1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511408 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Juniortråden

« · 2702153 · » Till forumet

MoDo Hockey - Juniortråden
Startar en särskild tråd för våra juniorlag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Tarasov:
Precis som med damlagets tråd vill jag att den tråd skall vara ren så inlägg som tillhör andra ämnen kommer raderas.
Kommentera

Tarasov: Härligt med en egen Rödluvan-tråd. Hoppas jag slipper bli ensam i den.
Kommentera

Chamez: Tog inte lång tid innan någon postade fel..
Kommentera

modomille: Tänkte precis säga det..
Kommentera

modomille: jag hamnar i samma tråd oavsett vilken tråd som skapas.. 😂
Kommentera

Chamez:
Gå på diskussioner. Alternativt klicka på silly eller apropå ingenting i löpet. Vet att det är hopplöst här på HS, särskilt om man skriver i Mobilen
Kommentera

Tarasov: mobilen är precis det jag använder. Tack för tipset🙏
Kommentera

Rekommenderar verkligen podden med LP. Förövrigt behöver vi tydligen skaffa ett nytt smeknamn där eftersom Linus tydligen paxat det smeknamnet. Intressant lyssning med en väldigt mogen kille, tror inte på honom mindre efter att ha lyssnat.
Kommentera

Rödluvan:
Då får Linus se till att börja spruta in poäng så han kommer hit. Synd att han inte är lite vassare, skulle verkligen vilja se honom i MoDo
Kommentera

Tarasov: Linus älskar verkligen MoDo så ja det är riktigt synd.
Kommentera

Tarasov: han har ju tyvärr svårt att färga som toppspelare i hockeyettan så han kommer aldrig komma tillbaka
Kommentera

Tarasov:
Jag undra om det finns någon statistik på hur ofta nyförvärv lyckas. Generellt för alla lag och man slår ihop det.
Kommentera

SPOODI:
Hörde att Mora vart sugna på honom förra året
Kommentera

Tarasov: Ja. Lucas var inne på det i podden, att de är rätt olika spelare. Lucas är mer av en drivande center medan Linus mest bara är en teknisk forward. Samtidigt som Linus är mindre än Lucas som redan är rätt liten. Linus är nog fortfarande lite för begränsad för att kunna spela på högre nivå. Det perspektivet hade jag inte när han kom upp i A-laget för några säsonger sedan.
Kommentera

Lite i bakgrunden av A-laget värvar även J20 på friskt! Härligt med talangfulla hemvändare.
Kommentera

Den här killen ska till J20. Mycket möjligt att han kan få spela någon match med A-laget vid eventuella skador nästa säsong, om han visar sig vara tillräckligt bra.
Kommentera

Rödluvan:
Bra jobbat Niiklas!
Nu börja MoDo/Övik åter igen bli en plats där talanger vill vara och utvecklas!
Kommentera

Mer norskt till J20! Verkar vara en hel del spelare ur 05-kullen som försvinner.
Kommentera

Rödluvan: Efter att ha sett Mora, norska tillskott är intressanta, dock hellre en Zucca än Bensaxen
Kommentera

Rödluvan:
Bra Jobbat Niklas!
Nu damsuger vi talangfabriken i Norge!
En bjässe redan nu och bara 19 år.
En ny Hedman?
Kommentera

Silly: Lite liten för att vara en ny Hedman... ;-)
Helt galet att Hedman väger 111 pannor enligt EP nu för tiden. Framförallt när man vet att han är sjukt vältränad. Inte mycket överflödig vikt där inte.
Kommentera

Monno: Väger själv 0,1 ton, finns en del överflöd där, tyvärr.
Med 111 kilo Hedman kan man köra med 4 forwards.
Han dominerar egen zon ensam
Kommentera

J20 fortsätter att värva på. Felix Lundgren har jag följt sedan länge, otroligt duktig spelare Löven inte kunde behålla.

Lite märkligt att det kommer så många nyförvärv in till J20 inför denna säsongen.
Kommentera

Rödluvan: Den röda luvan håller koll!

Fantastiskt vilken bra koll du har på juniorleden och vad som händer 🙌

Keep it up !
Kommentera

Rödluvan: På förhand kommit ut hur J20:s lag nästa säsong ser ut på EP. Kan förändras lite eftersom men det verkar som att 7 spelare från 05-kullen försvinner. Alltså spelare som egentligen brukar vara kvar en säsong till.
Kommentera

Tobias Jansson blir ny huvudtränare i ÖHF. Lämnar alltså tjänsten som tränare för J18 och jag antar också matchdagsstudion.
Kommentera

Rödluvan:
David G går upp ett hack då?

Milan Sundström blir det J18 för honom?
Kommentera

Tarasov: M.Sundström verkar följa sin farsa. Lite tunn men klättrar. Det är nåt i vattnet..
Kommentera

Tarasov: Kan du skriva till Peja på BIF-forumet att de inte borde diskutera deras Damlagskostnader då de nu är så jävla rika.
Kommentera

Skit samma! MoDo är störst! Ingen kommer ens i närheten. Vill ju inte vara en papegoja och repetera det alla i Sverige vet. De bästa hockeyspelarna kommer alltid från Örnsköldsvik.
Kommentera

Costanza: orkar inte skrolla men vill bara rekommendera de som inte lyssnat på Kempis Corner med Måns Carlsson att göra det. Sicken trevlig snubbe den där Måns verkar vara. Snacka om att vara socialt kompetent.

shows.acast.com/648eeb2922a5200011c51e31/6666173bb46da30012f7d9ca
Kommentera

M Horava: Känns som en nykter Robert Döme utan en dubbelkebab i hand. Fin kille som kan grisa hårt! Påminner om Skröder och Karla också. Blir kanon att lyfta in denna snubbe i laget.
Kommentera

Costanza: Ja, precis! Hoppas också att han vågar släppa fram det där griniga och tjuriga. En nummer 24, helt enkelt. Tycker att han får gaska upp sig och känna att han gärna får ta den rollen. Han var ju lite försiktig på den punkten i podden men jag tänker att lite Ö-viksvatten i honom under sommaren så blir det här perfekt!
Kommentera

Tarasov: Han har redan spelat med J18 en hel del under föregående säsong så mest troligt ja.
Kommentera

Oliver Timander är klar för spel i Leksands J20 nästa säsong. De går gärna i samma spår i den familjen.
Kommentera

Rödluvan: Ok, men är inte det ett röd flagg för vår juniorverksamhet? Jag var hemma en sväng i julas och fick höra att det var stökigt i verksamheten. Det var bara en röst, så går ju inte att basera verkligheten på det. Men från ett supporter-på-distans-perspektiv ser det konstigt ut att ikoner som Lelle och Timmy som exempel och deras barn drar till Örebro respektive Leksand?

Nån med mer insikt som har något att addera? :)
Kommentera

Padrone78: Lelles är i sig inte det minsta konstigt då Lelle blev väldigt besviken då han inte fick tjänsten som Niclas Nordgren fick i juniorverksamheten.
Kommentera

J F K: Det låter väldigt barnsligt i mina öron iallafall, Lelle fick inte jobbet, då ska faan i mig inte min son vara kvar heller...nBorde väl rimligtvis vara så att man funderar på vad som är bäst för mitt barn, istället för att låta det sårade personliga egot råda.
Kommentera

Padrone78: Det är mer normalt med rörelse mellan olika J20 lag nuförtiden. Tror inte att det är något som man behöver vara orolig över inom verksamheten. Elliot Timander körde hela juniortiden i MoDo medans brorsan väljer något annat. Vet inte om det är något att oroa sig över.

Tror dock säsongen 20/21 med allt kaos sammantaget med att vi tappade både Wallinder och Strömgren i förtid - samtidigt som Nordin, Lindewall med några fler hade svårt att ta rejält avstamp satte sitt avtryck i några år.
Kommentera

KB: Oliver stod och stampade hos oss precis som Elias Hallin gjorde. När det är så är det naturligt att gå vidare till en annan förening. Ingen av Timandersönerna är några större talanger att behålla, tyvärr. Dessutom har ju en lagt av pga bristande intresse för sporten.
Kommentera

Rödluvan:
I just det här fallet är det rätt odramatiskt, det handlar om en spelare på sitt sista juniorår som går till ett annan J20. Ett äventyr om inte annat.
Kommentera

Tarasov: Självklart. Att han återvänder som spelare i MoDo dock ser jag i nuläget som osannolikt.
Kommentera

Rödluvan: Dålig utdelning på "MoDo-sönerna" tyvärr.

Kan dela upp dem i olika kategorier (vilka missar jag?):

Nuvarande A-lagskontrakt:
Ville Jonsson (Hasse)

Fick spela en del men platsar inte nu:
Lukas Wernblom (Magnus)
Victor Öhman (Jens)
Oscar Öhman (Jens)
Hugo Styf (Pär)

Fick pröva på spel men platsar inte nu:
Anton Gradin (Henrik)
Elliot Timander (Mattias)
Helmer Styf (Pär)

Bra talanger i hockeygym nu:
Alfons Öberg (Peter)
Milton Gästrin (Magnus)
Milan Sundström (Niklas) - gym nästa år

I hockeygym nu:
Markus Skröder (Per-Åge)
Malcom Gästrin (Magnus)
Harry Styf (Pär)

Hockeygym och inte mer än så:
Vilmer Svartvadet (Per)
Alex Näslund (Markus)
Oliver Timander (Mattias)

Kom inte in på hockeygym:
Sander Skröder (Per-Åge)

Bättre lycka med andras söner, Emil Molin, Jonathan Johnsson.
Kommentera

Zinch : Nu hade iofs Wernblom garanterat platsat i MoDo. Snittar man en poäng per match i finska slutspelet så bör man platsa i MoDo.

Sedan hade vi kanske kunnat erbjuda honom exakt den rollen han vill ha, men det är en annan fråga.
Kommentera

Zinch : Svårt det där med intag till HG. Nu i efterhand lite trist att stockholmarna (utan att nämna några namn) platsade istället för Sander, som dessutom är egen produkt.
Kommentera

Jag blev lite nyfiken i o m aktualiserats att Innala försvinner och ev. Abols. Bortfallet där påverkar ju ej konkurrenssituationen utifrån vad vi letar tack och lov, men hur många andra lag är aktivt ute och söker försteback/toppback tro?
Kommentera

Majbrasan: ” Ska in med saker:
Brynäs: 1 breddforward, 1 andrakeeper
Frölunda: 2 spetsforwards
HV: 2 spetsforwards (En behöver vara C)
LHC: 1 spetsforward
Modo: 1 spetsback, typ Hägg
Skellefteå: 1 stabil back, 1 bra forward
Växjö: 2 spetsforwards”

Från mrmadhawk
Kommentera

Lulessss: Tack! Ganska uppenbart att vår situation hade kunnat vara värre och bli dyrare pga marknaden.
Kommentera

Majbrasan: Och sen kanske Rögle med förstacenter om Abols blir tagen av NHL, samma för Färjestad om Tomasek får kontrakt.
Kommentera

« · 2702153 · »