1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta

« · 2623149 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Bad_Brett: Precis, eftersom att vi hade en så galet bra målvaktstränare. Säger inte att vi inte har det nu, men tror att Olle verkligen hade behövt Ante.
Kommentera

Rödluvan: Ja, i ärlighetens namn hade Guden liknande tendenser, som tvättades bort andra halvan av säsongen.
Kommentera

9315: Håller med. Hoppas vi kan börja knipa poäng på bortaplan. Luleå är tunga.
Kommentera

Costanza: känns rätt med olle, bättre att lassi står hemma mot rögle på lördag, en match som "måste" vinnas, än den här som i princip är förlorad på förhand :)
Kommentera

Rödluvan: Målvakt? Måste ju in med pucken under ribban!
Kommentera

Bad_Brett: Det bästa med Ante var att han brukade prata om att ändra målvaktens spelsätt. Det är något som Olle skulle behöva göra.
Kommentera

Rödluvan: Han kan inte göra en sidledsförflyttning utan att tappa balansen. Spel över centrallinjen = godnatt.
Kommentera

SPOODI: Lugn och lugn, han släpper så förfärligt många returer. När hade vi senast en målvakt som släpper så många returer? Börjar förstå varför han det gick risigt i Anaheim, där spelarna är minst dubbelt så offensiva. Han är helt ok på att bearbeta situationer dock.

Med det sagt hoppas jag att jag jinxar det ikväll. Såklart är han fortfarande ung och kommer bli bättre.
Kommentera

Costanza: han är inte lastgammal heller. Men åldern kanske börjar ta ut sin rätt eller så är han rätt ?nöjd? han var sjukt viktig för oss förra året. Hade nog inte gått upp utan honom
Kommentera

SPOODI: Tråkig utveckling. Gillar AP stenhårt, men han platsar inte nu som han lirar. Kan mycket bättre, kanske lider av saker.
Kommentera

Rödluvan: Olle är bra. Väldigt lugn i målet för sin ålder. Tror han kan bli riktigt bra inom 3säsonger
Kommentera

SPOODI: Inte asnöjd med att Olle står. Men Lassi kan ju inte spela alla matcher.
Kommentera

Costanza: har inte statistik på det här men känslan är att är inne på mycket mål bakåt och torskar majoriteten av tekningarna i egen zon. Sen är han nästan aldrig bidragande de få gånger hans line skapar framåt
Kommentera

9315: Känns som att AP fick tid fram till nyår. Nu petad eller skadad. Bra att MoDo ökar.
Kommentera

Costanza: krysset är alltid ledigt!
Kommentera

9315: In med pucken i Kryllan!
Kommentera

Costanza: det är ett kors jag är villig att bära :)
Kommentera

4th Line
38. Södergran, Johan
25. Vigneault, Sam
24. Walli Walterholm, Erik
26. Wahlberg, Emil

3rd Line
17. Woods, Riley
23. Dickinson, Josh
29. Aagaard, Mikkel
6. Brickley, Daniel
5. Berg, August

2nd Line
36. Ohlsson, Sebastian
13. Ruohomaa, Mikael
32. Niederbach, Theodor
40. Bernhardt, David
7. Näsén, Pontus

1st Line
10. Ranta, Sampo
11. O´regan, Daniel
20. Hutsko, Logan
33. Rubins, Kristians
2. Rundblad, David

Goalies
31. Eriksson Ek, Olle
30. Lehtinen, Lassi

Extra Players
19. Karlsson, Erik (LW)
Kommentera

Costanza: vi har redan 3st djurgårdare i truppen. Det räcker så
Kommentera

Nucky:
Deg som inte ens Lugano är villiga att betala?
Kommentera

Lulessss: Vi har deg.
Kommentera

Lulessss: Bara att släppa. Mario och MoDo är en gammal historia. Ingen är intresserad.
Kommentera

SPOODI:
Är ju överens med Lugano, men man måste lösa den ekonomiska biten med Luleå
Kommentera

Lulessss: han har 4 alternativ egentligen.
1. Schweiz
2. Djurgården
3. Lägga av
4. Uppehåll till nästa säsong.
Tror på ettan jag
Kommentera

Nucky: Om ni ska ha Mario kommer ni få betala, rejält. Så känns avlägset med en Svenskklubb, om inte Mario själv betalar Luleå.
Kommentera

9315: Tänk om vi vinner..
Kommentera

Costanza: jag har gjort mitt inför matchen, en dubbel på luleå och hv och en singel på luleå
Kommentera

Nucky: Man kunde höra på rösten att det kan hända något på dessa 2 veckor.
Kommentera

Trilske: Angående intervjun med Hinken tycker jag han vacklar en aning på direkta frågan om någon är på väg bort.
Hans ”Näääeeeee” må vara ett långskott men tycker det signalerar att frågan nog är mer aktuell än vad vi trott.
Det som talar mest emot lär vara en fullkomligt stendöd marknad.
Tror dock Mario Kempe inte är någon omöjlig värvning överhuvudtaget. Måhända att han siktar på Europa eller en toppklubb i Sverige som kan betala bättre än oss, men blod är tjockare än vatten och alla vill spela i MoDo.
Och ja, jag vet att han håller på DIF men har förflutet i MoDo och har talat gott även om oss. Degen hostar vi lätt fram, speciellt om det bara skulle gälla ett halvår.
Hans siffror är inte superimponerande, men tror han skulle passa bättre in i vår spelfilosofi än Ruohomaa.
Kommentera

Framnäs:

Kan ju vara så att luleå har insett att anfall är bästa försvar mot oss och inte tycker att man behöver spela lika cyniskt mot oss som mot andra lag.

Dvs, backar som är svaga under press och ett anfallsspel som lämnar en del att önska vilket lämnar utrymme för en offensivare hockey.

Lite förvånad över att hinken lyfte fram våran backsida som den största överraskningen, då jag anser att det är den lagdel som inte riktigt levt upp till förväntningarna och behövt vara mer delaktig i det offensiva spelet.

Även om han kanske lyfte fram backsidan för att den var, som han sa, mest kritiserad inför säsongen.

Men kan berg smyga med upp i anfallen och smälla in dom i kryllan borde fler kunna göra det mer regelbundet.
Kommentera

J F K:

Vid denna tidpunkt för någon säsong sedan så hade luleå gjort flest mål framåt och släppt in näst minst mål i ligan iaf.

Minns det väl för att någon expert anklagade luleå för att "spela tråkigt" och henrik stridh gav honom på nöten.

Men jag vet inte, baserar det bara på våra möten så de kanske inte är en helt korrekt bild av hur spelet ser ut övriga omgångar.

Men blev iaf imponerand över sättet de spelade ut oss på hemmaplan.
Kommentera

Trilske: Ja, men jag har sett andra matcher med dem och då är de lite grann "Växjö light". Men håller med om att mot just oss så blir det snarare FBK-offensiv. Därav min frågeställning. Undrar om jag är på rätt tankebana där att fysiken stör oss, eller vad kan det bero på?
Kommentera

Trilske: Luleå spelar med hög fart och hög press, men det är ändå extremt riskminimerande. Detta gör att de år efter år under Bulan tillhör de lag som gör minst mål (delad tvåa hittills) och släpper in väldigt lite mål (delad trea). Det är kanske högt tempo och mycket kamp, men det är väldigt lite målchanser. De använder farten mest för att kväva motståndarna och väldigt lite för att själva skapa målchanser framåt. Förmodligen är Luleås matcher de matcher med minst antal mål gjorda varenda år. Växjö har exempelvis gjort fler, vilket gör att deras matcher är mer målrika.

Ok, Växjö är tråkigare, men vill man se målchanser och mål så är Luleå nästan lika illa.
Kommentera

Framnäs:

Har själv lite svårt att förstå jämförelsen mellan luleå och växjös "dödgrävarhockey", tycker dom verkar vilja spela en fartfylld och rolig hockey.

I alla fall vad jag minns från mötet hemma där vi hade otroliga problem med deras hårda forecheck som satte oss under rejäl press.

Tycker dom har fått ett oförtjänt rykte om att spela en "defensiv tråk-hockey", vågar nog påstå att det är det mest anfallsglada lag vi har mött.
Kommentera

SPOODI: Försöker förstå varför vi har svårt för Luleå. De ser snabbare och skickligare ut mot oss än andra lag tycker jag. Kan det vara fysiken som bromsar upp våra lirare?
Kommentera

Smurfen: stöka av Fuleå nu
Kommentera

Kapten Långnäsa: Bäst att ta med sig starthjälpen, blir krig om motorvärmar stolparna utanför arenan.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Tror det är en buss som går upp.
Kommentera

Kapten Långnäsa: Veklingar, trodde dom i norrbotten tålde lite kyla.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: En full buss påväg upp.
Kommentera

Kapten Långnäsa: Matchen borde spelas utomhus, i shorts. Utan skydd. Alla lösa går om
Kommentera

Rödluvan: -36 i Luleå idag så jag förstår om många bänkar sig framför TVn i stället för att bege sig ut i kylan.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Vi har flera supportrar som åker upp dit.
Kommentera

Rödluvan: Har man förresten hört något om supporterresan. Blir den av?
Kommentera

Rödluvan: Kylan? Eller har de givit upp när Sveriges viktigaste lag kommer.

Annars är väl Luleå ett de lagen som fyller sin arena bäst
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Verkar inte bli mycket folk i på plats i Luleå idag. Många som ger bort sina biljetter, sägs vara max 3000 pers på plats.
Kommentera

Nu saknar man Tommy Pettersson - luledödaren
Kommentera

Saleva: Håller verkligen med , måste vara mer naturligt å skriva Hemmalaget först !!
Kommentera

Saleva:
MoDo alltid först, principsak. Däremot brukar jag ange hemma/borta men glömde denna gång.
Kommentera

Tarasov:
Som en vän av ordning, varför inte skriva hemmalaget först?
Kommentera

« · 2623149 · »