1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507022 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2008-10-14

« · 1074311 Till forumet

MODO Hockey - Luleå 2008-10-14

Kommentar

Harri Rindell: Nio viktiga veckopoäng står på spel

För MODO Hockey handlar det nu om två raka hemmamatcher på tre dagar - Luleå tisdag och Frölunda torsdag. Detta efter två raka förluster. 1-5 hemma mot HV 71 och senast 2-4 i Skellefteå.
- Nu gäller det för oss att glömma det senaste och mobilisera fokus på det som kommer, säger coachen Harri Rindell. Det är nio viktiga poäng som står på spel den här veckan, förutom de två hemmamatcherna även Södertälje borta på lördag.

MODO mötte Luleå i genrepet in för höstens premiär. Då blev det 7-1 hemma i Swedbank Arena.
- Dock ingenting som gäller nu. Glöm inte att det stod 3-1 efter två perioder och 1-1 efter drygt halva matchen. Luleå kommer dessutom till det här mötet med ökat självförtroende efter 8-2 hemma mot Frölunda.

MODO tränaren efterlyser mer att hans spelare ska vinna alla dueller på banan.
- Det gäller inte bara varje period utan varje byte och varje närkamp. Vi måste bli intensivare och starkare i allt. Dessutom duger det inte att för ofta göra individuella misstag, som ger motståndarna viktiga mål. Så var det senast i Skellefteå då vi släppte 2-1 till 2-3 i slutet av andra perioden, ledningsmålet fick hemmalaget göra när bara åtta sekunder var kvar av andra perioden.

Mycket talar för att norrderbyt blir en intensiv match mellan två skridskostarka lag och dessutom två lag som verkligen krigar om viktiga poäng.

Noterbart om laget

Noterbart är
a t t inga spelare är skadade just nu. Tidigare långtidsskadade backen Tommy Warg matchar på onsdag med J 20, Andreas Salomonsson tränar för fullt och Patrick Yetman, artistspelaren, kommer på onsdag den här veckan.

a t t ändå duon Pierre Hedin och Niklas Sundström vilade från måndagsträningen. Båda kände av en lättare förkylning, som man dock hoppas inte omöjliggör spel mot Luleå.

a t t det var lite slutspelsstämning i omklädningsrummet efter träningen på måndagen. Gamle ordföranden Tore Erkén och mannen bakom Mediakuben i Swedbank Arena hade säsongens första "middagsdragning". En trerättersmiddag för fyra personer efter varje seger handlar det om. Vinnare blev Magnus Wernblom, Ville Snellman, Tobias Forsberg och Thomas Enström - fyra forwards alltså.

a t t MODO bör se upp med Luleås power play. Mot Frölunda senast gjorde Luleå s j u av de åtta målen i PP - fem av sex i slutronden som slutade 6-0.

a t t målvakten Karol Krizan i lördags i Skellefteå gjorde sin 200:e match för MODO.

MODO Hockey mot Luleå Hockey:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
41 Victor Hedman

5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg

35 Pierre Hedin,
4 Mikko Kurvinen

2 Jens Westin.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen

79 Fredrik Warg,
20 Oscar Steen,
9 Magnus Wernblom

81 Ville Snellman,
39 Per Svartvadet,
13 Marco Tuokko

11 Thomas Enström,
29 Andreas Molinder,
16 Tobias Forsberg.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2008-10-14
Salle: gör Luleås vinst svit kortvarig. Och skicka ner dom till Träsket igen imrron.
Kommentera

Talangscouter kommer på besök Thomas gradin finns inne i Swedbank imorgon....
Kommentera

Såg lite av slutet på värmningen idag och jag kan lova er att Tommy Wargh är slut i benen.
Kommentera

Frisco:

Och jag såg lite när Aasen tog mat, och jag kan lova att han har mycket vitt bröd i magen just nu.
Kommentera

knaskamilla:

Han är ju norrman och van att äta mackor till lunch, så det går säkert bra...
Kommentera

knaskamilla: Men Hua! Det kan aldrig vara bra för tarmarna. Grovt bröd ska det vara. Hujedamej Uj Uj Uj.
Kommentera

Hahl Bundy:

Jag har fått lära mig nyss att det kan vara farligt att äta för mycket fibrer också, så det blir säkert bra. Fast en sak jag har funderat på är om de någonsin får äta något annat än pasta till lunch de dagar de har match.
Kommentera

knaskamilla: Måttlighet, min kära. Måttlighet med allt utom pilsner då.
Det kan man aldrig få för mycket av.
Kommentera

MODO Hockey

Goalkeepers 60. KRIZAN, Karol  

30. ZAJKOWSKI, Mikael  

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 41. HEDMAN, Victor  
  36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 5. JONSSON, Hans  
  81. SNELLMAN, Ville 39. SVARTVADET, Per 13. TUOKKO, Marco  

3rd Line 4. KURVINEN, Mikko 2. WESTIN, Jens  
  79. WARG, Fredrik 20. STEEN, Oscar 9. WERNBLOM, Magnus  

4th Line
7. PERSSON, Eric  
  11. ENSTRÖM, Thomas 29. MOLINDER, Andreas 16. FORSBERG, Tobias

Kommentera

Och här är blåssektionen...

Referee: Sjöberg, Patrik  
  Linesmen: Sandström, Jan  
    Sondell, Per

Kommentera

Hmmm

Goalkeeper står före Zakke på Swehockey men inte i mitt inklipp?

Kommentera

Salle: Det är skillnad på Goalkeeper och Goalkeepers.
Kommentera

Frisco: Ja det är det ju.

Men det ändrar ju inte det faktum att ordet (i pluralform) bytte plats från framför Zakke till Karol när jag klipt och klistrade.

Nåväl. Får vi bara stopp på Bartecko så spelar det ingen roll vem som står.

Kommentera

Salle: Är det känt varför inte Pierre står med?
Kommentera

spud: a t t ändå duon Pierre Hedin och Niklas Sundström vilade från måndagsträningen. Båda kände av en lättare förkylning, som man dock hoppas inte omöjliggör spel mot Luleå.

Lär väl vara svaret på det.
Kommentera

spud: någon som har kvällens laguppställning, med tanke på att hemsidan inte funkar?
Kommentera

Berka: Salle skrev den 1738. Swehockey´s
Kommentera

spud: ja titta ;)
Kommentera

jag tycker lillfoppa borde peta ner werner ,för lillfoppa har bra ös under rörena å känns samtidigt mycket hetare än werner som sett otroligt slö ut!
Kommentera

Berka. Werner borde sluta tycker jag nästan.

Synd dock att han är så nära målrekordet.
Kommentera

Deas: mjo han kan lira denna säsong, men sen måste det vara slut. Vem vet, werner e ju alltid werner å som vi känner till hur han kan lira skulle kunna vara avgörandet i en ev. sm-final. Men än så länge har han inte sett vass ut.
Kommentera

Deas: va bra då då kan ni skicka han till Skellefteå istället. För har tror jag att han skulle göra mer nytta här än i Modo iallfall.
Kommentera

ante08: Nja... werner är nog tyvärr över som elithockeyspelare! Han borde slå sig till ro och ta en kontorstjänst inom modohockey ist.
Kommentera

Berka: ja eller bli Bilförsäljare som han är bra på hehe.
Kommentera

ante08: HAahah ja just de ja, ja han lär vara vass på det sägs de;)
Kommentera

zzzZZzz känns avslaget redan.
Kommentera

"modo håller offensiven kvar i anfallszonen.." "klockar fortsätter att ticka.."
Kommentera

spud:

Haha, jag reagerade på exakt samma lysande kommentarer!!
Kommentera

Ja, vad ska man säga. Det är tur att vi möter Luleå.
Kommentera

Hawerchuk: Ja,och sen får vi hoppas att Harri såg det alla andra såg att Steen Warg och Werner aldrig mer ska vara på isen samtidigt.
Kommentera

Jag skulle bli glad om alla de som jublade över Steens nya kontrakt i somras berättade för mig vad han är så bra på. Man hade nog kunnat få en Dimitrakos för de pengarna.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag var en av dom, och såhär långt är det bara att inse att det var riktigt fel. Men han har ju kapacitet den grabben.
Kommentera

spud: kan inte bara salle komma tillbaka och få spela med svarten, elelr yetman med svarten på torsdag så man får igång svarten, den endå man sett av svarten är typ målet han gjorde mot rögle,
Kommentera

oscaaaar: det enda*
Kommentera

spud:

Vi kan glädja oss åt att han som kommenterar FBK - HV är ännu sämre, herregud var hittar dom alla nötter som kommenterar på PPV?
Kommentera

oscaaaar: Nåja, Svarten är väl en av få forwards, undantaget förstakedjan, som visat kvalitéer på planen.
Kommentera

Poffa: jag tycker modo visar lika mycket klass som ett gäng höns på fyllan! Huga va dåligt dom lirar nu... kramper i magen
Kommentera

Dessa 2:a perioder... :(
Kommentera

Berka:

Dessa skitmatcher... :(
Kommentera

Gidde: Nästan fantastiskt att man kan bli sååå utmanövrerade på hemmaplan!!! Har modo skapat något i 2:a??
Kommentera

Gidde: Om någon efter första perioden sagt att andra blir mycket sämre så skulle jag svarat att det inte är möjligt, nu vet jag bättre.
Kommentera

Wayne Gresky: Hahaha ja men det gick skulle man kuna säga
Kommentera

Wayne Gresky: Tror inte vi har en enda som kan åka skridskor i laget. Snacka om att modo inte är bra. Vi behöver verkligen en rörlig bra back och Salle och Yetman.

Kommentera

MorganaLefaey: Var det takida konsert igår?
Vi håller ju knappt timrå klass.
Kommentera

MorganaLefaey:

Kan ingen lära karln att vår målvakt INTE heter Krissian!?!
Kommentera

spud:

3-16 i skott i andra perioden!!!

Vem f-n har hemmaplan???
Kommentera

GiddeDet är hans minsta problem.

Det där med att kommentera sport och få det naturligt är nog svårare än vad man tror med tanke på raden misslyckaden.
Kommentera

3-15 i skott än så länge i 2:a... modo e klart på G. skuter vi 2 skott till så kanske vi kan vinna matchen.
Kommentera

Gidde:

Otroligt!!

Så orättvist, men ändå så härligt!!
Kommentera

Berka: nämen HAHAHA ja ni ser... saida = berka
Kommentera

« · 1074311