1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506605 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - Linköping 090124

1117322 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Linköping 090124
Wayne Gresky: Molinder tycker jag såg ganska bra ut igår.
Det kanske finns en bra hockey spelare i han ändå.
Jag hoppas man fortsätter att satsa på honom nästa år.
Kommentera

qwertas: Enström är ju en av alla våra högerskyttar som inte kan vinna en närkamp. Yetman, Ulmer, Forsberg och Snellman är övriga i klubben. Warg kan faktiskt vina en del närkamper, men å andra sidan kan han inte slå en passning längre än 2 meter och än mindre träffa något annat än målvaktens mage när han skjuter.

När någon ur den ovan nämnda klubben är inne i PP innan spelet blivit etablerat så tappar den en 50-50-kamp och laget tvingas börja om innan man ens börjat spela.
Kommentera

qwertas: Kaberle fanns på marknaden i NHL, det är inte alls samma sak som att han är tillgänglig för europeiska klubbar, även om vissa verar tro det.

Det som totalt sänker vår power play-statistik är att andrauppställningen är under all kritik. Jag har under fem års tid hävdat att Svartvadet inte ska spela power play, likväl verkar sportchefen vägra inse att vi behöver en till playmaker. Jag skulle vilja säga att det är ett ännu större problem än PP-backen.
Kommentera

Poffa: Absolut, jag håller med dig till fullo att det borde se ut så varje gång. Hedman hade väl själv typ 5-6 avslut i det powerplayet.

Det är det jag menar med att vi borde sätta upp två spelare på blå och lägga puckarna på mål. Sedan om det är backar i form av Hedman/Timander eller forwards, Ulmer/Salle har inte så stor betydelse.

Skall vi bara gå på hur bra skottet är så tycker jag att Enström kan sättas upp som skytt i PP, han har ett av de bästa skotten i truppen.
Kommentera

Berka: Ingen aning, jag har inte hört något om att MODO skulle ha varit intressant för honom. Endast att han finns på marknaden.
Kommentera

qwertas: Egentligen har vi två backar som an skjuta från blå. Både Timmy och Hedman har skottet. Problemet är att hela föreningen andas "passning", inte "skott". Det riktigt tragiska är att vi trots detta inte kan slå en passning till backarna för direktskott.

Ett av säsongens bästa PP kom i första perioden mot Brynäs. Hedman var så sugen på att göra mål på Markström att han sköt hela tiden. Det var farligt varenda gång och Brynäs gick på knäna. Skulle vi spela varje PP så så skulle vi ligga trea-fyra i PP-statistiken.

Kommentera

qwertas: Vad blev det med kaberlé spekulationerna?
Kommentera

Vallin: Behovet efter PP-backen blir också större i och med att MODO sätter upp och spelar sitt powerplay som om man hade en sådan back.

Jag kan inte förstå varför man inte försöker sig på ett lättare PP än att försöka sig på en paraplyuppställning som inte fungerat på flera säsonger.

Enligt mig så borde man till dess att man har denna PP-back spela med två spelare högt på blå, två spelare på kassen och en som styr från sidan.

Som det är nu försöker man hela tiden det korta spelet runt kassen med instick från sidan eller bakom målet. Visst, man har ett alternativ att försöka hitta någon rakt genom boxen, men det har inte heller lyckats denna säsong.

Enklare, snabbare och lösare (då kanske man träffar målet) avslut samtidigt med mera trafik på kassen, det är nog en bra lösning till man lyckas med backvärvningen som alla skriker efter.
Kommentera

Vallin: Modo saknar ju t.o.m ett grundspel??!  Inte så konstigt att man är sämsta hemmalag!
Kommentera

Wayne Gresky:

Håller med dig där, faktum är att spelet inte sett bra ut på flera år, inte ens guldsäsongen. Skillnaden var väl att då hade vi en Krizan i toppform och att säga att vi hade marginalerna på vår sida är väl ingen underdrift...

Ta bara BP och PP, två spelformer som är så oerhört viktiga i dagens hockey, vi är sämst i båda två.

I BP så ställer vi upp i en helt passiv box som är stor som en parkeringsruta, ingen press överhuvudtaget och vi blir överspelade hela tiden. Så såg det även ut i slutspelet -07 men då hade vi Krizan och en oerhört stor portion tur.

Powerplay då? Ja det har vi avhandlat här ett antal gånger, det är ju helt fantastiskt att alla i hela hockeysverige, utom ledningen i MODO, ser behovet av en riktig PP-back som kan styra spelet och vågar ta skott.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo det har du ju iofs. rätt i, men då kan man ju fråga sig varför är dom för dåliga? Nu har jag lite dålig koll på hur det ser ut i föreningen på juniorsidan dom kommande säsongerna men jag har hört att det ska finnas några intresanta spelare som kan komma bli riktigt bra?! Såg modo´s 16 åringar lira en cup här i härnösand runt jul och de va några spelare som såg väldigt lovande ut, petter segersten, zebastian possler va 2 som jag tyckte var ruskigt duktiga
Kommentera

Berka: Det kan vara frustrerande att vara junior i Frölunda. Där har vi juniorer som draftats i förstarundan utan att få en ärlig chans. Våra juniorer är för dåliga för att ens bli draftade. Det är den tråkiga sanningen. Vi har inga juniorer att ge chansen idag. de är helt enkelt för dåliga. Den ende som skulle fått en ärlig chans är Svedberg.
Kommentera

spud: Modo skulle behöva en figur som kan tala om för alla inblandade hur läget faktiskt ligger, en röst som ärligt kan säga att saker är fel. Nu verkar det som alla håller varandra om ryggen. En boork hade kanske behövts, han kan bänka spelare som inte presterar även fast dom är klubbens egna produkter och sjärnor, han skulle inte dra sig för att bänka spelare som svarten,salle mm. Nu verkar det som att hur dålig ovan nämnda än är så får dom spela ändå, det måste vara oerhört frustrerande att vara junior i modo för dom få ju aldrig en ärlig chans.

Kommentera

Wayne Gresky: Ja jag håller med. Men jag dömer inte Harri så länge han inte får en ärlig chans. Det känns verkligen som att en tränare i MODO är en galjonsfigur, för spelarna lägger sig i allt för mycket.
Jag hade dock gärna haft Boork här nu, då jävlar hade vi fått bygga om modohallen till frysbox.
Kommentera

spud: Spelarna har underpresterat, iaf de utanför förstafemman. Det är egentligen bara under slutspelet -07 som jag sett laget klara av att köra på max under en längre tid. Det är därför inte särskilt konstigt att det inte bara är att trycka på knappen nu när det behövs.

Heart of Hockey-konceptet har också en del av skulden, vi har blivit något av hockeyns svar på Athletic Bilbao. Så fort någon är från Ångermanland och spelar hockey måste vi bara ha honom, det kvittar fullständigt om han passar in eller inte.

Jag sa redan inför säsongen att vi skulle skeppa Salle och Steen. Istället för att binda upp denna duo för största delen av värvningsbudgeten skulle vi köpt de spelare som vi så uppenbart saknade redan förra säsongen. Yetman skulle också ha skeppats. Färjestad vågade ta det tuffa beslutet att bryta med några av fansens favoriter och börja föryngra i tid. Hade Salomonsson, Steen, Yetman och Wernblom fått gå så hade det räckt till ett par hungriga spelare till andrafemman.

Någon dag när jag känner mig riktigt motiverad ska jag skriva en lång utläggning om det hela. Nu nöjer jag mig med att säga att spelarna är för dåliga, tränaren håller inte måttet, sportchefen måste bort och Jerry får inte sitta kvar. Det är jäkligt frustrerande att vara supporter när man redan från börjar ser att de besult klubben fattar är felaktiga. Hade det bara handlat om att vara efterklok så hade jag kunnat acceptera det bättre.
Kommentera

Berka: Trots att vårat lag inte gjort en bra serie på väldigt länge så är ändå uppfattningen att spelarna är bättre.. Är det inte konstigt?

Guldsäsongen hade vi 9 poäng till godo från att missa slutspelet.

Lückner var dålig. Kent var katastrof. Pirro var sämre Brithén var än värre... Nånstans kanske det är läge att se om det finns en annan gemensam nämnare som underpresterar, och mitt förslag är spelarna. och då får Svarten ta på sig ansvaret. Att kunna leverera bra svar i en intervju gör honom inte till en bra lagkapten. Att kunna få ett lag att vända en trend är en förmåga jag hellre har hos en lagkapten.
Kommentera

Wayne Gresky: Fansen ville ha roligare hockey
Menar du Timråhockey då ?
Kommentera

spud:Det är väl ändå tränarens uppgift att ta ut det bästa av laget, att få dom motiverade och prestera,att ta ut ett lag inför match, plasera spelarna i dom 4 formationer,att välja målvakt,samt att motivera ledningen till spelarvärvningar mm. Harri lyckas inte med något?! Han suger helt enkelt!

Harri kan inte få dessa herrar motiverade att ge 100% i varje match, de ser alla så jo det är väldigt mycket tränarens fel att laget underpresterar så inihellvetes att med undantag för ssk så är modo sämst på i pricip allt från boxplay till vunna hemmamatcher.

Många spelare i modo håller normalt väldigt hör es-nivå så mitt svar på ditt inlägg är att , Jo spelarna räcker till

Kommentera

Wayne Gresky: Men spelet spelar ju ingen roll, om vi hade haft Krizans fjolårsspel igår hade vi vunnit. Vi har ingen målvakt som duger. Skaffa ett lag som duger först.
Då spelarna önskade en tränare som Harri får de fan ta ansvar för sina insatser.
Kommentera

spud: En sanning med modifikation. Harri försöker spela en hockey som materialet inte klarar av. Harald verkade ha insett detta och spela den torraste hockey man kan tänka sig. Fansen ville ha roligare hockey - fick ett bottenlag.
Kommentera

Berka: Enda skillnaden från ifjol är att inte Krizan räddar oss detta år.

Så hur i helvete kan det vara Harris fel? Vi är inte bättre. Vi har ingen målvakt. Spelar fan ingen roll om vi så har världens bästa tränare när spelarna inte räcker till.
Kommentera

Lumber Jack: Vilken bra tränare som får ut det sämsta från ett lag!   Måste vara något slags rekord harri jagar!
Kommentera

Poffa:

Nå, nådde, nått.
Kommentera

arnio: Annars släppte väl ni Kyle Wanvig igår. Det känns som en spelartyp som skulle passa som hand i handske för MoDo.
Kommentera

Varför inte köra en trade? Modo kan få Micke Sundlöf så kan Brynäs ta Ecke. Modo kan få Svanberg och Vas på köpet.
Kommentera

MODOJohan: Kanske dags att införa ett hockeyns överhus:

Klassiska gäng som MoDo ska väl inte behöva vinna matcher för att ligga överst i tabellen...

Kommentera

fyfan alltså...ångest
Kommentera

Långben: En and, flera ändor.

Kommentera

knaskamilla:foppa är väl ända nått som är att se däruppe!
Kommentera

knaskamilla: Därför att det är dags.
Kommentera

Vad är grejen med Foppa helt plötsligt? Varför visade de honom på storbildsskärmen flera gånger? Varför har Expressen en bild därifrån och rubriken "Foppa såg Modo förlora igen"? Har de upptäckt först nu att han går på hockey...? Herregud.
Kommentera

JanT: Bestulna. Haha.
Kommentera

För kung och fosterland, for pride and glory! Modo kämpa er ur denna oförtjänta situation! Det är kusligt att se lag som Dif, Rbk och Tik före oss när vi borde byta plats med Saik istället. Inget är normalt med årets upplaga av Elitserien
Kommentera

Cyklob: Jag kan tyvärr inte erbjuda en lätt resa på måndag. Dackell och kompani sitter för närvarande och käkar taggtråd på spelarbussen hem till Gävle efter att ha blivit bestulna på poäng nere i kungliga huvudstaden.

Välkomna till Läkerolen!
Kommentera

Cyklob: Och Svedberg, Ecke bär ett stort ansvar men samtidigt måste Harri få ut det bästa av laget är hans jobb.
Låt Svedberg stå på måndag.
Kommentera

Cyklob: Nwj, tränarbytet skulle givetvis ha kommit i november. Men ett byte nu skulle inte leda till någon försämring iaf, det skulle bara kunna bli bättre. Harri ska förresten inte sparkas, han ska säga upp sig.
Kommentera

Lumber Jack:

Tyvärr tror jag knappast det hjälper att byta tränare i detta läge vi är, sedan är knappast Harri ensam att bära ansvaret Ecke och Jerry har ett otroligt stort ansvar dom med i att vi ligger där vi ligger. Vi har helt enkelt för dåligt lag det är inge mer med det sedan kan man ju undra vem i helvete är det som scoutat målisen vi plocka hit ? när det finns sådana som noronen och gerber på marknaden.

Kommentera

" -Jag är nöjd med arbetsinsatsen och
fortsätter vi så här kommer vi att
vinna matcher, säger Harri Rindell. "

Men nu är det så här Harri, seriejäveln är snart slut. Ställ din plats till förfogande, ställ dig själv i hörnet och skäms samtidigt som du analyserar varför du inte kan få till ett försvarsspel.
Kommentera

renen: För er som ids, orkar och har lust finns en video från presskonferensen att se i bloggen nu.
Kommentera

knaskamilla: Du får hämta på måndag hos Jerry..
Kommentera

renen:

Vad fan. Jag fick inget betalt...?
Kommentera

mikenomad: Ja vi hyr in den.. 18.30-match löningshelg då låter det lite mer, så även i Eon skulle jag tro.
Kommentera

renen: Hyr ni in klacken till vissa matcher bara eller tar den ledigt då och då? Tänkte bara varför det uppenbarligen inte är självklart att den finns på plats vid varje hemmamatch....
Kommentera

Bissett19: Ett som inte kan göra mål och ett som skyller på domarna. Blir det 0-0 eller 10-10?
Kommentera

shinzawai: Eller snål-ecke, ja någonting måste göras i HELA föreningen.

I vilket fall som helst var klacken bra ikväll, tänk å ha den klacken till torsdag mot tik.
Kommentera

Bissett19:
Nä, ni har Ove och vinner därför..
Kommentera

shinzawai:

Två lag som mår dåligt möts på Måndag.

Luktar kryss.
Kommentera

renen: Vi har inte en dipp, vi inne i en successiv devalvering, men blind-Ecke fattar det inte.
Kommentera

shinzawai: Är väl våran tur att ha ett hundår, minns Frölunda två säsonger sedan, dom flesta lag har sånna här dippar.
Men låt oss för guds skull slippa kvalserien..
Kommentera

Bad_Brett:
Jag blundade nyss och helt plötsligt dök bilder och referat upp som innehöll CRIF och Kent Lantz, väldigt märkligt...
Kommentera

1117322 · »