1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Modo hockey - LHC 21/9

« · 751699 Till forumet

Modo hockey - LHC 21/9
Snart bara ett dygn kvar, dags att vi släpper gårdagens bottennapp och ser fram emot eldprovet i Swedbank Arena.

Jag tror på en tuff match med Modo som segrare. Synd att Skröder redan är avstängd, han hade varit viktig mot tunga LHC.
Kommentera

Sv: Modo hockey - LHC 21/9
shinzawai: Resultaten i Kempis förra säsongen var en 0-1 förlust och en 4-1 vinst mot Linköping. Får väl hoppas att morgondagens resultat blir något liknande det sistnämnda.
Kommentera

Men skinnkavajen, startar man en matchtråd så ska man även klistra in laguppställning och Haralds tankar. Och som du ser så är Skröder inte avstängd eftersom det bara var 5 + GM, inte MP.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
5 Hans Jonsson,
38 Adam Andersson

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
33 Johan Nilsson

19 Mikael Pettersson,
4 Mattias Hellström,
40 Magnus Gästrin.

Extraspelare:
34 Tommy Wargh,
29 Andreas Molinder.

Kommentera

Det blev 0-3 borta mot Timrå i elitseriepremiären 2006-07 för MODO Hockey. Detta i en match som till en början såg riktigt bra ut, men där MODO vek ner sig efter Timrås två snabba mål i andra perioden.
-Ungefär så var det, säger också Harald Lückner, coachen. Men sedan jag sett matchen på video sedan jag kommit hem från Timrå är jag lite mera nöjd. Det fanns trots allt en del att glädjas åt.

Det Lückner menar är framförallt MODOs första halva av matchen.
- Vi spelade stundtals konstruktivt och höll i pucken bra. Det hade varit intressant att få uppleva matchutvecklingen om vi fått 1-0. Men så här är det, nu är det bara att ta nya tag.

Premiär i Swedbank Arena och Linköpings HC på besök, hur känns det?
- Hur bra som helst och bara inspirerande. Dels att få spela seriematch i Swedbank Arena, dels att få möta ett av landets allra bästa lag. Lita på att vi ska sälja oss dyrt.

Peter Öberg blev axelskadad i Timrå och är ur räkningen de närmaste två veckorna. Tobias Enström, backen, som utgick efter att ha fått ett skott i höger arm är dock spelklar och tränade i går.
- Laget som helhet är laddat och det mesta känns bra. Jag ser fram emot mötet med LHC med stor tillförsikt.
Noterbart om laget

Noterbart om laget:
Peter Öberg axelskadad, borta två veckor.
Kommentera

shinzawai: Varför tror alla att Skröder är avstängd? Han finns tex med på den laguppställning som MODO har skickat ut med Haralds tankar. Dock är Peter Öberg borta de närmaste två veckorna. Johan Nilsson går in och ersätter och Molinder återfinns på bänken.
Kommentera

Poffa: Endast ett enda "som helst"!
Kommentera

Albert Hall:

Jag förstår att du är besviken. Du hade satt 200 på fem stycken, va?

Kommentera

Poffa:

Nej, jag spelar som helst aldrig om pengar, men lite som helst besviken är jag.

Hur som helst, det vore riktigt, riktigt kul att vara med när Modos hockeylag mediatränas. Itutas dom att man ska använda "som helst" som helst i varje mening?
Kommentera

Albert Hall: Du är ju hur mycket som helst ute och cyklar, självklart går alla pressmeddelanden med mera genom en Hasselator för att hur smidigt som helst bli så läsbara som möjligt. Hur klart som helst
Kommentera

Paddan:

Så Hasse lägger ord i andras munnar? Då verkar det ju lite onödigt att intervjua överhuvud taget. Låt Hasse författa allt från början till slut istället för att störa folk med frågorna. Då tror jag det kan bli hur bra som helst.
Kommentera

Så har biljettläget inför matchen blivit grönt igen, på ticnet.se
Kommentera

Poffa:

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
33 Johan Nilsson

-känns hur intressant som helst. Men varför varför varför spelar inte Molinder...
Kommentera

Det råkar inte vara någon som vet ungefär hur många biljetter man sålt tills matchen i morgon ?. Skulle vara riktigt roligt om man lyckades fylla hallen första hemma matchen.
Kommentera

Cyklob: Om man går efter att ticnet pendlar mellan grönt och gult så bör det vara ungefär 6800 bokade/sålda.
Kommentera

Hawerchuk: Har du sett Molinder någon gång? Vi är så sjukt duktiga på att haussa våra juniorer vi Modofans. Jag såg Molinder mot Löven nu under försäsongen, och jag hoppas att det var en icke-representativ Molinder jag såg.
Kommentera

shinzawai: Ja, jag har sett Molinder.
Kommentera

shinzawai: Låter fin fint det. Sedan är det ju alltid många som går utan att köpa förköp med så vi kan nog räkna med en fullsatt SBA i morgon. Själv så kommer jag följa matchen via Canal + :)
Kommentera

Cyklob: Du har inte möjlighet att rippa matchen?
Kommentera

Cyklob: www.tidningen.to/ har en banner högst upp. modos logga, texten "har du ingen biljett, boka här" typ. men det går inte att klicka sig någonstans?
Kommentera

Ingen stubbe vid introt imorgon samt europas största tifo, hur nu det ska gå till. Se länk
Kommentera

shinzawai: Läste i öa nyss att dom inte kommer få fullsatt. Men det lär vara bra mycket folk där endå.
Kommentera

shinzawai: Bannern funkar för mig i alla fall :). Men som sakt blir canal + för mig. Ska försöka åka upp när vi möter Skellefteå/Djurgården.
Kommentera

Kvällens regeltolkare:

LAHTI, Robert
SONDELL, Per
LARSSON, Robert
Kommentera

AM: Fel. Kvällens regeltolkare: De enögda.
Kommentera

shinzawai:

Länken funkar finfint även här, så det måste bero på någon inställning i din burk gissar jag...
Kommentera

Poffa:

Även jag var in och hämtade ut mitt nu på morgonen. Jag kan inte annat än hålla med. En röd-grön-vit röra. Glad är jag dock att det inte blev en röd-grön röra.

Man får hoppas att organisationen kommer sätta sig och att det blir mer ordning framöver.

En sak som redan nu är mer profsig är enhetligheten på allt från brevpapper, annonser, utskick, souvernirer, ungdomsverksamheten mm. Kan man nu bara få lite ordning där vid kansliet tror jag allt kommer bli bra framöver. Dock känner jag mig orolig inför premiären och hela säsongen. Men det ska sägas att det var jag även 98-99 och 78-79 och alla andra säsonger där mellan och efter. Man verkar vara född till någon sorts jäla korp.

Sen såg jag att de höll på att montera cykelställen utanför arenan, det passar utmärkt eftersom jag brukar ta järnhästen till hockeyn, så även idag. Det kommer att bli en alldeles speciellt känsla att hoja iväg från Corner one och ut till den majestätiska arenan ute på udden.

Nåväl, det kanske är på plats med ett Kenta Gustavsson-citat:

"Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan

Just idag är jag stark"
Kommentera

hellge: Ett mycket vackert inlägg mitt bland de andra dryga tugget med interna stridigheter. 8 timmar kvar till nedsläpp.
Kommentera

Frisco: Som för det mesta från Hellge, vår egen hockeypoet.
Kommentera

hellge: "Gröna gubbar" på ticnet igen. Hur många blir vi ikväll?
Kommentera

Frisco: Jag misstänker att du speciellt gillade det grön-vita inslaget.
Kommentera

hellge:

Direkt då jag läste inlägget så drog jag igång låten. Allt för att komma i stämning. Ska lyssna på den i en konstant loop medans jag jobbar vidare.

Kommentera

Poffa:

Du kan ju kolla på "videon" samtidigt också om du vill ;-)

www.youtube.com/watch?v=P2En2EZK44M
Kommentera

Wayne Gresky: Hockeypoet! Vad snyggt. Det skulle jag gärna trycka upp på visitkortet. Fast det ställer nog allt för höga krav tror jag.

Jag fick frågan om jag kunde rekommendra några hockeybloggare till ÖA:s sida:

- Wayne G
- Poffa
- Bisterfinnen
- Kamilla
- Paddan
- Larsmark
- Alfred Awful
- Numo
- Johan

Svarade jag, utan att inbördes rangordna er. Det finns säkert massa andra namn som jag missat. Är det någon som är intresserade är går det höra av sig till Sandra Bygden.

7 timmar och 50 minuter kvar.
Kommentera

Gidde: Hehe härligt klipp :)
Kommentera

shinzawai: 400 av 7.600 som arenan tar in är ungdomar, möjligen kan vi komma upp i 7000. Men jag tror det slutar strax under. den dåliga försäsongen har skrämt många, lägg därtill att vi loosade mot Tiken. Detta sammantaget gör att det inte kommer att bli fullt.
Kommentera

hellge: Vilken ära att omnämnas i detta sammanhang. Dock finns det mycket lämpligare namn på listan än jag själv, personer med säsongskort tex. shinzawai kanske behöver skriva av sig lite nu när han inte kan skriva på andra ställen? Personligen skulle jag nog förresten helst vilja se m_ultras hockeyblogg.
Kommentera

hellge: Personligen är jag nöjd om vi närmar oss 6000 i snitt när säsongen närmar sig slutet. Visst vore det trevligt med en publikmässig reaktion som vi sett i Linköping, Jönköping och Karlstad, men vi måste vara realistiska. De har för det första kunnat värva till sig framgång (med mindre ekonomisk konkurrens), nu är det mkt svårare eftersom flera lag har gjort den resa vi gjort i år, och måste helt enkelt värva ikapp innan vi kan värva ifrån, och det senare har vi knappast lyckats med.

Däremot tycker jag att vi borde kunna fylla arenan FÖRSTA MATCHEN i alla fall. Nyhetens behag och allt. Något annat är en mindre skandal, ministad eller inte.
Kommentera

Wayne Gresky: Hah, fenks mister, men eftersom det är samma folk här som har stängt av mig på modos forum så lär jag lägga ner der hockeysnack också, till vissas glädje. :) Jag hänger mest på forumen under SS för att försöka snappa upp lite rykten, sen blir jag kvar. Det är mer en vana än ett behov. Visserligen vill man höra kommentarer om spelare och matcher man inte sett men, ja, whatev.

Upprepar frågan till cyklob:

ÄR DET NÅGON SOM HAR MÖJLIGHET ATT RIPPA KVÄLLENS MATCH? Det vore guld värt att ha en liten DVD med första hemmamatchen i SBA... Scim? Znarc?
Kommentera

shinzawai: Det är ju dessutom ett riktigt bra lag som kommer på besök, det är ju inte Mora vi snackar om utan mina favoriter till seriesegern.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo inte kan man anklaga LHC för att vara ett "publiklag" direkt? LHC drar knappast många motståndarsupporters t.ex., och personligen gillar jag matcher mot lag man hyser lite agg mot och som har lite tradition. Djurgården, Färjestad och dylikt.

Jag tror också stenhårt på LHC, blir en hård nöt att knäcka ikväll. Och jag som är för förkyld för att assistera den sjätte utespelaren. :/
Kommentera

shinzawai: Tillägg: jag måste göra ett sista besök på Modos forum ikväll och spana in matchtråden för att se om det kommer fler "VAFRÖR HÅLLER MAN PÅ MODO IGENTLIGGEN!!!11111111"-inlägg om vi torskar. :)
Kommentera

shinzawai: Jag som trodde du stod för dom inläggen? Du är inte den ende som är förkyld förresten hjärtat. Skål.

Ikväll hoppas jag på lücka.
Kommentera

Hawerchuk: Nejnej, oh nej. !!!111 kan jag använda för att driva med kidzen. Och domedagsprofet, mja, lite kanske. Men jag hotar aldrig att överge mitt lag. Jag är för insyltad.

Sjukdomen och officiellaforumsåpa till trots, goddamn vad taggad man är! 5 st merch-prydda herrar kommer att anlända i god tid till arenan ikväll för att provsmaka det svindyra ölet. :)
Kommentera

hellge:

Jag var in och åt lunch på arenan, och kan avslöja att tifot delvis (förhoppningsvis delvis i alla fall) tycks bestå av någon sorts låttext. Förmodligen någon av de nya kamplåtarna. De satte upp långa remsor med text ovanför ståplats, i flera lager, så förmodligen ska de på något vis ta bort remsa efter remsa. Kan bli väldigt intressant att se hur det ska fungera. De som sitter längst ner där lär för övrigt inte se något, då de hängde remsorna ovanpå glaset.
Kommentera

knaskamilla: Jag hoppas de gör succe.
Kommentera

Lycka till ikväll. Kom ihåg att laget måste passa pucken-åka skriskor-skjuta mot motsåndarmålet-taklas och sist men inte minst inte passa till motsåndare i egen zon.
Dessa saker funkade väll inte helt bra mot Timrå.
Kommentera

henrik: skriskor? motsåndare? taklas? Jag vet inte om jag tror på dina tips.
Kommentera

Hör upp alla 401:or. Vi samlas i god tid före matchen i pub Leftwing.
Kommentera

Frisco: Vi som inte har Levi´s då?
Kommentera

Paddan: Jag vet inte. Det var AM som sa det hela. Fråga honom.
Kommentera

Frisco: Sitter och jobbar för fullt för att få ut lite ny information på vår hemsida samtidigt som man tjötar på chefen om att jobba till det man blivit tilldelat är klart är en väldigt dum ide och att jag faktiskt dessutom vill kompa ut så jag kan ta bussen till arenan och ta mig en bira. Jag får väl vara den där killen alla stör sig på som kommer och tvingar alla att ställa sig upp när han tränger sig förbi till sittplatsen längst in.

Kommentera

« · 751699