1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503442 inlägg · 4098 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2009-11-19, kl 19:00

« · 1203464 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2009-11-19, kl 19:00
Vad har Lulingarna för strategi när de får en utvisning? Stå kvar och vägra!

4-0 Skröder!!! Sherriffen Pikkadollen passar
Kommentera

spud: Härligt att det inte bara är vår skadade spelare som får göra mål.

Säger som LJ nyss. In med Picken.
Kommentera

Det är låga odds på att detta urartar med slagsmål från ett gäng förnedrade norrbottningar.
Kommentera

MODOJohan: 4-5 till Rögle!!
Kommentera

spud: Vore kul om vi kunde hålla nolla, svedberg fötjänar det.

Och vi vinner nog denna 3e period!!
Kommentera

spud: Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...

RBK leder..fniss
Vi är inte sist längre.
Kommentera

jag som kär timråit måste lyfta hatten för modo och Peter Forsberg..
vilken vinst för svensk hockey!
Kommentera

tiker: Foppa är slut för längesen, jävla gammgubbe.

ironi
Kommentera

15-14 i skott, är det någon form av rekord?
Kommentera

Skotten 15 - 14

Vi har bra effektivitet.
Kommentera

spud: foppa är som vanligt inte helt nöjd med sig själv ;)
"de känns inte helt 100" säger karn som dominerar fullständigt =)

Haha vilken lirare
Kommentera

Berka: Han menar förstås skadan, vilket oroar förstås. Men jag tror han ska vara på väg att tappa foten innan han ger upp denna comeback.
Kommentera

spud: Nu får Boorken sätta igång en kampanj att Foppa skall sluta, för sin egen skull. (Såklart.)
Kommentera

spud:Ja nä jag förstod de, men de låter ju så självkritiskt haha
Han är ju så bra men vill liksom aldrig erkänna de, mycke njaae haha
Kommentera

spud: Tänk att kommentatorn inte lyckades se att det var Hållberg som passade till 2-0 trots 23 repriser. Hållberg var +2 idag igen, +7 på 7 matcher är klart imponerande!
Kommentera

Wayne Gresky: Hållberg är tillbaka i gammalt gott slag. Hela Modo är det. Riktigt fin laginsats idag, plus då nån gubbe som gör 2+1.

Redigerad kommentar

Kommentera

Foppa är ett år äldre än mig och då har jag grått skägg...
Kommentera

Wayne Gresky: Samma klass på när dommaren tog ut chabada för i slutet trots att domaren stod 2 meter ifrån, chabada försökte förklara att han stod på andra sidan haha men 2 min fick han ändå.
Kommentera

spud:
Sitter här på Haiti och trummar på mina MoDoVooDoo-trummor. Jag kastade lite skelettben på marken och får fram att Timander, Hinote, Sundström, Näslund, Green och Dimitrakos ska in i laget framöver.....
Kommentera

Icing-Ove: Ha du vet detta gillar jag skarpt!
Kommentera

Nu har statstelevisionen blivit oroade för lag-diskriminering för det kan inte varit mer än 20-30 sek Foppa i kvällens Sportnytt. :-)

Kommentera

Salle: Vi får hoppas att Timmy inte blir borta länge , backar av klass behöver vi.

Lite oroväckande då han före match kände sig fit for fight men klev av efter värmningen.

Kommentera

Självförtroendet är på topp. Vi står upp i alla situationer över hela banan. Ligger på rätt sida motståndarna. Förvandlingen är total. Underbart att se.

Nu kommer Luleå att likt Brynäs (och Saik) förmodligen hävda att de gjorde säsongens sämsta match. Men det bjuder vi på.

Förövrigt gjorde Svedberg en bra match, få skott men rätt antal räddningar.

Kommentera

Lumber Jack: Står upp? Ja, jo, men inte fan vann vi många närkamper idag? Lullona var extremt ettriga i alla man-man-situationer men vi var på rätt sida mest hela tiden.
Kommentera

shinzawai: Precis, vi står rätt i banan. Nästan inte ett enda kaotiskt juniorbyte.
Kommentera

shinzawai: Jag tycker att det känns som om vi har ett helt annat lugn i försvarsspelet nu. Det är som om de andra spelarna tänker: "om vi släpper in ett så göra bara Foppa ett till". Förut gällde tänket: "släpper vi in ett mål till så är matchen körd".
Kommentera

Wayne Gresky: Jag höll ett extra öga på Pikkadollen idag. Helvetet vad grym han är!! Att han är spelskicklig och kreativ visste man, men han var dominant i försvaret idag, fifan.

Ang tacklingen.. Roger Rönnberg till Hockeykanalen:

"-Det är ofattbart att sex ögon (domarnas) kan missa en så smutsig, respektlös smäll, sade tränaren Roger Rönnberg."

Shit, det är nästan Kent Forsberg-klass på det där. Pinsam tränare.
Kommentera

shinzawai: Pikkarainen är lysande! Han blir dessutom bara bättre och bättre. Lite som en Mike Green för elitserien. Passningsspelet i PP idag var ju en fröjd att se.
Kommentera

shinzawai: Jag håller med dig, det var anti-glädjepubliksiffror. Har skattmasen börjat att ta betalt per capita?
Kommentera

Fy fan vad jag blir less på Gråteå Hockey från övre bottenviken.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/lulea/article6154337.ab

Hotar att köra över Foppa, snackar om att göra upp senare, lipar om tackling mot huvudet. Jag har tappat all respekt för de där fjantarna nu. Roger Rönnberg ska vi inte ens tala om.
Kommentera

shinzawai: Ett uttalande likt "– Kostar det bara två minuter kanske vi ska ordna en kille som kör över ”Foppa”, säger Luleåtränare Roger Rönnberg. " Måste rendera i en bestraffning.
Att gå ut och snacka om att skada en spelare.. Hur i helvete kan en vuxen människa säga en sån sak? Har sporten blivit lite för allvarlig?
Pratade med en av domarna på isen igår, och det var en av linjemännen som utdömde interference utvisningen.
Kommentera

spud: Permafrost och evigt mörker sätter onekligen spår i frusna själar. Herr Rönnberg borde önska sig lite ljusterapi i julklapp så kanske saker och ting börjar att fungera normalt. En tur till optikern kan säkert klubben bjuda honom på.
Kommentera

spud: Tycker att sånt snack ska beivras. Det är inte speciellt sportsligt att hota spelare.

On another note så har ni lite Sedin-tankar i länken nedan, där de bland annat erkänner ännu en gång att de planerar att göra ett framträdande i MODO i slutet på karriären:

www.kuklaskorner.com/index.php/hockey/comments/sedins_happy_with_what_is_going_on_with_modo/
Kommentera

shinzawai: Man måste berömma Molinder som fick bort två spelare med en tackling.
Kommentera

AM: Ne man ska aldrig berömma någon när nån blir skadad, framförallt inte en skallskada.

Igår när jag såg tacklingen på tv var jag helt övertygad om att Chris har pucken alldeles innan tacklingen, men nu när jag ser reprisen ser det ut som att modo spelaren bryter passet som är tänkt till Chris. Men då är det sämre upplösning nu. Hur fan var det? Hade Chris Pucken?
Kommentera

spud:

Redde de inte ut det där igår ändå? Dvs han skulle ha fått pucken om inte en MoDoit hade brutit, men han hann aldrig få den?

Går ju inte att komma ifrån att det var jävligt lustigt att just de två stjärnorna i Luleå försvann p.g.a. en tackling. Särskilt när det visserligen må ha tagit olyckligt på den ena, men den andra själv lyckades tjata sig av isen.
Kommentera

shinzawai: Jag hoppas innerligt att Roger Rönnberg får ett långt och kännbart straff. 2 månader för olaga hot, kanske?

Kommentera

Poffa: Är väl inte första gången säkringen går på Rönnberg. Var glada så länge det är tomma hot och inte stenar som haglar in i båset. ;-)
Kommentera

Rapport från dagens träning:

Ca en halvtimmes enklare övningar plus jag vet inte, ca 20 minuter eller så med de som inte spelat så mkt + Hinote, Marcus, Green och Susse. Horava skötte "huvudträningen" och Melinder körde extra med bänknötarna och de halvskadade/nya.

Macke såg skitbra ut, bra fart (åtminstone i början på träningen), explosiv och puckhanteringen behöver vi knappast prata om. Han såg sammanbiten ut, men jag vet inte hur han brukar se ut på träning.. Hängde mkt över klubban på slutet, men knappast nåt konstigt med det.

Hinote såg väldigt glad och sprallig ut. Skojade friskt med flera lagkamrater, skrattade och körde. Han såg inte riktigt ha koll på grejjerna, ramlade tappade puck och så, men han är väl inget teknikmonster heller.

Susse såg också glad ut.

Sen var det någon spännande delegation där, vi trodde först att det var Joe Sakic men efter att granskat honom så kom vi fram till att det inte var han. Ngn som vet vilka de är?

Freddan hängde i båset och såg glad ut.

Bilder kommer!
Kommentera

shinzawai: Strålande! Can't wait!
Kommentera

Viskarn: ...o Hella får lämna Oskarshamn...Fritt Fall för Nordingrå's bidrag till hockeyn, förutom alla Enströmare.
Kommentera

« · 1203464