappade sen, oskars satte sina lägen och modo gjorde det inte. sen rann det iväg på slutet med en öppen kasse och fem min BP
Kommentera

Foppatofflan: Karlin går som vanligt i fällan att satsa allt på offensiven (som inte fungerar) och släppa till allt bakåt. Det var samma visa när vi mötte tex Löven förra året. Dom vet att vi släpper till kontringar och inte är noggranna på linjerna.

Mot Färjestad måste vi parkera bussen, ser inte hur vi ska ta poäng på något annat sätt.
Kommentera

Ingen snygg backcheck på Ranta på 7-2. Åker iväg och byter..
Kommentera

Foppatofflan: På tok för naiva och slarvar för mycket, sen måste fler kedjor kugga i även på bortaplan. Men 7-2 speglar definitivt inte matchen.
Kommentera

Törna: Skulle satsat på Timashov istället för ORegan ;)
Kommentera

9315: tycker du att vi förlorar denna match pga spets? Du sa något liknande igår ”buhu detta är mitt sista inlägg” tar ungefär fem minuter sen är du tillbaka. Buthurt af.
Kommentera

« · 2587126 · »