1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507070 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Luleå HF 2010-09-12

« · 1277026 Till forumet

MODO Hockey - Luleå HF 2010-09-12
"- Nu ställer vi upp med tänkt premiärlaget till nästan hundra procent. Det vi vill se är att laget gör det vi gjort dåligt tidigare så bra som möjligt. Egentligen vill vi se en förbättring i det mesta."

Morten Madsen - Byron Ritchie - Niko Dimitrakos
Per-Åge Skröder - Niklas Sundström - Nicklas Danielsson
Anton Hedman - Robert Rosén - Kristian Forsberg
Mathias Trygg - Per Svartvadet - Magnus Häggström
Jacob Blomqvist

Daniel Josefsson - Ole-Kristian Tollefsen
Per Hållberg - Mattias Timander
Hans Jonsson - Charlie Cook
Alexander Bonsaksen

Tuomas Tarkki
(Nicklas Dahlberg)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-09-12
Nikki Nine:

Svartvadet i en fjärdekedja?Skadeproblem eller?
Kommentera

Bissett19: VIlken annan kedja har han spelat i resten av matcherna?
Kommentera

spud:

Det borde väl du veta?
Kommentera

spud: Ja det borde du veta. Senast spelade han väl i .... öhh... uuu... ... fjärdefemman.
Kommentera

Bissett19: Tycker tredje och fjärde femman ser svaga ut.Det här laget
gör en bragd om man tar sig till slutspel.
Kommentera

Bissett19: Han har ju varit i 4e hela försäsongen, så nån större chock kan det ju inte vara att han även är det nu.
Kommentera

spud:

Där ser man,för dålig helt enkelt för en topplina;)
Kommentera

Bissett19: Eller en bra läromästare till sina kedjekamrater.
Kommentera

Nikki Nine: Om det är premiärlaget så borde det betyda att Mathias Trygg klarade try-outen och får ett riktigt kontrakt?
Kommentera

Petey21: Jo, det ryktas väl om det.
Kommentera

Nikki Nine: Tycker att det ser försiktigt lovande ut, men hur de kan lira Trygg före Blomqvist övergår mitt förstånd. Att den senare har enormt mycket högre arbetskapacitet för en fjärdeline borde väl en imbecill kunna kunna notera?
Kommentera

Mano: Blir det ngn liverapportering idag?
Kommentera

shinzawai: Någon som har hittat någon liveblogg eller liknande
Kommentera

MorganaLefaey: Vad ni tjatar. Jag provar väl att köra en sån där liveblogg då. Skyll på tekniken om det inte fungerar som det brukar, första gången jag provar detta verktyg.
Kommentera

qwertas: Varför ingen webradio? Amatörförening.. :(
Kommentera

InVinoVeritas: Och man får Darin i paus, kan det bli bättre? :/
Kommentera

spud: Undra varför man avbryter hockeysändningen för att köra nån jäkla B-musik?
Kommentera

qwertas eller någon annan som var på matchen, alternativt sett andra matcher på försäsongen:

Hur spelade Modo? Kan man se någon skillnad från förra året? Snacket om att det ska gås rakt på mål, är det bara snack eller kan man åtminstone se intentionerna?
Kommentera

Nikki Nine: Jag tycker nog att man kan se skillnader från förra året. Om det beror på Challes spelide eller om det beror på att man har spelartyper som är tuffare och rakare i sitt spel vet jag inte.

Hedman och Forsberg kommer med om säkerhet bli riktigt jobbiga att möta för många i år. Den kedjan jobbade ner Luleå i deras egen zon många gånger i kväll.
Kommentera

qwertas: Kvällens mest givna mål måste väl ha varit när Arlbrandt bara skulle lägga in pucken i MoDomålet efter att, trodde han, ha grundlurat Tarkki. Men då hade han inte räknat med att Tarkki skulle slänga upp målvaktsklubban och rädda med klubbladet. 

Nicklas Danielsson riktigt sprudlade av spelglädje idag, väldigt synd att hans helikopterfint inte resulterade i mål. Hasse Jonsson började riktigt tveksamt, men sedan spelade han upp sig ordentligt och försökte till och med spela fysiskt, det var det länge sedan man såg.

Ritchie och Dimitrakos såg ut att ha det kul på isen, även om jag tycker att Byron verkade ganska vilse i början av matchen. 

Men jag tycker ändå att det fortfarande känns ganska virrigt i försvarszon långa stunder. Exempelvis så var Luleås PP där de gjorde sitt första mål ett prima exempel på hur man inte ska spela BP, ingen av spelarna hittade sin plats i boxen och Abbottbröderna fick härja nästan helt ostört. 

Kedjan med Hedman och Forsberg slet hårt hela matchen igenom, och gjorde det oftast riktigt bra. Känns som att Kristian Forsberg blivit mer stabil i sitt spel jämfört med fjolåret.

Redigerad kommentar

Kommentera

Paddan: Känner viss oro kring Charlie Cook.Han ser ganska vilse ut och verkar lätt stressa upp sig.Jag hoppas det är ovanan på stor rink.Issåfall så kan han växa med tiden!
Kommentera

Paddan: Mycket folk på plats?
Kommentera

Gusse: Jo, han känns som en halvstor säkerhetsrisk i egen zon. Fast jag tycker att det gick lite bättre när han fick Timmy bredvid sig istället för att spela med Hasse.
Kommentera

renen: Dom uppgav ingen publiksiffra men jag skulle gissa på 1500-2000 kanske
Kommentera

Paddan: Ja, jag tror nog att Forsberg kan överraska många i år med hur han utvecklats mot förra året.

Tycker också att Hållberg förtjänar ett plustecken i betyget från kvällens match.

Sedan håller jag inte riktigt med dig i att det skulle vara virrigt i egen zon. Visst var det så vid deras första mål men jag tycker att man rättar upp detta sedan under matchen. Luleå fick ju nästan aldrig komma in på kassen för att man spelade organiserat och rejält i egen zon.
Kommentera

Modoante: Enligt matchrapporten på åffisijälla var det "ca 3000". Jag var en av dem men tycker det är svårt att uppskatta publiksiffran, det såg mest ut att vara spridda skurar av folk på läktarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

qwertas: Visst kan man tänka som herrarna på HockeySverige.se

Kan väl hålla med om att vi tappat många bra och ser man på spelare mot spelare så kanske vi gått back på allt förutom målvakterna. Inte att förringa dock. Sen så handlar inte hockey om spelare för spelare utan om hur bra de fungerar ihop.

"Kan verkligen ett lag som missat slutspel två år i rad, tappat samtliga sina bästa spelare från förra säsongen och värvat in en bunt halvhyggligt folk som ersättare, verkligen bli bättre? I Modos fall finns det ytterst lite som faktiskt talar för det."

Sen behöver man faktiskt lite stjänspelare, men det får man väl hoppas att vi lyckats få i Dimi och Ritchie.

Skall i alla fall bli spännande värre nu när serien drar igång. Tror aldrig en viktig start varit så viktigt för modo. Poängen är lika mycket värda över hela serien. Men det behövs nog lite självförtroende för att få riktig fart på denna skuta.
Kommentera

Gusse: Jag tycker Cook är det största frågetecknet i truppen av vad jag sett hittills. Vore trist om han inte håller måttet.
Kommentera

Dirigo: Helt med dig en aning men samtidigt så får man se det för vad han är tänkt som. Tror man att han skall vara en stabil pjäs i egen zon så blir man nog en aning besviken.

Tycker dock att man visat bra intentioner då det gäller att följa med upp i anfallen, samt att han verkar flytta pucken bra i PP.
Kommentera

Charles Berglund och Niko Dimitrakos är redan på kollisionskurs skrev Ros i går. Webbsporten har snackat med Berglund som menar att det inte stämmer.
Kommentera

mera sport: Nån som tror att Challe hade bekräftat ryktet om det vore sant?
Sånt där dravel är det som bekant omöjligt att värja sig mot.
Ungefär som att du får frågan:

"Har du slutat slå din fru?"

Vad svarar man på sånt för att inte framstå som en hustrumisshandlare?
Kommentera

mera sport: Vad är det för kalle anka sida du länkar till hela tiden?
Kommentera

mera sport: Att göra uppföljningsreportage till kvällstidningsslask ger mer klick till kvällstidningsslask och gör kvällstidningsslaskmakare rikare.
Kommentera

Björn W: Snart får du något nytt att läsa i brevlådan.

"I dagarna så dyker Nya MODOITEN upp i postlådan hos MODO Hockeys medlemmar.
Nya MODOITEN är MODO Hockeys officiella medlemstidning som utkommer med fyra nummer säsongen 2010/11.
I första numret finns förutom en presentation av A-truppen, ett reportage om och med Daniel Josefsson, en intervju med Challe Berglund, samt Ledare, Krönika och mycket annat."
Kommentera

Paddan: Är tidningsnamnet alltså "Nya MODOITEN"?
Kommentera

Gustafsson: Enligt den lilla bilden som finns till nyhetsnotisen på åffisijälla, men som inte hänger med när man klickar för att läsa notisen, så är det så.
Kommentera

Paddan: Tillägas kan väl att "MoDoiten" var namnet på klubbtidningen fram till -87 och sedan igen (med med gemenerna uppblåsta till versaler, såklart) på 00-talet tills dess att den lades ner vid våra ekonomiska problem i mitten av det decenniet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Dock användes loggan som O på framsidan, hur det nu går ihop.

Allt annat än "The heart of hockey magazine" går bra för mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1277026