shinzawai: Jag såg Timander på lunchen idag i arenan. Han såg då inte ut som att han var "på gång". Han såg väldigt stel och försiktig ut då han rörde sig.
Roligt att Wargh är tillbaka. Det betyder väl att Westin får nöta bänk. Får vi då se Viktor med Hasse och att Wargh går in med Hedin? Känns som bästa lösningen, då Viktor och Hedin haft problem när de spelat tillsammans.
Werner försökte förresten sälja Volvon som står i entrén till två killar som stod och tittade på den. Är väl något som sitter i ryggmärgen. :-)
MODO Hockey | |||||||||||
Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
30. ZAJKOWSKI, Mikael | |||||||||||
1st Line | 8. HEDMAN, Oscar | 7. HÅLLBERG, Per | |||||||||
22. YETMAN, Patrick | 15. SALOMONSSON, Andreas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
2nd Line | 34. WARGH, Tommy | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
29. MOLINDER, Andreas | 39. SVARTVADET, Per | 18. ÖBERG, Peter | |||||||||
3rd Line | 41. HEDMAN, Victor | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
9. WERNBLOM, Magnus | 20. STEEN, Oscar | 19. TOLSA, Jari | |||||||||
4th Line | 2. WESTIN, Jens | ||||||||||
13. JONASÉN, Marcus | 4. BJUHR, Elias | 16. FORSBERG, Tobias |
Pinsamt spel av Modo idag, visst skadorna tynger på laget. Men dom som spelar måste väll kunna kämpa och spela hockey för det. Nä känns som att det kommer bli en tung period ett tag nu, hade jag varit Ecke hade jag försökt plockat in något nu.
Nä nu har man fått fått gnälla av sig om matchen, nu är det bara att ladda om inför lördags matchen.
Men jag står fortfarande fast vid att Ecke bör gå ut och berätta om hur klubben resonerar angående nyförvärv. Sedan skulle det vara jävligt intressant och höra hur det gentligen är med Timander, vissa rykten jag görde nämde diskbråck.
Kommentar
Elitserien av årgång 2007-08 är jämnare än någonsin. Det har de allra flesta kunnat konstatera. Förutom HV 71 är tabellen enormt hoptryckt och några givna matcher på förhand finns inte längre.
? Jämnheten i serien tyder samtidigt på att ligan som sådan håller väldigt hög klass, konstaterar MODO- coachen. Men just den här tiden på året brukar det hända saker och ting och då gäller det för oss att vara med då tåget går.
Efter länsderbyt mot Timrå (förlust 1-2) handlar det om Mora IK hemma för MODO Hockey.
? Vidhåller det jag sa efter matchen i Timrå senast och det är att vi gör en närmast prickfri insats försvarsmässigt. Det som retar mig är att vi inte gör mera mål och tar poäng när vi nu bara släpper två puckar. Tre insläppta hemma mot Brynäs och nu två mot Timrå borta ska kunna betyda poäng för oss.
Skador i massor har MODO drabbats av, nu senast Fredrik Warg i länsderbyt. Visst hopp finns att Warg, Petrovicky, backen Tommy Warg samt Peter Öberg, som var sjuk senast kan spela mot Mora.
- Men det kan också bli så att ingen spelar. Osäkert värre med andra ord.
Vad det gäller power play vill tränare Lückner ha massor med mera avslut.
- Vi har spelare som kan skjuta och nu vill jag se det. Nu när vi dessutom har Magnus Wernblom i power play måste vi bädda för honom.
Noterbart om laget
Noterbart 1: Mattias Timander (rygg) och Niklas Sundström (axel) helt ur spel. Tommy Wargh, Peter Öberg, Ronald Petrovicky och Fredrik Warg osäkra kort, men hopp om
spel finns.
Noterbart 2: Bortamötet med Mora IK tidigare i höst slutade med förlust 3-4, detta efter 3-0 i baken tämligen omgående i första perioden. Förlusten var MODO:s tredje i rad mot Mora.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backar:
2 Jens Westin,
5 Hans Jonsson,
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman,
34 Tommy Warh (?),
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.
Forwards: