1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505299 inlägg · 4102 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma

« · 2575145 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Dessutom fick vi en bättre ledning efter Björns svek, tog ett tag men till slut hittade vi Gradin/Karlin.
Vem vet hur det hade gått om Björn stannat?
Låst ämne

Werner: Något säkert men bättre fokusera på matchen, blir sällan bra att lägga för mycket energi på det förgångna. Spelarna är väl helt utbytta sen 2020, finns inte enda kvar, än mindre från laget som åkte ur 2016. Leksand har väl någon kvar, Jon Knuts kanske någon mer.

Nej ut och kör sönder Leksand, smäll in 3 mål i första...
Låst ämne

Tror ni Björn får ett välkommen tillbaka tifo? :))
Någon gliring borde han få iaf
Låst ämne

Greenwolper:
ÄNTLIGEN!
I kväll är jag åter på stå när vi möter gatustenens IF - hoppas på drag i templet.
Väl mött! Röd-Vit-Grön, Röd-Vit-Grön
Låst ämne

Silly: äntligen😍 nu kriga vi järnet idag för att försöka knipa någon poäng💪. Gooo MoDo!
Låst ämne

hk:

Snart Game Day!
Låst ämne

Nucky: Nu har det inte ens hackat hittills, någon match med slarv kanske. Snurrar på bra i anfallszon och skjuter i ribban, det blir bra.
Låst ämne

Offside-Lennart: Karlin har enormt tålamod med både Bernie och Näsén, det har han visat tidigare säsonger när spelet hackat.
Låst ämne

KB: ja, fördelen är att modo än så länge går bra, så det är ingen panik att han ska leverera. vi har sett det förut att modo gett någon tålamod och att det har exploderat sen :)
Låst ämne

KB: Allt tar sin lilla tid ibland, frågan är hur lång tid och hur mycket förtroende spelaren i sig kommer att få!

vilket jag tror Modo kommer ge Bernahardt väldigt mycket tid och rum till att utvecklas, samt har ni ju satt er i en bra sits nu för att ha lite mer tid med dom som behöver den " extra " tiden till komma in i SHL spelet
Låst ämne

Bad_Brett: Tror också det kommer lossna för Berna. Har väl haft 2-3 högkvalitativa ribbskott ut än så länge också.

Tills dess är det bara att njuta av Corsi-kungen Näsén.
Låst ämne

Trilske: Jag har en känsla av att Bernhardt tänker för mycket. Det är lite udda, för utåt sett framstår han som den där kalla snubben som inte verkar bry sig om någon eller något.

Jag trodde länge att det var en fråga om dålig attityd, att han mest spelade för sig själv, ända tills jag insåg att han började kämpa mer för laget _efter_ att han skrivit på för Timrå. Det var som att de mentala spärrarna släppte när han insåg att hans fina spel i HA hade gjort avtryck och att han då kunde börja fokusera mer på att spela för laget.

Känslan är att det är lite på samma sätt nu. Han är den stora stjärnan på backsidan, han är den som skulle klara omställningen, han ska göra en bra SHL-säsong så att han kan ta klivit till NHL etc. Därför måste han ställa om, visa att han kan bli en stabil tvåvägsback yada yada yada. Samtidigt har en sådan som Näsén lagt till en dimension i sitt spel men i övrigt fortsätter göra det han är bra på.

Är övertygad om att Bernhardt kommer växa in det. Hans mål i HA såg många gånger så löjligt enkla ut. Nu ska han tveka, glida, vänta, glida lite till för att sedan tappa pucken. Men det kommer försvinna med tiden, det är jag övertygad om.
Låst ämne

Keriksson:

Berg känns, sjukt nog, målfarligare än vad bernhardt gör för tillfället...

+ i kanten för att han sköt sönder rosdahl.
Låst ämne

Sigge: August Berg får vikariera i den rollen, han hänger två nya kassar imorgon!
Låst ämne

Tarasov: Det hade varit mumma att få se Ruohomaa spela mot Leksand. Snacka om att han skulle varit taggad för den matchen och hängt ett par puckar. När han sedan ska åka till båset slänger han en lång blick och ler mot åsnebrottarn.
Låst ämne

KB:

Var väl dit jag ville komma egentligen, huruvida han har mif-sympatier bryr jag mig egentligen inte om. Men hade jag varit mif-supporter hade jag ändå tyckt att det var lite anmärkningsvärt, i synnerhet då många här ansåg att det var en "stöld".

Men nu fortsatte han spinna vidare på den där färdigskrivna hyllningsartikeln som publicerades, som förmodligen inte hade sett dagens ljus om vi inte hade tagit bonuspoängen.

Tycker det är intressant att en bonuspoäng kan göra så stor skillnad ;-)
Låst ämne

Trilske: Tror inte man behöver grubbla över det särskilt mycket. Hade Malmö vunnit så är det nog vändningen där som hade varit i fokus istället. Nu var MoDo ett starkare narrativ med tanke på hur matchen slutade och formen i stort.
Låst ämne

J F K:

Jag blev rätt förvånad över att han inte sa något om malmö insats utan enbart fokuserade på oss, vet inte om han är rädd för att han ska uppfattas som mif-supporter eller vad det beror på?

Har inte direkt reflekterat över hur han har uttryckt sig om malmö tidigare, men trodde ändå han skulle säga nånting om deras spel.
Låst ämne

Tarasov: Det skulle verkligen vara skönt om det lossnar för vårt sparkapital i form av förstakedjan. De gjorde förvisso ett mål förra matchen, men jag tror att det finns mycket mer att hämta ut spelmässigt.

Lustigt att Johan Svensson tyckte att vi var betydligt bättre mot Malmö borta än de två tidigare lagen som varit där. Frölunda och Färjestad
Låst ämne

MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Det blir lite gissa målvakt men tror på Lassi i denna match och Olle mot FHC.

O Regans hemmadebut, och antar att Ruohomaa är fortsatt skadad en chans för Niederbach att visa upp sig.
Låst ämne

« · 2575145