1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta

« · 2587532 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Nucky:

Ja, det är väl enskilt främsta anledningen till att folk tror på oss till skillnad från lag under oss som inte ser ut att ha något att falla tillbaka på när dom faller igenom i var och varannan match.

Många tycker vi var bättre än Växjö och sen tappar vi ödmjukheten i en match och råkar falla in i i oskarshamns run n gun-hockey, men tar vi med oss försöker förbättra i framtiden.

Ser framemot att få ta revansch mot iko hemma.
Kommentera

Nucky: Lyssnade på Sanny och Svenssons podd idag. Finns ett brett konsensus att vi har ett spel som håller i längden när de pratat med andra sportchefer och tränare som mött oss. De menar att vi spelar bra hockey och att speciellt våra allsvenska spelare har insett vad som krävs.

Svensson trodde även att vi ligger bra till att möjligen få in Lucas Ekeståhl Jonsson nästa år.
Kommentera

KB: lyssnade också en snabbis på lunchen och det är såklart lovande. det verkar som att gruppen är bra, grundspelet finns där, förtroendet för ledarna, alla är bra grejer. kan man bara då få ordning på målskyttet och släppa till liiiite mindre bra chanser bakåt så tror jag också det kan hålla. smågrejer att lösa jag vet :)
Kommentera

KB: Såå vi ska inte ta fram avgå alla plakaten?
Kommentera

modomille: In med Perra och halva J20 så vi får lite ”hungriga” yngre spelare så ska vi nog landa det där SM-guldet i slutändan.
Kommentera

KB: Jag tror inte att Karlin har instruerat 300-kiloskedjan och åka i cirklar tills de tappar pucken, jag tror helt enkelt att det handlar om att man matchar tre spelare som alla har sargspelet som sin styrka tillsammans. Det vill säga, det är inte spelsystemet jag ifrågasätter.

Även Sedinarna behövde en lekkamrat som kunde skjuta direktskott och gå in i gröten när det krävdes. Det är väl egentligen Walli i en kedjan som har förutsättningarna för att axla den rollen, men då måste han sluta cirkla i sarghörnen och göra sig spelbar och skottredo istället.
Kommentera

Trilske: Kolla PP-målet Näsen gör mot Oskars. Helt excellent. Det är två snabba pass från dick på ena sidan upp till Berra på blå som passar direkt till Näsen på andra sidan som skjuter direkt.

I regel så kladdar vi för mycket med pucken och har långsamt tempo innan någon slår ett felpass och pucken slås ut i egen zon och vi börjar om.
Kommentera

Bad_Brett: Var egentligen inget inspel i eran diskussion. Blev att jag kapade tråden för att lyfta att väldigt många sportchefer, tränare och andra i ligan verkar hålla det MoDo står för på isen väldigt högt. Det är roligt att höra.
Kommentera

KB: hade varit väldigt intressant att höra en rapport från träningen idag men verkar inte som att allehanda var där
Kommentera

Bad_Brett: jag tror att karlin vill ha kvar sam som center, och eftersom vi ska ha kvar andrakedjan, du lyfter en bra poäng, och vi inte ska ha theo med ranta, ja då är det väl egentligen ejk, sebbe eller walli som kan hoppa in i en förstakedja. av dom tre föredrar jag walli, men jag känner inte heller så starkt att jag kommer kräva karlins avgång om det inte skulle ske. det krävs nog att han ska ligga med min fru för att jag eventuellt ska kräva det :)

egentligen är det kanske inte så smart att ha 300 kg i samma kedja, men det är svårt att säga att det inte har fungerat. verkar dock som att dom trendar mot en normalnivå nu där det inte blir så mycket produktion.

emil wahlberg fö utlånad till AIK
Kommentera

9315: kul för Wahlberg! Hade gärna sett att han spelade med Övik i ettan och tärnade typ j18… men men
Kommentera

Bad_Brett:

Känns varken som att walli eller södergran lever på sin smartness utan kommer fortsätta kampera ihop genom att jobba till sig lägen och vara allmänt tunga att möta.

Jag tror inte att det är spelare som vi kommer få ut mer av, eller som kommer vara bättre i någon annan omgivning.

Tror att det fortsättningsvis kommer se ut som det gör just nu, dvs att de blir en mer renodlad checking-line.

Det låter bra i teorin att stoppa in någon med "näsa med målet" mellan dessa två, men jag ställer mig rätt tveksam till att det skulle ha önskad effekt.
Kommentera

SPOODI: Först och främst kommande två matcher men kan komma att förlängas till uppehållet också. Riktigt bra lösning ändå.
Kommentera

KB: Lucas Pettersson uttagen till Småkronorna, igen.
Kommentera

SPOODI: tack för lånet av wahlberg, hur är han som spelare? Kul för honom få starta med derbyt🤛🏻
Kommentera

Janne G: svårt å säga då han är till åren och knappt spelat denna säsong. Men han har tränat på med Al-laget. Spelar rejält bakåt och har ett okej förstapass på HA nivå. Ganska långsam på rören och ett bra slagskott. Förvänta dig inga poäng men han kommer kriga på bakåt. Bra i boxplay
Kommentera

Janne G: Och verkligen en ödmjuk och bra ledare. Kanske kan göra lika mycket för gruppen som föredöme i omklädningsrummet och i båset som på planen.
Han var i tredje backpar för oss ifjol och gjuten i truppen då.
Kommentera

SPOODI: det är ju det vi behöver, stabil bakåt , trygg
Kommentera

Janne G: Han gör sällan offensiva utflykter, men när det sker är han ganska skarp.

Är det mot djurgården avgör han såklart
Kommentera

« · 2587532