1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511774 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta

« · 2630602 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta
J F K: Någonting märkligt är det. Kan det vara skadebekymmer som man inte vill gå ut med? Eller är självförtroendet helt i botten? Har svårt att tro att en kille som gjort över 50 poäng som back och vunnit Stanley Cup helt plötsligt skulle ha glömt bort hur man slår en passning.
Låst ämne

Modomas: Hade det varit så skulle man plockat bort C från honom. Han presterar inte på nivån man skulle kunna begära, men nu börjar spekulationerna bli löjliga
Låst ämne

KRB: känner samma sak, satt rinkside i leksand på annandag och reagerade på att han såg ut att inte vilja vara där…
Låst ämne

Smurfen: Dessa två poäng smakade så jäkla gott. Grymt jobb, MoDo! Skiter i att vissa spelare borde vara bättre. De vann som lag. Sitter stolt i Umeå...
Låst ämne

Modomas:

Rundblad är en kvalificerad hockeyspelare, i början av säsongen kunde man se att han var lite bättre än många andra, när han väl vill och känner gnistan..

Tyvärr trivs han inte i MoDos tröja som hockeyspelare, det kan man väl se nu när drygt halva seriens matcher spelats, hade han gillat staden och allt i hans omgivning hade det sett annorlunda ut tänker jag

Det är faktiskt ytterligare en lite sämre värvning av MoDos ledning!

Men vi snorklar gott och väl skön och härlig luft ovanför vattenytan, vi ligger skönare till i tabellen än både Oskars och HV (y)
Låst ämne

Silly: Har nyss passerat Gävle i luften !!

Landar på Gideå Airport om ca 40 min
Låst ämne

Modomas:

Undrar om laget sover kvar i Oskarshamn.
Och Hinken, Karlin, Aagaard och Karla är ute och käka mat i kväll och snackar lite ...?
Låst ämne

10322: nja jag tycker att det är ett problem om man bevisligen har det i sig men inte orkar bry sig.
Låst ämne

Costanza: Hon var väl Timrå it !!
Låst ämne

Modomas: Han klarar sig väl kanske just för att han gör bra insatser och varvar med åtminstone habila sådana. Rundblad är genomgående kass.
Låst ämne

Costanza: jäkla effektivt pp vi haft på senaste. Plus på det👍
Låst ämne

Smurfen: De var helt galna när de hörde om MoDo. Det var en tjej som inte ville släppa taget när jag berättade om Prisskåpet.
Låst ämne

Smurfen: att såga Rundblad känns lite som att slå in öppna dörrar, alla inkl han själv är medveten om att det inte funkar. Jag tycker att det är konstigt att Rubins klarar sig så bra från sågen, är det bara jag som tycker att det är bedrövligt att en kille med sån jäkla bra högstanivå kan göra ett byte i landslagsklass för att i nästkommande tre vara helt loj och se ut som att han längtar hem till Riga?
Låst ämne

Costanza: Hur många brudar hade du runt dig då ? Med tanke på att du är MoDo it

Hann du ens räkna dom ?
Låst ämne

Smurfen: Sitter vid Dyngdiket med en grogg också och tänker att det är starkt av detta gäng att plocka viktiga två poäng. Jag var på Allstar i em och såg Sven vinna mot Åsa-Nisse. Tog bussen hem och blev nöjd.
Låst ämne

Smurfen: Måste bara få lägga upp en bild till !!

Han är en grym gissare Håkansson 😅

Någon som vet vem kvinnan är som kliver av planet efter Håkansson och vad har hon för roll ?
Låst ämne

Zource: Tack men ändå inte tack 😅😅

Själv så sitter jag å njuter i soffan i Dyngdikets stad över 2 poäng och att dyngdiktes lag förlorade igår och att även HV fick 0 p uppe i Norr !

Man är glad dessa kvällar !
Låst ämne

Zource: Haha! Är det så jäkla illa borde väl Karlin lyfta upp Styf eller Norén. 1 månad till fönstret. Kanske kommer in en ny back då så det blir hett när laguppställningen ska presenteras.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Vad hör inte hemma här ??
Låst ämne

Robin Ztorken L: Kan du inte åka till mallis å spela golf igen ?
Låst ämne

Smurfen: Trevlig resa!
Låst ämne

2 poäng är nu uppe i luften !
Låst ämne

Costanza: I omgång 52 slår Rundblad en bra passning tror jag ;)
Låst ämne

Smurfen: Japp, hör inte hemma här, lika lite som Rouhma
Låst ämne

Robin Ztorken L: Känn lugnet, de jättedyra måste få tugga ikapp. 19 matcher kvar.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Detta är min egen åsikt , det jag verkligen Ogillar är denna jäkla häxjakt som blir på enskilda spelare i vårat lag så fort det är någon som gör en sämre insats.

På en timme har du nu skrivit sju st inlägg om hur du verkligen vill ha bort Rundblad från truppen 😡
Låst ämne

Monno: Man blir orolig när våra tyngsta värvningar är sämst och har det fetaste lönekuvertet.
Hinkens värvningar är inte direkt klockrena, han får bevisa sig...
Låst ämne

J F K: Samtidigt har vi ju pucken så Neider räknar väl med att ställa om spelet och är ju påväg upp för att kunna ta pucken vidare ur zon från Rundblad.
Han har ju helt klart skyldighet att varna Rundblad att det kommer en i ryggen.
Och han blir rätt förbannad efter målet så helt rätt känner han nog inte att han gjorde. :-)

Pucktappet är väl sånt som händer ibland, sen hade man väl hoppats på enklare spel när man som Rundis inte varit helt vän med pucken under säsongen. Och kanske gärna sett lite reaktioner efteråt också, men tror inte Rundblad är nån som slår av klubbor och skriker direkt. Det sker väl lika ofta som Bernhardt ler skulle jag tro. :-)

Tycker nog det ingripande som gör en mest besviken är Lehtinens. Helt stillastående, enda stället han egentligen kunde skjuta på var 1a stolpen, åsso tappar han den. Inte likt honom.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Vart har jag skrivit det någonstans ????
Låst ämne

Robin Ztorken L: Man har ju varit lite orolig för dig sen Hinken och Karlin kom in och vi låg i toppen av HA.

Men nu tycker jag man känner igen klassiska gamla Ztorken igen. :-)
Låst ämne

Smurfen: Och du tycker han är en klippa.
Skärp dig!
Låst ämne

Robin Ztorken L: Vi vet att du verkligen ogillar Rundblad men nu börjar jag då bli less på å läsa din häxjakt på han !!!
Låst ämne

8225: Hoppas bara att Rundblad går samma väg som Ruohomaaaa.
Sämst någonsin
Låst ämne

Robin Ztorken L: Fler som är katastrofer härinne, nån du känner?
Låst ämne

Nesse: Rundblad är en smärre katastrof.
Inte en minut till i vår tröja, utan honom hade vi haft tre friska pinnar i afton .
Hinkens katasrofer Råååma och Rundndingsmärket rund....
Låst ämne

Costanza: Mår man lite obra, kolla länken
Låst ämne

Frontschwein: Bara lugn. Forumet vill läsa det du skriver. Vi håller med om mycket om det du skriver. Vi är ju alla MoDoiter och vill vinna.
Låst ämne

Frontschwein: hinken har väl ändå visat rätt tydligt att han inte drar sig för att fatta svåra beslut?
Låst ämne

Törna: hoppas på en vettig back och en renodlad sniper, men jag tror att det blir hemkallande av spelare som inte höll för att hålla bredden.

Jävligt riskfyllt av Hinken att hålla igen börsen men det kan ju vara vettigt om vi klarar första shl året med hjärtat i halsgropen.

Nu blir jag väl hängd av forumet, men jag hoppas att Hinken tänker om till nästa år om vi blir klar och släpper all mellanmjölk vi dras med.
Kan inte behålla bara för att det är goa grabbar.

Men jag förstår att vi hade sent in i ligan, brynäs fallskärm och ett inte så attraktiv klubb så överlever vi är jag ruskigt nöjd.

Många vi måste bort med.
Dock livsviktiga poäng idag och heroiskt av Nässen!
Bra jobbat
Låst ämne

Noterar att Aagaard har gjort mer poäng än mammas pojke.
Låst ämne

8225: Jag tar en bit ikväll också. Håll till godo!
Låst ämne

Nesse: åsså hyllar vi han unisont i april,klass
Låst ämne

8225: Jag ska skärpa mig. Ingen vill ju stänga av mig här.
Låst ämne

J F K: det är svårt att inte döma Rundblad hårt. Inför säsongen hade man rätt höga förväntningar, men nu känns det som han är en större risk än firma berna/näsen och har mycket mindre offensiv uppsida. Man fastnar för det och koncentrerar sig extra på alla potentiella misstag som kan ske när man ser honom på isen.
Låst ämne

Costanza: Vi är många barn här som skriver, så lite icke-vuxen ton tack
Låst ämne

grimiss: MoDo har nog störst kuk, måste lira efter det dock. George är ju inte tränare :-)
Låst ämne

J F K: Ser att det är flera som är förblindad av sina åsikter
Låst ämne

hompa90: Självklart, säger man A och B måste man säga C.

Håll till godo Alla MoDoiter o övriga trevliga Hockeynördar

www.youtube.com/watch?v=ssh-gM08edE
Låst ämne

Costanza: problemet är väl att alla andra i shl har lika stora kukar, rent objektivt
Låst ämne

« · 2630602 · »