1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Modo Hockey - Linköping HC 23-11-30 Borta

« · 2606658 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - Linköping HC 23-11-30 Borta
NuMo: Det största problemet är att vi krånglar till allt. Istället för att ta avskut och gå på returer så försöker vi snudd på omöjliga passningar.
Kommentera

J F K: Det går inte och sitta med mentaliteten att vi är tippade sist. För att vi kommer att hamna i kvalet förr eller senare om vi spelar som vi gör för tillfället.
Är fortsatt positiv att vi fixar det tillslut, men är orolig att laget inte orkar hela säsongen som ett bättre SHL-lag hade gjort.
Kommentera

Framnäs: Modo kommer spela av detta.
Det som är oroväckande är att vi åker på storstryk varje gång vi faktiskt försöker föra spelet, vi är som den där korkade kusinen man kunde lura vart man ville med lite godis och uppmuntran vi verkar inte fatta att vi går i motståndarnas fällor när vi anfaller huvudlöst
Kommentera

Gavelo: Jag kan köpa att vi vill föra spelet, men när vi är så förbannat mjuka framför målen och bara tar avslut när vi har fri sikt stör mig kopiöst. Ingen tar sig in framför mål för alla letar efter fri yta att briljera på.
Kommentera

J F K:

Det svåra kanske är att de handlingar man vill göra nu när man är under press inte tar så raka vägar i hjärnan som man skulle önska. Jag är helt säker på att spelarna har höga krav på sig och när det inte fungerar så blir det ännu krångligare vägar i hjärnan och sen ut i nerverna.
Kommentera

NuMo: Känns som att vi alltid är i tidspress i offensiv zon , vi hamnar i sarghörnen och det behövs 7 vinster vid sargerna för att komma till något konstruktivt. Är vi sönderlästa? Andra lag spelar bort oss, i pp är det tydligt. Våra backar blir pressade i vårt pp hela tiden. Noll tid att ta beslut. I deras pp så har deras backar evigheter på sig och våra forwards kommer tjurrusande för att de var så djupt och ska kompensera och sätta press när de blev överspelade, igen och igen och igen.

Extremt frustrerande att se på, ja vi hade verkligen behövt den där toppspelare som gick in och levererade dag efter dag som vi hoppades att Ruohouma skulle göra.

Fokus ska fortfarande vara att undvika kval, det känns som att det är en rimlig målsättning när vi blir så straffade och inte har tillräckligt med kvalitet för att göra fler mål än såhär.
Kommentera

Gavelo: Vi kommer gå ut och försöka första 5 minuterna. Myrenberg kommer fortsätta få bekväma skott i magen utan trafik framför kassen. Sedan dyker en LHC spelare och vi får BP med mål i baken direkt. Därefter kommer alla checka ut
Kommentera

Gavelo: NHL -lagen kan väl inte kontraktera efter 1 december va? In med Jesse P
Kommentera

J F K: "Jag hoppas att ledarna är bättre än de som gnäller och killgissar"

Haha du är dig lik!
Kommentera

NuMo: Har vi inge motdrag i boxplay 🤔🤔
Kommentera

Rödluvan: modo kan definitivt lösa det, men det är två jättestora problem som präglar laget för tillfället

gör för lite mål: kanske kan åtgärdas lite grann med vissa systemändringar men det behövs mer spets, om det är roma och oregan som kommer igång eller köp, återstår att se, förhoppningsvis båda

släpper in för mycket mål: få till ett godkänt bp så är mycket vunnet.

det är inte helt omöjligt, det är bara dom två grundläggande sakerna i hockey som behöver åtgärdas :)
Kommentera

Confusius: Förlåt om jag klev på en öm tå.
Kommentera

J F K: Vi är rätt mjuka över hela banan, vi gör det ju inte speciellt jobbigt för motståndarna när vi aldrig är oömma att möta!

Den mest oömma spelaren vi har är utlånad till allsvenskan
Kommentera

J F K: Dina tår är inte oömma dem heller.
Kommentera

Framnäs: ge oss ett mål nu tack
Kommentera

Rödluvan: Det hänger ju på att dessa trevliga MoDo-spelare fattar att varje jävla match gäller!! In med spelare nu som har vinnarskalle och börja bänka myspojkarna. När nu klubben gått upp så måste väl för fan kraven höjas. Är det nån jävel som tacklar längre eller måste jag titta på Tollefsenklipp. Blir fan galen...
Kommentera

Greenwolper: känns inte riktigt som att vi är vän med pucken
Kommentera

modomille: Lhc har full kontroll. Stabila backar och spets framåt i år.
Kommentera

Costanza: Det måste vara så jäkla skönt som försvarande spelare mot MoDos anfall. Dom vet att vi ska göra sköna pirruetter som inte leder nånvart innan vi till slut tappar pucken. Dröm som målvakt också när ingen skymmer eller skapar oreda framför mål
Kommentera

Sigge: Örebro leder iaf
Kommentera

Hakning-Henrik:

Satt och tänkte i de banorna själv efter tio minuter av matchen. Är vi sönderlästa?

jag har ju bara mina egna tankar om det och jag har en känsla av att vi vet att vårt offensiva spel som vi byggt på sen allsvenskan, visserligen gav en del chockpoäng de första tio matcherna men att vi samtidigt visste att det var naivt och skulle läsas så småningom. (Det gav mu mer bonuspoäng än vad vi kunde räkna med.)

Det har alltså varit tvunget att utveckla spelsystemet till något mer realistiskt. Så processen för spelarna och laget blir så motstridigt för spelarna att ta in. Vi har antagligen inte glömt hur vi spelar vårt frejdiga naiva spel. Men prioriteringarna har förändrats och det här tar tid. Det kräver dessutom en konsekvent trupp och konsekventa formationer för att det skall gå att träna in. Sen skall det skruvas och testas från lagledarna.

Om jag skall vara optimistisk så är vi inne i en process mot något bättre. men omvandlingen till det nya kräver så mycket för att det skall fungera gemensamt. Det räcker inte att en gör det om två är senare i utvecklingen.

Jag tror inte vi är sönderlästa. Jag tror att vi håller på att förändra. Sen är frågan om vi har kvalitet att göra det. Men jag anser att vi har det lag vi har. Det finns inget annat oavsett hur vi önskedrömmer om att den ena spelaren efter den andra skall bytas ut mot något bättre.

Hade det varit så enkelt hade vi redan skaffat de spelarna.

- jag tycker att vi visar att kvaliteten är så pass hög att vi kan undvika kval. men det är ju vad jag tror bara.
Kommentera

Sigge: Brukar inte gnälla så här, men jag ser vart det leder om de fan inte börjar tända till!
Kommentera

Costanza: Förnedringen fortsätter tyvärr i sällan skådat slag
Kommentera

Nån som åker skridskor i Modo?
Kommentera

Costanza: Ta det lugnt, Modo kommer inte några poäng kommande 5 omgångarna.
Vid Jul ligger vi på kvalplats tror jag
Kommentera

Gavelo: Tror jag inte. Så brukar det inte fungera någonsin.
Kommentera

J F K: Slippa kvala är målet klarar vi det så har vi gjort en super säsong. Men då bör man agera och få in nån mer topp för vi är alldeles för sårbara om en topp går sönder.

Det handlar om att skapa bästa förutsättningarna och fortsätta med den bra start vi gett oss. Jag vill inte att vi börjar panik värva i februari förhoppningsvis ligger vi bra till i februari för vi agerade tidigare och slipper panik värva.

Förstår ej varför ej man går ut och ber sponsorer och lite finansiering samt supporters. Alla andra lag gör ju så varför skall ej vi kunna göra det för? Alla vet ju hur viktigt det är att vi blir kvar och vad det betyder för Övik. Ju hårdare vi kommer matcha vissa nu kommer det mer skador på posten. Nä gör som resten våga be om hjälp.
Kommentera

J F K: Någon gång är alltid den Första
Kommentera

NuMo: Väldigt enkelt att "läsa" ett lag som inte tar en enda kamp.
Ett bra byte iaf..
Kommentera

NuMo: tror defintiivt som jag skrev förut att motståndarna har koll på modos spel och vet vad dom behöver göra för att neutralisera dom om vi ska vara ärliga få hoten som modo har. detta kombinerat med att skicklighetsnivån offensivt hos modo är låg gör att det inte blir mycket mål alls, istället skjuts det från positioner där det aaaaaldrig blir mål.

det behövs mönsterbrytare och det behövs någon som fasiken kan skjuta ett handledsskott i krysset på en något så när regelbunden basis :)

ska vi vara krassa: södergran, walli, ohlsson, pettersson, ejk är inga poänggörare och kommer kanske aldrig att vara, sam är lite mer poänggörare men ingen som gör det regelbundet, niederbach är ung och har inte slagit igenom än, ranta har inte kommit igång och vem vet om han har något mer i sin arsenal, roma är gammal och skadad, oregan har knappt kommit igång och är ännu mer skadad... det finns inte många som kan göra det.
Kommentera

Dundee: Så istället för att lita på ledningen som gjort att vi är den bästa nykomlingen på 2000-talet Så ska vi bli stressade och värva som galningar.

Synd att vi inte ligger sist som alla trodde vi skulle göra.
Kommentera

Dundee: Tror inte man går ut och tigger utan att ha något vettigt på kroken först.
Kommentera

J F K: Tror att spelet/resultaten som var över förväntan ledde till att alla direkt fick mycket högre krav på gruppen än de gick in i säsongen med.
Kommentera

Vi får ju ha lite tur också. Skitmatch givetvis men varför kan vi ALDRIG ta oförtjänta segrar???
Kommentera

duk4S: Det här är den överlägset mest deprimerande matchen på två säsonger.
Det är faktiskt oerhört förnedrande att se på.
Kommentera

pean: hoppas wennerholm räddar oss snart.
Kommentera

Rödluvan: Inte ens nära.
Kommentera

Rödluvan: håller nog med, 30 oskymda skott.
Kommentera

Dundee: att gå ut och tigga pengar är oftast lämpligast när man har någon att lägga pengarna på, dvs när man har kontakt med en spelare som är villig att komma. mycket lättare att be fans/sponsorer pytsa in pengar för spelare x än "vi scannar marknaden och köper eventuellt nån"
Kommentera

J F K: Som vanligt förvränger du allt som folk skriver. Vart har jag skrivit att vi ska värva som galningar tex? Värva 1 spelare kan gör en offantlig skillnad om det är en bra topp som kommer in kan göra att en hel kedja får en skjuts i rätt riktning. Det handlar inte om att värva 4-5 stycken utan värva 1-2 spelare som gör att vi kan sprida ut produktionen mer samt förhoppningsvis ge resterande en skjuts i rätt riktning i kedjorna.
Kommentera

Modos 6 mot 5 när man blir sämre än motståndaren! Alla blir 40 % sämre hockeyspelare.
Kommentera

hk: Otroligt pinsamt. Alla stirrar puck, ingen går på kropp.
Kommentera

hk: målisen med fem minuter kvar jaja värt försöka men 4-0 direkt
Kommentera

Dundee: Vart tog insamlingen motSHL.nu vägen , fattar fortfarande inte varför MoDo själva såg till att det dog ut.
Kommentera

Rödluvan: tråkig trend vi har nu tyvärr men någon gång måste det vända. Är väll bara bita ihop nu och hoppas på bättre lycka i nästa match. Då jävlar vill jag se krigande
Kommentera

« · 2606658 · »