1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511771 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta

« · 2630715 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta
BobbyG: Kanske Vigge är för grön och att alla gillar Rundblad. Ingen koll. Det ser för slarvigt ut där och undrar hur laget ser på det. Kanske inte ska ändra för mycket heller utan bara köra. Det är ett lagspel. Rundis är nog en bra kille i omklädningsrummet med sin rutin också.
Låst ämne

KB: Man har väl sagt att gränsen för säsongen bör ligga runt 66-68 poäng för att klara sig pga att serien hittills är jämnare än vanligt.
63p har varit den magiska gränsen tidigare.
Modo ligger runt 1,35p hittills så håller vi det landar vi på 70+ vilket ska räcka.

Men det gäller att fortsätta vinna matcher och göra jobbet.
Sen får gärna Hinken hitta en riktigt jävla bra center och målskytt inför upphällningen.
Låst ämne

Costanza: lurigt med lagkapten, dels för att det spelar mest roll hur det är i gruppen men också för att det inte finns nån solklar ersättare. inte läge att lägga på det ansvaret på nån som fungerar och riskera att det blir en belastning och spelare som wahlberg och ejk är inte ordinarie
Låst ämne

Gavelo: Timrå snittar 0,5 senaste fem och Malmö 0,8?

Håller vi 1,2 i snitt resten av säsongen så landar vi på 68 avrundat uppåt. Har väldigt svårt att se det inte räcka till.
Låst ämne

Silly: Nyckeln är att plocka poäng nu. Vill inte se dumheter och slarv oavsett motståndare. Undvika nollpoängare kanske är en taktik för 2024 ;-)

Kanske dags att byta lagkapten nu också, så Rundis får slappna av lite. Det är ett stort ansvar att vara det i MoDo.
Låst ämne

Costanza:
Jo.. som jag sa.. vi har 5 tuffa matcher framför oss.

Det lilla hopp jag har om poängchans där,
Är att av dom 5 har vi 3 hemmamatcher och 1 av dem är den viktiga matchen mot Malmö...
Sedan är en av bortamatchera ett derby mot lillebror. Och där kan allt hända oavsett..?
Låst ämne

Gavelo: Precis, detta är ett LAG som gjort det bra. Hinken vet inte facit på dem han tar in. Ingen är perfekt. Bara de jobbar hårt och inte glider och suckar så är jag nöjd. Då har de ändå gjort allt de kan för att försöka plocka poäng. Hoppas det räcker i denna svinhårda liga.
Låst ämne

Costanza: Kan vi bara börja vinna lite under ordinarie så ska det lösa sig oavsett tror jag.

Oroande dock att våran 1:a kedja är helt off, Orégan fick visserligen äga puck mer än 2 sekunder åt gången igår då Oskarshamns försvar i mittzonen var bedrövligt men dom skapar ingenting, någon C-chans här och där men annars är dom märkligt svaga.

Ang kritiken mot Niederbach, många verkar enbart bedöma honom för offensiven och verkar förblindade att se det fina hemjobbet han ofta gör i matcherna, han är aldrig eller sällan på fel sida i hemjobbet över anfall och mittzonen.
I egen zon är alla mer eller mindre usla så att hänga ut 21 åriga Theo för någon miss ibland känns groteskt.

Aja nu kör vi
Låst ämne

Silly: Lättare att tänka att alla matcher är svåra.
Låst ämne

BobbyG: Det jag gillar är att han aldrig gnäller, tar nästan inga utvisningar och tappar väldigt sällan pucken i farliga lägen.

Sedan tror jag att det kan lossna för honom, att pucken studsade på en skridskospets igår efter att ha grundlurat målvakten sätter jag på oturskontot.
Låst ämne

Gavelo:
Vi har tuffa matcher framför oss,
Men det har dom också.

Dom har :
Malmö (H)
Leksand (B)
Rögle (h)
Frölunda(B)
Färjestad (h)
Dom får Gärna vinna mot Malmö & Rögle .
Någon kanske i en förlängning 😉
Låst ämne

Gavelo: Över senaste 4 har vi samma poängsnitt och över senaste 6 har vi bättre.

Osis att du valde just de senaste 5.
Låst ämne

Gavelo: Dags att börja mäta mot MIF nu istället...
Låst ämne

M Horava: Hv har med gårdagens match ett poängsnitt på 1,6 senaste 5.
Modo 1,2

Vi behöver börja plocka några 3 poängare om det inte ska bli en jävla nagelbitare fram emot våren.
Låst ämne

Rödluvan: Pelle ska alltså förövrigt ha frågat Karlin om Rundblad och då har han sagt att det ”gått lite upp och ner”. Får hoppas att han bara säger det för att tona ner kritiken.
Låst ämne

Ser damlagets hemmamatch mot Brynäs. Kan konstatera att jag aldrig kommer gnälla på en av våra kommentatorer igen. Herregud vilken nivå alltså.
Låst ämne

Werner: MoDo ser väl nåt hos den unge Granen och vill ha med honom på tåget. Många som inte producerar nu. Rätt väntat ändå. Varje match är ju stentuff.
Låst ämne

Martin21: Han är jäkligt bra att komma gå igenom mittzon med fart, slutar ofta med att han blir 1mot1 men väljer i princip aldrig avslut för han har ingen med sig som är beredd på retur så det slutar med att han svänger runt i ett hörn och tar det där ifrån.
Men jag gillar ändå han skarpt, det händer ändå grejer när han är inne och är bra med att använda kroppen för att vinna puck.
Låst ämne

Törna: jag tror inte på någon Eriksson effekt i Örebro. Tänker att de ju gör precis som HV och plockar in han som var tränare i våras. Därmed blir det inte någon ny röst. Tror mer att Leo Carlssons sorti till NHL betytt mer för Örebro krisen. Bra för oss hur som helst då detta minskar deras budget då Hedberg har kontrakt även nästa säsong. Man har ju inte överskott av pengar där redan nu...
Låst ämne

Trilske: är det inte lite samma med både Bieber och granen? Axlat för tungt ansvar. Övertygad om att det gått mkt bättre om dom fått ha en mindre roll. Jag vill ha kvar båda nästa säsong. Tror dom kan bli svinbra men behöver en säsong med lagom mkt ansvar och speltid.
Låst ämne

Törna: var uppenbart från deras interjuv. "Här och nu är han vår tränare". Går inte att vara tydligare.
Låst ämne

Mangeboii: jag ska hälsa honom det :)
Låst ämne

Törna: jag tänkte säga att jag gissar på en kortsiktig boost men deras kommande fyra är oskarshamn, växjö, frölunda, skellefteå.

hedberg kommer landa på fötterna, det är jag övertygad om
Låst ämne

Silly: Alltid något!
Låst ämne

Törna:

Vi slipper Lance Bouman i våran match.
Avstängd i 2 matcher.
Låst ämne

Mangeboii: Hedberg är sparkad nu. Undras vad som händer med laget efter tränarbytet. Eriksson kliver ner i båset.
Låst ämne

Mangeboii:

Ja ha ja.. Örebro agerar.. Dom kunde inte hålla sig.
Jag lider med Johan Hedberg.
Jag gillar honom!❤
Låst ämne

BobbyG: I stunden, ja MoDo har ett svårare schema. Dock kommer tabellen se helt annorlunda efter nästa omgång då vi möter Växjö och de andra bottenlagen möter varandra.

Sen är ju största skillnaden medianen, men det är ett väldigt dåligt mått att använda med ~20 datapunkter och 14 möjliga värden.

Till exempel, om Frölunda skulle ha 50 poäng istället för 54 skulle medianen för oss vara 50.
Låst ämne

Martin21:

Då väljer jag det här svaret...

Södergran skapar i alla fall en massa med sitt frejdiga spel.. och jag tror Karlin/Gradin har tålamod och tror att det sksll lossna snart?

Men jag är mer frågande kring Niederbach,
Han skapar ingeting och kastar puckar omkring sig...Det händer inte mycket kring den mannen.

Tyckte han var bra när han kom in,
Men då var vi på en lögre nivå så jag är tveksam på honom.
Men som sagt, Han är bara 21.
Men det är Theo Jacobsson också och det hände mer där när han var inne på sina matcher.
Låst ämne

M Horava: av dom andra lagen är jag mest nyfiken på malmö, nästan hälften av deras matcher är mot andra bottenlag. dom kommer att påverka mycket inte bara för sig själva men för alla andra lag runt om

riktigt dålig form men dom borde få tillbaka lite spelare snart. svårplacerade
Låst ämne

Trilske: man får ta honom för vad han är. hans slutprodukt är lika spetsig som en cirkel men finns inget i hans karriär som pekar på något annat så det vi ser är antagligen det vi kommer få. många blev nog lurade av slutspelet förra säsongen och inledningen av denna säsong och fick upp förhoppningarna att han skulle vara något annat

tror om modo får vara kvar i shl och kan bygga ett lag för shl snarare än det som behövde bli denna säsong så kommer han vara en viktig del i en bra fjärdekedja i framtiden, tycker han har bra kvaliter för det
Låst ämne

BobbyG: usch. Usch mest för att HV har många hemmamatcher kvar och de är rätt bra hemma.
Örebro har rätt mycket bortamatcher så vi får hoppas att det är det som hjälper oss.
Låst ämne

Snipan: Du glömde Sam. Man glömmer ju att han är ett nyförvärv. Sam har varit riktigt bra. Han är bäst av de nya utespelarna, tycker jag.
Låst ämne

Martin21:

När han kom tillbaka från sjukdom var han väl extraforward och låg bakom ett mål trots att han bara gjorde ett fåtal byten.

Lösning: vill man ha en effektivare södergran så ger man honom några ströbyten.
Låst ämne

Är det fler än jag som noterat hur ineffektiv Södergran är? Virvlar runt runt. Fick ett nytt kontrakt efter tre mål i samma match men sen har han inte gjort så mkt?

Eller är ngn av motsatt åsikt? Sen att han är bra skridskoåkare o tvåvägsspelare är en annan sak att ta i beaktelse iof
Låst ämne

Hakning-Henrik: fick denna bild skickad till mig igår kväll, modo verkar ha svårast motstånd kvar och minst matcher mot övriga bottenlag kvar. men det är så jämnt att jag inte vet om det spelar någon roll och det är väldigt långt kvar. ni får helt enkelt ta det för vad ni vill, jag delar bara

inte min sammanställning så vet inte om det stämmer överhuvudtaget
Låst ämne

Snipan: om man tittar frammåt så lät det ju som MoDo/Hinken hade lagt ett äckligt högt bud på Janne Kuokkanen, det kittlar ju ganska fint. Om vi nu håller oss kvar tror jag vår silly season kan bli spännande i år.
Har fullt förtroende för Hinken
Låst ämne

Nesse: slog ju Aagaard i ansiktet nästan i första avblåsningen i första perioden. Sjukt egentligen att man tillåter sånt som domare då alla vet att man inte kan ge igen på en målvakt?. Antingen måste man få puckla på en målvakt efter avblåsning eller så bör man börja ta utvisningar. Sjukt irriterande
Låst ämne

*1921*: Nej, det såg jag verkligen inte komma. Jag tycker även att det är andra från förra säsongen som ska hyllas. Igår var det 14 spelare från förra säsongen med på laguppställningen. Bland utespelarna är det väl egentligen Ranta enda nyförvär som får godkänt? Nu kämpar vi oss kvar och sen har Hinken litet mer flyt med sina spetsvärvningar nästa säsong.
* redigerat
Låst ämne

Hand upp, den som inför säsongen förutsåg att Näsén efter två tredjedelar av serien skulle vara Modos bästa back? 🙋🏻‍♂️
(INTE jag).
Låst ämne

Ben Perrault: haha Nja, finns glaset ens?
Låst ämne

Monno: Tyvärr så har inte Rundblad visat några offensiva eller defensiva kvaliteter, inte ens när han spelade som bäst. Han sprakade till i första matchen mot LHC när han rundade flera spelare och la upp den i nättaket. Men då stod deras spelare och snällt tittade på.

OM skellefteå vill ha honom nästa säsong så kommer han gå dit alla dagar i veckan. Men då finns det stor risk för bänkning efter 5 matcher in på säsongen.
Låst ämne

Grötskalle: kruse verkade ju bli rejält irriterad på Aagard varje avblåsning också. Tyckte ändå att Aagard bara var hälften så jobbig som han kan vara så förstår inte vad som gjorde Kruse så arg.
Låst ämne

J F K: Ja är det något Hinken varit tydlig med är det ju att vill man inte spela i MoDo så ska man inte vara här.

Att då Hinken skulle låta nån som inte vill bara här fortsätta vara kapten?
Jag tror Rundis inte fått spelet att stämma och kört ned självförtroendet i botten helt enkelt.
Han spelade ju med betydligt mer pondus, var det mot Leksand? Men då gjorde han nån miss och då börjar han väl tänka igen...
Det är en sak när du är som Bernhardt ifjol och känner dig grym, då rinner misstag av dog som en gås. Men när du har press på dig att vara bland dom bästa i laget och det fasiken inte vill sig, ja då kan nog psyket ställa till det. Karln kan ju knappt skjuta längre...
Låst ämne

SPOODI: reagerade också på kruse, vafan äre för filur, fick han en puck rätt i bröstplattan så flög han runt som att han precis hade gjort årets räddning. Mer än en gång han var halvägs ut mot blå efter nån konstig plockräddning. Blir väll så när man dricker kontaminerat kylvatten från lokala kärnkraftverket..
Låst ämne

Werner: Känns ändå som att med lite flyt kan HV tappa en del poäng närmaste matcher.

Lyckas Malmö slå dem i nästa omgång har de sedan Leksand, Rögle och Frölunda vilka allihop har en ganska bra form...

Vore så otroligt skönt att hänga av ett lag till.
Låst ämne

SPOODI: kom hem precis jag med 😁👍 så jäkla värt resan! Vi måste ha varit runt 50-70 pers på stå? Hyfsat bra tryck ändå.
Kändes förbannat jobbigt när vår kapten kladdade med pucken till 2-3.. det får inte hända.
Rätt man avgjorde, den kedjan har ett jävla driv i anfallszon 👏 hörs hej
Låst ämne

Äntligen hemma efter en lång jävla dag och på plats i Oskarshamn, inte läst något här så sorry om jag upprepar redan diskuterade ämnen.
1. Hyllningar måste fan alltid ske innan nedsläpp och planeras för det. Inte OK att matchstart skjuts upp 15min pga ceremoni och sen nån B lineup efter det.

2. Fyfan vad dåliga MoDo va i första två perioderna, 0 driv och vilja

3. Bra tredjeperiod där MoDo borde ha tagit 3p med dig hem till Övik.

4. Kruse?. Jävla filmande vuxenbebis, slänger sig och överdriver som ett jävla fotbollspelare för att sedan kaxa och slasha spelare efter avblåsning. Hoppas karln blir avstängd är alltid samma sak med honom.

5. Världens bästa fans levde om även i Oskarshamn i fattiga januari.

6. 100mål i MoDotröjan av bästa dansken
Låst ämne

Ben Perrault: Tummen upp den 👍
Låst ämne

Robin Ztorken L: som jag sagt förut till dig, endera ser man glaset som halvfullt el snustorrt, ingen tvekan hur du ser Modo. Rundblad har sina brister men gör en del bra saker oxo. Dags att byta tankespår el lag för nu blir du bara tröttsam
Låst ämne

« · 2630715 · »