1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

498841 inlägg · 4092 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12

« · 2747846 · » Till forumet



Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Rödluvan: Jo, när det är så extremt dåligt av domarna igen. Samma sak förra matchen då domarna gör rätt många misstag mot oss, men tar tveksamma mot oss.

Trodde inte vi skulle få den där utvisningen med oss när Hedqvist är ute och cyklar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
modomille: Upp till bevis att vi har nött PP nu då
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
JoakimE: Haha, nej, enligt mig och det här forumet är det så.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Rödluvan:

Ändå ett legitimt mål. Ser inget uppenbart fel i försvarsarbetet även om jag önskat att man inte kunde komma så nära mål. Vi hinner inte täcka upp hålen för puckförande att välja. Men vi var ju en man mindre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
SPOODI: Jag som sett för mycket fotboll på sistone tänkte spontant STRAFF haha
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Man kan klaga på mycket men modos pp är fan sämst
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
modomille: asså Aagaard kan inte göra mål, helt otroligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
NuMo: Man kan alltid gnälla på Bernhardt om han är inne, oavsett om han varit felfri eller inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
J F K:

Ja han har drabbats av gästbokens förbannelse. Han har lite att bevisa.

Men här kunde han inte göra mycket.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
J F K: Med -9 i +- så kan man inte hylla han för mycket
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
J F K: Aja. Första perioden över.

Intern betting nu då:
Hur många gånger filmar #24 idag?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Bra första. Skitmål från Luleå. Lam publik. Nu jäklar sätter vi en i andra!💪 smäll på mer nu
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Var har vi han från sist här som pratar om våra bra underliggande siffror? Jag menar med dem ligger vi ändå på sista plats. Riktigt bra underliggande siffror!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
NuMo: Jag tycker att vi gör en klart bättre match än de senaste. Passiviteten i mittzon är minst sagt jobbig, för vi har en tendens att hamna för djupt och därmed ge bort hela zonen utan möjlighet att bromsa motståndarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
NuMo: Men han är fruktansvärt dålig just nu, åker inte skridskor, slår alla puckar i sarghörnen och har extremt svårt att hålla sin markering i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
JoakimE: Givetvis är det så, men det är oerhört tröttsamt när det är felaktigt och bara verkar handla om att man vill gnälla av sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Greenwolper: Bra första?!? Det är ju som vanligt vi ligger under och kan inte göra mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
SPOODI: Vem som helst kan räkna ut att vi blir nollade igen. Det här laget har ingen spets överhuvudtaget
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Det är pinsamt att se på våran offensiv. Och PP spelet går ju alldeles för långsamt. Luleå går på halvfart och vi har stora problem. Vi gör en helt ok period men alldeles för värdelösa framåt. Gradin måste trolla och begära mer pengar för att förstärka detta lag.

Sedan förstår jag inte varför man spelar True istället för Teo True må ju vara en av dom sämsta värvningarna på många år. Hade säkert varit bra i allsvenskan men långt ifrån shl klass. Det går alldeles för fort för honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
DrCox: Får vara nöjd över det lilla. :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
sim0nster: Spelar ingen roll när man inte orkar spela defensiv hockey. Vilket är anledningen till att Måns Carlsson åker ut 2 min, och pga det åker på baklängesmål i BP efter att själva ha närmat oss ett ledningsmål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
JoakimE: Det behövs en rejäl lagfest snart. Axlarna måste komma ner och jag vet inte om ledarna jobbar klokt med en hård reset. Vi har bra och kloka spelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
J F K: Karlin kommer nog få ordning på detta lagom till kvalet.
Hinken har god tid på sig att hitta några målskyttar tlll dess, så det ser inte så dumt ut ändå, vi har god tid att förberda oss!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
5 poäng på snart 8 matcher. Uselt minst sagt. Ställer in mig på kval så slipper man bli besviken.

Skapligt tungt för laget som åker ur shl i vår pga den slopade fallskärmen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo:

Ja, han är vilse. Vilket verkar göra honom handlingsförlamad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
J F K: Ja det lär inte vara skönt o vara den som får ta all skit. Inte så att Berny är anledningen till att dansken är helt värdelös framför mål just nu. Laget är iskallt just nu och kan inte göra mål så någonting måste man göra för att få igång detta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Sigge: Lägg av allvarligt. med din attityd kan vi lika gärna spola fram till 19 septembers 2025 och premiären för HA. Heja på ditt lag istället
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Dundee: Varför går Luleå på halvfart? Låter puckat att göra så!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Törna: #24 i Luleå vill jag ha i MoDo alla dar i veckan. Lite sylwegård typ och duktig på hockey också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Zource: Varför ta ut sig i onödan? Dom behöver ju inte gå på fullfart mot ett lag som inte är bättre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Dundee: Tror nog inte att Luleå tänker att Modo är så jävla dåliga.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
snowden: Han är största kuk-huvudet i SHL honom ska vi inte ha!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
JoakimE: Rent krasst så har vi skapat mycket hetare chanser än de två senaste matcherna. Vi har gått mycket rakare mot mål, tagit returer och kunde definitivt haft ledningen eller oavgjort.

Det här forumet verkar ha blivit lobotomerat. Ser man inte skillnaden mot Timrå- och Växjö-matcherna kan man titta på någon annan sport istället. Kanske schack går tillräckligt långsamt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
NuMo: Han måste tillbaka till att vara sådär arg och het som han var i finalserien mot Djurgården, då var han stark, rejäl, snabb och tog för sig.
Nu åker han runt och är en spillra av sitt forna jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Dundee: Spara energin tills kvalet. Jag tror vi har god chans mot HV71. Blomqvist verkar vara fullblodspsykopat när man lyssnar på honom i intervjuer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Specter: tur att widebro sparade undan sex miljoner I eget kapital, för med det här laget kommer vi tappa shlmiljonerna och kan njuta av usla RIXFMkonserter på playback med det nya dyra ljudsystemet vi investerade istället för vettiga spelare.

Ställ in på kval för detta skräpgäng kommer skapa rekord i minst poäng i SHL någonsin.

Finns inte en chans att vi kan rubba det andra kvallaget heller. Går Lassi sönder blir det 8 baljor i arslet i snitt resten av säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Gavelo: Nu är de bara hoppas att vi gör en bra 2a period. Funkar inte om vi låter Fjollmark och filmstjärnan få mycket tid i anfallszon. Då är matchen slut efter andra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Zource: Skulle Luleå dra upp tempot 2-3 snäpp så är det 0-5 direkt tyvärr är det den bistra sanningen. Jag blir både besviken och förbannad på att Gradin har så svårt för att erkänna att han misslyckats. Nubben misslyckades i Hv men han försökte värva och göra någon åtgärd samma i Rögle ifjol mm. Gradin är som handlingsförlamad alla kan göra fel gör om gör rätt. Man lär sig av misstag och nu har han endå en chans att reparera detta tidigt och inte vänta till februari och chansa med nån sista minuten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Ja den där klappen på huvudet talar verkligen för vilken situation modo är i just nu
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Dundee: Men beakta att Öviksbon är världsmästare i att sopa problemen under mattan…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
J F K: Och vad spelar det för roll om vi ändå lämnar matcherna med noll poäng det enda som spelar roll är hur många poäng vi tar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
modochrillle: Blomkvist är en snackare, men en snackare vinner inget. Hoppas verkligen hv åker ur, kämpa MoDo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Costanza: Det kanske är så att de behöver en rejäl fylla och lite slagsmål så får de fart på skiten😅👍 Jag är inte lika bitter efter denna första period. Jag älskar modo och de är värda mer än 0-1
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
J F K: Ja nog är det bra mkt bättre än mot Växjö.
Men vi ger bort väldigt rena chanser emellanåt, tycker vi verkar osäkra i defensiven.
De flesta chanserna är ju för att vi helt tappar en gubbe. Forwards verkar inte ha en aning om hur dom ska agera i egen zon. Och i omställningarna hamnar vi ofta i att man tänker att den andre ska gå, vilket gör att ingen går.

Är ju något läget där Norén tok pinchar, och visst är väl 50/50 men han har noll uppbackning såd et blir ju fri gata för Luleå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
JoakimE: Det är alldeles för mjukt framför egen kasse, nästa så man saknar Nicklas Thorp
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Tro när Rolex-dansken ska börja leverera? Dags nu
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
DrCox: Det är ett maraton inte en sprint, finns många goda tendenser från alla våra matcher egentligen förutom Örebro och Timrå. Målen kommer komma och även poängen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Mer folk ikväll hos er! Hur ser spelet ut för länskollegorna?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Dundee: Marknaden är död vet inte hur många gånger folk måste konstatera det för dig för att du ska fatta. Det är inte som för några år sedan när man kunde lyfta in starka namn under säsong.
Kommentera

« · 2747846 · »