1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

« · 1228488 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

Lumber Jack:

Suhonen fick mer än ett byte.

Hans första byte i MoDo måste vara något sorts rekord, han hoppade in på isen och hann precis åka till tekningspunkten alldeles utanför MoDos blålinje (dvs cirka 3-4 meter) innan Skröder gjorde 1-0

Det kan man kalla lyckad debut, eller hur? ;-)

Sedan gjorde han kanske 3-4 byten till under första perioden, sedan blev det inget mer.

Varför undra jag faktiskt...

Kommentera

Martin S:

Kan tänkas... ;)
Kommentera

knaskamilla: Jag såg nu i efterhand att det var Modig som stod, kan tänkas att vi såg fel :(
Kommentera

knaskamilla: Det som ihopblandas med TO var nog det där påfundet power break.

Luleå tog sin 06:32 in i sista perioden.
Kommentera

shinzawai: Poffa: spud: tack för svaren! Undrar om dom törs chansa på honom en gång till mot Timrå. Han har ju trots allt varit bra tidigare som det låter.
Kommentera

Poffa:

Eller Nalle Puh.
Kommentera

Martin S:

Ja, om det överhuvudtaget var någon timeout, så inte var det MoDo som tog den i alla fall... Eller vad vet jag. Jag blev lite distraherad av annat ett tag.

Hade ni dålig koll på vem som stod i Lules mål, btw? Läste på Svenskafans att ni hade sagt fel namn typ hela matchen. =)
Kommentera

knaskamilla: Det var inte många rätt i den artikeln, kan man säga. Ett sånt pucko som skrivit. Han var säkert en av de som blev utkastade.
Kommentera

knaskamilla: Nu var det väl i och för sig Luleå som tog timeouten eller hur?
Kommentera

Paddan:

Precis det ögonblicket var det. Bifogar den kompletta "artikeln". Det här är också ett intressant stycke "Luleå trummade dock på och Modo tvingades till en timeout efter 13:10. Detta hjälpte dock föga, utan Luleå tog över ytterligare och äntligen fick man igång tempot både på puck och skridskor.".

Frisco:

Ja, det var trist.
Kommentera

knaskamilla: Det var dumt gjort av Skröder. Han förstörde ett pp.
Kommentera

NuMo: Björnar gör sig väldigt sällan bra i gryt.
Kommentera

AM:

Enligt lulebloggen på H24: Ambitionen var som lyder:

"Den 16/1 drar vi ner några bussar till Ö-vik för att sjunga hem några säkra poäng och för att kolla så att stämningen ännu är lika kass som den alltid är. Eftersom LF firar 15år så tänkte vi bjuda er medlemmar på en resa som ni sent kommer att glömma, om någon lyckas med det.. Resan kommer att kosta 100kr! Japp, bra pris va? Bussarna kommer att rulla från Delfinen kl 9:00 och vi räknar med att rulla in i Ö-vik vid kl 14. Vi kommer att samlas upp på Harrys för att sedan hoppa vidare till hallen. Så vi uppmanar alla i södradelarna av landet att ansluta sig till oss. Det kommer bli en sjukdag, en historiskdag, en underbardag! Det kommer att vara möjligt att boka resan nu på torsdag. Självklart måste man vara medlem för att hänga med!"
Kommentera

knaskamilla: Få se, var det tillfället när Luleå hade sju spelare på isen, samtidigt som det var en avvaktande utvisning på en Lulespelare och när Zuccarello ögonblicket senare får en tia för att han försökt prata med Lärking.
Kommentera

spud: jag är vuxen. Jag vet att det är riktigt vanligt att människor blir fulla av alkohol. Slutsnackat om detta. Ingen större skandal med tanten.
Kommentera

Det här var en intressant beskrivning av en matchsituation igår:
"Matchen tände också till efter en situation då Per-Åge Skröder crosscheckade Per Arlbrandt i nacken efter avblåsning, vilket till hemmapublikens förfäran faktiskt gav två minuter."
Kommentera

spud: Min assistent säger att: Tanten var på hockeyresan som civil/privatperson så jag tycker inte att det var rätt att hänga ut henne för att hon blev packad på resan. Jag förmodar att det var ok att dricka under resan så att hon blev full är bara naturligt.

Det jag fann lite komiskt och som också var det jag ironiserade lite över var att flera reaktioner i denna bok var att det var vakternas/polisens fel att hon portades medans Luleåsupportrarna var drägg och i det fallet var det fansens fel och inte vakternas/polisernas i Fjällräven att de portades...

Förlåt om jag gjorde någon arg..
Kommentera

spud: Du är ingen tönt du är jättehäftig.
Kommentera

Poffa: Tomte.
Kommentera

spud: jag var ironisk. Klart att hon får göra vad hon vill på sin fritid.
Kommentera

Poffa: Hemska Lulefans, de beter sig som en viss tant från Ö-vik gjorde i Gävle men då var det tydligen Gävlepolisen som trackaserade henne och portade henne på mycket lösa grunder. men nu är det allvar, satans Lulebor...
Kommentera

Säga vad man vill om stabiliteten, men Malek visar på en jäkla proffsighet och fortsätter kämpa för att kunna få vara kvar.

Han var bra på försäsongen och gjorde en bra match i andra omgången mot DIF (97%), i kommande omgångar lyftes han av eller var sjuk, kom ej ihåg.

Lite mer tålamod med en ny målvakt hade nog lönat sig. Hoppas att han tar chansen nu och att backarna fortsätter kämpa för honom.
Kommentera

Poffa: Har gluttat lite på deras fanforum, står inte så mycket, men det verkar som vanligt vara vakternas och polisens fel...
Kommentera

Poffa: Luleås fan skämmer ut sig som vanligt när dom kommer till Övik
Kommentera

Poffa:Vem är förvånad.
Kommentera

AM: Ett rykte nu på morgonen säger att 14 Luleå-personer avvisades eller omhändertogs i samband med gårdagens match. Samma rykte säger att minst två fick stanna kvar i Örnsköldsvik då bussarna vände hemåt.
Kommentera

BanaN: Jag tycker inte att Malek sattes på prov.. Målet var en flipperstyrning och kan inte lastas på hans konto. Jag tycker att han såg svajjig ut nervös ut rätt ofta. Onödiga returer och svårt och inte så tät, men med en vinst i ryggen kanske det ser bättre ut nästa match.
Kommentera

Poffa: Jag tycker att hans målvaktsarbete igår påminde lite om det som Dudek hade i straffläggningen i CL-finalen.
Kommentera

Poffa: Värvningen av Suhonen är bra. Nu vet alla backar att de riskerar att hamna längst ut på bänken om de far omkring och dräller, så det är bara att skärpa till sig.

Fick Suhonen bra ett byte förresten?

Sedan gav omkastningen av kedjeformationerna utdelning direkt, mycket bra. Och även om Lulio inte gör någon bra match så kändes det för första gången på länge riktigt positivt. Bara vi kan hålla i det här mot såväl Tikarna som Glenn så finns det åter hopp.

Kommentera

BanaN: Malek gjorde en bra match igår, men samtidigt måste man erkänna att Luleå långa stunder gjorde honom bra. Dessutom spelade samtliga backar precis som de ska. Sondell spelade enkelt, Hållberg spelade smart och han måste återigen få beröm för sin fina blick för spelet. Timmy spelade rejält och Hasse var förvånansvärt o-yr i egen zon. Och Hasse, tacklas så där oftare, är du snäll.
Kommentera

BanaN: Jag såg inte sista perioden, men i de 2 första sattes han aldrig riktigt på prov, men de små saker han fick skötte han utmärkt.
Kommentera

Hur såg Malek ut igår? Enligt nån tidning fixade han segern men enligt andra så var han medioker? Kunde tyvärr inte se gårdagens match varken på plats eller TV.
Kommentera

Rogga:

Det var trevligt med lite ljudkuliss, för en gångs skull. Om man lät bli att titta på dem var det ännu trevligare.
Kommentera

Gidde: Glädjande med över 7000 på plats trots det minst sagt miserabla spelet på sistone och en hel del lockas nog till att återkomma iom segern.

Kommentera

Rogga:

Synd bara att dom är så duktiga att peka långfinger...

Men jag håller med om att dom håller igång, var en fin kortege dom hade från Arken Puben också. Fyrverkerier, bengaliska eldar och tusan vet allt..

Kommentera

Än lever liket, hyffsat spännande med Modo-Luleå och Frölunda-Modo sedan. Efter de matcherna kan slutspelsdrömmen vara borta för er eller så kan den leva i allra högsta grad. Kan man annat än älska ishockey?
Kommentera

Mycket kan man säga om Luleå-klacken men helvete vad bra de var. Önskar vi också hade en klack.
Kommentera

65selander:Alla backar, tom Timander för ett par år sedan. Men just det mörkas.

Själv tillhör man den övre adeln. Vi lyss till dessa sälla toner.

http://www.youtube.com/watch?v=WoieRAxr3xQ&feature=related

Kommentera

Lumber Jack: Jonssons fan club? ;-)
Kommentera

65selander: Backhatarklubben. Har varit verksam i Övik så länge man minns. Medlemskravet är brist på kunskap om hur backspel ska spelas. De ses ofta sammanträda på sektion 401, undataget låga nummer på rad 3.
Kommentera

Lumber Jack: BKH?
Kommentera

Salle: Det är fint att ni BHK visar lite strupe. Ni kommer att växa in i er roll som hockeyfans vad det lider!.
Kommentera

Lumber Jack: K som i Kitsch.

Se på Bapten Svartvadets intervju efter matchen och nyktra til lite istället. :-)

Kommentera

Salle: B som i bitch.
Kommentera

Lumber Jack: Då ingen annan törs fråga.

KHK?

Åhhh! Såklart!!! Kommer vi säkert att säga men va fan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Paddan: Inte ens Ben kommer att duga för KHK!
Kommentera

Lumber Jack: Men vafaan, Malek var ju skitdålig idag. Han släppte ju in ett mål. In med Ben!
Kommentera

The Fat Bastard: JÄTTSTORT! Grattis.

Övriga. Va fan, vi tog 67%:arn! Kul. Det var Sondells fel. In med Malek.

Kommentera

Johnny Hazard:

Friscomål: Det är bara när jag åker upp i morgon som jag Maxar.

Du är för snål för ett Friscomål Mike, En liten hamburgare möjligtvis.
Kommentera

« · 1228488 · »