1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2010-12-28

« · 1324585 Till forumet

MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
Saxat från hemsidan en dryg timma före nedsläpp.

MODO Hockey - Luleå

Fjällräven Center
2010-12-28, kl 19:00

Matchinformation »

Kommentar

Ingen kommentar inlagd

Noterbart om laget

Ingen information tillgänglig

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
Kvällens björnjägare:

MODO Hockey

32. TARKKI, Tuomas  
  Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  

1st Line 8. ERIKSSON, Anders 48. PIKKARAINEN, Hannu  
  26. FORSBERG, Kristian 39. SVARTVADET, Per 17. MADSEN, Morten  

2nd Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  
  22. NAGY, Ladislav 93. RITCHIE, Byron 23. BARTECKO, Lubos  

3rd Line 3. TIMANDER, Mattias 18. HÅLLBERG, Per  
  44. DANIELSSON, Nicklas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

4th Line 47. BONSAKSEN, Alexander 5. JONSSON, Hans  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 87. ROSÉN, Robert 28. BLOMQVIST, Jacob  

Kommentera

Och de fridlysta pandorna:

Referee: Johansson, Morgan  
  Linesmen: Larsson, Robert  
    Käck, Johannes

Kommentera

Salle: Jag ser info i alla fall.

Inför MODO Hockey - Luleå HF

MODO Hockey gnuggade på grunderna dagen efter förlusten i nystarten mot AIK. Bara en poäng i den matchen var förstås en missräkning.
- Självklart var det så, säger också headcoach Charles Berglund. Vi började annars ganska bra, men sedan blev allting för petigt.

Hur ändra på det som var fel mot AIK?
- Vi måste tillbaka till det aggressiva spel vi hade tidigare under säsongen och som då var riktigt bra. Vi måste också spela rakare och helt enkelt ett vinnande spel.

För mycket tillit till de nya spelarna i laget?
- Visst kan det ha varit så. Inte minst påverkades säkert de som varit med hela säsongen, så är det alltid sådana här gånger. Det var ju också det här jag varnade för inför matchen. Dessutom kanske allt var för positivt innan. Men visst ska vi ta tre poäng hemma mot AIK i en nystart med det lag vi hade, det är jag den förste att erkänna.

Nu handlar det om en ny hemmamatch, Luleå Hockey.
- Ett bra lag, de spelar ett bra och snabbt anfallsspel, dessutom ett bra försvarsspel och har tålamod i det vi gör. Vi måste upp flera snäpp, det är ett som är säkert.

MODO Hockey mot Luleå Hockey tisdag 28 december i Fjällräven Center 19.00:
Målvakt: 32 Tuoams Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 48 Hannu Pikkarainen, 8 Anders Eriksson - 3 Mattias Timander, 18 Per Hållberg - 2 Jens Westin, 5 Hans Jonsson - 47 Alexander Bonsaksen, 40 Isak Ahrling.
Forwards: 22 Ladislav Nagy, 93 Byron Ritchie, 23 Lubos Bartecko - 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 26 Kristian Forsberg, 39 Per Svartvadet, 17 Morten Madsen - 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 6 Magnus Häggström.

Noterbart är
A t t backarna Daniel Josefsson och Ole-Kristian Tollefsen är ur spel på grund av skador.
A t t forwarden Anton Hedman är avstängd även den här matchen, spelklar på torsdag mot Brynäs borta.
A t t lagen möttas två gånger tidigare den här säsongen med Luleå Hockey som segrare i båda, 5-2 i omgång tre i en tidig "seriefinal", sedan 1-0 i Coop Arena.
A t t Per Svartvadet gör sin 723:e match i MODO Hockey och kommer därmed upp i samma antal matcher som Magnus Wernblom.
Kommentera

Frisco: Jag kikade under "Nästa Match" och där är det då tunt med info...
Kommentera

"Vi har aldríg tränat hårdare, det är mycket kvar att spela om, vi har bra stämning i truppen"
Kommentera

Icing-Ove:

Jag tycker vi kämpade bra idag. Vi var bättre än på länge. Fortsätter vi så här så kanske vi vinner en match rätt vad det är.

Hållberg borde byta namn till Bosse Blåmärke.
Kommentera

bisterfinnen:

Och Tarkki fortsätter att vara o-magisk.
Kommentera

Men vi dumpar puck i 55 minuter och inte en enda gång går vi vinnande ur den dump-chase försöket! Vad fan är det för mening att dumpa då? Gör som Werner, ba dräm på trissan..
Kommentera

MODOJohan: Nu gnäller du på fel saker igen. Vi har väl inte saxat oss igenom mittzon så bra som idag på många matcher. Bra uppspel, forwards med fart fick puck osv. Om vi skjutit istället för att passa bort pucken i onödan hela tiden hade vi vunnit idag.
Kommentera

shinzawai: Spelar ingen roll, blir dyngless när vi dumpar puck och knappt åker efter.
Kommentera

shinzawai: Förjävla synd bara att de inte kunde spela såhär mot AIK också.

Bäst för Sverige att de spöar Ryssland inatt, känns som att jag behöver lite uppmuntran.
Kommentera

MODOJohan: Äh, du kollade på någon annan match.
Kommentera

shinzawai: Jag hoppas det... annars ser det jävligt mörkt ut. Vi måste börja plocka 3-poängare, from nästa match och framåt. Så är det, annars blir det en mörk vårsida.
Kommentera

Jag är så less, uppgiven och nedslagen att jag mår fysiskt och psykiskt illa av att se Modo spela. Jag har haft problem i höst med magen och läkarna trodde det var all stress på jobbet, men jag undrar om det inte är det här förbannade hockeylaget som är problemet.

Det största och allvarligaste felet som vi gör i matcherna är att vi konstant tar fel beslut i varenda situation. I defensiven tar vi fel väg ut ur zon, vi spelar för svåra passningar och vi överarbetar varenda situation. Backarna har dessutom en osviklig förmåga att försöka stötbryta i precis fel läge, vilket resulterar i 3 mot 2 och 2 mot 1.

Forwards kommer för djupt ner i offensiv zon när vi forecheckar. När vi dumpar pucken i zon störtar alla tre forwards ända ner mot förlängd mållinje för att jag, fastän vi aldrig är riktigt nära att vara först in i situationerna. Det resulterar ofelbart i att vi tappar spelare och får kontringar mot oss.

Den aggresiva spelstilen som Challe och AJ infört saknar känsla. Tankegången är inte fel, men vi måste hålla huvudet kallt och inte bara stirra oss blinda på att checka motståndarnas backar. Centrarna borde nästan få ett generellt förbud att vara söder om överdelen av tekningscirklarna när vi inte har pucken.

Sundström spelade inte 5 mot 5 i hela tredje, troligtvis skadad. Ska vi gissa på ljumskarna? Och frågan är ju om Hasse är skadad eller sjuk, för jag förstår inte hur han kan vara bänkad när man ger Hållberg speltid. Tollefsen, snälla bli frisk snabbt. Jättesnabbt.

Och så 10000-kronorsfrågan, borde inte Dahlberg vara given i kassen på torsdag? Tarkki får ta på sig de två första målen. Står han upp på första målet är det omöjligt att det slinker in. Det andra ska han bara ta. Har han klubban i isen kan det skottet omöjligt leta sig in bakom honom.

Kommentera

Poffa:

Jag tycker att även det tredje målet är en rejäl tavla, ett ganska mediokert skott i perfekt målvaktshöjd på plockhandssidan. Hade Tarkki orkat glida ut en halvmeter till hade dessutom luckan varit helt stängd.

Såg ut som Luleåspelaren vart rejält förvånad att den gick in.
Kommentera

Poffa: Apropå Hasse så är han fortfarande bakis sen i Juli då jag söp honom under bordet på bröllopsfesten. Ryktet säger att han tog en snaps till julbordet, och så vips var han tillbaks på ruta ett.
Kommentera

Sawchuk: Jag håller med om att trean också är enkel, men där håller jag Hållberg ansvarig. Han har ju egentligen spelaren men väljer att falla undan precis innan passningen kommer och väljer att inte-markera istället.

Jag förstår att Tarkki inte är beredd på att den spelaren ska komma fram i luckan.

Kommentera

Då måste man lasta Tarkki för det också, han borde lärt sig vid det här laget att inte lita på Hållberg ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Okej då, jag kan sträcka mig till att Tarkki får ta på sig 2,2 av de tre målen.
Kommentera

Jag tror att vi vunnit OM vi hade gjort 1:a målet. Men återigen tvingas vi jaga och föra spelet och det klarar vi inte av med det spelarmaterial och spelsätt vi har.

Hur Hållberg platsar har redan stötts och blöts tidigare så...
Även Pikka var en säkerhetsrisk ikväll. Men han har ju några andra kvalitéer som "förlåter" en hel del.

4:e linen fick på tok för mycket speltid. Dom funkar som brunkare nä (läs: om) vi skulle ha en ledning. Men dom var på tok för farliga bakåt för att få så här mycket förtroende.

Tarkki var inte direkt dålig MEN...

Morgan Johansson gjorde en klockren insats på Delay-utvisningen på Arlbrandt och den efterföljande slashingen från Timmy. Starkt jobbat MJ...

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Det spelarmaterial vi har? Jag tittade på Luleås laguppställning inför matchen och skakade på huvudet. Hur fan kan dom ligga i topp?

Vi BÖR ligga topp 6. Det brister någonstans djupt inne i Modo-laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Dom kanske inte har ett bättre lag. MEN dom har en bättre inställning, bättre fart och, framför allt, ett anpassat spelsätt som spelarna dessutom anammat till 100%.

Kommentera

Salle: Om vi då år efter år har ett på papperet slutspelsmässigt lag, byter tränare lika ofta som Berka blandar grogg eller byter kalsonger, så måste det ju sitta hårt åt någonannanstans? Eller hur? Men VAR?
Kommentera

MODOJohan: Du skriver ju det nästan själv...
Samma spelare och ideligen nya tränare.

Susse och Skröder tex kan inte börja spela speedhockey då dom "aldrig" varit särskilt snabba. Att dom sedan fick upp en bra "medelhastighet" tillsammans med MZA är ju tyvärr gängna tider. Susse framförallt är en statisk spelartyp med, för, smarta passningar och känsliga handleder och då krävs det att alla andra rör på sig. Men med dagens snabba backar så får han tyvärr tillräckligt med tid att nyttja detta. Och särskilt fysiskt har han ju heller aldrig varit.

Kommentera

Salle: Fast den situationen var väl i princip den enda som Morgan Johansson hade rätt i idag. Kände som att han var minst en zon från händelserna trots att han ofta stod mindre än en meter ifrån.

På något sätt så känns det som att spelarna lyckas vara ivägen för varandra, än vad de gör.

Pikkarainen har många fina intentioner, men det stannar ofta där för att spelaren som passningen går till inte har en susning om vad han överhuvudtaget ska göra på isen eller är upptagen med att infinna sig för de obligatoriska passningarna ner i sarghörnen som kommer minst fem gånger för ofta i varje byte, känns det som. Eller så är det ingen som är beredd på Pikkarainens offensiva framstötar och så slutar det hela i att man får en spelvändning mot sig.

Fascinerande hur Rönnqvist fått hela Luleålaget att höja sig ett par snäpp med det nya fartfyllda spelet, medan MoDo borde ha bra förutsättningar för att spela ett fartfyllt spel, men står till slut still en meter från varandra och passar runt tills någon tappar pucken och inte orkar jobba hem.

Tarkki ser också väldigt ängslig och vilsen ut i sitt målvaktsspel, känns som att mycket går på chans.

Kommentera

JVM tempot får elitserien i allmänhet och Modo i synnerhet att påminna om veteranhockey.
Kommentera

Paddan: Olausson skulle inte åkt ut. Han ramlade och pucken gled in under honom. Han har exakt noll skyldighet att flytta sig så att pucken kommer fram. Anledningen till att han åkte ut överhuvudtaget var att Morgan Johansson nog fattat att han i momentet innan missat en jättetripping och inte ville att Modo skulle få ett boxplay när Timander vevade med klubban.
Kommentera

Poffa:

Tarkki 89,34&
Svedberg 90,10%

More to come..
Kommentera

Det börjar bli dags att sätta Sundström på bänken eller läktaren. Så här dålig har han aldrig varit.

Han har så låg fart att det kan knappast finnas en spelare i ES som åker mindre. Jag stod och kollade vår 24:a under ett boxplay. Han stod helt stilla på samma ställe utan att röra sig.

Tittat man på hans stil börjar den bli allt mer vaggande, ett typiskt tecken på någon som antingen är dåligt tränad eller väldigt väldigt trött. Spana in honom, raka ben, upprätt åkstil och vaggande.

Kan det vara så, som så många av oss gubbar har fått erfara. Man kommer till en gräns där det inte fungerar med mer eller hårdare träning. Det är åldern som kommer krypande.

Samma sak hände för Wernblom förra året, nu ser det ut att vara Susses tur. Plocka bort spelarna som inte bidrar med fart. T o m med den så skriskoskicklige Danielsson glider. Hela den där kedjan är doomed. Den kommer aldrig mer fungera, ledaren Sundstöm har lägst fart i elitserien och det smittar av sig till sina polare.
Kommentera

Ja gud nu sitter modo i skiten igen, år efter år är vi ett strykgäng! Spelar ingen roll vad vi värvar så är vi ändå bland de sämsta, och jag vet precis varför.... Modo värvar aldrig snabba spelare, vi har inga anton axelsson,lander,rundblad,eriksson,olausson,chelin mm. vi har sundström,skröder,timander,hållberg,rosen,blomqvist,kfop mm dvs. spelare som inte är i närheten av de tempo som tidigare nämnda har, vi blir fullständigt sönderåkta och motståndarbackar har således inga problem att freda sin egen zon.

Sära på sundström,skröder,danielsson för dom får inte ut ett skit på isen, rosen ska naturligtvis spela högre upp då han är klasser bättre än kfop,skröder,susse för tillfället.
varför i hellvete spelar man svarten och kfop med madsen??? 2 defensiva med en ofensiv, madsen åker ju i blindo hela tiden och checkar helt utan understöd... TOTALT bortkastat. Nu får fan challe ta å vakna, sen varför i hellvete toppar han inte laget och spelar på mindre folk i sista perioden igår när vi har 2 mål att hämnta upp????

Å varför spelar inte hasse som var kanske bästa back matcherna innan jul?
Kommentera

hellge: Så är det. Anton Byström är ju vindsnabb och det var kul att se hur mkt mindre skicklighet man behöver om man har fart under de byten han fick innan jul. Att kunna åka ifrån/trampa runt folk är vad vi behöver.

berka: Mkt av det du skriver är sant. Jag har hela säsongen gnällt på farten i spelet, det har känts som om vi har felslipade skridskor, för ALLA lag har åkt i 8:or runt oss..

Redigerad kommentar

Kommentera

hellge: Varken Wernblom eller Sundström har någonsin varit några träningsprodukter. Tillsammans med Anders Eriksson så är det tre av Modos lataste spelare genom tiderna. (Wernblom slet som ett djur på matcherna, men det var så dags då.)

Tittar man på sprinters så finns det absolut de som är snabba väldigt långt upp i åldrarna, så det hänger inte på åldern.

Jag hävdade redan ifjol att den ljumskskada som Sundström fick kunde vara förödande. Den fysik han trots allt hade byggt upp försvann där och han har inte motivationen att jobba ikapp. Foppa och Macke tränade extra med juniorerna (och kämpade hårdast av alla på de träningarna) medans man aldrig såg Sundström där.
Kommentera

shinzawai: För övrigt tycker jag att Bartecko och Nagy definitivt inte är några långsamma spelare. Dock förvånar det mig inte det minsta om de nu går ned i tempo genom att vara på modos träningar:/
Kommentera

J F K: Jag var riktigt orolig för Barteckos skridskoåkning och kondition efter första matchen, men han såg helt annorlunda ut igår. Om Nagy börjar skicka iväg avgörande pass med lite högre träffprocent så kan de bli riktigt nyttiga. Dock tycker jag att Ritchie försvann i den kedjan.. Vi skulle fått in en hård jävel som Hedman eller Madsen med dem, men då har vi ingen center.
Kommentera

shinzawai:

Skulle inte Bartecko kunna gå som center i den formationen? Han spelade väl på den positionen en hel del i Luleå eller minns jag fel?
Kommentera

Är det bara jag som hyser viss fascination över hur värdelösa vi är? Först streaken utan mål, nu S J U raka förluster! Sånt ser man ju inte ens på rekordjumbos, typ!
Kommentera

shinzawai: Äh, det är i slutspelet man ska visa klass. Om man tar sig dit... Forza!
Kommentera

Nu har jag inte sett de två senaste matcherna så min analys kan vara lite skev.

Vi HAR ett lag som ska kunna ta sig till slutspel. Vi har tre riktiga klassbackar (en är visserligen skadad), och två till som håller bra elitserieklass. Vi har tre anfallsess, och potential till bra secondary scoring i Danielsson, Madsen, Skröder osv. Men vi spelar ju på ett sånt jävla korkat sätt! Jag gillar inte Challe, har aldrig gjort, och det kanske påverkar mig, men han måste väl se att det inte funkar och försöka anpassa spelet lite?

Jag skulle gärna se lite statistik på hur mål görs i spel 5 mot 5 i Elitserien. Jag vill tro att väldigt många mål görs när man får ett övertag av spelare, dvs 3 mot 2, 2 mot 1, och att väldigt få mål görs som ett resultat av långt tryck i anfallszonen.

Fast det spelar ingen roll egentligen, för vi får inget tryck i anfallszonen. Visst, vi spenderar en bra del av perioderna i anfallszonen, men vad gör vi egentligen med pucken? Snurrar runt lite, skjuter på ett ben, tappar puck.

För mig handlar det om att vara så effektiv med pucken den lilla tid man får ha den under ett anfall. Det kan liknas lite vid fotboll, där vi nu kan liknas vid ett ofungerande Barcelona där vi har puck men inte kan göra någonting med den, istället för att köra ett Drillo-approach där pucken ska gå rakaste vägen mot mål och så snabbt som möjligt och där man försöker göra mest skada när motståndarna inte hinner ställa om. När vi dumpar puck och rullar i sarghörnen hinner motståndarna ställa upp och försvara sig och då blir det självklart svårare. Vill även lägga in brasklappen att jag inte försöka likställa fotbollstaktik med hockeytaktik.
Kommentera

Nikki Nine: Jag tror inte det behöver vara en nackdel med snurr i anfallszonen om man ska göra mål. Det man måste bättra sig radikalt på är dock att gå på mål och kasta in puckar.

Vi får alldeles för få skitmål, därför att vi inte ens ger oss chansen till skitmål. Luleås första var iofs otroligt turligt, men hade aldrig kunnat gå in om han inte kastat in den mot målvakten. Det andra målet var ett helt vanligt backskott med folk framför mål. Dvs, båda dessa mål kom efter att man varit i anfallszonen. Det tredje var en kontring som borde varit 2 mot 2 men Hållberg tog fel kille. (Det var också väldigt billigt av Tarrki.)

Sedan är det väldigt lätt att hitta fel när vi inte vinner. Hade vi satsat på igelkottsförvar så hade det säkert gått att hitta fel på det också. Jag tycker att vi trots allt skapar väldigt många målchanser och att oflyt/oskicklighet/självförtroende hindrar oss från att vinna:/

Liknelsen med Barcelona fattar jag dock inte. Det ska alltså vara negativt att spela som världens bästa lag?
Kommentera

J F K: Nej, helst ska man ju kunna göra både och. Vi har bara en plan oavsett motstånd.

Angående Barcelona så menade jag ett Barcelona utan det framgångsrika, det vill säga ett lag som står och trillar boll i 90 minuter utan att lyckas göra något vettigt medan det andra laget spelar smartare och sätter sina chanser. Se Barcelona-Hercules från början av denna säsong.
Kommentera

shinzawai o JFK:

Förmodligen är det inte rättvist att ge Susse skulden för MODO:s långsamma fart, men det börjar bli dags att ta bort sin hand från honom. Han platsar inte i ett lag som har ambition att spela med fart.

Nu vet jag också att hans mamma är svårt sjuk och att det också kan bidra till att det är svårt att prestera. Hockey är trots allt bara ett spel, en lek när det kommer till viktigare saker som liv och död. Vad jag förstår har hon varit svårt sjuk det senaste året.

Jag tycker att vi har spelat med fart tidigare i år. Kollar man på matcherna HV hemma (5-1), Frölunda hemma (6-0) och SSK hemma (6-3) spelade vi med en sådan fart att krönikörerna på kvällstidningarna pratade om nya MODO. Alla dessa matcher var närmare större seger och vi var totaldominanta.

Nu har vi ramlat tillbaka till gå-hockey.

Jag har käkat på Victory ungefär tre dagar i veckan och sett fler träningar än på många år. Det knepiga är, tycker jag, att träningarna ser bra ut. Det har högt tempo, dessutom är det glädje i massor. Ofta ser man spelare var kvar och nöta t ex direktskott. Det hojtas och jublas som en elitseriematch vid varje mål. De ser ut att ha kul.

Ett fenomen som nästan alltid inträffar med lag som har många nya spelare är att de blir ojämna, långa perioder av förluster kan varvas med tydliga vinster. Detta tycker jag kännetecknas dagens MODO. Farten har varit bättre än ifjol och laget är mycket bättre än det lag som vi mönstrade innan jul i fjol.

Ifjol hade vi elitseriens bästa spelare, Zuccarello som ensam bar laget långa perioder, men vi hade förmodligen också en av elitseriens sämsta backar genom tiderna i form av Sondell som ensam rådde för ett antal förluster.

Men som vanligt vinner och förlorar man inte med enskilda spelare. Jag tycker ändå att det här är ett mycket bättre lag än det vi mönstrade innan jul ifjol

Utan att ha tagit del av fakta tror jag att vi har vunnit skotten mer ofta än vi vunnit matcher. Detta tyder på att vi för matcher, men det tyder också på ineffektivitet.

Kan vi dra upp farten igen tror jag att vi ändå kan fixa att ha två lag bakom oss. Dessa lag bör vara SSK och AIK. Vi ska bara kunna vara före dem.
Kommentera

Nikki Nine:

När jag inte kunde sova inatt låg jag och funderade på hur jag skulle ha formerat laget om jag var tränare. En sak som många tycks glömma är att Sundström inte fungerade alls med Skröder och Zuccarello förra säsongen, utan att det var Svartvadet som fick spela där för det mesta. Sundström kom igång när han fick spela med Forsberg och Näslund, då han kunde fokusera på defensiven och slå snabba förstapass.

Zuccarello, Forsberg och Näslund är borta. Istället har vi Ritchie, Bartecko och Nagy. Zuccarello var oerhört viktigt för förstakedjan med sin fart, puckkontroll och sitt spelsinne. Den bästa ersättaren där i dagsläget är rimligtvis Ritchie. Problemet med Ritchie är att han spelar center, vilket kanske fungerar i NHL där centern inte tar det huvudsakliga defensiva ansvaret, men i Elitserien tycker jag att han borde spela på kanten. Då skulle han kan utnyttja sin skridskoåkning ännu mer, han skulle kunna fokusera mer på anfallsspelet och man skulle kunna ha en center i kedjan som kan teka. Det är där Per Svartvadet kommer in. Han tog den defensiva rollen mellan Zuccarello och Skröder ifjol och jag tror att han skulle fungera bra mellan Ritchie och Skröder i år.

Sedan har vi Nagy och Bartecko. De har spelat ihop tidigare och hittar säkert varandra bättre än de flesta i MoDo. Därför känns det dumt att sära på dem just nu. Sätt in Sundström som center, låt honom sköta defensiven och slå snabba förstapass, så kommer säkert Nagy och Bartecko få en rad snabba kontringar.

Kvar är bland annat Danielsson och Madsen, två spelare med bra fart. Jag tror att dessa spelare skulle komma bättre till rätta i en kedja som spelar med hög energi. Vad finns det för center som både spelar säkert och kan bidra med en energi? Anton Byström naturligtvis.

Kvar till fjärdekedjan har vi K-Fop, Hedman, Rosén, Blomqvist och Häggström. Här tåls det att prova lite olika konstellationer.

Så om jag får välja, kommer kedjorna se ut såhär:

Ritchie - Svartvadet - Skröder
Nagy - Sundström - Bartecko
Madsen - Byström - Danielsson
Hedman - K-Fop - Häggström

Rosén lirar Power Play.

Vad beträffar backparen så är både Pikkarainen och Eriksson duktiga på att spela upp pucken snabbt. Därför är det lite slöseri att matcha dem i samma backpar. När Tollefsen kommer tillbaka vill jag se följande:

Tollefsen - Pikkarainen
Timander - Westin
Eriksson - Josefsson

I målet sätter vi Dahlberg tills vidare. Han har gjort vissa svaga insatser, men i regel tycker jag att han känns betydligt tätare än Tarkki.
Kommentera

Bad_Brett:

Dina formationer ser mycket bättre ut än Challes. Frågan är väl bara om inte Susse drar ned farten för mycket för slovakerna.

Jag tror på din förstalina och Svartvadet har dessutom visat mer hjärta än många.

Jag tycker också att Skröder försökte trampa mer än tidigare. Jag är så jävla urless på Danielson-Susse-Skröder-formationen att jag sakta börjar tappa mitt intresse för det här. Det måste gå att få ut mer av dem.
Kommentera

hellge: Jag håller med er båda två. Det enda frågetecknet jag vill lägga till är att Byström, hur mycket vi än må gilla honom, inte kommer att få spela någonting och att vi behöver hitta en ersättare till honom i Brettans kedjor.
Kommentera

hellge: Personligen tycker jag att Svartvadet är alldeles för uddlös för att passa i en förstakedja. Då "chansar" jag hellre med Rosén som visat lite mer offensivt och kanske kan växa in i rollen. Svartvadet må ha spelat med Zucca ifjol, men det var ju endast i brist på bättre.
Kommentera

Nikki Nine: Challe kommer inte ändra på några kjedjor ändå. susse,skröder är som kaffe med grädde för han.
Nu är det väl bara hoppas att vi inte hamnar i ingenmansland utan att vi går till kvalspel och drar in lite extra pengar.
Sen hoppas jag att nötterna i ledningen går in i nästa säsong med ett starkt och brett lag så vi slipper tokvärva vid jul för vi redan ligger långt efter
Kommentera

Berka:

"Sen hoppas jag att nötterna i ledningen går in i nästa säsong med ett starkt och brett lag"

Du menar ett starkt Bad Brett lag? :)
Kommentera

J F K:

Visst kan vi prova Rosén. Pratar du eller jag med Charles? Något måste göras.
Kommentera

hellge: JAA det var ju så jag mena.. ;)

Föresten, jag vill bara kolla om ni delar min uppfattning eller om det bara var jag som hade fel på zoomen efter några öl ;)

Luleås straff var i billigaste laget, men okay att döma straff, men varför blåste domaren inte straff när svarten blev nerdragen i en liknande situation?
Med mina glansiga ögon så anser jag att svarten oxå borde fått straff!
Kommentera

Berka:

Jag tycker att man över lag dömer ut för få straffar.

Jag ville nog ha straff åt båda hållen, även Svartvadets friläge.
Kommentera

« · 1324585