1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507157 inlägg · 4104 ämnen

Modo Hockey - Linköping HC 23-11-30 Borta

« · 2606799 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - Linköping HC 23-11-30 Borta
Dundee: Du verkar hitta på rätt mycket. Det du skriver har ingenting med mina synpunkter att göra, så varför hänvisa till mig?
Kommentera

duk4S:
Tycker att det sitter delvis i huvudet idag man kommer lite av sig. Idag försöker många göra lite för mkt på egen hand, så blir det lätt när det låser sig. Försöker man bara spela enkelt så kommer det släppa.
Kommentera

Smurfen: Vem bryr sig. Vi är i SHL och måste lära oss att trycka till i närkamperna och inte längta hem till chipsskålen.
Kommentera

J F K: "Värva som galningar"? Med 2/3 av tilltänkta förstakedjan skadade känns det väl tämligen motiverat att värva en ersättare?

Dessutom har väl premisserna hela tiden varit att se vilka spelare som håller för SHL och sedan agera? Och vi värvade ju för bövelen fyra spelare under förra säsongen.
Kommentera

Frontschwein: Det var ju han som dödade vår uppåtgående trend efter Örebromatchen. Fattar inte hur han gör varje jävla gång. ”Aagaard är het” Aagaard direkt efter: 0 poäng på tre matcher
Kommentera

duk4S: Helvette vad orimligt negativt det är här inne. Vad har ni förväntat er? Att laget spelar på 110% varenda match?
Det kommer dippar varje säsong. Sitt lugnt i båten, det är INTE storm.
Kommentera

BobbyG:

Tycker inte det är ett systemfel. Tycker vårt spelsystem ser ut att hålla bra både offensivt och defensivt.

Däremot är det tydligt att vi saknar offensiv spets. Med den zontid och de lägen vi skapar i både denna och mot Växjö så ska det bli ett par mål.
Det är här man hade behövt Rååma leverera som förväntat, med dessutom oregan borta och ranta som inte producerar enligt förväntningar så blir det för svagt.

Man kan inte räkna med att den allsvenska förstakedjan från förra året ska bära offensiven varje match även om de gjort det sjukt bra.

Man behöver göra förändringar för att få igång offensiven. Börja med att försök byta bort eller sälja Rååma, in med en ny förstacenter. Sedan köp en ytter av klass, testa med Jesse P.

När oregan är tillbaka testar vi med en helt ny förstakedja.

O'regan-ny-ny

Räcker inte pengarna kan det funka med

O'regan-ny-Ranta

Något måste göras för det är vår bristande skärpa och vår förmåga att vara klinisk när vi får lägen som sänker oss.
Kommentera

Costanza: 2 mål på 3 matcher nu. Jag mår så dåligt när det går dåligt för MoDo!
Kommentera

J F K: Haha det gjorde du verkligen inte, dina förminskningar rinner av en som en gås!
Kommentera

Costanza: Dom går ju själv ut med att dom inte har pengar för att förstärka truppen !!!
Kommentera

BobbyG: Yes det är tunt och det visste vi egentligen redan före säsongen.

Men det är lite talande hur svårt vi har att engagera backar i 5mot5 nu i SHL, något som var vårt adelsmärke i HA. Återigen, det fattas snabba beslut, skjut direkt, passa snabbt. Vänta inte på att de ska positionera sig och kunna täcka bort alla passningsvägar och alla skottvägar. Det är precis som att det går troll i allt vi gör just nu. Södergran, Walli Ohlsson Pettersson och EJK kommer eventuellt också kunna stänka dit någon retur om vi börjar spela så.
Kommentera

J F K: Måste vara säsongens sämsta match det här? Åtminstone sämsta 2a och 3e period. Ser ju ut som att vi har totalpunka i hela laget...
Vinner inte en kamp. Inte ett pass sitter på ett blad.
Allmänt ostrukturerat.
Nä fy, detta var trist. Hoppas det är tillfälligt.

Sen måste vi lära oss hantera alla smyg interference på något sätt, tycker vi tappar otroligt mycket fart på det. Medan vi lämnar öppen gata åt motståndarna....
Kommentera

Costanza: Matchcoach mästare Karlin är åter skoningslöst usel på att ändra en matchbild, inga fysiska direktiv, mellanmjölk i närkamperna huvudlösa anfall och svag defensivt ansvar.

Förlust 4/0 mot ett riktigt dåligt Linköping säger rätt mycket om modos icketaktiska gameplan.

Som sagt, kvalplats till Jul känns givet i dagsläget
Kommentera

Monno: två mål på nio perioder, eller om man så vill två mål på 82 skott. så kan det gå
Kommentera

Rytter: Mycket bra sammanfattat, kunde ej sagt det bättre själv det är sällan vi är överens men nu slog du i spiken klockrent 👍.
Kommentera

Monno: Sämsta insatsen iaf, helt dött ikväll.
Kommentera

Gavelo: HV har väl en "lätt" match mot IKO, i övrigt inga lätta matcher!
Kommentera

Rytter: precis, just därför jag också tror att modo klarar sig utan kval oooom dom två stora problemen löser sig. och det är såklart inte lätt.
Kommentera

Hakning-Henrik: Bra resultat I dom andra matcherna , not !!

Hata November !!!!
Kommentera

hk: Finns det något som talar för poäng i de kommande 4 matcherna? Rögle, Timrå och FBK x2! Det känns som att vi går in i en period nu som kan avgöra om vi spelar kval eller slipper?
Kommentera

Rytter: Enligt uppgift har Modo förverkat budgeten av spelarköp, dock finns det muntliga ök med större sponsorer om externa medel för att förstärka truppen ytterligare.
Kommentera

Gavelo: det kommer lösa sig med pengar om det behövs. det är inte en slump att han fortfarande pratar sig varm om jesse p, hade han såklart inte gjort om han inte visste att det skulle gå att lösa ekonomiskt om chansen kommer.
Kommentera

Gavelo: Klart det finns pengar, men jag är jävligt tveksam till hur man går in till matcherna nu. Måste väl för fan kommuniceras att det är ett jävla krig som krävs. Rundblad ser ju helt obrydd ut och längtar hem.
Kommentera

BobbyG:

Fast att förändra laget och skaffa mer spets är ju inte omöjligt.

Att fixa BP är inte heller omöjligt, det har gått troll i det och vi har inget självförtroende där. Får vi döda att par på raken och justera lite detaljer så ska det räcka. Vi behöver ju inte ha seriens bästa BP räcker ju att det blir OK för att vi ska vinna mycket på det.

Hade varit mer orolig ifall det var ett stort systemfel där motståndarna alltid skapar långa anfall och det är kaos i egenzon (tänk defensiven under Styf), eller ifall vi släpper till mängder av omställningar och 2-1, 3-2 vändningar, eller att vi inte kan spela ur zon.

Men så är det ju inte, vi får inte så många långa anfall på oss, snarare att vi skapar mer omställningar och zontid än motståndarna.

Så detta borde gå att fixa lättare än ifall vi måste ändra hela spelsystemet och skruva rejält på det.

Det hade kunnat vara värre, vi hade kunnat sett ut som IKO.
Kommentera

Costanza: rundblad har å andra sidan aldrig varit den personen, lite som bernhardt. kanske inte det bästa kaptensämnet utåt sett, men det är gruppen som är det viktiga.

då är det ett större problem att han fortfarande är en erik karlsson light fast denna gång utan det offensiva spelet :)
Kommentera

BobbyG: Som sagt, finanser löser sig om något dyker upp.
En stor tuff back och en superforward känns som ett måste om vi ska klara detta
Kommentera

Rytter: jag vet inte riktigt om du argumenterar emot mig eller bara förstärker vad jag säger, känns som vi säger samma sak :)
Kommentera

Gavelo: jag tycker faksitk det är viktigare med två forwards in, eftersom det är så osäkert om roma kommer att vara bra eller inte, än en till back. det får bli prio tre när offensiven löst sig
Kommentera

Hakning-Henrik: Ja det är märkligt hur vi inte alls får med backarna på samma sätt som i början på serien... Vi hamnar bara runt sargen och blir fastlåsta. En massa holdings och smyg interference som du säger..

Är vårt anfallsspel sönderläst?

Sen är det ju lite dumt att vi ska försöka föra spelet, vi borde satsa på kontringar istället på bortaplan.

Theo är nog en av de få i modo som får godkänt... Han är då inte sämre än oregan
Kommentera

BobbyG:
Det där jämnar ut sig det jag säker på. PP de 3 senaste har varit mkt svagt.
Kommentera

BobbyG:
Tycker backsidan är över fröväntan. Berg sköter sig riktigt bra och växer tycker jag
Kommentera

BobbyG: Det viktiga är iaf att det är spelare som gör rejäl skillnad i truppen.
Kommentera

Gavelo: helt överens

hv vann precis på straffar, fem poäng och lite målskillnad till modos favör skiljer.
Kommentera

Tarasov: Mja. Näsén, Brickley och Berg är över förväntan. Övriga, framförallt Bernhardt, är under förväntan. Break even skulle jag hävda.
Kommentera

BobbyG: Vilken jäkla resultat kväll

HV vann efter straffar , Rögle å Malmö vann också efter förlängning

Det går bra nu
Kommentera

BobbyG:

Kan ju vara så att man i år är mer restriktiv med att kommunicera att man har budget kvar och söker spelare.

Vi har ju varit tydliga med att ge våra HA spelare chansen, sista dom behöver höra är ju att de ej räcker till och ska bytas ut, inte så bra när de ska etablera sig i ny liga och bygga självförtroende.

Tror Hinken/Karlin är smarta och mörkar en del här av anledning att inte störa laget och spelarna nu i första delen av serien.

Är övertygad att man har plats för 1-2 spelare sedan efter jul utan att tigga pengar.
Kommentera

BobbyG: Modo kommer inte ta några poäng kommande 4 omgångarna, Hv kan ta Max 6, så med den profetian så firar Modo jul på kvalplats
Kommentera

gokar: Våra spelare har det i ryggmärgen att vi ska föra spelet varje match, även när det inte gynnar oss! Det finns inte ett uns av vilja till defensivt spel eller att spela enkelt och smart
Kommentera

Bad_Brett: svär i kyrkan nu, jag vet, men tycker brickley är så ojämn. vissa matcher äger han isen och vissa matcher så är han så slapphänt i försvarszon att motståndarna lätt kan göra mål.

sen har han varit bäst av modos backar ändå tillsammans med dom du nämner, så säger absolut inte emot dig.
Kommentera

BobbyG: Inte du, men de som jämför oss med Oskarshamn förstår jag inte. Vi ska ha 2 lag bakom oss minst. Bättre att se vad HV gör, med 2 poäng är dom fortfarande hotet mot kval
Kommentera

BobbyG: Hoppas att MoDo har en plan eller ska de spara till bättre tider. Förbannat trött att det ser ut så här och att det inte finns en gameplan för att tugga ikapp vid ett underläge. Måste ju för fan elda på fysiska spelare och ändra matchbilden.
Kommentera

Costanza: Som vi spelar idag hade vi krigat om play-in i Allsvenskan. Kändes helt ostrukturerat och viljelöst, men vem har inte haft en sån dag på jobbet?
Kommentera

Hakning-Henrik: Frölunda i dålig form hemma bör HV vinna, samt Oskarshamn så med dessa segrar bör man passera Modo för inte tror jag vi tar poäng av Rögle i catena eller Timrå och Färjestad
Kommentera

Bad_Brett: Fast Näsén är ju ändå ett paket ihop med Bernhardt, kommer det att lossna?
Kommentera

BobbyG:

Jag håller med dig =)
Kommentera

Smurfen: Är det inte dags att börja swisha pengar till klubben?
Kommentera

puffe: Ja, vi kramas istället. MoDo är ju störst ändå. Går in på cafét och lyssnar på musik. Man kunde ju ha varit Lövare.
Kommentera

M Horava: vet inte om det kommer få sån stor effekt. mycket bättre om modo då säger som med karlkvist att nu är vi överens med jesse p (i en drömvärld såklart) men vi behöver si och så mycket pengar inom 48 timmar för att lösa det. då jäklar ska ni se att pengarna kommer snabbare än snabbt

men att skänka en hundring lite trött till något som kanske blir av, det tror jag inte på
Kommentera

M Horava: Man får den känslan av att dom inte vill ha det så !
Kommentera

« · 2606799 · »