1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504506 inlägg · 4099 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma

« · 2591067 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
SPOODI: Jo och garanterat inte nån karaktär ni behöver få in. Känslan av att ha sett honom i Brynäs var snarare att han spelar mer för sig själv än märket på tröjan.
Kommentera

Sputnik: han är ju legoknekt va ju rätt väntat. Hade han inte haft Ukrainskt ursprung hade han säkert varit i KHL
Kommentera

hockey_21: Dima klar för Jumbon i Schweiz.. NHL karriären var nog inte så lockande längre.
Kommentera

Saleva:

Var woods verkligen så bra att han förtjänar bättre betyg än både dickinson och mikkel? Dickinsons första period var magnifik, en av hans bättre.

Berg i all ära men att han var på samma nivå som dickinson och mikkel är väl omöjligt att motivera, drog dessutom på sig en kostsam utvisnig.

Har inte orkat gå igång på dessa spelaromdömen tidigare men här ser man tydliga brister.
Kommentera

Greenwolper: såklart! Skrev lite mer sen också men vi förlorar fan alltid när han ser live.
Kommentera

SPOODI: eh Foppa är alltid välkommen😉
Kommentera

Smurfen: Jag har tänkt samma tanke. Karlin-taktiken med att skapa trygghet genom att nöta samma kedjor är ett tvåeggat svärd, för det riskerar också att skapa en känsla av att det inte finns någon korrelation mellan prestation och istid.

EJK har gjort det riktigt bra under inledningen av säsongen. Niederbach var sämst på plan ikväll. Klart som tusan det måste kännas surt för EJK att likväl nöta bänk?

På samma sätt måste det vara grymt irriterande när Rååma tar sina tvåminutersbyten och helt pajar rytmen (sånt blir jag irriterad över när jag spelar innebandy med kollegorna) eller att de alltid får börja i powerplay och ta tekningar i offensiv zon, trots att de inte presterar.

Ingen som helst aning om huruvida det är någon dålig stämning, men jag skulle ha den största förståelse för om vissa spelare blir irriterade. Sampo har en skottprocent på 2,86. Det är oerhört svagt. Likt Sveningsson bör han inte spela powerplay och förmodligen inte spela i förstakedjan heller.
Kommentera

Saleva: Foppa ska hålla sig borta!
Kommentera

jonsson:
Fem 1:or i öa
Kommentera

jonsson: Vi hade kvällens högsta publiksiffra i alla fall !!

Undra om dom Löveniter och Tikare som var in hit för ett par veckor sen och totalt dömde ut våra publiksiffror vi hade tidigare tycker lika nu också ??
Kommentera

Smurfen:

Luleå hade läst på inför ikväll, stängde oss ganska rejält, tycker vi gjorde det vi kunde.
Men vill ha en 1:a kedja som fungerar
Kommentera

KB: Helt galet sjukt att det ens kommer upp på tapeten, så fort det blir en förlust så kommer både det ena å det andra negativa fram.
Kommentera

In med dima nu..
Kommentera

Sigge: Vågar nog lova att det inte finns ett uns av osämja i laget. Alla rapporter från de med insyn vittnar om ett lag i harmoni. Finns nog med andra problem för att inte börja sprida sån skit.
Kommentera

Smurfen: Luleå med Bulan i spetsen är helt klart det lag som synat Modos spel mest. Hög press på rädda backar (Bernie och Näsén) samt överkreativa forwards gör att vi aldrig får ut pucken ur zon.

Det var flera tillfällen där forwards dribblade på egen blå istället för att chippa ut puckjäveln. Då är det inte konstigt att vi får ett sånt tryck på oss.

Karlin pratar innan matchen om att vi ska vara framåtlutade, är det verkligen så smart mot ett så skickligt Luleå? Det leder till att spelarna övertänker och glömmer bort defensiven.

Och undra om det inte börjar bli lite osämja i laget när vår tilltänkta förstakedja spelar så uselt? Det finns ingen kemi i offensiven och i defensiven är det hönsgård deluxe.
Kommentera

Bad_Brett: Ikonernas ikon såklart, men när vann vi senast en match med Peter den Store på plats.

Låt han inte visa sej utanför sin loge, tack, han jinxar mer än wennerholm :)
Kommentera

NuMo:
Jag är impad att du trappan upp ..😉
Annars tänjer man musklerna i Paddel..
Jag tror på en stark höst från MoDo..
När alla är innebi det!
Kommentera

Monno: Vet inte om jag kan vara så jäkla besviken ändå , vi möter ett jäkligt bra Luleå och i andra visade dom verkligen klasskillnad.

Att vi sen går ut i tredje och ändå på nått sätt gör match av det tycker jag är styrka av ett gäng Allsvenska spelare !

Jag känner mig ändå positiv framöver, vi kommer att förlora många många matcher mot lag som är bättre än oss så är det.
Kommentera

Avslutar matchen med en bra 3e period, men snacka om att vi hade verkligen inte studsen med oss ikväll. Allt studsade Luleås väg. En annan kväll så hade vi satt 2 puckar där i slutet.
Kommentera

Monno: Min telefons autokorrekt har verkligen blivit helt galen...
Kommentera

Silly: Huge, är det du?
Kommentera

Dundee: Om nu inte Karlin splittrar 1:a och 3:e tycker jag att Vignaultkedjan behöver hitta tillbaka till det den var tilltänkt att vara: Jobbiga som fan att möta istället för att tro att man är en "superkedja" som levererar en massa mål kväll efter kväll.
Kommentera

Monno: Tack FBK och Rögle står kvar på 16. Synd att Leksand vann bara.
Kommentera

Törna: Ja som jag ser det består 1a kedjan av 3sy spelare som vill ha puck. Varav 2st vill diktera tempo med ouck och den 3e vill åka runt runt med pucken i full fart. Ingen verkar sugen på att ta sig in till bra lägen. Än om Oregano letat sig lite ditåt ibland.

Rååma visade skills på.söutet dock när han instruerade medspelarna vid offensiv tek och hm vann den klockrent dit han sa. Jag tror han känner att det krampar i spelet och försöker lösa det genom att göra lite för mycket själv.
Kommentera

Silly:

Det är såklart sant som du säger, men man är ju själv en soffcoach. ;) Men träningvärk, det har man allt haft. Har nog oftare haft träningsvärk än jag varit utan det. Gick lite snabbt uppför trappan i skolan där jag jobbar när jag jagade en elev häromdagen. Har träningsvärk av det t.ex.
Kommentera

Törna: Rååma passar inte alls in i MoDos spelsystem. Både han och Oregano drar ner på tempot. Det ser imponerande ut när Rååma dribblar bort två spelare men han ska inte ens hamna i de situationerna.
Kommentera

NuMo:
Du ska inte ta soffcoacher på allvar som det närmaste dom har varit hockey är från läktaren.
Dom har förmodligen aldrig haft träningsverk heller 😉
Kommentera

Monno: bara de faktum att Karlin gjorde ändringar, i en kedja, under match måste man väl ändå se som en bra sak?

Tycker faktiskt ( hör och häpna ) att både Ranta och Oregano såg piggare ut tillsammans med Sam. Kan också vara för att Luleå backade av och spelade mer på ledning i sista, men det kändes som ett bättre lugn i den formationen utan råma.
Kommentera

NuMo: Hinken måste ut på marknaden under november uppehållet och försöka hitta något son kan förstärka oss. Det håller inte att alla våra tilltänka toppar bara blir sämre och sämre. Måste ha en första kedja som levererar. Woods Dickinsson Agaard walli Vignault södergran gör det jättebra, men det räcker tyvärr inte Ruohmaa Rantaa och Orégan är floppar poängmässigt där har Hinken misslyckats rejält. För att lyckas med resterande. Men det är dom 3 som är köpta för producera och nu är dom som bäst våran 3e kedja som dom presterar kanske tom en 4e kedja. Nä det kostar att åka ur och det kommer kosta hålla sig kvar med.
Kommentera

Bad_Brett: Ja om man tycker Södergran hamnar i hörnen så är der inget mot vad Walli gör. Han skott i ribban var nog enda gången ikväll han var innanför tekningacirklarna? (Överdrift)
Jag tror Karlin med ganska gott samvete kan laborera lite med 1a och 300kg. För ingen av dom kommer nånstans just nu.

Sen tycker jag 4e har det rätt tungt också, men spelar dom 0-0 får man va nöjd. (Det gjorde dom inte ikväll)
Kommentera

MoDo fortsätter att imponera och att ni ändå bara är några missade öppna kassar från att verkligen pressa Luleå för poäng säger mycket!

Det känns absolut som att ni kommer kunna undvika att behöva kvala er kvar.
Kommentera

Hakning-Henrik:

Bästa formationen är vår allsvenska succévariant. De kanske skall petas uppåt ett snäpp, de har börjat växa in i det här.

Luleå är det klart bättre laget. man är täta och intensiva och deras sätt att komma in med fart in mot slottet helt oattackerad är endera imponerande, eller en stor svaghet hos oss. Kanske båda är sant.

Vi kan inte vinna alla matcher även om vi vill det. Vi är fortfarande ett lag under utveckling och spelarmaterialmässigt är vi där vi är. Att skeppa spelare, bänka spelare osv, som en del propagerar är en helt självförstörande strategi, dömd att misslyckas.

Vi måste göra det bästa vi kan med den trupp vi har, många av oss tillåter inte ens nyförvärv att komma in i det innan tålamodet tryter. Så varför värva?
Kommentera

Kul att leksand tar 6 av 6 möjliga poäng mot Luleå och Skellefteå borta. 😡😡
Kommentera

Monno: Våra andra perioder dödar oss gång på gång tyvärr, det har sett ut såhär nu inne på tredje säsongen!

Det gick vägen ändå i Allsvenskan, det gör tyvärr inte det i SHL!
Kommentera

Aagaard får man dra av hjälmen på…. Aja vi tänkte inte till idag. För svag i egen zon. Töm å glöm. Kriga vi i nästa! Hängde med hyfsat iallafall.
Kommentera

Modo måste bli bättre att erövra pucken i egen zon och få ut den snabbare. Oerhört många misstag som leder till långa anfall mot oss. Var väldigt tydligt i 2:à perioden.
Kommentera

Monno: Walli är värdelös för tillfället. Vet inte vad som har hänt. Enda sedan drömmålet i förlängningen har han varit riktigt blek.
Kommentera

Sputnik: Tror du verkligen på det själv?
Kommentera

Rödluvan: Efter den här matchen kan vi konstatera att vår offensiv håller hyffsad klass. Men defensiv är så otroligt HA-mässig fortfarande. Det håller inte att släppa till 15 olika A-chanser varje match om vi vill vinna matcher.

Bernhardt, Ranta, Oregano, Nieder, Rååma är stora besvikelser
Kommentera

modomille: Vi har varit för dåliga helt enkelt, inte missflyt!
Kommentera

NuMo: Ja Aagaard Woods och Dick är heta nu och visar att de fungerar i SHL. Tyvärr får de börja utan puck i nästa alla byten.
Kommentera

Rödluvan: Vad tä ker Walli när han skjuter slagskott från halva plan mot ett samlat luleåförsvar? Vi förlorar pucken såklart och dom sätter i öppen bur...

Aja 2a kedja får med marginal godkänt. Resten nepp.
2a perioden dödar oss helt tyvärr.
Kommentera

Helt sjukt hur vi har haft marginalerna mot oss i princip varenda match.
Kommentera

NuMo: Vi har förlorat den här matchen nu, tyvärr.
Kommentera

hk:

Aagaard är som en torped där inne. Han vill inte förlora i alla fall. Han spelar otroligt imponerande ikväll igen.

Synd att det kanske inte räcker hela vägen.
Kommentera

Och där slits Aagaards hjälm av, det är klockren 2 min roughing va, frågar åt en vän?!
Kommentera

Precis alla resultat gick fel ikväll….
Kommentera

NuMo: Kul att vi börjar spela till slut iaf.
Kommentera

Rödluvan:

luleå gör det otroligt tätt. Hur vi ä'n försöker så är det slag på en klubba , en hakning osv. De gör det otroligt bra.
Kommentera

« · 2591067 · »