1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta

« · 2587195 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Nucky:
I SHL blir man straffad direkt det här håller inte!
Kommentera

Jag skrev att jag inte tyckte Modo var bättre, den enda som faktiskt tyckte annorlunda var Jönsson.
Resten ljuger du ihop.
Media och alla övriga tyckte att Modo var det spelförande laget överlag vilket JAG OCKSÅ SKREV UNDER PÅ.
Men dessa 2 är inte samma sak, det begriper nog även du om du tänker efter
Kommentera

9315: Kändes som att spela mot Löven de senaste åren. Märks att deras spelsystem är av lite samma DNA och att vi har samma svårigheter att tackla, speciellt på deras hemmaplan.
Kommentera

gokar: Fast Lassi var riktigt bra i första perioden!
Kommentera

S-vikaren:
Jag har inga Probkem med att se Karla jubla..
Det är ju bara hockey?
Kom igen MoDo upp på hästen igen!
Kommentera

KB: kan definitivt ligga nåt i det. det var hur som helst ingen avsaknad av a-chanser för oskars.

noterar fö att modo snittar 1,9 mål per match borträknat LHC/HV.
Kommentera

9315: På tok för dåligt! Vi skulle gått på Timashov och Greco istället. Det skulle kunna vara en förstakedja som producerar. Ranta och Oregano är riktiga bottennapp
Kommentera

KB: känns som modo gick i den klassiska underskattartaktiken, iko är sämst å vi är bäst! Vilja osv.
Kommentera

KB: Kentä var ju i Oskarshamn först, ja det var som att möta Löven tyvärr, vi får väl vara lika hemmastarka mot IKO som mot Löven och ta revanch 16/11.
Kommentera

Sigge: greco är väl långtidsskadad så han hade nog inte gjort stor skillnad
Kommentera

Trilske: Finns ju en ganska stor risk att vi blir ett blysänke nu i tabellen. Vi får fortsätta hoppas på kräftgång hos iko och HV.
Kommentera

Confusius: Kanske. Men är nog en av få som dominerat HA för att sen inte alls klara SHL i såna fall? Har du några exempel?
Tror det sitter i huvudet jag. Skickligheten har han. Han spelade också väldigt rejält och bra defensivt ifjol. Så att han förlorar varenda sargduell och petar sig fram är inte likt honom.

Precis som det är inte är.likta att Näsén som.petade sig fram i HA är rejäl och vinner sargduellerna, uppochner är världen... Sköt gjorde han också, hujedamig.
Kommentera

Sigge: Gillar mycket med Ranta. Precis som med Södergran.
Men om han verkligen är en 1a line spelare är frågan.
Kanske gjort sig bättre i 300kg rollen.

Råååma är ju en magiker med puck, dikterar tempo som ingen annan, men han har ju ingen riktigt killer att lämna över pucken till tyvärr.
Tycker man såg också i PP att han och Niederbach gillar varandra. Tror dom tänker hockey likt. Kanske att Niederbach ska switcha med Ranta en match? Ohlsson-EJK-Ranta Kanske vore något. Då kan Ranta hålla puck. Ohlsson trampa ytor och EJK bara vara där han passar bäst, som han brukar göra typ.
Kommentera

KB: Tycker vi ställer till det helt och hållet på egen hand. Lite som Karlin var inne på, trodde vi var världsmästare efter 1:a perioden.
Bjuder på fler kontringar i denna match än totalt under alla tidigare matcher tillsammans.
Där förlorar vi matchen även om vi också visar upp en väldigt trubbig offensiv.
Lite orolig blir man för 1:a.. de må vara nykomponerade men händer verkligen inte mycket.
Kommentera

9844: Tycker att han har en poäng, hade vi haft några naturliga snipers, kunde den här matchen varit över redan efter första.

Och med tanke på hur mycket vi skapar i matcherna, så hade vi garanterat haft bra många fler poäng vid det här laget med några naturliga målskyttar i truppen!
Kommentera

Sigge:

Ingen har väl missat att hinken gick ganska hårt efter timashov, men det verkade inte vara speciellt ömsesidigt (åtminstone inte innan han hunnit pröva lyckan over there).
Kommentera

Tarasov: förlåt, du försvann i mängden :)

möjligt att det släpper, hoppas väl att modo kommer lyfta sig från 1,9/match, jag har känslan idag dels att det tas en hel del dåliga beslut i anfallszon, men också att skotten kommer lite väl långt utifrån/dåliga vinklar (är väl trots allt närmare 40 skott idag?). och när det väl är bra skottläge så är det rakt i plattan på målvakten eller utanför, tycker inte kruse behöver göra en utomordentlig insats. behöver dock se skottkartan innan jag kan bekräfta min känsla

jag tycker ju att modo för det mesta spelar bra och skapar lägen, det är det sista som saknas. vad nu det kan vara.. :)
Kommentera

Hakning-Henrik: Montén lär nog få kicken innan nästa match! Med ny tränare har jag svårt att se att det kommer fortsätta lika illa, men man kan ju alltid hoppas! 🤞
Kommentera

Sigge:
Ranta 1+4 -9 på 10 matcher
Oregan 1+2 - 3 på 7 matcher
Kommentera

Confusius: han kanske har en poäng men han är som mina barn, gnäller konstant. Vi (alla här) får inte glömma att vi är nykomlingar med betydligt lägre budget än alla andra. Vi kommer vinna och vi kommer förlora. Men det här satans gnällandet har straffat oss i flera år. Alla som håller på oss måste sluta upp med det, tryck på de bra sakerna och sluta klaga. Fan ni ska höra mina kollegor som håller på hv, de är helt förstörda. Känner igen mig om jag lyssnar på dem. Vi var där för 10 år sen och vill inte tillbaka. Som det sas i lågstadiet när jag var där.

”MAN SKA VARA POSITIV”
Kommentera

Monno: det ligger nåt i att roma verkar vara lite för smart för sina kedjekamrater. att ranta verkar vara lika hockeysmart som en hög suddgummin har vi väl förstått vid det här laget, och han kanske inte behöver vara mer än det i rätt omgivning, men oregano behöver nog komma in i det snart. jag ger inte upp på honom än, ger inte upp på någon, men det hade varit trevligt att se lite livstecken. han fungerade bäst med walli och södergran tycker jag, oregano
Kommentera

Monno: Det var en fråga, inget påstående! 😉
Kommentera

9315: Modo har ett tränar problem kan inte sätta ett fungerande försvarsspel och spelar dom han gillar (hatar juniorer och öviks spelare) och dom spelar han in i graven (typ 5 7 40 29 22 )
Kommentera

Josse: Har du hamnat på rätt sida? Tre inlägg som endast handlar om hur dålig tränare vi har.
Kommentera

Confusius: Modo gör en riktigt bra bortamatch, skapar vi chanser så är jag inte orolig
Kommentera

KB: träffsäkert dessutom då hinken och karlin är kanske det bästa som hänt modo på vad, 15 år?
Kommentera

Confusius: Och jag svarade lite frågande också att det är möjligt men att han vore en av få (den första? ) som går från att dominera HA och sen inte klara SHL alls?
Kommentera

Silly: Ejk som 13:e….

Men Oregan ser lovande ut.. 🤷🏼
Kommentera

Gavelo: positivt ändå att det är fem dagar till nästa match, lär läggas mycket fokus på att rätta till det som gick fel idag. sen kanske det inte räcker ändå mot färjestad, men förhoppningsvis ett stort steg i rätt riktning på torsdag
Kommentera

9844: Har ni verkligen betydligt mindre spelarbudget än alla andra? Läste nånstans att ni skulle ha kring 48-50 miljoner denna säsong, snarlikt som vi har. Läste också att Widebro uttalade sig om att ni nog inte skulle ha sämst heller.

Oskarshamn har ju garanterat sämre i allafall.
Kommentera

Gavelo: Det tycker jag är under all kritik faktiskt. Fattar inte varför ingen snackar om att O’regan sett förfärlig ut.
Kommentera

9315: fortsätter de i denna takt så får han rätt om 45 år!
Kommentera

Sputnik: källa på det modohatar'n!
Kommentera

Rödluvan: Han har inte sett direkt bra ut, mot Växjö hade han bra fart stundtals. Men där får man fan ha lite tid, minst 1 mån efter övriga i matchspel samt första gången på stor rink.
Kommentera

Bössa 68: Sputnik är inte helt snett ute då jag läst det själv i typ allehanda.se. Vår VD sa något i typ med att "vi har bland de lägsta budgetera men absolut inte sämst däremot är vi sist in på marknaden".
Kommentera

Bössa 68: Var inte mening att vara dryg, bara flikade in.

"En sak som däremot är säker är att spelarbudgeten kommer att öka. Uppgifter till ÖA säger att Modo kommer att ha en spelarbudget på mellan 48 och 50 miljoner kronor år ett."

"– Jag vill inte gå in på exakta tal, men vi kommer försöka prestera en spelarbudget som inte är sist i ligan i alla fall. Vi kommer inte kunna va på en nivå med de som är högst. Henrik (Gradin, sportchefen) vet vad vi har beslutat och vad han har att röra sig med. Vi hoppas att det ska hålla ganska väl, säger han."
Kommentera

9315:
Vår PDO börjar iaf bli normal. Malmös är 106+
Kommentera

Sputnik:
Ja problem är väl en del gamla kontrakt som släpar, men budgeten som sådan tycker jag är helt ok.
Kommentera

9315: Om jag får gå tillbaka till egna erfarenheter så tror jag Karlin kommer försöka få laget att göra en solid insats i 60 minuter helt oavsett resultatet på tavlan, jag minns när vi mötte salavat julajev 93 som då var världens bästa pojklag, vi hade visserligen spelare som Pär styf, Henrik Eriksson, Bya, och Klas Östman mm men var ändå kraftiga underdogs inför matcherna, vi gjorde en av våra bästa matcher och förlorade 3-1 mot just detta salavat (som förmodligen var några år äldre) men summan var att detta ändå höjde moralen så pass att vi kunde slå HV71 i sista matchen och bli bästa svenska lag, totalt 4 i världen.

Man vinner mer än man tror rent mentalt och det var första gången i min karriär där jag fick lära mig att man kan gå starkare ur en förlust om man mentalt går ihop som grupp.
Modo har visat sedan Karlins inträde att man är enormt jävla starka som grupp och att förluster ofta flera i rad, nu har vi 2 i rad, kanske blir 3 men jag tror Karlin kommer trycka stenhårt på att nästa jävla tattarlag som kommer till Övik kommer få smaka allsvensk dynga
Kommentera

Sputnik: okej Sputnik då förstår jag,förlåt om jag var dryg däremot👍
Kommentera

Sputnik: jag tycker inte du var dryg alls, vi har alltid tid för fakta i boken :)
Kommentera

Tarasov: hinken nämnde dessutom i nån podd i somras att många (alla? vet inte) kontrakt innebar en löneökning vid shl, så modo betalar eventuellt lite mer än vad man egentligen kanske ska göra för spelarna av den kalibern och det är klart att budgeten kan sticka iväg lite då. å andra sidan så gick man upp i shl, så jag tar gärna det onda med det goda i det fallet.
Kommentera

Gavelo: vad har ditt snack om -93 med modo -23 att göra? Förutom att du vill säga att du är bättre än karlin/gradin om allt som gäller hockey.
Kommentera

Tarasov: Ja helt klart så är det en del av problematiken med att skriva för många flerårskontrakt i HA med, då kontrakten gäller i SHL med.
Nubben lärde sig det till viss del till slut i Timrå, även om han föll på andra delar.

Överlever ni denna säsong så kan ni nog utnyttja större delen av de pengarna till faktiska spelare, istället för att behöva köpa ur massa kontrakt.

Man vill väl knappt veta notan på Nubbens shoppar säsong i HV förra året..
Kommentera

Sputnik: Tror väl ändå att man måste bygga på det sättet i HA. Vi har fått köpa ut tre spelare och har förmodligen några till för många som följt med utöver det också.
Sen är det absolut största problemet de 6,5 miljonerna som vi måste betala ut till Brynäs. Men det är ju vad det är.
Kommentera

Josh såg inte sig lik ikväll, hoppas han inte har ngn känning.
Kommentera

Bössa 68: Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag delade med mig om erfarenheter likt den jag antar att Modo befinner sig idag.

Övrigt är jag långt ifrån lika bra som Hinken eller Karlin var under den tiden vi spelade hockey ihop.
Kan för övrigt dela med mig om att Hedin, Hållberg, sedins och just Karlin var riktigt bra fotbollspelare en gång i tiden.
Kommentera

KB: Jo den där fallskärmen är så kass.
Betydligt bättre att göra ett kvalsystem som gör att det är enklare att ta sig upp igen istället.
Kommentera

Monno:
Niederbach hade 5 avslut på 8 min, gissar att rätt många kom när han lita PP
Kommentera

« · 2587195 · »