Lövva: Helt klart en pinsam sak ett bussen fått sina däck sönderskurna. Men att modo skall vara ansvarig för det för att de tar betalt för parkeringen är väl som att säga att kommunen skulle vara ansvarig för allt som händer bilar inne i stan. Man betalar för att stå där inte för en övervakning som finns på vissa andra parkeringar. (Kanske inte i övik dock)
I Kurirens artikel så verkar det som om Engström bara ringde ett samtal när de pratar med Lulingarna men när de pratar med honom så kom han hem 00:30 i stället för 22. vilket bör betyda att han hjälpte till mer än vissa vill få det till i alla fall. Precis som du skriver.
Vill betona att det är tråkigt att bussen fick sina däck förstörda. Hoppas verkligen de får tag på de som gjort det. Bör väl finnas lite folk i området som kan ha sett något. Hade själv blivit galen om jag kom ut från en hockeymatch och fann bilen saboterad. De som tycker de två kameror som skulle installeras i hallen för identifikation av bråkstakar är onödiga kanske tycker det vore onödigt med en kamera till. Men det gör inte jag. Skulle inte ha något emot något som övervakar parkeringen också. Det jag har emot är att det finns folk som får en att tycka det är ok med kameror som övervakar.
AM: Det vore ju en snygg gest, i alla fall.
Idioterna som gjorde det borde ha sig ett kokt stryk.
Ber å alla MoDo-iter och tidigare och nuvarande Ö-viksbors vägnar om ursäkt till er. Det som hänt er är fördjävligt. Naturligtvis ska ni inte behöva gömma era sympatier i rädsla för skadegörelse eller bråk.
Minns själv hur djävla förbannade vi som var nere den lyckliga dagen för ett och ett halvt år sedan var. I Linköping blev vi nämligen väldigt varnade för att ha något i bilen som visade att vi höll på MoDo. Vi fick inte heller ta på oss matchtröjor eller skandera innan vi var innaför en järnring av vakter och poliser, för annars kunde dom inte garantera vår säkerhet.
Gissa om det grumlade stämningen lite hos oss som rest ner, att inte få tjoa och tjimma och vråla ut vårt stöd för MoDo?
Minns också att jag sa att det var tur att det inte var samma problem i Övik. Tyvärr tyvärr tyvärr, så är det med darr på rösten jag kan konstatera att jag hade fel. FY FAN!