1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511332 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Linköping HC 24-01-20 Hemma

« · 2633717 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 24-01-20 Hemma
NuMo: Slut opp me de, så vi får vara glada istället!
Kommentera

Blake: Är det Niederbach som är tredje forwarden där? Har inte ens sett honom.
Kommentera

Framnäs: Fast vi har haft flera likvärdiga chanser centralt flera gånger om som vi aldrig sätter heller. Frustrerande.
Kommentera

Nucky: Ja han fick en match där han släppte 3 mål på 5minuter
Kommentera

7639: Tycker det såg billigt ut vid första anblick men du har nog rätt
Kommentera

Gavelo: Vet inte vad du argumenterar om. Jag skrev att O'Regan borde ha gjort en del poäng då han har skapat många lägen på sistone. Notera borde.
Kommentera

NuMo: Vissa hemgångar och spelet vid blå just där är för svagt. Sett likadant andra matcher också.

I övrigt så är det ju väldigt bra spel från vår sida i mångt och mycket.
Kommentera

Man MÅSTE kapitalisera på chanserna annars blir det lätt så här... kukmål verkligen att släppa in men vi borde gjort 3 mål på de karatiga chanserna vi haft!

Nåja bara att knyta näven och kötta!
Kommentera

Rödluvan:
Tycker man sett de tendenserna de 2-3
Senaste matcherna. Tycker vi spelar rätt bra nu gäller det att orka i 18 matcher till.
Kommentera

Framnäs:
Slött hemjobb av Walli där på målet.
Kom HEMglidande tillbaka .
Hade kunnat störa skytten där...
Om han åkt fullt tillbaka?
Fast den skall Lassi ta också?
Kommentera

Tarasov: Vi måste göra om på backsidan nästa år för att det är enormt tydligt att det är där det brister. Helst får det gärna komma in tyngre backar redan nu
Kommentera

7639: Det hade varit mindre svårt att stoppa skottet, om han hade varit placerad rätt i målet.
Kommentera

modomille: Nu såg jag inte Örebro matchen men i övriga matcher har han varit snudd på osynlig så om han inte var 50% bättre i Örebro matchen så vet jag inte vad du pratar om för bra lägen?!
Kommentera

Rödluvan: Är nog anledning till varför de är så många backar med utgående kontrakt också. Kan jag tänka mig?
Kommentera

Rödluvan:
Norlinder/Byström in är väl ingen vild gissning
Kommentera

Silly: Lassi var absolut lite "off", så det är en kombination. Men han har behövt ta en del skott från bra lägen i perioden också. LHC har helt enkelt lättare än oss att ta sig till den där skottpositionen.
Kommentera

Törna: Det är svårt det där. Har Rubins utgående? Bernhardt kan jag tänka mig att ha kvar, men samtidigt kanske man behöver vi en starkare defensiv pjäs. Vore jobbigt att skicka Bernie men det kanske är ett nödvändigt beslut i slutändan. Får gärna ha fel.
Kommentera

Jag hade en sån bra känsla idag för tre poäng om vi tar med oss spelet och självförtroendet ifrån växjömatchen..
Det börjar ju riktigt bra fast vi får inte hål på högberg..
Sen ett mål ifrån ingenstans? Vad ska man säga? Nog borde Lassi tagit den?
Oavsett ...det är bara att tugga på.. vi vet vad ett mål kan innebära för lagets energi och självförtroende.. sätter vi ett ganska snabbt nu i andra så tippar det över till våran fördel..go modo go 🙂🍻🍻
Kommentera

Tarasov: Skulle vara mumma att få tillbaka Sandin
Kommentera

Törna:

Ska verkligen göra mitt bästa. Kommer ihåg när jag var typ tio år och en SAAB V4 körde om oss som en galning i vinterväglaget när familjen var på väg till Junsele. "Ojojoj! Tänkte jag, det där kan aldrig gå bra." En mil senare står en kvinna med sin bil i diket och gråter. Sen dess har jag alltid tänkt att jag borde sluta upp med att ha föraningar.
Kommentera

Rödluvan: Jag tror dock på Bernie, bara dom senaste matcherna tycker jag mig se gamla HA-giganten. Känns som han har behövt acklimatisera sig samt sänka förväntningarna på sig själv innan han nu börjar komma tillbaka. Ser gärna att han stannar.

Rubins vet jag inte. Tycker han är helt ok, men samtidigt inte sett upp till dom förväntningarna man hade på en stabil, defensivt fysiskt back.

Som du säger, svårt de där. Tur man inte sitter i Hinkens byxor.
Kommentera

Törna: Vill absolut behålla Berna. Ser det tyvärr som givet att inte förlänga med Rubins också, behöver uppgradera där. I grunden så vill jag tycka om honom men tycker inte riktigt det håller sett till förväntad roll.
Kommentera

NuMo: Tycker att vi borde ha en nivå till. Vi är inte där vi var mot Växjö i åkningen.
Hade gärna sett mer tid på Hutsko. Han har varit lite som Ränta i dennes inledning med ett par rejäla chanser som tar i stolpen istället för att gå in, typ.
Kommentera

Törna: nä svårt. Men hinken har ju mkt mer info än oss. Inställning, attityd, prestation på träningar osv. Och skills. Jag tror ändå på att alltid behålla så mkt av truppen som möjligt, hoppas båda stannar. Också svårt att värdera allas prestationer, även om vi gör en sinnesjukt stark säsong så är vi ju spelare för spelare typ sämst. Svårt att se riktigt bra ut när motståndet till stora delar är mycket bättre. Bara senaste två veckorna är det ju massa situationer som leder till mål där det kanske är nån Annas grova miss i ett skede som leder till en ny grov miss osv osv osv. Ska vi skeppa en tredjedel av gruppen tror jag vi ligger pyrt till sen.
Kommentera

NuMo: Har du blivit ett medium??

Tycker vi gör en helt ok första period, en jämn match, synd på målet!

Sett till senaste 5-6 matcherna, så känns det som att våra motståndare läst Lassi nu!

Han är rätt kort för en modern målvakt, och faller ner på knä snabbt som attan. Syns att våra motståndare läst det. Senaste 5-6 matcherna har det känts som att våra motståndare lastar allt väldigt högt, framförallt på klubbhandssidan!

Killen är ju fantastisk i sidledsförflyttningarna. Och har en reptilsnabb plockhandske! Men han blir väldigt låg när han går ner på knä, och är svag på klubbsidan.

Kanske något för honom och Zacke att jobba med, att få honom att stå upp en sekund längre?
Kommentera

Hade bara Ranta och dansken satt sina fina lägen så hade det varit en helt annan match🤔
Kommentera

grimiss: Walli värvades för att vara en hårt arbetande forward, han verkar ha missat PM’et där det står att man även måste jobba hemåt.

Såg tendenser redan för några matcher sedan där han ofta pekade att andra skulle åka mot puckförare medans han stod lite på dekis och väntade.
Kommentera

J F K:

Vi har en nivå till men vi verkar bromsas av direktiv för att inte spela med huvudena under armarna.

Det är såklart klokt om man skall vara realistisk, det blev för svårt att bara mala på som dårar.

Men ändå. Vi saknar understödet när vi anfaller numera, vi har inte funnit konceptet att spela klokt samtidigt som vi behåller de bra delarna så vi började säsongen med, i strävan att bli smartare.

Vi hade dessutom bättre spelvändningar på den tiden, nu fastnar vi i stället i evigheter i egen zon. Men jag tror på samma förklaring där som jag nämnde nyss.

Det finns förbättringspotential.
Kommentera

S-vikaren: Jo, hade han varit rätt placerat hade skottet gått över vänster axel istället, om han var lite mindre fel hade det tagit i masken.
Kommentera

Gavelo: ja alltså är det nån vi kan skeppa är det walli
Kommentera

Jag skulle uppskatta om vi fick lite flyt med studsar, domarbeslut, fladderpuckar och annat. Utdelning och poäng behövs verkligen.
Kommentera

Majbrasan: Högberg är fan makalös.
Kommentera

Rödluvan: Helt sjukt att Oregan inte får in den där. Högberg håller nollan idag garanterat
Kommentera

Sigge: Usel repris, kunde inte se om det var räddning eller bara en miss
Kommentera

Törna: Rubins är den enda defensiva back vi har som faktiskt platsar, tycker det vore självmål om vi inte försökte förlänga med honom!
Kommentera

Confusius:

Inte direkt vår match hittills
Kommentera

Confusius: 300 ton verkligen under isen ikväll.
Kommentera

Confusius: Jo kanske, är bara mina högst personliga åsikter. Litar på att Hinken gör rätta valen i slutändan.

Förövrigt ser det ut som en vanlig 2a period från MoDo nu. Tröttsamt.
Kommentera

Törna: Haha de e rakt omöjligt
Kommentera

jonsson:

Är det fel mått på planen? Det ser ut att vara så otroligt stora ytor på vår sida, medan det verkar så trångt i anfallszonen.
Kommentera

Rödluvan: Högberg är bra men våran "spets" får honom att se ut som Vasilevsky
Kommentera

Jaha det är en sån här match, ingenting går in..
Kommentera

bollan123: Aagaard såg lagomt frustrerad ut där
Kommentera

Rödluvan: Måste ju vara en bedrift i sig. Borde vara svårare att missa än göra mål.
Kommentera

grimiss: Skickar nog Hutsko före Walli!
Kommentera

Törna: Vi ser verkligen ut som ett breddlag,
Kommentera

Majbrasan: Ja vi behöver lite medstudsar för att vinna mot dessa lag...
Kommentera

Törna: brukar se ut så från lag som saknar spets. Tugga lössnö och bara hålla ihop siffrorna. Vi har knappt ens en andra kedja för SHL och det tror jag Hinken är medveten om.

Han skiter i värvningar och hoppas vi håller oss kvar på målsnöret.
Farlig gamble och vi hamnar i kvalet, och sparsamt om vi överlever.

Fö tycker jag han byggt laget fel från början.
Kommentera

Majbrasan: Att spela en så svag spelare som Niederbach i en förstafemma är självmord.
Måste ju ha en enhet som kan sätta press, bort med Nieder o in med Hutsko där, kan inte nli sämre!!!
Kommentera

« · 2633717 · »