1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Linköping 2008-10-23

1079062 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-10-23
Hawerchuk: Byta lag?
Kommentera

Berka: Troligen lönerna i ryska ligan. På 90-talet fanns det en del ryssar i de svenska lagen, vissa lag hade två eller till och med tre ryssar, men som sagt är Ravil Yakubov den enda ryssen hittills i MoDo.
Kommentera

Paddan: HAHA jaha fina namn ;) Hoopas det går bra för han iaf.
Kommentera

Berka: Tydligen gjort 1 mål och 4 assists på 7 matcher och Gazovik har spelat 16 matcher hittills. Och att döma av Google Översätt så heter hans lagkamrater sådana saker som Offentliggörande David, Jordanien Sigalet, Stanislav Språk och Dmitry Kvalitet
Kommentera

Wayne Gresky: Kul att du tar upp det, vi har funderat lite vart han tog vägen peter öberg! Så han tjänar grova pengar i rysslands andraliga..hmm där ser man!
Kommentera

Tittat lite på hlinkas 5-3 mål igår, och jag e inte speciellt imponerad av warg och krizans i den situationen, det ser ut som dom redan gett upp när hlinka enkelt glider förbi warg och tämligen enkelt rundar krizan och lägger in den!
Kommentera

NuMo: Aha... tro om det har med dagens ryska storlöner som gör att dom stannar där eller går till nhl?! Eller gillar vi inte ryska spelare i sverige?!
Kommentera

Hittade stats här.
Season Team Lge -------------------------GP G A Pts PIM
1997-98 Modo Hockey Ornskoldsvik SEL 40 10 9 19 36
Kommentera

Berka: Ravil Yakubov, säsongen 97-98. Gjorde ungefär 0,5 poäng per match och snittade en utvisningsminut per match
Kommentera

Berka: Att det år dåligt med ryska spelare över lag kan ju kanske förklaras med att det finns ett dåligt under lag.
Kommentera

Berka: Ravil Yakubov för några år sedan. (Kan det ha varit kring -98?) Han visade goda tendenser, men blommade inte ut.
Kommentera

shinzawai: Du som är en veteran här på HS, Har modo haft någon ryss i truppen någon gång? Kom och tänka på just det,och att är dåligt med ryska spelare i es över lag.
Kommentera

shinzawai:

Äh, det får bli en bloggpost istället...
Kommentera

renen:

Det är ju så djävla typiskt. Djävla fittsverige. Kuken!
Kommentera

renen: Nä, sedan man förbjöd plantympning ser vi ju inte längre några Håkan Södergren, Petter Rönnqvist och Thomas Rundqvist... eller Morten Green.
Kommentera

shinzawai: Ecke har varit en tur i Finland för en månad sedan, sen växer ju inte bra hockeyspelare på träd numera.
Det är mycket pengar för ingenting.
Kommentera

shinzawai: Byt lag. Jag letade ett tag men fastnade för Modo.
Kommentera

Paddan: Ecke verkar inte direkt ha samma åsikt om spelet eller samma ambitionsnivå som vi supportrar, jag tror inte att han rekar förstärkningar. Jag är lite trött på hans "vi ska konkurrera på vårt sätt" som i verkligheten "vi ska inte konkurrera om guldet men visst är det kul om vi har ett ES-lag även om 5-6 år?". Let's face it, vi värvar aldrig för toppen, men vi hoppas alltid att vi ska vara där.
Kommentera

Berka: Äh, jag tycker att du kan byta lag själv. För det verkar som att du råkat doppa dig i ättikslagen idag.

Jag tror inte att Ecke sitter med armarna i kors och inte gör något dagarna igenom, utan han letar nog och försöker att hitta förstärkningar runt om i hockeyvärlden. OM han får signaler från Harri att sådana behövs, att det finns ekonomisk täckning för eventuella förstärkningar, och i vilken eller vilka lagdelar dessa i sådana fall behövs.

Samtidigt så är det ju lång tid kvar till 31 januari, när transferfönstret stänger.
Kommentera

Berka: Vilket skitsnack att säga att Linköping bara består av importer och spelarköp. Jag blir riktigt arg när jag ser det så här ska du få hela listan med spelare i a-truppen som har LHC som moderklubb:

#37 Christian Engstrand, tredjemålvakt.
Kommentera

Berka:

Men herregud. I ett slutspel har vi Susse, Skröder, Warg, Wernblom, Svartvadet, Salomonsson, Steen, Molinder och Tuokko på forwardssidan som varit med i ett slutspel, och sex av dom har varit med och tagit guld. Lägg därtill Yetman, Zuccarello Aasen så tror jag vi klarar oss. Det kanske inte blir guld, men man kan inte vinna varje år. Jag menar, hur skulle det se ut.

Det är möjligt att man kan ta in en spelare i januari om det finns något ledigt och det finns plats öppen i laget, tänker då på en skada på någon spelare som blir borta en längre tid. Men att i nuläget värva är bara dumt, låt laget spela ihop sig istället och hitta formen tillsammans. Hitta konstellationer som fungerar.

Just nu, i tråkiga och kalla Oktober och November ser jag hellre att vi använder oss av Foppa, Enström, Mattsson m.fl istället för att värva nån snubbe för dyra pengar. De grabbarna är trots allt vår framtid och de bör ges en chans att lyckas, de har inte direkt spelat bort sig från det.

Let's face it, grabbar som Wernblom, Svartvadet, Sundström m.fl kommer aldrig bli bänkade. Och jag tror inte de eller vi skulle vinna så mycket på att bli bänkade heller.
Kommentera

Paddan: Eller så flyttar du till linköping och byter lag, för jag skulle inte vilja ha dom som mitt lag iaf. Importer å spelarköp e vad linköping består av.. Har dom någon från egna ledet?
Kommentera

Berka: Jag vet, vi köper upp LHC och så lägger vi ner klubben men behåller spelarna.
Kommentera

Nikki: Ja vi har många duktiga juniorer som kan spela ,men de är fortfarande inget mycket i ett sm-slutspel där de handlar om rutin i stora drag! Visst har vi 41 matcher på oss att hitta formen, men poängena e lika viktiga nu som sen å till lika tabellplaseringen. Jag sa heller inte att man ska köpa direkt utan man ska leta efter något speciellt som stärker truppen ytterligare framöver! Att sätta vissa spelare på bänken å låta dom konkurera mer om platserna skulle bara vara nyttigt, nu är spelare som svarten,skröder,salle mm givna även fast dom spelar uselt!
Kommentera

Paddan:

Zacke åker nog med till Jönköping. Blir lite resande men det får han ta. :-)
Kommentera

Förresten, vem blir andremålvakt nu när Zacke ska spela med Löven fredag och söndag och Svedberg är utlånad till Huddinge?
Kommentera

Paddan:

Läste precis det på officiella. Det får ta den tid det tar, helt enkelt. Enström/Foppa får spela så länge, de gör inte bort sig direkt.
Kommentera

Nikki: Enligt kommentarerna inför lördagsmatchen så verkar det dröja fem omgångar till innan Yetman debuterar denna säsong.
Kommentera

Berka:

Om någon spelare blir skadad så får någon annan kliva fram. Vi har trots allt ganska bra bredd, och juniorer som gärna tar för sig i Foppa, Enström, Mattsson m.fl. Och vi har nio backar, om jag kan räkna ordentligt.

Nog för att det är en kedja som producerar, men alla kanske inte behöver producera från första början. Eller hur? Det är 41 matcher kvar. Känns som det hinns med att hitta formen för de flesta. Vi ska trots allt vara bäst någon gång i mars-april när vi slår ut lillasyster och sen vinner guld.

Dessutom får vi in ett nyförvärv snart när Yetman blir frisk.
Kommentera

Poffa: Du missförstår lille vän.
Kommentera

Nikki: Ja och om någon spelare blir skadad? Sen kan vi inte riktigt mäta oss med de större lagena med dagsformen på dom flesta spelarna... vi har 2 femmor som funkar å 2 som inte levererar, de blir svårt att vinna sm- med 2 produserande. Sen har väll modo en bra ekonomi efter alla exporter till nhl så en rober döme eller kuussela 2 kan vi nog klara av ekonomiskt
Kommentera

Berka: Köp, köp, köp. Köp bara för att köpa. In med spelare, oavsett vad som finns på marknaden. Köp! KÖP!!!1
Kommentera

Berka:

Äh, vi kan väl värva ett helt nytt lag istället. Har ju trots allt gått fjorton omgångar, och vi är ju bara på slutspelsplats, trots dåligt spel. Dags att slänga pengar runt omkring sig.
Kommentera

spud: Öppna plånboken å köp en klassback och en forward! Går en spelare sönder i 1 och 2:a line så har vi dåligt med ersättare. Mera konkurens till platserna så kanske de blir en annan inställning!
Kommentera

Sjukt irriterande att läsa tidningarna idag. I varenda en står att läsa om att det var domarens fel att vi förlorade igår.. Om inte modo kan klara av ett enda misstag utan att hela spelet rasar ihop kan man ju undra vilka silkespsyken dessa spelare innehar. Klarar man inte detta utan att helt tappa allt då är det ju lika bra att siste man släcker lyset och vi går hem.
Kommentera

Paddan: Måste få berätta om Tuokko och hans skada. Rindell berättade att Tuokko fick sig en rejäl slashing i matchen mot SkAIK. Han hade känt att det gjorde ont men "finne som han är så bet han ihop" (Rindells kommentar).

Han har ju spelat några matcher sedan denna match också, något som han fick skit för av läkarna, så här i efterhand. Det visade sig nämligen att Tuokko spelat de senaste matcherna med ett finger brutet. Brutet på fyra (4!) ställen.

En två timmar lång operation i onsdags ska nu hålla Tuokko borta från hockey i en vecka, innan han är tillbaka för spel.

Kommentera

Salle: Äh, jag tror att den riktiga tändvätskan saknades igår. Det fanns ju inte minsta tillstymmelse till att LHC-supportrarna skulle slåss med varandra, som vid några tidigare möten.

Sedan undrar jag vad som hände mellan andra och tredje perioden. Åkte alla spelarna kollektivt upp till BB för att kolla om deras flickvänner fött barn än, och spelarna ersattes med några neandertalare som förvånat stirrade på klubborna och undrade vad man skulle göra med dessa och vad sjutton det var de hade på fötterna som var så vingligt och halt.
Kommentera

Cyklob: Och det är mindre hönsgård när "modo får tryck på sig" och andra spelare är inne?

Då kacklar ju ju dom flesta MoDo-iterna rätt duktigt.

Fick Antos en 10:a för att han hade ansiktet ivägen för en motståndarklubba?
Kanske Rönnmark inte var så kass ändå... ;-)

Kommentera

Salle:

Varenda gång Kurvinen är inne på isen och modo får tryck mot sig så är det ju rena höns gården han vet inte vart han ska ta vägen någonstans han tappar markering på hans gubbe hela tiden. Så har det sett ut hela säsongen enligt mig men alla har ju rätt att tycka vad dom vill.

Kommentera

Salle: En back ska försöka hålla fundan sin motståndare så målvakten har fritt synfält vid backskott, de lyckades inte kurvinen med, han klarade ine sin uppgift med andra ord. Dessutom stog han med arsle i krizans tryne. Japp.. send him home
Kommentera

Poffa: lillfoppa kan spela i andra helt klart. Han har börjat säsongen mycket bra enligt mig
Kommentera

NuMo: Ja, varför inte?

Han var riktigt bra idag och jag skulle gärna se honom i en andrakedja tillsammans med Salle och Svarten. Åtminstone fram till Yetman spelar, vilket verkar vara väldigt osäkert om man ska tro det Rindell sa innan match.

Kommentera

Poffa: Då har vi nga problem där. Lill-Foppa får ta jobbet framför kassen.
Kommentera

NuMo: "Skeppa Wernblom tillbaks till Skellefteå där man har vett att använda hans spetskompetens. Alla vinner på det."

Lill-Foppa gjorde ett bra mycket bättre arbete framför kassen än vad Werner gör. Werner står inte i ansiktet på målvakten utan flera meter ut. Och ja NuMo, även då backarna har pucken.

Kommentera

Om jag inte minns fel är vi nu bara fyra poäng före Timrå. Kris!!!1!!111 Sparka Rindell! Och busschauffören!
Kommentera

Två helt okej perioder från MODO. Framför allt första är riktigt bra.

Inte Rönnmarks fel att vi förlorar, men man kan inte låta bli att undra hur det gått om Rönnmark blåst för utvisning innan 3-3.

Frustrerande att MODO som lag blir alledeles för ofokuserade i tredje perioden, samtidigt som man faller tillbaka i det försiktiga spel vi sett tidifare i år.

Kommentera

Berka: Så hans enda "fel" var kanske inte ens ett fel alltså.

Skicka hem han!

Kommentera

NuMo:

Hmm. Jag tyckte jag såg Werner. Men det kanske var i något PP-läge innan det.
Kommentera

Cyklob: Tyvärr så tar man ju inte ens in Wernblom när man tog ut målvakten och är tvingade att trycka in två mål på slutet. Signalen till laget blir ju därefter och signalen till att Wernblom inte ens duger i de lägena, detsamma.

Skeppa Wernblom tillbaks till Skellefteå där man har vett att använda hans spetskompetens. Alla vinner på det.
Kommentera

Salle: Krizan menade att kurvinen stod i vägen för han när aalto sköt 1-1
Han stod mitt i krizans synfält, sen om de va oundvikligt låter jag vara osagt
Kommentera

1079062 · »