1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507806 inlägg ˇ 4106 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma

« ˇ 2590854 ˇ » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
NuMo: hur mycket puckinnehav har förstafemman haft? Måste finnas statistik på det. Dom gör ingenting annan än försvara sig eller att ranta lägger ett dåligt skott eller lägger in pucken djupt.
Kommentera

Törna: Lägg ned timråit. Håll dig på er sida
Kommentera

Sigge: Nu måste ju 1a kedjan börja leverera. Riktigt trött kedja
Kommentera

Tyler Durden: säg inte så, då hejar du på timrå.
Kommentera

Nä nu skiter jag i det här. Dags å ut på stan och hetsa med någon djurgårdare/gnagare. Finns alltid någon i mer misär
Kommentera

Tyler Durden: Framförallt skulle det vara skönt sä man slipper 100 personer som skriver exakt samma sak precis hela tiden.
Kommentera

NuMo: Luleåspelarna borrar mer huvuderna och kör i varje situation. Man krigar i närkamperna som om livet stod på spel. Det gör inte MoDo. Blir förvånad för det är kämpainsatserna hemma som tagit oss så här långt.
Kommentera

Bad_Brett: Vi har generellt problem denna match. Men ska man peka på något är det att vår 1a kedja är för dålig tyvärr. En sämre 4e kedja är ju en sak då dom ska spela 10-12min per match. Men då grabbarna som ska spela 20min per match inte spelar på nivån som krävs så blir det jobbigt...
Vår 2a kedja måste jag säga är med berömd godkänd 2a kedja i valfritt SHL lag. Men dom framför dom håller för låg nivå just nu vilket gör det jobbigt för alla andra.
Kommentera

J F K: Han slet ju av hjälmen, såg du inte på reprisen?
Kommentera

J F K: sjukt billig utvisning. Den där var inövad och tappa hjälmen. Aja kompensation. Vi måste ta oss ur egen zon bättre i tredje
Kommentera

NuMo: nä fel av dig! 6 sek kvar då tekar man oavgjort/kötta! Modo slängde lassi under bussen tyvärr .
Kommentera

Dundee: Blir nog extremt svårt att förstärka med det vi behöv under uppehållet tyvärr!!

Personligen tycker jag att vi behöver en defensivt stark back ā la Rubins, och 2 renodlade målskyttar!

En defensiv back går säkert att hitta, men målskyttar blir näst intill omöjligt under säsong. Så vi får nog nöja oss med det vi har.
Kommentera

Wilhelmsson: han kanske ska ta o spänna fast hjälmen istället. Pajas
Kommentera

Wilhelmsson: Låt Skellefteå och FBK vinna så har de flesta lagen bakom Modo kammat noll idag.
Kommentera

JoJo2613: Pajas kan du vara själv.
Kommentera

Grötskalle: Tror inte att det handlar så mycket om att bänka spelare, utan mer om att ibland när det går tungt röra om i formationer!?
Kommentera

Wilhelmsson: Omark är en värdelös diva med uppknäppt hjälm. Då såg domaren chansen till en kompensationsutvisning
Kommentera

Bössa 68: I din alternativa värld så kanske det vara så men i verkliga livet så var det roughing.
Kommentera

NuMo: Rååma har med marginal mest istid av alla fw idag.
Mest troligt för sina idiotbyten nu i 2a.
Han är en besvikelse tyvärr. Så mycket skicklighet men han står ju still och lirar hockey.

Sen ska man väl inte bara skylla på 1a, alla har haft det tungt ikväll. Men en 1a kedja som kunnat hålla pucken åtminstone något byte hade ju gett lite syre till resten av laget.
Kommentera

NuMo: okej förklara hur ett lag skall agera vid 6 sek kvar i 5-4 spel. Poppar popcorn i väntan på allvetande!!!!
Kommentera

Sigge: Så domaren letade efter en kompensation ... kompensation för vad?
Kommentera

Monno:

Så är det. Ledarstaben har lite att fundera på hur man skall få igång dem som man föreställt sig.
Kommentera

Monno: spelarna borde inte vifta med klubban mot kommande skott, Lassi hade tagit Luleås andra om inte Valli styrt den men men lätt att säga förstås
Kommentera

Monno:
Vi numret mindre idag och får inte vila med pucken som man behöver ibland. O Regan tycker jag växer på alla plan, men Ruohomaa spelar otroligt svårt.
Kommentera

Bössa 68: Inte alla känner igen sarkasm, vilket mitt svar var mot en annan än dig.
Kommentera

Wilhelmsson: Han syftade nog på Omark
Kommentera

NuMo: Generellt verkar Luleå passa oss sjukt dåligt. För dålig på se hockey men antar dom pressar våra backar bättre så vi inte får till uppspelen?
Verkar ju funka bra åtminstone. Det är det eller Löven/IKOs boxa ut i väntan på spelvändning som funkar bra mot oss.
Kommentera

Monno: Tycker Luleå påminner om Södertälje förra året, deras stil passade inte heller inte oss
Kommentera

J F K: Det rivs av hjälmar 2-3 ggr per match, och blir aldrig utvisning!

Men nu helt plötsligt blir det utvisning, och det avgör matchen!!

Jag brukar inte gilla att gnälla på domarna, gör det bara när jag tycker att dom avgör matcher! Och det har dom nog gjort här tyvärr!

Behövs en mindre bragd nu för att vända ett tvåmåls-underläge mot försvarsstarka Luleå på 20 min!
Kommentera

J F K: Tycker ändå man bör få ha krav på vår 1a kedja. Sen ser ju även jag som amatör att Oregan och Ruohomaa är är för lika för att spela tillsammans. Ranta har man kanske lite för höga krav på. Han har ju inte gjort mycket mål senaste säsongerna.
Kommentera

Monno:

Själv hade jag tippat på att Luleå skulle spela extremt snålt och kontra ut oss ikväll, med tanke på deras senaste match. Men så blev det inte. De kör över oss med anfallsspel i stället.

Synd på det sista målet, nu känns det svårt, men chansen till delad pott finns ändå. Närmare båset nu och lite toppningar så vem vet.
Kommentera

Tarasov: Jo vi får inte spela runt med puck många sekunder åt gången.
Därav att en fungerande 1a kanske gett lite syre.

Tycker 1a kedjan saknar kemi tyvärr. Ranta är väl skicklig på sitt vis, men hade passat bättre i 3e.
Rååma står still och försöker prickskjuta 10% pass över hela banan.
Och som du säger Oregano försöker väl han också men tycker inte alls han har kemi med dom andra...
Kommentera

Tyler Durden: Nej, de får man inte. Då är man en pajas!
Kommentera

Monno: Jag tror inte mina ögon. Karlin har rört om i linorna!
Kommentera

Törna: Du är ingen pajas, bara tragisk.
Kommentera

SPOODI: Kommentera hans åsikter istället för att kalla honom pajas!

Exakt vad med hans åsikter är pajasaktiga, tycker dom stämmer rätt bra med det vi bevittnat!
Kommentera

jonsson: Det ser inte ens ut som att dom tror på det. Skönare att komma hem och spela playstation med polarna
Kommentera

Sigge: Rååma spelar som den där killen på gubbbandy/hockey vet att han är mycket skickligare än alla andra så allt han gör ska göras på ett snyggt lite nonchalant sätt.
Kommentera

Sigge:

Tycker vi tuffat till oss, det är mer desperation nu.

Sebbe har inte haft sin bästa match. Han hamnar ofta i situationer där han inte vet vilken tapp han skall välja mellan. Oftast blir det fel i den här matchen.
Kommentera

Monno:

Tänkte på samma sak. Han är lite översmart helt i onödan.
Kommentera

Monno: Mycket bra målande beskrivning. Det är precis så det är. Är även gubben som anser sig vara för bra för att byta.
Kommentera

Hade varit så jävla skönt att sno en poäng i denna match, men känns som ett mirakel behöver ske då. Kanske vår superdansk vill sno showen, igen?
Kommentera

Bad_Brett: Vi åker och åker men kommer ingenstans
Kommentera

Törna: Karlin kommer plocka Lehtinen med 4 minuter kvar varav vi släpper in två i tom kasse. Tippar 2-6 som slutresultat
Kommentera

Bad_Brett: Tänker att det är viss frustration inblandad där han vill göra bättre ifrån sig men så blir det så.
Kommentera

Sigge: De låter sannolikt
Kommentera

Sigge: Måste ändå säga att det är fint att se att Ruohomaa peppar kedjekamraterna precis innan nedsläpp
Kommentera

« ˇ 2590854 ˇ »